Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841241 kertaa)

Poissa witura

• HAIRahtanut
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #450 : 03.02.11 - klo:15:05 »
^Olin edittinä lisännyt postaukseeni, että kokeiltu on. Kaksi kertaa ollut se mömmö päässä, ja en sitten tiedä mahtaako uusinnat auttaa suuntaan tai toiseen. Olen vähän sitä sun tätä tähän päähän yrittänyt jo lätkiä.  ::)

Luultavasti joudun kyllä menemään kampaajani pakeille.. Varmaan koitan sitä mietoa vaalennuspesua ja jossei se auta yhtään, niin sitten varaan ajan. Saas nähdä mitä hän keksii ensijärkytyksensä jälkeen.  ;D

EDIT. Olinpas hassu ja tein Rial -käsittelyn tukkaan. Latvoihin laitoin pidemmäksi aikaa ja ihan hetkeksi niin, että juurikin sai pienen osan (ei tosin siihen vaikuttanut onneksi). Nyt on hieman parempi, mutta on tummuuseroa vieläkin jonkin verran SEKÄ vanha elumen liila (sekoitin punaiseen suoraväriin) tunkee läpi. Mahtaako olla mitään mahiksia saada se liila piiloon n. 7 asteisella värillä jossain vaiheessa vai tunkeeko se sieltä siltikin läpi?
« Viimeksi muokattu: 04.02.11 - klo:15:45 kirjoittanut witura »
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #451 : 04.02.11 - klo:17:38 »
Witura, kuinka paljon siis hiukset tolla Rialilla vaaleni? Jos noin tummat ovat mitä kuvassa, voi olla hankala seiskalla mitään saada aikaiseksi. Itse olen mustasta vaalentanut noin 8 asteiseksi oranssiksi erinäisillä käsittelyillä ja nyt päässä sävyteshampoolla aikaansaatu ruskea 7. Vähän tulee oranssia läpi, voi olla, että joudun uusimaan sävytekäsittelyn. Mutta siis, riippuu ihan siitä, kuinka tummaa se liila on nyt, että tunkeeko läpi. Luultavasti jokatapauksessa näkyy vähän, mutta haittaako se niinkään, jos tarkoitus on saada viileä ruskea?

Suosittelen kyllä tekemään vaalennukset kunnolla ennen kuin päälle laittaa värin, muuten harmittaa että joko se väri ei sitten ole hyvä tai joutuu tekemään uuden vaalennuksen ja värjäämään taas.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #452 : 04.02.11 - klo:18:19 »
^Ovat nyt n. 6-tasoa mielestäni. Jotkut kohdat hieman vaaleampia kuin toiset.. Ehkä olisi paras laittaa raitoja tummempiin kohtiin ja katsoa sitten miiltä kokonaisuus näyttää? Vai? Liila on aika vaaleata mielestäni, ei näy sisätiloissa kauheasti, mutta pihalla tulee esiin. Jossain valossa se liila on taas selvä viininpunainen.. :D On tämä vaikeata.
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #453 : 04.02.11 - klo:19:16 »
Jep, kyllä suosittelisin niitä latvoja (ilmeisesti latvat on ne tummemmat osat..?) vaalentamaan, ei valitettavasti yleensä toimi jos laittaa seiskaa kutosen sävyisiin hiuksiin, tai siis ylipäänsä vaaleaa väriä tummempiin. Ainakin pari kokemusta samakaltaisesta tilanteesta oman vaalennusprosessin aikana. Eli juu, vaalenna vielä niitä tummia ja koita sitten vielä vaikka haalistella miedolla vaalennuspesulla tms mitä kotikonsteja nyt onkaan. Tai itse varmaan tekisin jotain semmosta, toisaalta olenkin sellainen hiussäätäjä. Mieluiten siis sävy saisi olla samaa tummuusastetta ja jos alla on esimerkiksi punertavaa, niin silloin jopa vaaleampaa, kuin se mitä lopputulokselta haluaa. Eli itse en kyllä ainakaan laittaisi (nykyään) vielä sitä väriä, jos tilanne olisi tuo. 8) Jep, on se aika hankalaa, kun hiuksesta ei oikein aina tiedä miten se käyttäytyy.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #454 : 07.02.11 - klo:17:33 »
Minkä asteinen pohja pitäs olla, että punaisella elumenilla tulis jota kuinkin tämän tummuinen loputulos?

3a F ii

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #455 : 08.02.11 - klo:17:04 »
^ Mulla ei ole Elumenista kokemusta, mutta veikkaisin että normiväreillä tuollaisen tuloksen saa noin 7-asteiseen pohjaan. Joku 6.66 voisi myös olla melko lähellä.

Tuollainen kirkas punainen sopii älyttömän hyvin tummemmalle iholle ja varmasti näyttäisi sulla todella hyvältä! Palasin juuri Kanarialta ja siellä näkyi paikallisilla aika paljon tota Rihannan punaista ja sopi erittäin hyvin heidän ihonväriinsä. Tällaisen kalkkilaivan kapun on parempi pysytellä kuparisissa punaisissa, kun tuollainen saisi ihon ihan järkyn näköiseksi...

vivitsu

• Vieras
« Vastaus #456 : 08.02.11 - klo:17:34 »
heippa!

mulla on nyt ongelma, mulle tulee hairiumin pidennykset sävyssä 8 
 http://hairium.com/index.php?id=302

pohja värini on kyllä tarpeeksi vaalea, mutta mielestäni punottaa liikaa. millä värillä saisin siis pelkkää tuhkaisuutta(ilmeisestikin) tähän, en halua että värini yhtään tummuu.
Kiitti!

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #457 : 08.02.11 - klo:18:13 »
Tuollainen kirkas punainen sopii älyttömän hyvin tummemmalle iholle ja varmasti näyttäisi sulla todella hyvältä! Palasin juuri Kanarialta ja siellä näkyi paikallisilla aika paljon tota Rihannan punaista ja sopi erittäin hyvin heidän ihonväriinsä. Tällaisen kalkkilaivan kapun on parempi pysytellä kuparisissa punaisissa, kun tuollainen saisi ihon ihan järkyn näköiseksi...

Kiitos Belle rohkaisevasta kommentista!  :-*

Itse oon kans sitä mieltä että tollanen punainen vois käydä mulle hyvin, mutta kun oon kavereilta kysynyt mitä mieltä olisivat jos värjäisin hiukset kirkkaan punaiseksi, oon saanut vastaukseksi lähinnä järkyttyneitä ilmeitä.  ::)

On mulla toki ollu ennenkin ihan kirkkaan punaiset hiukset, ja muistelen saaneeni niistä silloin paljon kehuja, mutta jotenkin niiden nyt vaan on vaikea kuvitella mulle punaista tukkaa, varsinkin kun suurin osa ei oo nähnyt sitä aikaisempaakaan. Ruennut sitten vähän mietityttämään toi punainen, mutta kun väritkin on jo tilattu (eikä elumen oo mitään kovin halpaakaan!), ja täälläkin ollaan sitä mieltä että se vois sopia, niin pakko kai se on repästä.  ;D
3a F ii

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #458 : 08.02.11 - klo:18:41 »
^ Ehdottomasti vaan kokeilemaan! Jos et tykkää ja tuntuu että ei sovikaan, niin aina pääsee takaisin tummaksi.

Kavereiden mielipiteitä ei kannata liikaa kuunnella, munkin kaverit oli pari vuotta sitten sitä mieltä, että ei missään nimessä kannata luopua blondista. Olivat tottuneet näkemään mut vaaleana, kun olin blondi monta vuotta. Kun sitten värjäsin tummanruskeaksi, niin ovat sanoneet että sopii mun kulmiin ja silmienväriin paljon paremmin kuin vaalea, joka "söi" omat värit. Ja nämä samat ihmiset pitivät hulluna, kun olin tummemmaksi värjäämässä  ;D.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #459 : 08.02.11 - klo:18:46 »
Joo vaikka sitä koittaa aina ajatella, että ei sillä oo mitään väliä mitä muut sanoo kunhan itse tykkää, niin kummasti se silti vähän kiinnostaa. ;D Ja tosiaan jos ei se punanen ookkaan sitten niin kiva, niin äkkiäkös tuota taas tummaksi värjää. :)
3a F ii

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #460 : 22.02.11 - klo:18:06 »
Eilen poistelin B4:lla mustanruskeaa väriä hiuksistani ja hiuksista tuli tosi kuparisen punaiset ja noin 6-5 asteiset. Laitoin päälle Castingin 801 vähentämään punaisuutta. Punaisuutta jäi hiuksiin vielä yllättävän paljon ja nyt pitäisi saada loputkin pois ennen raitojen laittamista. Kannattaisko siis tehdä esim. vaalennuspesu Rialilla? Lisää tuhkaista sävyä päälle? Vai marssia kampaajalle? Latvat ovat tummemmat kuin juuret. Auttakee! :)

Duke

• Vieras
« Vastaus #461 : 28.02.11 - klo:13:56 »
Unikan Kotiväri Take Away Colorilla on FB:ssä kotivärimoka -kilpailu :O Käykää kertomassa hauskin kotivärimoka, palkintona Four Reasons Take Away Color -pakkauksia.
http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=100002114618452&sk=wall

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #462 : 28.02.11 - klo:16:07 »
Kaipaisin vähän apua - en löydä enää mistään käyttämääni sävyä L'Oreal Preferance 8.34 Florence kultakupari, joten onko joku nähnyt sitä vielä jossain (Sokokselta bongailin aiemmin) tai mikä kävisi tilalle?
En haluaisi ainakaan tätä tummemmaksi, ennemmin sitten vaaleammaksi. Eli jonkinlainen strawberry blonde olisi tavoite.

Edit. Kiitos! Täytyy metsästää tuota.
« Viimeksi muokattu: 01.03.11 - klo:16:40 kirjoittanut Noctuid »

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #463 : 28.02.11 - klo:16:16 »
Lainaus
L'Oreal Preferance 8.34 Florence kultakupari, joten onko joku nähnyt sitä vielä jossain (Sokokselta bongailin aiemmin) tai mikä kävisi tilalle?

Esim. L'Oreal Excellence sarjassa on myös sävy 8.34, sitä voisi kannattaa kokeilla tilalle. Itse olen sitä käyttänyt aikoinani säännöllisesti.

muru

• Vieras
« Vastaus #464 : 01.03.11 - klo:21:52 »
Millä markettivärillä voisi saavuttaa mahdollisimman tämmösen tuloksen?

Haussa olisi siis kylmä, tuhkainen vaaleanruskea. Tämä on haasteellista siksi, koska tuhkaiset värit tuppaavat olemaan joko tuhkamustia tai tuhkanvaaleita,en oo hirveästi nähnyt tuhkaista vaaleanruskeaa... Onko täällä marketeissa edes olemassa mitään, millä tuon suuntaista voisi saavuttaa? Normaali vaaleanruskea väri, johon päälle tuhkanvaalea? Viimeksi tuhkanvaalea väri veti mun vaalennetut latvat lähes mustiksi, joten vähän mietityttää...

edit. myös tämänsuuntainen väri olis hyvä:

Onko kenelläkään kokemuksia, en jostain syystä luota väripakettien kuviin? :D
« Viimeksi muokattu: 01.03.11 - klo:21:56 kirjoittanut muru »