Yleensä olen aina löytänyt vastauksen hauilla hiuspulmiini, mutta en tällä kertaa.
Eli, hiukset olivat ennen katastrofia noin 7-8 asteinen maantie luonnostaan, juurikasvua n. 15cm, latvoissa vaaleita raitoja. Laitoin siihen sitten 7 asteisen kevytvärin, kun kampaaja suositteli ja halusin lisää kiiltoa, kuitenkaan radikaalisti omaa väriäni muuttamatta. En tajunnut kampaajalle sanoa, että en halua kovin tummaa lopputulosta, joten en häntä voi syyttää. Väri veti syvän ruskeaksi, ehkä n. 6 tai jopa 5 asteiseksi... Yritin haalistella väriä n. kuukauden, yleensä kevytvärit ovatkin lähteneet helposti, etenkin raidoitetuista latvoista. Ei tällä kertaa. Ei mitään haalistumisen merkkejä. Laitoin sitten päähän Color B4:n, joka toimi kuin unelma ja väri lähti lähes kokonaan, eikä lopputulos ollut pelkäämäni lämmin sävy vaan viileä (lämmin tekee mut sairaan näköiseksi).
Noh, laitoin sitten riemuissani uuden kevytvärin, tällä kertaa viisaampana astetta vaaleamman, 8 asteisen. Ja kas, tukka oli taas tumma. Täsmälleen samanlainen kuin aiemmin. Eli, B4 papereista löytyi mahdollinen vastaus, jos hiukseen on jäänyt edellisestä värinpoistosta pienentyneitä molekyylejä, jotka laajentuvat takaisin kun hiuksiin laitetaan uusi hapetteellinen väri. Toistin siis B4 käsittelyn ja hiuksista tuli kuparisen sävyiset. Väri oli karmaiseva joten toistin käsittelyn vielä kerran. Lopputulos on edelleen lämmin ja punertava, latvat sentään siedettävät.
Eli, mitäs nyt kannattaisi tehdä? Hiusten kunto ei ole onnekseni juurikaan kärsinyt ihme kyllä vaikka melko pitkät ovatkin. Itse ajattelisin, että laittaisin tuhkaan taittavan 9 asteisen kevytvärin, vai uskaltaakohan tähän enää mitään hapetteellista laittaa? Ja vaikea muutenkin löytää tuollaista sävyä kevytvärinä, kestoväriä en mielelläni laittaisi. Harmittaa vaan älyttömästi, kun hiukset on nyt juuri sen väriset mikä mulle kaikista vähiten sopii. Ehdotuksia otetaan vastaan.