Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 840927 kertaa)

Poissa wilma

• Tukkaguru
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #420 : 08.01.11 - klo:22:11 »
Mistäköhän löytäisin hiusvärin mukana tulleen hoitoaineen incin? Itse pussukassa ei lukenut mitään, taisi ainoastaan lukea että sisältää jotain mikromineraaleja ja vitamiineja?  :D Paketinkin luin läpikotaisin enkä löytänyt mitään.
Kyseessä on garnierin 100% color kestoväri ( 7.43 )

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #421 : 09.01.11 - klo:18:55 »
No niin, nykyään tummatukkaisena sitten  ;D väri sinällään onnistui aika kivasti, olettaenkin latvat vaan on haaleammat ja tyvi heloittaa punaisena....mites nyt sitten, että saisi tästä joskus tasaisen, n. 5-6 asteisen punertavan, mutta silti selkeästi RUSKEAN sävyn. Kannattaako odottaa, vai heti laittaa uutta sävyä? Rupeeko se kertymään latvoihinkin pikkuhiljaa?

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #422 : 11.01.11 - klo:12:42 »
Pari kysymystä tuli mieleeni pähkäillessäni uutta väriä. Löysin ebaysta wella koleston ja color toucheja. Pitääkö noiden kanssa olla vielä jotain kehitettä vai riittääkö että tilaa värin? Mikä väri on 8/73 "suomeksi!"?

Haluaisin profiilikuvassani olevan tummuuden, mutta selkeästi kuparia ja kultaa. Tuossa olen käyttänyt 7-asteista väriä ja siinä on kyllä raitojakin, kaikki värit tapaavat tehdä tummemman tuloksen (kampaajallakin koettu).

Miten saisin nämä kaksi väriä toteutettua? Kaappasin cherrybombin linkkaamat kuvat. :ts

http://www.clubplanet.com/SiteFiles/ArticleImages/1796/lindsay%20birthday.jpg
http://fa.univision.com/attachments/univision/lindsaylohan/12578/1/2.jpg

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #423 : 11.01.11 - klo:14:42 »
^Säkö olet itse tuossa profiilikuvassa? Mä olen aina luullut, että siinä on Ally McBeal!  ;D

Wella Color Touchin kanssa tarvit 1,9% hapetteen ja Kolestonille 3%. Vissiin Kolestonia tosin voisi käyttää myös tuon 1,9%:n kanssa?

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #424 : 11.01.11 - klo:18:28 »
^No voi apua, minähän siinä. :O  Kiitos vastauksesta! Täytyykin sitten etsiä ensin sitä hapetetta ennen kun rupeaa tilaamaan värejä. Olisi niin kiva saada juuri sellaisen värin kun haluaa, eikä aina jotain sinne päin. Kultaiset ja kaikki vaaleanruskeat näyttää aina punertavalta hiuksissani. Joskus 90-luvulla käytin Clairolin Natural Instincts punaruskeaa, niitä oli silloin myynnissä H&M:ssä. Sellaisen punaisen kun vielä joskus löytäisi.  <3 Jotenkin koen kolmenkympin ohittaneena tarvitsevani luonnollisen väristä tukkaa. Punainen ja kupari on aina ihana, mutta tarkasti valittuna. En halua näyttää pubiruusulta.  :D

Tuon ekan linkkaamani kuvan väri on ihana, itselleni saattaisi kyllä olla liian tumma. ???

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #425 : 16.01.11 - klo:10:44 »
Tulee vähän semmonen olo, että olenko aiemminkin pohtinut tätä, mutta pohdinpas taas: mahtaako olla hiuksille parempi värjätä kerran kuussa/vähän harvemmin kevytvärillä (Goldwell Colorance) koko pää vai värjätä kestovärillä ja sitten kerran kuussa värjätä vain tyvi?

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #426 : 16.01.11 - klo:15:40 »
^ Oman kokemukseni mukaan kevytvärillä värjääminen pitää hiukset huomattavasti paremmassa kunnossa kuin kestovärillä värjääminen, vaikka kyseessä olisikin jälkimmäisessä pelkkä tyvi. Ja kerrostuuhan kevytvärikin vähitellen pituuksiin, joten ei silläkään tarvitse koko hiuksistoa aina värjätä, vaan pelkkä tyven käsittely riittää useinmiten (ainakin mulla, mutta riippuu tietty hiuksista ja väreistä).

Poissa Nannuliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #427 : 17.01.11 - klo:23:31 »
Osaisiko joku vastata tällaiseen, että kun hoitoaine-suoravärisekoituksella muhittelee, niin tarttuuko väri kuinka hyvin öljypohjaisen hoitoaineen kanssa? Olen aina käyttänyt silikonitonta hoitista, jottei siinä tavallaan olisi silikoneja häiritsemässä värin tarrautumista (ja toki silikoniton kivempi muutenkin kun muhittelee), mutta nyt olen ostellut noita luonnonmukaisia hoitiksia jotka ovat aika öljypitoisia.

Onko jollain kokemusta? Tässä kohtaa kyse olisi Giovannin Smooth as silk sekä Desert Essencen kookos-hoitoaineista. Koska jos ei tartu kunnolla öljypohjaisten kanssa, käytän suosiolla Tigin O&H:ta niin ei mene ainakaan suoraväripurtilo ihan hukkaan.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #428 : 18.01.11 - klo:08:54 »
^ Veikkaisin että ei tartu niin hyvin kuin esim. tuolla mainitsemallasi silikonittomalla hoitoaineella. Mä olen itse haalistanut suoraväriä öljyillä ja syväpuhdistavalla shampoolla ja molemmat näistä on aika tehokkaita kyllä viemään sitä väriä pois. Itse käyttäisin mielummin sitä O&H, ihan varmuuden vuoksi ainakin ettei tule turhaa muhiteltua pitkää aikaa jos väri ei tartukkaan kunnolla.  :)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #429 : 20.01.11 - klo:14:13 »
Auttakaaa-aaa. Tilasin nyt tämän sävyiset pidennykset http://www.rapunzelofsweden.fi/1/fi/teippipidennykset/-30-teippipidennykset.php. Saako noista samansävyiset oman kuparinpunaisen tukan kanssa jos länttää kumpaankin saman kestovärin? Jonkun kirkkaanpunaisen. Vai vaikuttaako oman tukan kupariväri niin että se paistaa läpi ja pidennyksestä tulee kylmän sävyinen muun tukan jäädessä lämpimäksi? ???

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #430 : 20.01.11 - klo:19:23 »
^ Riippuu ihan siitä, mikä on nykyinen värisi ja minkä haluat lopputulokseksi. Mä veikkaan kyllä, että enemmin se pidennys jää lämpimämmäksi, pidennyshiusten värjäys on aina melkoista arpapeliä että onnistuuko se. Mutta jos sun oma tukanväri ja tuo pidennyksen väri ovat lähellä toisiaan niin uskon että saat niistä hyvän väriset värjäämällä molemmat samalla värillä.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #431 : 20.01.11 - klo:22:03 »
^no hyvä, katsotaan mitä tulee. Värjään pidennyksen ensin ja katson mitä tulee. Tällä hetkellä päässä on siis voimakkaasti oranssiin taittava punainen:P En sen kummemmin osaa selittää.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #432 : 21.01.11 - klo:13:12 »
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että Schwarzkopfin sävyteshampoot on PPD vapaita? Päätin nyt laittaa sen oman värin takaisin, alkanut vähän kauhistuttamaan nämä hiusvärit pikkuhiljaa, ja muutenkin hiukset ei enää pahemmin värjäystä leikkaamatta kestä. Inciä oli netistä supervaikea löytää ja schwarzkopfin omat sivut ihan sanonko mistä. Lopulta sitten ruoka.netistä löytyi tuotetiedot ja en ainakaan näin maallikkona sitä ppd:tä sieltä löytänyt. Olisiko nyt suht turvallista tämä lätkäistä päähän, kun ei ole varsinaista allergiaa, mutta pelkään olevani herkistymässä? Tänään olisi melkein pakko joku väri saada, senverran järkky alkaa olemaan.

Edit. Ja oma väri on siis suunilleen 7, tummanvaalea. Suunnilleen tätä luokkaa

http://images2.fanpop.com/image/photos/9100000/Kayla-Ewell-Planet-51-premiere-actresses-9135341-1365-2048.jpg
« Viimeksi muokattu: 21.01.11 - klo:13:15 kirjoittanut hairwreck »
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #433 : 21.01.11 - klo:17:16 »
^ Tuohan olis suorastaan loistavaa, itsekin kun (ilmeisesti) juuri ppd:lle oon yliherkistynyt, varsinaista allergiaa ei vielä oo mutta päänahka kutisee pari päivää värjäyksen jälkeen. Kerrohan miten värjäys onnistui jos päädyt laittamaan päähän.
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #434 : 21.01.11 - klo:17:42 »
Nonni, pari tuntia sitten laitoin poly colorin sävyn 22, tummanvaalea, päähän. Ihan hyvin onnistui, sävy täysin sama kuin juurikasvu (tosin juuri ei tietenkään ole ihan sellainen kuin luonnontilaisten pituuksien väri olisi, koska ne raidoittuvat ja vaalenevat itsestään). Vähän liian tumma tuli, mutta varmaan vaalenee, kun on pelkkä sävyte. Latvat edelleen punertavat jos oikein katsoo, muttei mitään kovin häiritsevää. Eli luulisin tämän olevan aika hyvä väri sellaiselle, joka haluu omaa väriä takaisin värjäillä. Kasvivärithän tietty olisi se ykkösvaihtoehto, mutta niitä ei nyt tähän hätään ehtinyt.

Tuosta PPD:stä en ole ihan varma, incistä löytyi TOLUENE-2,5-DIAMINE SULFATE, en tiedä olisiko joku toinen nimi PPD:lle? Kutinaa esiintyi vähän, mutta se nyt saattoi johtua ihan siitä vaahdon pitämisestä päässä. Jälkeenpäin ei yhtään kutinaa, vähän tosin kuivui pää, mutta saman reaktion saisin, jos olisin pelkkää shampoota pitänyt saman ajan (en normaalisti käytä ollenkaan shampoota). Kaikenkaikkiaan oon ihan tyytyväinen siis, nyt saa oikeasti jäädä ne värjäilyt enintään raidoitteluun.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back