Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841236 kertaa)

Poissa elluee

• Haiven
  • *
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #600 : 14.05.11 - klo:09:53 »
ärsyttävää kun tiedän täydellisen hiusvärin minkä itelle haluaisin. mutta en mistään kaupoista löydä JUST sitä väriä. kaikki on vaan sinnepäin. niin en uskalla ite värjätä, koska on tullu nini monta kertaa pilattua oma tukka. tai siis että siitä väristä ei oo tullu yhtään odotetunlainen. aina joko harmaa tai sitten liian tumma jne. ja nyt vielä ihan kiva blondi tässä alla, niin jos pilaan sen ja kadun sitä sitte iha hirveesti... enkä kampaajallekkaan haluu mennä kun en osaa uskoa siihen että sekään sais sitä täydellistä väriä mulle :D
1b M ii. Olkapääpituista pidemmät blondatut huonokuntoiset hiukset kasvatusvaiheessa. Tavoitteena bsl/mid back

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #601 : 14.05.11 - klo:10:59 »
Voi hitsit Tintu, ymmärrän niin hyvin pettymyksesi. Mullekin on käynyt vastaava katastrofi. Värjäsin Goldwellin sävyllä 6K mutta lopputulos oli tumma luumu, noin 4-asteinen ja lisäksi viileä, eli ei todellakaan mikään kupari. Alla oli 6-asteinen kulahtanut kupari eli mikään ei selittänyt tuota outoa väritulosta. Voi olla mahdollista, että Hairstorella on vaihtunut vahingossa pakkauksen värit. En siinä paniikissa alkanut tarkistelemaan vastaako paketin koodi ja tuubin koodi toisiaan.

Hirveä äljymuhittelu ja haalistusruljanssi, että sai sen lähtemään. Silloin kun ei vielä ollut B4 olemassa. Onneksi tuore väri irtoaa helposti, toivottavasti Tintu saat sen värin irtoamaan ja pystyt värjäämään päälle jollain toisella sävyllä, niin ettei pidennysoperaatio mene ihan poskelleen. B4 varmaan viime kädessä pelastaa jos ei muuten väri irtoa.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #602 : 15.05.11 - klo:15:13 »
^Luulen vähän että turvaudun B4:iin, on tämä niin inhottava väri. Nyt on jotenkin hieman tummunut entisestään, kenties punaisen suoravärin ja ruskean yhdistelmä saa aikaan tumman violetihtavan lopputuloksen. Yyh..

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #603 : 16.05.11 - klo:15:31 »
Värjäsin hiukset Sublime moussen numerolla 70 ja lopputulos on noin 4 asteinen eli veti huomattavasti tummemmaksi. Pohjalla oli 8 asteinen ja elumenilla värjätty hius. Hauskaa on se, että laitoin toisen merkin 7N:n ja se lähti kokonaan pois. Jossakin blogissa varoiteltiin liian tummasta väristä, joten pidin vaahtoa päässä vain 15 minuuttia. Kaunis ja luonnollinen väri, mutta kaukana paketin kuvasta. Onneksi ei haittaa :)

WOT :o Siinä paketissahan lukee tummanvaalea ja sulle tuli 4-asteinen....aika kääk! Mulla on suunnilleen 5-asteinen tummanruskea ja kiinnostuin kovasti kokeilemaan tuota, kun uskon että tykkäisin siitä moussesta. Natural&Easy'lla oon värjännyt muutaman viime kerran, viimeisimmät 570'llä. Nyt mietyttää syvästi tuon sävyn valinta...
Osaatko tässä vaiheessa jo sanoa miten väri on käyttäytynyt, esim onko pesussa pysynyt toistaiseksi hyvin?
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #604 : 31.05.11 - klo:00:34 »

Mulla on ostettuna Rodokselta Wella Kolestonin ja jonku Lorvenn Paris (halpis L'Oreal?) BeatyColor9.34 ja 9.04-värit. Riittääkö näille 6% hapete? Myös yksi puteli 25 vol/ 7, 5% löytyisi.

Entä jos laitan alahiuksiin 8.34-väriä, onko 6% turhan tujua siihen ja laimennuksen tarpeessa?
« Viimeksi muokattu: 31.05.11 - klo:00:36 kirjoittanut miolla »

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #605 : 07.06.11 - klo:19:43 »
Pystyykö sävytteellä (esim. Lorealin nutri glossilla) peittämään juurikasvua? Hiukseni ovat tumman ruskeat mutta juuresta pilkoittaa vaaleampaa omaa hiusta. Haluaisin sen jotenkin piiloon, mutta en tiedä uskallanko itse alkaa värjäilemään. Muistelisin että olen kyllä juuri tuolla lorealin sävytteellä joskus aikaisemminkin antanut sävytteen ensin vaikuttaa hiusten juuriin jonkun aikaa ja lopuksi levittänyt kaikkialle hiuksiin hetkeksi. Värinä olen tosin silloin käyttänyt aika tummaa sävyä (huurteinen tummasuklaa tai sävähdyttävä suklaa) ja nyt kesällä en haluaisi ihan niin tummalla värjätä.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #606 : 07.06.11 - klo:20:05 »
WOT :o Siinä paketissahan lukee tummanvaalea ja sulle tuli 4-asteinen....aika kääk! Mulla on suunnilleen 5-asteinen tummanruskea ja kiinnostuin kovasti kokeilemaan tuota, kun uskon että tykkäisin siitä moussesta. Natural&Easy'lla oon värjännyt muutaman viime kerran, viimeisimmät 570'llä. Nyt mietyttää syvästi tuon sävyn valinta...
Osaatko tässä vaiheessa jo sanoa miten väri on käyttäytynyt, esim onko pesussa pysynyt toistaiseksi hyvin?

En huomannutkaan aikaisemmin viestiäsi, joten vastaan hieman jälkijunassa. Väri oli tosiaan todella tumma, mutta haalistelin sitä öljyllä ja syväpuhdistavalla shampoolla. Väri lähti hyvin pois ja lopputulos oli kiva vaaleanruskea, mutta en suosittele väriä ihan vain sen takia, että väri poikkesi niin huomattavasti paketin kuvasta. Vaalennettu hius saattaa yleensäkin imeä väriä ja tässä tapauksessa tyvikasvu oli muistaakseni paketin kuvan värinen parin pesun jälkeen eli luonnonhiukseen saattaa toimia paremmin. Väri itsessään oli todella helppo levittää, sävy oli kaunis ja koska pohjasi on sen verran tummempi, niin saattaisihan se sopiakin. Mikäli yhtään tummempi väri on kuitenkin kauhistus, niin en ottaisi riskiä, koska värin tummuus on yllättänyt monet. Kannattaa lukea ainakin tämä ennen värjäämistä http://www.beautystat.com/site/hair/review-loreal-paris-debuts-new-sublime-mousse-healthy-look-haircolor/
« Viimeksi muokattu: 07.06.11 - klo:20:26 kirjoittanut Felicia »

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #607 : 07.06.11 - klo:22:08 »
Pystyykö sävytteellä (esim. Lorealin nutri glossilla) peittämään juurikasvua? Hiukseni ovat tumman ruskeat mutta juuresta pilkoittaa vaaleampaa omaa hiusta. Haluaisin sen jotenkin piiloon, mutta en tiedä uskallanko itse alkaa värjäilemään. Muistelisin että olen kyllä juuri tuolla lorealin sävytteellä joskus aikaisemminkin antanut sävytteen ensin vaikuttaa hiusten juuriin jonkun aikaa ja lopuksi levittänyt kaikkialle hiuksiin hetkeksi. Värinä olen tosin silloin käyttänyt aika tummaa sävyä (huurteinen tummasuklaa tai sävähdyttävä suklaa) ja nyt kesällä en haluaisi ihan niin tummalla värjätä.

Tarkoitat ilmeisesti Casting Crème Glossia? Se ei ole sävyte, vaan kevytväri eli lähes kestovärin veroinen. Mulla se ainakin peittää juurikasvun ja pysyy kestovärin tasoisesti.

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #608 : 07.06.11 - klo:23:07 »
Tarkoitat ilmeisesti Casting Crème Glossia? Se ei ole sävyte, vaan kevytväri eli lähes kestovärin veroinen. Mulla se ainakin peittää juurikasvun ja pysyy kestovärin tasoisesti.
Juuri sitä, menin sanoissa sekaisin  ;D. Jos tuota väriä voi verrata kestoväriin niin onko se yhtään hellävaraisempi hiuksille? Ainakin itse voisin kuvitella että ammoniakki-vapaat värit eivät kuluttaisi niin paljoa...

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #609 : 09.06.11 - klo:15:37 »
Lainaus käyttäjältä: Margot

Minulla taas on toiminut niin että heti värjäyksen jälkeen peittää kyllä varsin hyvin, mutta muutamassa pesussa haalenee ennestään värjäämättömässä hiuksessa huomattavasti. Mulla on kyllä aika iso värjäämättömän ja värjätyn hiuksen väriero, oma väri 8-asteinen ja värjätty 3-asteinen, sävyä "300 Tummanruskea" viimeksi yritin Castingista käyttää tyvivärjäykseen, ja nyt 2 vkoa tyvivärin jälkeen Castingilla värjätty tyvikasvu on ehkä 6-asteista vaaleanruskeaa.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #610 : 09.06.11 - klo:17:05 »
En osaa sanoa, onko Crème Gloss hellävaraisempi tukalle. Musta kuitenkin tuntuu, että ei juurikaan. Ainakin oman tukkani kunto on parantunut, kun en enää värjää tuolla kuukausittain, vaan paljon harvemmin.

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #611 : 11.06.11 - klo:22:27 »
Tarkoituksena olisi värjätä hiusten vaaleampi juurikasvu peittoon, mielellään kevytvärillä jos vain mahdollista. Tässä on oma tilanteeni, hiukset värjätty suhteellisen tummaksi kampaajalla n. puolitoista kuukautta sitten ja väri on reilusti jo haalistunut ja alta on alkanut näkyä vanhoja vaaleampia raitoja.
Hiusteni väri näissä kuvissa omasta mielestäni todellista tilannetta vaaleamman näköinen. Oikea väri on siis hieman tummempi, varsinkin alahiukset!
http://img862.imageshack.us/img862/4156/img8352n.jpg
Yritin vielä napsia muutaman kuvan juurikasvusta:
http://img863.imageshack.us/img863/4114/img8371g.jpg  http://img196.imageshack.us/img196/649/img8362b.jpg
Löytyisikö Casting creme gloss sävyistä mitään vaihtoehtoa? Juurikasvu pitäisi saada peittoon ja lopuksi voisin levittää värin kaikkialle hiuksiin jotta saisin kiiltoa lisää ja nykyinen sävy saisi eloa.  Kokemuksia CCG:n väreistä on huurteinen tummasuklaa sekä sävähdyttävä suklaa, mutta en haluisi nyt niin tummaa sävyä koska ne näyttivät päässäni melkein mustalta. Väri saa toki tummua nykyisestä, mutta mustaa en halua. Miten esim. 634 Tummanvaalea Hurmaava Hunajakupari, osaatteko sanoa minkälainen tulos tulisi?  ::)

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #612 : 12.06.11 - klo:19:45 »
^ Mun läppärin näytöllä tummuusaste olisi 6 ja  näyttäisi neutraalilta. Hitunen kultaisuutta tulee noista raidoista. 634 voi olla punertava, koska seassa on kuparia joten jos se on ehdoton nou-nou, niin kultaan vivahtava 630 olisi varmaan sopiva sävy.

Itse olen kokeillut sävyjä 530 sekä 535 ja ne olivat kyllä tummempia kuin tuo postaamasi kuva, tietysti jos kuvassa näyttää liian vaalealta niin tummuusaste voi todellisuudessa ollakin lähempänä 5. Ei varmaan haittaa, jos 6-asteisella tulee liian vaalea, voi sitten seuraavalla värjäyskerralla laittaa 5-asteista. Pahempi katastrofihan on, jos menee liian tummaksi.

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #613 : 13.06.11 - klo:08:37 »
^ Mun läppärin näytöllä tummuusaste olisi 6 ja  näyttäisi neutraalilta. Hitunen kultaisuutta tulee noista raidoista. 634 voi olla punertava, koska seassa on kuparia joten jos se on ehdoton nou-nou, niin kultaan vivahtava 630 olisi varmaan sopiva sävy.

Tämän hetkisessäkin värissä on hieman punertavuutta seassa, joten se ei haittaisi yhtään, kunhan ei mitään punaisen-oranssia tule!  ;D. Mitenkähän tuo juurikasvu reagoi esim. tuohon 634-sävyyn? Mietin että kun ne ovat uutta värjäämämätöntä hiusta niin tarttuuko punapigmentti niihin voimakkaammin ja hiuksien juuri tulee punaisemmaksi? 5-tason sävyt näyttävät kyllä nätiltä purkin kuvassa mutta omassa päässäni ne vetävät liian tummaksi ja varsinkin nyt kesällä en halua liian "synkkiä" hiuksia. Jos rohkenisin kokeilemaan tuota 634:stä niin minkälaiset vaikutusajat olisivat hyvät, tarkoitan kuinka kauan juurille ja kuinka kauan pituuksiin?  :P

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #614 : 13.06.11 - klo:10:06 »
^ Kyllä siitä voi tulla oranssihtava, kun on kultaa ja kuparia sävyssä. Mä laittaisin vaikutusajan 20min tyveen ja lopuksi 10min koko päähän.

Omien kokemusteni mukaan CCG:n pakkausten kuviin ei ole uskominen, minulla tulos on oikeastaan aina ollut erilainen kuin mitä olisin kuvan ja numeroinnin perusteella odottanut. Esim. 535 oli voimakas, tumma punamahonki ja 500 oli lähes musta. Pahimmassa tapauksessa 634 voi olla kellertävä oranssi.