Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 843923 kertaa)

LP_Alice

• Vieras
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #510 : 22.03.11 - klo:20:35 »
En nyt osaa sanoa kuinka toimiva kikka tämä pitkän päälle on, mutta kun värjäsin juurikasvua tummemmalla värillä kuin vaaleat raidat päässäni, auttoi öljyn muhitteleminen jälkeenpäin värin poissaamisessa ja vaaleista raidoista tuli taas valeita. :) Sen öljyn voisi varmaan laittaa jo valmiiksi latvoihin ennen kuin sutii väriä juurikasvuun.

Ei kyllä auta jo valmiiksi tummuneeseen latvaan, mutta estää varmaan sen pahenemista... :P

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #511 : 23.03.11 - klo:08:54 »
Jos laittaisi väriä vain juurikasvuun, ja latvoihin ihan vaan suoraväriä?

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #512 : 23.03.11 - klo:11:02 »
Heissan! Nyt tarvittais kipeesti gurujen neuvoa kotivärjäyksessä. Mulla ei kertakaikkiaan ole varaa (olen pihi :D) nyt pistää rahaa kampaajaan tuloksen aikaansaamiseksi, niin yrittäisin mahdollisimman pitkälle tätä itse.

Eli tässä on nykyinen kuontaloni. Vajaa vuosi sitten aloitin vaalennusrumban 3 asteen ruskeasta johon oli lätkitty muutamaan otteeseen shokkipunaista. Pahimpia latvoja olen leikellyt pois, joten tällä hetkellä tukan kunto on parantunut silminnähden siitä purkkamaisuudesta. Eli toivonmukaan sen pitäis kestää edes jotain käsittelyjä :D

Ps. oon yrittänyt muokata värejä koneella enemmän totuutta vastaavaksi, joten nämä kaksi kuvaa saattavat pikkasen poiketa toisistaan. Tarkotuksena oli kuitenkin näyttää tää hiusten keltaisuus ja sävyaste. Kasin luokkaa sen kai pitäs olla :)

Ja tässä on tää mun kauan kuolaamani, aivan täydellinen väri!!  :-* :-*  <3

Ajattelin aloittaa tän värjäysrupeaman mahdollisimman pian jotta saisin uuden tukan ennen vappua ainakin. Eli mitä mun pitäis alkajaisiks tehdä? Rakastan tuhkansävyistä, viileätä tukkaa ja se sopiikin parhaiten ihonväriini. Sitä on kuitenkin tosi hankala ylläpitää, vaatii jatkuvaa hopeashampoon käyttämistä sekä sinisen suoravärin sekottelemista hoitsikkaan. Kuluuko tollanen väri helposti tukasta, vai riittääkö vaan hopeashampoon käyttö? En viittis  (ainakaan liian tummaa) tuhkaista suoraväriäkään pistää ylläpitääkseni tota kylmyyttä, koska viimeksi sen tummuusaste oli liian tumma ja mun vaalennetut raidat katosivat kaikki samanvärisiksi.

Sanokaa vaan suoraan jos tämä ei onnistu kotikonstein, olen kyllä valmis yrittämään kaikkeni itse! Ja olisin oikeasti aivan huippukiitollinen, jos esim. Amilo tai Ish (ja tottakai te kaikki tukkagurut) suostuisivat raottamaan ammattitaidon kultaista kirjaa, ja kertoa mitä tehdä. Latvat ovat hieman kuivat ja katkeilleet, mutta muuten kunto on parempaan päin. Vähän se venyy kosteana harjattaessa, mutta ei niin pahasti enää. Rekkua ja tehistä kehiin niin niiden pitäs auttaa.

Kiitos tsiljoonasti kaikille ihanille juureksille  :-* <3

Ps. Huomaa et on kevät ja valoisuus tulossa kun heti mieli halajaa kesätukkaa ;D

Edit:
Lueskelin tosta elumenista ja kiinnostuin välittömästi sen pysyvyydestä. Mikäli niiltä löytyy oikea tuhkainen sävy (kts. kuva), rupean sillä värjäämään jatkuvasti. Oon ihan myyty ellun tuomasta kiillosta, jämäkkyydestä ja pehmeydestä, ja tietenkin siitä että tuhkainen sävy ei kulu hiuksista niin helposti.  :-*

Jokatapauksessa, ajattelin tehdä tähän arviolta 8-asteiseen hiukseeni vaalennuspesun (tai parikin), jotta saavutan 9 tai 10 pohjasävyn, sekä puran tätä kelta-oranssisuutta. Sen jälkeen ilmeisesti tehdään ainakin kahdenvärisiä raitoja, vaaleampia (raidoitusaineella?) ja sitten tuota pikkaisen tummempaa. Vai auttaisko se että vaalentaisin pohjan sen sävyasteiseksi mitä noi tummat kohdat on, ja tekisin vaalennusaineella nuo kirkkaat raidat, ja sitten heittäisin tarpeeksi vaalean ellun päälle? Vaikeeks menee :D No ainakin teen sen vaalennuspesun, jotta saan purettua tätä oranssi-keltaisuutta.

Suunnitelmissa ei ole vaihtaa tukanväriä vuosikausiin, vaan kasvattaa hyväkuntoiseksi. Sen takia ellun pysyvyys ei kammota.  :-X Oonhan mä jopa vuoden (!) pysynyt jo vaaleatukkaisena!  :D Se on saavutus, koska mun päässä on ollut kaikki sateenkaaren värit..

« Viimeksi muokattu: 25.03.11 - klo:10:13 kirjoittanut Hyxsoap »
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa needja

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • little london bird
« Vastaus #513 : 25.03.11 - klo:20:25 »
Väri ei vaalenna väriä, mutta toivo elää... Katsoin kaupassa Ferian sävyä 6.5 ja paketissa mainittiin, että on voimakkaasti vaalentava ja erityisesti tummille hiuksille. Tapahtuuko mitään, jos lätkin tuon noin 4-5-asteiseen päähän?

Entäs uskaltaako kyseistä väriä laittaa 7-asteiseen päähän jos se on tarkoitettu erityisesti tummille hiuksille ja vaalentaa? Haluaisin löytää luonnollisen ruskean punaisen sävyn joka ei kuitenkaan olisi liian oranssi tai violetti, ja tuo paketti näytti lupaavalta... paitsi se, että se on tarkoitettu tummille hiuksille.
Puolipitkät, suklaanruskeat hiukset karamelliraidoilla
Välillä leikitään omalla tukalla, välillä peruukkien kanssa

http://www.littlelondonbird.fi

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
« Vastaus #514 : 26.03.11 - klo:02:16 »
^ Onko se tarkoitettu värjättyyn vai värjäämättömään hiukseen? Vaikea kuvitella vaalennusta jo värikäsiteltyyn tukkaan, silloinhan sen täytyy sisältää vaalennusainetta kaiketi..

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #515 : 26.03.11 - klo:08:41 »
kukl, kyseisissä värissä ei pitäisi olla mitään muuta eroa tavalliseen kestoväriin kuin se että hapete on voimakas. Voit siis käyttää tummentamiseen jos laimennat hapetteen. Ei kannata laittaa hiuksiin sellaisenaan, koska niin tuju hapete on aivan turha tummemmaksi värjätessä ja hiukset vain kuivuvat turhaan.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa needja

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • little london bird
« Vastaus #516 : 26.03.11 - klo:09:14 »
^ Kiitoksia vastauksista (^__^)
Veikkaanpa että varaan vain suoraan ajan kampaajalle joka osaa sekoittaa minulle sopivan punaruskean värin, enkä ala kotikemistiksi ja leikkimään noiden hapetteiden kanssa.  ;D
Kuulostaa niin vaikealta touhulta se.
Puolipitkät, suklaanruskeat hiukset karamelliraidoilla
Välillä leikitään omalla tukalla, välillä peruukkien kanssa

http://www.littlelondonbird.fi

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #517 : 26.03.11 - klo:11:25 »
Kaikki neuvot tervetulleita, miten siirtyä näpsäkästi tästä:

Ensin tuhkaisempaan (tässä aika kellertävä valaistus):

Ja jos oikein innostuu:

Mahdollisimman hellävarainen hiusvärin muutos aatoksissa eikä mulla ole mikään kiire, joten haalistamalla, raidoittamalla ja suoravärejä muhittelemalla ajattelin mennä. Tän hetkinen väri on mielestäni punaisempi ja mahonkisempi, mitä nuo kaksi ylintä kuvaa antaa ymmärtää. Onkohan tähän mitään järkeä lähteä laittamaan pieniä määriä turkoosia/vihreää elintarvikeväriä tai shokkiväriä hoitoainemuhitusten seassa? Sitten pitäisi keksiä, millä alan juurta värjäämään. Poly colorin sävyteshampoo sopii hiuslaadulleni hyvin, mutten muista miten sillä sarjalla on tuhkaisempia sävyjä, sillä oon lätkinyt päähäni vuositolkulla ruskeita ja punertavia sävyjä. Kesällä väri haalenee muutenkin, joten ajattelin vasta syksyllä laittaa vaaleampia raitoja jos aurinko ei ole yhtään vaalentanut hiusten kokonaisilmettä. 6/7 asteista vaaleammaksi en edes haikaile kun seiskakin on jo siinä rajoilla, onko se liian vaalea muuhun väritykseeni.

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #518 : 26.03.11 - klo:13:15 »
Minä laittaisin oikein paljon ja tiheään joka puolelle ohutta vaaleampaa raitaa jonka jälkeen laittaisin taittosävyn (7.1) joka puolelle. Ennen tätä voisit vaikka yrittää haalistaa enintä punertavuutta syväpuhdistavan shampoon muhittelulla (jos luulet että sitä punertavuutta saattaisi irrota) tai muilla keinoilla ja miksei vaikka laittaa taittavaa suoraväriä sen jälkeen jotta pohjaa saisi jo alustavasti viileämmäksi.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
« Vastaus #519 : 26.03.11 - klo:16:37 »
Nyt on schwarzkopfin blonde L1++ vaalennusaine ostettu, ja ajattelin ruveta tekemään vaalennuspesua. Osaisiko kukaan vastata edellisen viestini kysymykseen?  :'(

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa saila

• Haiven
  • *
« Vastaus #520 : 26.03.11 - klo:18:06 »
laitan sittenkin tän kysymyksen tänne :)

mä oon värjänny tolla lorealin excellence värillä nro 3 hiuksia syksystä (kesällä vedin värinpoiston ja sitä ennen olin pidemmän aikaa värjänny tolla samaisella kolmosella ja palasin värinpoiston jälkeen ruskeen suoravärin kautta "tuttuun ja turvalliseen" tummanruskeeseen)..
nyt oli juurikasvu jo melkeen parisen senttiä ja vedin päälle vivan vaahtoväriä 20, piti olla musta mut jäi tumman/mustan ruskeeks.

ens kerralla haluisin kokeilla lorealin casting creme gloss väriä, mut ei taida tarttua mun hiuksiin nelosen tai vitosen värit ku oon kolmosella värjäilly? tosi moni kyl sanoo tuolla casting keskustelussa, et on ruskeestakin tullu ruskeenmusta tai tosi tumma ruskea ni se mietityttää..

mul olis yks vaalennusjauhon jämäpussi viime kesästä tallella, ku en käyttäny sillon vaan yhden (paketis oli 2). mietin et vois tietty koklaa vaalennuspesuu mut jotenki tuntuu, ettei siit olis kauheest iloo. ja sit huomasin tossa et nyt sais kaupasta tuota b4 ihmeainetta ja mietin et pitäiskö sitä testaa jossain vaihees.. taas olis vähän sellanen olo et haluais vaaleemman ruskean tai ehkä jopa vaaleat hiukset..  ::)

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #521 : 27.03.11 - klo:13:51 »
Nyt on schwarzkopfin blonde L1++ vaalennusaine ostettu, ja ajattelin ruveta tekemään vaalennuspesua. Osaisiko kukaan vastata edellisen viestini kysymykseen?  :'(

Mulla ei kyllä ole mitään kokemusta ellusta, mutta saattaisin ehkä suositella sitä koko pään vaalennusta raitojen sijaan. Raidat nimittäin tekevät pohjavärin kylmäksi taittamisen melkein mahdottomaksi, koska tulos on aina valkoiset + lämpimät raidat, tai siniset + kylmät raidat, ainakin suoraväreillä tämä pätee, ja varmasti myös ellun kanssa. :D Jos kokonaan platina letti ei houkuta, koituu varmaan helpommaksi sitten blondauksen jälkeen laittaa jotain kylmän vaaleanruskeita raitoja, silloin kun ei ole riskiä, että pohja olisi liian lämpimänsävyinen.

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #522 : 27.03.11 - klo:15:57 »
Minä laittaisin oikein paljon ja tiheään joka puolelle ohutta vaaleampaa raitaa jonka jälkeen laittaisin taittosävyn (7.1) joka puolelle. Ennen tätä voisit vaikka yrittää haalistaa enintä punertavuutta syväpuhdistavan shampoon muhittelulla (jos luulet että sitä punertavuutta saattaisi irrota) tai muilla keinoilla ja miksei vaikka laittaa taittavaa suoraväriä sen jälkeen jotta pohjaa saisi jo alustavasti viileämmäksi.

Luulen, että tätä punaisuutta saisi jonkun verran haalisteltua. Ohuet raidat olisi varmasti hyvä ratkaisu, mutta en tiedä suostuuko kukaan kampaaja laittamaan niitä mulle. Ne pitäisi kai lakilla tehdä vai onko jotain uusia raidoitustekniikoita, joilla saa ihan ohutta raitaa?

Mulla on kaikki aiemmat lakilla vaalennuskerrat päättyneet siihen, että kampaaja ei ole tajunnut kuinka paljon tätä tukkaa on ja kampaamossa on mennyt 6-8 tuntia ja olen saanut kamalat valitukset päälleni kun menee niin kauan. :-\

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #523 : 27.03.11 - klo:19:50 »
Kyllähän niitä raitoja voi folioillakin tehdä, mutta siinä on se haittapuoli, että kokopään raidoittamiseen kuluu aikaa jolloin siinä vaiheessa kun viimeiset laput on päässä, ekat pitäisi jo pestä pois. Siksi raitahuppu olisi parempi menetelmä, siinä kun sen valkaisumassan voi laittaa sitten suht nopeasti kaikkialle hiusosioiden nyppimisen jälkeen ja raitoja tulee varmasti kaikkialle tasaisesti. Suosittelen, että kerrot aikaa varatessa siitä, että aikaa on ennen kulunut aika reilusti ja kampaaja voi ottaa sinut päivän viimeiseksi asiakkaaksi. Itse olen saanut juurikin tällaisia aikoja silloin, kun olen varannut ajan värinpoisto+väri+raidat-tyyppisiin käsittelyihin, joskus kun sitä aikaa on melkein mahdoton arvioida.

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #524 : 27.03.11 - klo:20:51 »
^ Vahingosta viisastuneena mun kyllä kannattaa tosiaan varoitella, miten edellisissä lakkiraidoituksissa on käynyt  :). Varoittelen tätä nykyä muutenkin kampaajia tukastani kun harva tajuaa heti kuinka kauan esim. tän pään föönaaminen vie aikaa. Yritän malttaa mieleni ja syksyllä vasta hankkia raidat. Saisi kesä ja syväpuhdistava/öljymuhitukset sitä ennen tehdä tehtävänsä värin haalistamisessa.