Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 844838 kertaa)

LP_Alice

• Vieras
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #465 : 01.03.11 - klo:22:11 »
^Tuhkaiset markettivärit on mun mielestä ihan onnettomia kolmesta syystä: a) Vetävät tosi tummiksi, niinkuin mainitsit, b) Se tuhkaisuus katoaa aika nopsaan, ja kohta hiukset on taas lämpimän sävyiset ja yhden värjäyksen kärsineemmät c) ja siksi vaativat ihan platinan pohjan, ettei pohja ala taas paistamaan oranssia.

Itse olen parhaan tuhkaisen vaaleenruskean saanut laittamalla neutraalin vaaleenruskean värin (kullanvaalea pohja) ja sitten reilusti sinistä suoraväriä ylläpitämään kylmää sävyä. Tuo sininen väri kun tuppaa olemaan niitä, jotka katoavat hiuksista nopeiten. :(

Edit. Ylempi kuva näyttää n.8 tasoiselta ja alempi 7, mutta valitsisin sinuna ehkä asteen vaaleamman (9-8), vaalennettu hius kun tykkää imaista sitä väriä... :D

muru

• Vieras
« Vastaus #466 : 01.03.11 - klo:22:46 »
^ Kiitos tosi paljon vinkeistä! :) Mulla sopivasti onkin sinistä suoraväriä kaapissa. Huomenna sitten vaan värjäysprojektiin...

Poissa kerttuli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #467 : 02.03.11 - klo:10:23 »
Oon jotenkin dementoitunut tän hiustenvärjäyksen suhteen, joten apuanne kaivataan! Mulla on tuossa paketti L'Oreal Preference -väriä sävyssä 8 Californie. Tänhetkinen tilanne hiuksissa on seuraava: omaa noin 8-asteista vaaleaa nelisen senttiä, sit saman verran keltaista ehkä 9-asteista kampaajan liian miedosti vaalentamaa ja loppu ehkä 10-asteista lämpimähköä vaalennettua. Hiusten kokonaispituus about kainaloihin.

Miten tekisitte - laittaisitteko värin ensin juureen 20 min ja latvaan 10 min (paketin ohje värjätylle hiukselle) vai 30 min koko päähän? Oon siis 1,5 vuotta sitten värjännyt tällä samaisella värillä vaalennettua latvaa ja runsasta omaa juurikasvua ja tulos oli hyvä. En vaan nyt muista, miten tein...
"Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä."

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #468 : 02.03.11 - klo:18:50 »
Vetääkö Garnier Nutrisse 5.4 tummaksi? Pohjana noin 6 asteinen. Ainoo, mitä lähikaupasta löytys ees sinnepäin  ::)

muru

• Vieras
« Vastaus #469 : 02.03.11 - klo:20:16 »
Vetääkö Garnier Nutrisse 5.4 tummaksi? Pohjana noin 6 asteinen. Ainoo, mitä lähikaupasta löytys ees sinnepäin  ::)

Mun mielestä värjää. Tummanruskeaksi, latvat heti värjäyksen jälkeen mustat. Tosin, mulla nyt vetää kaikki värit liian tummaksi. :/

Paikalla Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #470 : 02.03.11 - klo:21:29 »
^^ Mullakin Garnier Nutrisse = varmasti mustat latvat. Jos haluat laittaa ton silti niin laita hoitoainetta latvoihin ja muutenkin anna olla latvoissa toooosi vähän aikaa, ja muuallakaan älä ylitä vaikutusaikaa. Mä sain kerran jollain Nutrissen ruskealla mustat latvat vaikka annoin olla vaan 5min. Tosin mulla oli huonokuntoinen huokoinen hius joka imee kaiken muutenkin liian tummana.

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #471 : 03.03.11 - klo:13:35 »
^onneks en uskonut teitä  ;D annoin olla koko tukassa pikkusen yli 20min ja tulos on LOISTAVA. Tasainen vitonen joka hohkaa kuparia ihan mielettömästi. Jeejeejee. Nyt vaan katsotaan kauanko kestää.
Ja pitäs tehdä jotain tälle taikinanaamalle, mutta se ei liity tähän  :3

Paikalla Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #472 : 03.03.11 - klo:13:42 »
Oho, wau. Onnea!  :D Ootkin varmaan eka jonka tiedän kenellä ei mennyt liian tummaksi.

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #473 : 03.03.11 - klo:16:44 »
Juu, tässä vielä todisteet  ;D

Eri valoissa tosi erivärinen.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #474 : 03.03.11 - klo:17:31 »
^Oho, mä luulin noiden olevan jotain ennen-jälkeen kuvia! :o Aika erikoista, mutta hieno on! :ts

Poissa Andy

• Haiven
  • *
« Vastaus #475 : 08.03.11 - klo:01:26 »
Olen tässä nyt suunnilleen vuoden värjäillyt hiuksiani Férian 7.40:lla ja Crazy Colorin Coral Redillä, ja nyt alkaisi vähitellen tehdä mieli vaihtaa väriä vaaleampaan, mutta säilyttää oranssisuutta. Nykyisellään hiukset ovat tosiaan tämän väriset - tosin viikossa tai parissa ollaan taas siellä vaaleanruskean puolella, koska oranssi ei ota tarttuakseen. Juurikasvu taas on omaa maantienharmaata, väittäisin aika kylmään meneväksi.

Iskin silmäni yllä olevaan kuvaan ja tuommoinen väri todella houkuttaisi. Mitenköhän kannattaisi edetä?

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #476 : 08.03.11 - klo:10:06 »
Juu, tässä vielä todisteet  ;D

Eri valoissa tosi erivärinen.

Kumpi noista on ennen ja jälkeen ? Olikos tossa siis 5.4 ? Ja minkä värinen oli pohja ?

Mulla ois Cutrin kestoväri 5.45, eli kuparinen joku ruskea - laittasin sen kättelyssä mut pelkään et se on liian vaaleasävynen punertava- toivoisin et lopputulos olis sellanen kauniisti hiukan punasella vivahtava lämmin ruskee - pohjana mulla on n. 6-5 asteinen mahongin/kastanjanruskee 15 senttii tyvestä ja latvat on n. 3-4 asteiset tummanruskeet.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #477 : 08.03.11 - klo:14:13 »
^ 5.45 on kuparimahonki, eli 4=kupari ja 5=mahonki. Siitä tulee tummahko ja selkeästi punainen, mun mielestä ainakin tosi kaunis sävy ja kirkkaampi kuin pelkkä mahonki kun on kupariakin seassa. Jos haluat enemmän punertavanruskeaa kuin selvästi punaista, niin sitten joku 5.5 olisi lähempänä. Vaikka ainahan ne punertavat sävyt kulahtaa melko nopeasti, vaikka aluksi tulisikin liian punainen.

Jos sun latvat on 3-asteiset niin niihin voi tulla vain heikkoa punertavaa sävyä. Tuo sävy tasoittaa varmasti mukavasti tyven ja pituuksien värieroa.

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #478 : 08.03.11 - klo:18:12 »
^^ Noi on siis molemmat jälkeen kuvia  ;D eri valoissa otettu. Alla oli 6.34, tykkään tästä uudesta TOSI paljon!!

pöwwö

• Vieras
« Vastaus #479 : 10.03.11 - klo:22:05 »
En tiedä meneekö tää nyt oikeen aiheen alle mutta..

Mitä luulette joko uskaltaa värjätä kirkkaan punaisella kestovärillä kun maanantaina ja tiistaina tein värinpoiston, molempina päivinä muhittelin sen jälkeen 3-4 h tehohoitoa päässä pipon alla (kosteuttavaa ja rakennepaikkaavaa sekaisin). Hiukset on toki kuivat muttei yhtään purkkamaiset.

Tarttuisikohan se väri ja kuinka kauan mahtaisi pysyä (suoravärillä vahvistaen) jos vaikka huomenna värjäisin? Värinä olisi Liven real red jos se asiaan vaikuttaa..