Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 845039 kertaa)

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #435 : 21.01.11 - klo:18:05 »
^ Tuo vois olla hyvä sävy itellekin. Onko Poly Colorin sävyteshampoot siis muuttuneet jotenkin koostumukseltaan? Olen kuullut tälläistäkin huhua. Tai ainakin muuttumassa. Tietääkö kukaan? Jos ne muuttuisivat päänahkaystävällisemmäksi niin hihkuisin riemusta. :)
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #436 : 21.01.11 - klo:18:08 »
Kovan googlailun perusteella uskoisin tuon mainitsemasi kuuluvan ppd-johdannaisiin. http://www.grrexports.com/Products/C7H10N2H2SO4.html (tuolta löytyy ainakin ppd-kirjainyhdistelmä)

Lisäksi löysin eräästä keskustelusta tuon mainitsemasi yhdisteen ja sitä oli vahvasti epäilty myös ppd-johdannaiseksi. Noita yhdisteitä ja nimiä on niin paljon että on melko vaikeaa löytää 100% varma vastaus. Paras vaihtoehto olisi varmaan kysyä suoraan Schwarzkopfilta.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #437 : 21.01.11 - klo:22:40 »
julietjones, jos tarkoitat koostumuksella siis ainesosia, niin siitä en tiedä. Ei kuitenkaan minulla ärsyttänyt ja hajusta päätellen ei kovin voimakas ollut. Ehkä vähän täishampoomainen tuoksu  :D Jos meinasit ihan sitä fyysistä(?) koostumusta niin oli helppo levittää ihan tuo yksikin purkki pitkiin hiuksiin ja vaahtoutui sopivasti.

keesha, jep epäilinkin ton diamine-sanan vuoksi. Ehkä johdannainen ei sitten ole ihan niin paha, kuin itse PPD..? Ainakin se oli incin loppupäässä, selvästi yli puolenvälin, neljänneksi tai viidenneksi viimeisenä ja kun tuosta tosiaan yksikin purkki riitti ja se tulee vielä märkiin hiuksiin, niin uskoisin altistuksen jäävän suht vähäiseksi. Toivoisin, ainakin näin uskottelen itselleni  8) Mutta enpä tiedä sitten, kyllä tuo varmasti parempi oli kuin joku kestoväri, toivottavasti kuitenkin saan nyt omaa väriä alkaa kasvattelemaan ilman lisävärjäilyä.

Hiukset muuten tuntuu ihan suht hyviltä, no damage done, luulisin. Eli kyllä tätä ihan suositella voi, pidin sen puolituntia, siksi varmaan veti niin tummaksi, mutta se ylimääräinen väri haalistuukin luultavasti melko nopsaan.

Edit. Ja siis sävyteshampoo oli tämä, ilmeisesti schwarzkopfin poly colorista on myös kestoväri.
« Viimeksi muokattu: 21.01.11 - klo:23:15 kirjoittanut hairwreck »
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
« Vastaus #438 : 24.01.11 - klo:09:57 »
julietjones, jos tarkoitat koostumuksella siis ainesosia, niin siitä en tiedä.

Joo, juurikin ainesosia. Ainakin lähikaupassa oli myynnissä noita Poly Colorin sävyteshampoita puoleen hintaan ja ilmoitus "tuote muuttuu". Mitä lie sitten tarkoittaakaan...  ???
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #439 : 24.01.11 - klo:15:20 »
^ PolyColorit uudistuivat jokin aika sitten. Ainakin pakkaus hieman muuttui ja päälle tuli NEW-tekstin lisäksi jotakin muutakin uutta löpinää. Incejä en ole verrannut, eikä mulla ole enää vanhaa pakkausta jäljellä. Muutaman kerran olen värjännyt tyven tuolla uuden pakkuksen aineella, enkä huomannut mitään eroa entiseen, mutta sehän nyt ei taas mitään todista.  :P

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #440 : 24.01.11 - klo:15:24 »
Poly colorit muuttuivat pakkauksen lisäksi ammoniakittomiksi. Vaikka mielestäni se vanhakin väitti olevansa ammoniakiton, incissä sitä kyllä näkyi olevan. Nyt tässä uudistuneessa versiossa ammoniakki on korvattu ethanolaminella.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
« Vastaus #441 : 25.01.11 - klo:09:15 »
Tuohan on suorastaan loistavaa jos ammoniakki on oikeasti jätetty pois tuotteesta.  :ts Aika harhaanjohtava se entinen paketti olikin...

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #442 : 25.01.11 - klo:17:31 »
Onko mitään ideaa käyttää mieheltä jäänyt exellencen suojaava tehotiiviste kun itse käytän Goldwell Colorancea, mutta latvat vetää usein vähän tummemmiksi? Tuo siis kai on tarkoitettu latvoja suojaamaan värjäyksen aikana. Ei kai siinä mitään pahaa voi tapahtua?  ;D

Itse itselleni vastaten ja vahvasti tuntien, että olen tämän saman jutun kokonaisuudessaan tismalleen samalla lailla aikaisemmin kirjoittanut, kerron, että eipä siinä mitään pahaa ainakaan tapahtunut. Tukka on edelleen päässä. Oliko sillä jotain vaikutusta latvojen tummenemiseen, en osaa vielä sanoa.  ;D
« Viimeksi muokattu: 25.01.11 - klo:21:08 kirjoittanut Iia »

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #443 : 01.02.11 - klo:21:02 »
Hjälp!  :( Mun pidennykset ei nyt millään halua tulla samanvärisiksi kuin oma pää ja kohta iskee paniikki ja kiire.
Ne on nyt värjätty 5½.6:lla mutta lopputulos on vaan http://www.lorealparis.fi/img/l10n/products/305x262/HCo21_18.jpg vaikka tavoite oli http://www.lorealparis.fi/img/l10n/products/305x262/HCo21_16.jpg ja oma hius on about tuollainen 5½.6 (jälkimmäinen kuva) mutta vieläkin vähän punaisempi riippuen valosta. Aargh. Millä mä saan sävytettyä tuota pidennystä kuparinpunaisemmaksi, kun näköjään 5½.6-väri ei tuottanut tulosta?  ??? Kotoa löytyy Wellan Viva Color Moussea 1/3 purkillista sävyä granaatinpunainen, Santen mahonki, Feria 7.4 pure paprika puolikas paketti sekä Crazy Colorin oranssia. Niin joo ja tietysti Karishman hennaa jolla tämä oma pää on värjätty. Idiksiä? Vaihtoehtona myös joku kaupan väri, mutta mikä?

EDIT:
Nyt ei jummarra.  ??? Koska tolla 5½.6:lla oon onnistuneesti värjännyt aiemminkin pidennyshiuksia just sopivan sävyisiksi, vedin hiuksiin eilen Elean värinpoiston 15min vaikutusajalla ja siihen perään uudelleen tuon 5½.6. Lopputulos: Taas liian tumma.  :# Nyt haalistelen sitä öljyllä ja seuraavaksi syväputsarilla ja kokeilen onnistunko pelastamaan sitä vaahtovärillä vai joudunko hakemaan Nutrissen 3.6 värin kaupasta ja alkaa itsekin olla tummempi. Voih, miksen mä vaan voi olla brune tai mustapää, olis niiiiiin paljon helpompaa tää pidennyshiuksen värin kikkailu!  O:) En halua hennata pidennystä koska se tappaa ton ihanan kiharan mikä niissä on nyt.
Rainbowin hennalla tulee sellainen tummempi, just mitä noi mun pidennykset on nyt... Että sen puolesta ei haittaisi, voisin hennata jatkossakin mutta on se nyt kumma ettei enää onnistu pidennysten väri oikeaksi kun olen miljoona kertaa aiemminkin siinä onnistunut.
« Viimeksi muokattu: 02.02.11 - klo:11:38 kirjoittanut Mena »

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #444 : 02.02.11 - klo:20:37 »
Minä taas täällä hei. Ongelmia hiuslandiassa ja isoja sellaisia.

Nykyinen karmaiseva kuontalo :

N. 4 cm juurikasvu + mustanruskeat latvat, joista paistaa osin vanha liilahtava väri läpi. Ja noiden välissä parin sentin raita punertavaa karvaa erottamassa noita toisistaan. Ajattelin, etten enää värjää tuota neitsythiusta kestoväreillä, vaan siirryn kokonaan suoraväreihin (mikäli pysyy edes jotenkin). Nyt ongelmana on se, että millä saan latvat samalla tummuusasteelle kuin juurikasvuni. Any ideas? Vai täytyykö juosta vaan suoraan kampaajalleni?  ;D

Edit. Tosiaan olen harrastellut jo pari kertaa öljyllä haalistelua ja sitten syväputsarilla pesua. Ei ollut näkyvää vaikutusta mielestäni.. Ja mustasta tuohon pääsin B4 haircolor removerilla eikä sekään enää oikein pure.
« Viimeksi muokattu: 02.02.11 - klo:22:01 kirjoittanut witura »
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #445 : 02.02.11 - klo:21:38 »
Witura, kokeile vaalennuspesua.  :ts

Mä seivasin mun pidennykset: Löysin kaapista oikean väristä pidennystä yhden valmiin pätkän, jonka laitan päällimmäiseksi ja alle ne haalistetut ja edelleen aavistuksen liian tummat. Toivotaan parasta ettei näytä ihan pjaskalta..  ::)

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #446 : 02.02.11 - klo:21:42 »
^En ole oikein luottavainen siihen, että saisin vaalennuspesumömmön pelkästään värjätylle hiukselle..  :D Sen verran hösääjä olen ja se mömmökin on melko litkua (muistaakseni). Vai voiko siitä tehdä niin mietoa ettei vaikuta siihen neitsythiukseen?
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #447 : 03.02.11 - klo:09:35 »
^Miten olisi raidat? :P Ne helpottaa yleisvaikutelmaa, vaikka voikin olla hieman laikukasta. :D T. Varsin samanlaisen tilanteen kanssa kamppaileva

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #448 : 03.02.11 - klo:10:51 »
Lainaus käyttäjältä: witura
N. 4 cm juurikasvu + mustanruskeat latvat, joista paistaa osin vanha liilahtava väri läpi. Ja noiden välissä parin sentin raita punertavaa karvaa erottamassa noita toisistaan. Ajattelin, etten enää värjää tuota neitsythiusta kestoväreillä, vaan siirryn kokonaan suoraväreihin (mikäli pysyy edes jotenkin). Nyt ongelmana on se, että millä saan latvat samalla tummuusasteelle kuin juurikasvuni.

Tuo on oikeasti aika haastava muutos jonka itse jättäisin suosiolla kampaajalle. Käytännössä täytyisi värinpoistaa pelkästään latvoja ja siveltimellä vain sinne värin levittely itse on hankalaa ainakin pään takaosaan. Lisäksi voi olla että latvat tarvii värinpoiston jälkeen vielä kunnon värin päälle jos jää niin oransseiksi ettei pelkkä suoraväri tasoita. Lopputulos ei silti välttämättä ole kovin tasainen, ainakaan jos sattuu olemaan niitä joille suoraväri ei oikein ota kiinni ja pysy neitsythiukseen. Sen takia moni tuollaisten vaiheiden jälkeen päätyykin lopulta joko värjäämään vaan taas neitsythiuksenkin tummaksi tai sitten pätkäisemään värjätyt osat hiuksista kokonaan pois.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #449 : 03.02.11 - klo:13:38 »
Mites toi Colour B4? Keskustelua aiheesta löytyy tuolta toisesta ketjusta: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=1122.msg728508#msg728508

EDIT: Oops, musta on tullut sokea..  ::)
« Viimeksi muokattu: 03.02.11 - klo:15:32 kirjoittanut Mena »