Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 844833 kertaa)

LP_Alice

• Vieras
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #480 : 10.03.11 - klo:22:16 »
^Tuskin tuossa mitään kamalia pääsee tapahtumaan jos värin laitat, pidä vaan koko ajan silmällä väriä ettei vedä liian tummaksi. ;) Toisaalta pelkällä suoravärilläkin pärjäisit, ne yleensä tarraa parhaiten juuri vaalennettuun hiukseen, ja ymmärtääkseni olet koko kutriston vaalentanut. Pysyvyydestä on vaikea sanoa, siihen vaikuttaa niin paljon hiusten kunto, laatu, pesutottumukset jne.

pöwwö

• Vieras
« Vastaus #481 : 10.03.11 - klo:23:01 »
Kiitos Alice!  :)

Huomenna siis väri päähän. Värinpoisto on muuten koko päässä, muttei juurikasvussa ja siihen tuskin suoraväri tarttuisi..
Täytyypi tarkkailla vaikutusaikaa, vaikkei se mikään katastrofi olisikaan vaikka liian tummaksi menisikin.
Hiusten laadusta en osaa sanoa kuin että todella luonnonkihara käkkärä, karhea ja kuiva. Mustalla olen tähän asti värjännyt ja se ainakin pysyi haalistumatta todella hyvin. Pesen hiukset pari kolme kertaa viikossa kampaamotuotteilla, lähinnä kosteuttavilla (+jätettävä tietysti).

Niin ja asiaan varmasti vaikuttaa se että hiuksista lähtee aika paljon pituutta, olkapää mittaiseksi ajattelin joten kai siinä kohtaa on jo vähemmän rasittunutta hiusta.  ::)

No kokeilemalla selviää!  :ts

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #482 : 13.03.11 - klo:18:19 »
Tämä on nyt ihan teoreettista löpinää, enkä ole kokeilemassa (välttämättä ;D) seuraavaa..
Kun vaalennusaineestakin voi tehdä laimeamman lisäämällä joukkoon hoitoainetta, niin mitä tapahtuu jos esim. mustan kesto- tai kevytvärin joukkoon sekoittaa hoitista? Värjääkö sekoitus huonommin, eli voiko sillä ikäänkuin "laveerata" tai tehdä liukuvärjäyksiä?

Esimerkkinä oli nyt musta väri kun se tuli ensimmäisenä mieleen.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa January

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #483 : 14.03.11 - klo:18:18 »
Hei rakkaat juurekset, auttakaa melkoisen hiusmokan tehnyttä.

tuli mieleeni, että kirkkaanpunainen olisi kivaa vaihtelua ainaiselle tummanruskealle, jollaiseksi olen värjäillyt nyt 4 vuotta lähinnä casting creme glossilla. olen nyt tehnyt kahden päivän aikana kaksi vaalennusta, jotta olisin saanut punaiselle hyvän pohjan, mutta se näyttää jäävän haaveeksi. hiukseni nimittäin ovat nyt tyvestä vaaleat ja latvoista (yli puolet on tätä "latvaosuutta") aivan yhtä tummat kuin ennen näitä koitoksia. ja tietenkin pituudet sillä välillä ovat kaikkea mahdollista keltaisen ja oranssin sävyissä...  ::)

Eli aika hyvin on tummanruskea tähän tukkaan tarttunut, nyt kaipaisinkin mielipiteitä siitä, teenkö vielä yhden vaalennuksen (jonka en hirveämmin usko auttavan, näin ei tätä tukkaa tasaväriseksi saa) vai heitänkö päähän jo punaisen värin? kesätukaksi punaista havittelen BSL pituiseen tukkaan ja suoraan sanottuna uskon vielä palaavani jossakin vaiheessa ruskeaan. teenkö siis hallaa hiuksilleni vielä yhdellä värjäyksellä, vai luotanko siihen, että liukuvarjäys on muotia? liven R43 olisi tarkoitus olla se sävy, jonka hiuksistooni laitan.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #484 : 14.03.11 - klo:18:30 »
^Ainakaan yksi värinpoisto ei taida riittää tuohon tumman osuuden vaalentamiseen, jos se ylipäätänsä enää vaalenee. Ymmärtääkseni vahvat hapetteet voi aiheuttaa pigmentin palamisen hiukseen, ja silloin väri on mahdoton saada hiuksista pois. Täällä on ollut puhetta uudesta pelkistävästä värinpoistosta: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=5260.0 joka voisi ehkä vielä olla kokeilemisen arvoinen, ei rasita hiusta juuri ollenkaan, eli sinäänsä turvallinen vaihtoehto.

Jos pääset siihen vaiheeseen, että länttäät tuon punasen päähän, niin kannattaa varmaan myös lyhentää vaikutusaikaa tai ainakin pitää väriä silmällä ettei vedä liian tummaksi. :)

Poissa January

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #485 : 14.03.11 - klo:19:00 »
Kiitos vastauksesta, Alice  :)

Tuosta uudesta vaalennusaineesta tuskin olisi minulle hyötyä, sillä minulla ei ole mitään vaaleaa väriä, jonka se voisi "palauttaa" (jos nyt siis ymmärsin sen toimintamekanismin oikein...) en ole ikinä aiemmin vaalentanut hiuksiani, oma värini on tumma maantienharmaa jota en ole nähnyt sitten viidennen luokan, eli siis 8 vuotta olen jatkuvasti värjäillyt. aluksi punaiseksi ja sittemmin tummanruskeaksi.

olen siis uhkarohkea ja laitan huomenna punaista päähän. toivottavasti tästä kokeilusta ei ole seurauksena pakkoleikattu polkkatukka  ;D

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #486 : 14.03.11 - klo:19:11 »
^Jos siis tuo tummanruskea mikä sulla on latvoissa on tummempi kuin sun oma väri, niin kyllä tuon Color B4:in sitä väriä pitäisi irroittaa. Tuo siis pilkkoo kaikkia keinotekoisia pigmenttejä hiuksista. Mutta tosiaan, jos tuo tummanruskea on lähellä omaa väriäsi, niin sitten on aika plus miinus nolla toi kyseinen tuote. :D

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #487 : 14.03.11 - klo:20:00 »
Tämä on nyt ihan teoreettista löpinää, enkä ole kokeilemassa (välttämättä ;D) seuraavaa..
Kun vaalennusaineestakin voi tehdä laimeamman lisäämällä joukkoon hoitoainetta, niin mitä tapahtuu jos esim. mustan kesto- tai kevytvärin joukkoon sekoittaa hoitista? Värjääkö sekoitus huonommin, eli voiko sillä ikäänkuin "laveerata" tai tehdä liukuvärjäyksiä?

Esimerkkinä oli nyt musta väri kun se tuli ensimmäisenä mieleen.

Siinä käy niin että värin hapete laimenee , kuinka paljon,  riippuu merkistä kuinka voimakasta hapetetta on käytetty ja hoitoaineen suhteesta. Mutta tummat värit tarvitsevat hyvin miedon hapetteen toimiakseen, eli tuossa tuskin värin tarttumiseen suurta eroa on. Ellei sitten laita sitä hoitoainetta enemmän kun hapetteen osuus , mutta tuskin sillä mitään kovin hienoa lopputulosta sitten saa aikaan. En suosittelisi kokeilemaan liukuvärjäykseen. Jos mustalla haluaa liukuvärjätä, niin se kannattaa tehdä ennemmin jotenkin kampaamalla tai suojaamalla osa hiuksista hoitoaineella. Mitä lopputulosta nyt onkin sitten tavoittelemassa.
« Viimeksi muokattu: 14.03.11 - klo:20:01 kirjoittanut Amilo »

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #488 : 15.03.11 - klo:10:49 »
^ Kiitoksia infosta. Tuo asia on ihan ajatuksen tasolla häirinnyt mua jo pitempään, mutta en ole tajunnut sitä täältä kysyä. :)
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #489 : 15.03.11 - klo:16:21 »
Tietääkö joku, perustuuko L'oreal Férian kuparinvaaleassa värissä (http://www.lorealparis.fi/_fi/_fi/products/product-sheet.aspx?code=HCo13_2) tuo kuparisuus lähinnä suoraväriin? En haluaisi joutua sävyttämään hiuksia koko ajan, kun tuon lämpimän vivahteen voi ihan pysyvästikin hiuksiin saada. :D

Kuulen mielelläni myös muista toimivista kuparinvaaleista väreistä, jos joltakulta kokemusta löytyy! :) Ps. Ei tarvitse olla ihan noin vaalea kun tuo yllämainittu väri, kunhan on 8 tasoa tai yli.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #490 : 16.03.11 - klo:08:57 »
^ Kun olin vielä blondi käytin juuri tuota väriä pari kertaa ja sillä tuli aluksi tosi kaunis ja kiiltävä tulos. Mun kokemuksen mukaan kuparisuus perustuu ihan suoravärille, sillä kuparisuus lähti ainakin mun hiuksista kokonaan ensimmäisissä 3-4 pesussa pois. Tilalle jäi perusvaalennettu kellervä ei-minkäänvärinen vaalea sävy  :(.

Oli tosi pettymys ja siksi en tuota enää ostanutkaan, kun ei pysynyt kauniina muutamaa pesua pidempään. Eli jos haikailet Alice pysyvämpää kuparinsävyä, niin kannattaa käyttää jotain toista merkkiä.

Käytin myös Castingin Cannellea (kultakupari) joka oli vähän vastaava paitsi hitusen tummempi, pysyi kuin tauti  :D. En tiedä, onko sitä vastaavaa sävyä enää saatavilla Color Gloss- uudistuksen jälkeen.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #491 : 16.03.11 - klo:10:01 »
^Okei, kiitti paljon vastauksesta! Vähän pelkäsinkin tuon kuparisuuden tulevan vain suoraväristä, kun on niin vaalea sävy. :-\ No, enpähän tuhlaa rahojani nyt siihen, pitänee käydä kaupassa tsekkaamassa vähän värivalikoimaa. :D

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #492 : 16.03.11 - klo:10:35 »
Täytyy hehkuttaa Garnier Nutrisse 6.3 väriä <3. Laitoin taas eilen sillä hiusten alaosan takaa ja vähän sivuilta. Tulee tosi luonnollinen lopputulos ja sopii hyvin mun vaalennetun hiusvärin kanssa. Ja tykkään vielä siitä hoitoaineesta, joka tulee väripurkin mukana. Laitoin sen vielä päähän n.tunniksi Joicon Intense hydratorin kanssa ja hiukset kiittää.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa si3nna

• HAIRahtanut
« Vastaus #493 : 17.03.11 - klo:08:19 »
Ostin uuden Syoss -värin sävyssä 6.8. Mitähän vivahdetta tuo 8 mahtaa tarkoittaa, en oo löytänyt mistään tietoa? Ei ainakaan tupsun perusteella näyttänyt yhtään punertavalta, ja punaista vivahdetta siis kartan.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #494 : 17.03.11 - klo:10:09 »
^ 5.45 on kuparimahonki, eli 4=kupari ja 5=mahonki. Siitä tulee tummahko ja selkeästi punainen, mun mielestä ainakin tosi kaunis sävy ja kirkkaampi kuin pelkkä mahonki kun on kupariakin seassa. Jos haluat enemmän punertavanruskeaa kuin selvästi punaista, niin sitten joku 5.5 olisi lähempänä. Vaikka ainahan ne punertavat sävyt kulahtaa melko nopeasti, vaikka aluksi tulisikin liian punainen.

Jos sun latvat on 3-asteiset niin niihin voi tulla vain heikkoa punertavaa sävyä. Tuo sävy tasoittaa varmasti mukavasti tyven ja pituuksien värieroa.

Kiitos infosta !

Vähän hankalalta mun mielestä vaikuttaa annostella väri tuubista ja Eclipsen erillinen 3-prosenttinen vaalennusaine.
Voinks mä ottaa minkä tahansa posliinikipon ja pursottaa sinne noin puolet väriä tuubista ja puolet kupista vaalennusnestettä ? Pitäskö ne mitata jollain mittakipolla tarkkaan ?
Kuinka hyvin sekottaa ?

Tää on siis mulle paljon hankalampaa ku kauppojen valmiit väriainesysteeemit ku en oo ammattikampaaja.