Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841995 kertaa)

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #570 : 19.04.11 - klo:10:00 »
Laitan vielä tännekin kun löysin hyvän kuvan. Miten mä saan tän väriset hiukset, tai ihan aavistuksen vaaleammat (noiden raitakohtien väriset) ?

Olisiko henna ratkaisu? Mun pohja on 8.13 luokkaa, hennasta on tullut aikaisemmin liian kellertävän rusehtavaa mutta kerrostuisiko se?

Tai tietääkö joku kaupassa/kampaamossa tai netissä myytävää kestoväriä jossa olisi tuollainen sävy, suunnilleen 8.46 tai 8.40? Mä en ole löytänyt vielä mistään sopivaa kestoväriä... :(

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #571 : 20.04.11 - klo:16:55 »
Mitenköhän toimis, kun mulla on pohjalla 5.4, jo kovin kulahtanut, jos siihen lyö päälle Garnier Herbashine 645? Tarttuuko muualle kuin tyveen? Onko kuin kirkas punainen vai kuparinen ennemmin? Mitä muita 5-6 asteisia kuparisia värejä on marketissa? Hiuksissa on vähän tarttumisongelmaa, että liian tummaksi tuskin vetää mikään.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #572 : 20.04.11 - klo:17:49 »
En sitten käynyt vaihtamassa Garnierin hiusväriä, koska olin hävittänyt kuitin! En kuitenkaan uskaltanut värjätä sillä sävyllä, koska pelotti että hiuksista tulisi liian tummat ja ostin saman hiusvärin vaaleammassa sävyssä 4 tummanruskea. Värjäsin sillä vaalean tyven ja laitoin väriä 10min ajaksi pituuksiin, hiuksista tuli tasaisen tummanruskeat! Koostumus oli hyvä, hiusväriä oli helppo levittää toisinkuin joitakin hiusvärejä on todella nihkeä levittää. Tästä kyllä tuli mun luottohiusväri. :)

ps. Jos kiinnostaisi ostaa Garnier nutrisse creme kestoväri säyvssä 3 ebony (syvä tummanruskea), laita yksäriä!
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #573 : 21.04.11 - klo:06:56 »
Laitan vielä tännekin kun löysin hyvän kuvan. Miten mä saan tän väriset hiukset, tai ihan aavistuksen vaaleammat (noiden raitakohtien väriset) ?
Kestovärit haalistuu nopeasti. Miten olisi Crazy Colorin Coral Red lyhyemmällä vaikutusajalla? http://www.renbow.co.uk/section.php?xSec=3&xPage=1 Tuolta löytyy sävykartta. :)

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 21.04.11 - klo:11:18 »
^Oikean sävyisen suoravärin löytäminen ei ole ongelma, niitä on mulla  jo varastossakin :) Se mikä puuttuu on sopiva kestoväri juurikasvun värjäämiseen, :( suoraväri ei käsittelemättömään hiukseen tartu vaikka onkin korvaamaton värin piristämiseen ja ylläpitoon...

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #575 : 21.04.11 - klo:11:32 »
^Entä jos vaan vaalennat sen tyven? Sillonhan se tarttuu  :)

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 21.04.11 - klo:12:14 »
^No sekään ei ole hirveän hyvä ratkaisu jos haluaa päästä helpolla ja pitää värin tasaisena :( Sen lisäksi mun hius on luonnostaan niin vaalea että jos sitä vaalentaa edes vähän, on lopputulos ihan blondivalkoinen. Siihen kun heittää suoravärin päälle niin lopputulos on porkkanaoranssi joka kuluu kulahtaneen vaaleanoranssiksi...   :-X

Poissa elluee

• Haiven
  • *
« Vastaus #577 : 25.04.11 - klo:15:02 »
mulla on tällä hetkellä semmonen 9 sävyinen blondi, aika vaalea, en tiedä onko toi mun arviointi yhtään oikeassa :D juuresta vähän tummemmat, värjätty semmonen tosi "haalea" juurikasvu ja tai siis luonnollisen näkönen. väillä tykkään tästä omasta hiustenväristä tosi paljon, mutta välillä taas tuntuu liian keltaiselta luonnottoman näköiseltä. haluisin semmoset tästä jonkun asteen-pari verran tummemmat ehkä.

tuohon kuvaan ihastuin, ja etsin semmosta väriä millä saisin ton, kuitenkaan ettei siitä tulis harmaa ! koska monesti kun oon yrittäny värjätä jollain luonnollisella niin on mennyt harmaaksi ???

siis, kuulostaa nyt varmaan tosi hankalalta, mutta haluaisin pienen kultaisen vivahteen, mutta ei liikaa, mutta sitten taas en halua harmaatakaan tukkaa. oon miettinyt loreal preference californie ( 8 ) sävyä. mutta oon lueskellu siitä, että joillain siitä tulee tosi vaalea, harmaa tai jotain ihan muuta. ja kaikissa kuvissa se on ihan erisävyinen. googlettaa vaikka niin se sama kuva löytyy harmaan tai keltaisen sävyisenä... olen miettinyt myös loreal excell 8.0 sävyä, mutta se taas on ehkä vähän liian harmaa, koska en tosiaan sitä harmaata tukkaa halua.

bongasin netistä loreal recital preference 8.3 sävyyn, joka näyttää tosi hyvältä, mutta sitä ei vissiin myydä suomessa. tietääkö joku jonkun sivun mistä pystyisin tilaamaan sen ? tuossakin taas kuvien perusteella paha sanoa yhtään mitään, koska monissa kuvissa se on ihan erisävyinen..

voisin sitten periaatteessa vielä jotain raitoja laittaa siihen päälle, mutta tulisiko siitä sitten liian vaalea?

edit// löysin toisenkin tosikivan sävyisen tukkakuvan:

« Viimeksi muokattu: 25.04.11 - klo:15:15 kirjoittanut elluee »
1b M ii. Olkapääpituista pidemmät blondatut huonokuntoiset hiukset kasvatusvaiheessa. Tavoitteena bsl/mid back

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #578 : 25.04.11 - klo:19:50 »
^ Tuota Recitalin 8.3:a saa ainakin täältä. Suosittelen. Ei tule kalliiksi ja ainakaan mulla ei ole ollut mitään ongelmia tilausten kanssa.

Poissa annah0j

• HAIRahtanut
  • Mikä on lailallinen ja sanoo mulmul?
« Vastaus #579 : 27.04.11 - klo:09:54 »
Mua ketuttaa tällä hetkellä kyllä ihan mielettömästi.

Värjäsin tällä kevytvärillä hiukseni eilen, niistä tuli räikeän oranssit ja aivan liian haaleat. Lähtökohtana oli omat 9-10 asteiset hiukseni jotka olivat olleet kauniin vaaleat jo vuosia. Lopputuloksesta säikähtäneenä hain tämän uuden värin kaupasta, ja kuvittelin lopputuloksen olevan juurikin tuota seiskaluokkaa, mutta punapigmentillä sen oranssisuuden vuoksi.

No ei mennyt asiat niinkuin piti. Väri päähän ja odottelemaan, se tummui tosi nopeasti. Vaikutusajaksi oli mainittu 30min, mutta juoksin jo 10min jälkeen suihkuun, koska pää oli aivan musta. Syväpuhdistavan shampoopesun ja muhittelun jälkeen lopputulos on ainakin 3astetta tummempi, kuin mitä paketissa oli merkitty. Nyt menee hermot täydellisesti, olisin halunnut vain vähän tummemmat hiukset kuin mitä omani olivat, mutta ilmeisesti tässä joutuu nyt taas parin vuoden vaalentelurumbaan ryhtyä. Ja tähän perään paljon kirosanoja. >:(

Miten tämmöistä voi tapahtua?

Poissa An-Chu

• Haiven
  • *
« Vastaus #580 : 28.04.11 - klo:13:55 »
Osaiskohan joku neuvoa miten saisi tällaisen tummemman "raidan" värjättyä hiuksiin kotikonstein? Tai siis, minkähän mallinen värjätty osio on ja missä kohdin?

Poissa mar.ia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #581 : 11.05.11 - klo:14:29 »
Mun tekee taas näin kesän tullen mieli palata enemmän oman värisiin hiuksiin noin puolen vuoden jälkeen. Olen lukenut täältä parin viikon ajan eri topikeista ja saanut paljon hyödyllistä tietoa, mutta jotenkin on edelleen epävarma olo värjäilyjen suhteen.

Lähtökohtana on siis neutraali 5 jota on värjätty kevytväreillä varmaankin kolme (ehkä neljä) kertaa, tavoitteena kylmä 7-asteinen. Värinpoiston osaan kyllä mutta mites sitten kun hiukset on sen jälkeen oranssit, voiko värjätä suoraan esim. 7.1 päälle vai pitääkö taittaa jollain, millä?
1b/F/ii
iHerb-alekoodi: UTI515

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #582 : 11.05.11 - klo:18:00 »
mar.ia, ihanteellista olisi jos värinpoiston jälkeen hiukset olisivat keltaoranssin. Sitten siihen vain se 7.1 päälle, siinä tuo tuhkavivahde nimenomaan taittaa sitä keltaoranssisuutta. Tulos ei välttämättä kylläkään ole viileä, vaan lähemmäs neutraali kun alla on niin paljon taitettavaa lämmintä vivahdetta, mutta sitä viileyttä voi sitten lisätä ja ylläpitää suoravärillä ja laittaa sitten jossain vaiheessa taas 7.1 kaikkialle hiuksiin.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #583 : 12.05.11 - klo:14:48 »
Millä markettivärillä saisin oman tukan värjättyä mahd. lähelle tätä? http://www.rapunzelofsweden.com/1/en/clip-on-set-hair-extensions/530-clip-on-hair-extensions.php

Tilasin nuo clip-onit, oma tukka tällä hetkellä kirkkaamman punainen. Haluaisin saada oman tukan pidennysten väriseksi, jotta heittäessäni suoraväriä sekä pidennyksiin että omaan tukkaan olisi tulos samansävyinen eikä erottuisi selvästi pidennyksenä ja omana tukkana. Tai siis mitäpä sitä selittelemään, tottakai se luonnollisuus on tavoite.

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #584 : 12.05.11 - klo:15:15 »
^ Onpa upeanväriset pidennyshiukset!  :-*

Itse oon saanut tuonväriset hiukset Ferian 6.66 värillä (http://www.lorealparis.fi/hiusvarit/vari/preference-feria-/666-tummanvaalea-syva-punainen.aspx).
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.