Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 842011 kertaa)

Poissa Belle

• Tukkaguru
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #630 : 07.07.11 - klo:16:42 »
^ Casting teki mullakin tuota samaa kun värjäsin tummemmaksi, eli väri ei tarttunut tyveen kunnolla ja omanvärinen tyvikasvu jäi aina vaaleammaksi. Latvoihin ja pituuksiin jämähti kyllä tiukasti, mutta tyvikasvua CCG:lla ei kunnolla saanut piiloon koskaan. Kampaajatuttuni sanoi, että mulla on niin lasimainen hius että sävytteiden teho ei riitä. Tarvii kai tuhdimpaa hapetetta...

Jos löydät vastaavan sävyn peruskestovärinä niin kannattaa vaihtaa siihen, veikkailen että tyvikasvuongelma ratkeaa sillä. Olisikohan Lorkun Excellencellä sävyä 6.34, ainakin 7.34 olen tainnut kaupoissa nähdä.

muru

• Vieras
« Vastaus #631 : 11.07.11 - klo:18:41 »
Tulipahan toettua että Elea on tasan ainoa väri joka jotenkin tarttuu 8-asteiseen juureeni. Värjäsin siis sävyllä "tummasuklaa" (tai suklaanruskea, paketissa kaksi eri nimeä) ja kerrankin tuloksena myös tummanruskea juuri!  <3 Kaikki muut värit jättää juuren punertavan vaaleanruskeaksi.

Tämä vinkkinä kaikille feikkitummatukille jotka tuskailee kun oma hiirenharmaa puskee aina vaan juuresta läpi. :) Saa nyt nähdä, kuinka kauan pysyy haalistumatta hirveäksi.

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #632 : 11.07.11 - klo:21:52 »
Kaveria yritän neuvoa, olisko noin yhden asteen värin haalistukseen (kestoväri) parempi ColourB4 vai Rial? Päälle on tarkoitus laittaa uusi kestoväri kuulemma, asteen vaaleampi siis. Kohta se tempasee sen SuperUltraBlonde-värinpoiston ja itkee kun tukka tippuu  ;D

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #633 : 11.07.11 - klo:22:24 »
^colourB4 olisi luultavasti paras :)

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #634 : 20.07.11 - klo:16:48 »
Pystyykö päänahkaa suojaamaan mitenkään värjätessä?
Mun päänahka ei kestä värejä, mutta tekis mieli kyllä nyt värjätä koko pää. Koitin nimittäin tehdä erivärisiä raitoja, mutta tulos on aika järkky. Värit kyllä tarttui hyvin, mutta mun hattaratukassa raidat sekoittuu muun tukan sekaan ja näyttävät haalistuneilta ja kokonaisuus on tosi epämääräisen näköinen. Arvasin kyllä jo laittaessa että ei tule onnistumaan, mutta pitihän se kokeilla.  ::)
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #635 : 20.07.11 - klo:17:13 »
^ammattilaisvärisarjoissa on ainakin olemassa hiuspohjan suojavoiteita ja -öljyjä, mutta lähinnä niiden funktio on estää hiuspohjaa kuivumasta ja väriä tarttumasta ihoon. Jos hiusvärit aiheuttavat allergista ärsytytä, niin sitä ei taida mikään voide estää...mutta toki voisit kokeilla.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #636 : 20.07.11 - klo:18:33 »
Juuresapua kaivaten, polycolor tummanruskea: onko tämä ihan mustanruskea jos laittaa käsiteltyyn hiukseen? Vai onko turvallisempi laittaa vaaleanruskea? Tavoite siis on tumma ruskea mutta en halua mustia latvoja. :P yksi vaihtoehto olisi tietty sekoittaa noista kahdesta...
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #637 : 21.07.11 - klo:01:45 »
^ Entä Poly Colorin keskiruskea? Omia kokemuksia siitä ei ole, mutta siskoni on tavannut värjätä sillä ja hänelle siitä tulee käytännössä ihan tummanruskeat hiukset. Itse olen käyttänyt vaaleanruskeaa Poly Coloria, kyllähän sekin melko syvän ruskean antaa, muttei kuitenkaan niin tummaa kuin keskiruskea.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #638 : 21.07.11 - klo:08:10 »
^ Ehdin jo tehdä ratkaisun käyttäen tummanruskeaa 2/3 ja vaaleanruskeaa 1/3. Väristä tuli oikein hyvä, ei mennyt latvat mustiksi. :) Ensi kerralla laitan tummanruskean ja keskiruskean sekoituksen tai sen pelkän keskiruskean. Nyt piti vähän säveltää, kun kaapista ei löytynyt kuin nuo kaksi. Katsotaan nyt miten tämä tummuus latvaosassa pysyy, kun kaikki värit tuntuvat liukuvan niin helposti pois. Kiitos neuvosta.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #639 : 21.07.11 - klo:15:15 »
^ Mä olen käyttänyt kaikkia Poly Colorin ruskeita. Tummanruskea = lähes musta, erityisesti latvoissa veti mustaksi ja pysyi kuin tauti. Pääsin tuosta eroon lopulta vasta raidoittelemalla, joten tätä väriä kannattaa varoa jos pelkää liian tummaa lopputulosta. Ei nimittäin käsitellystä hiuksesta oikein edes haalistunutkaan  :o.

Keskiruskealla on tullut sellainen 4-5-asteinen ruskea ja vaaleanruskeakin on ainakin mun hiuksissa nimestään huolimatta yllättävän tumma, noin 6.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #640 : 21.07.11 - klo:16:14 »
Jännä, että monilla toi Poly Color tarttuu noin tiukkaan. Mullakin todella käsitelty hius (ei kuitenkaan ihan hajalla) mutta viimeksi kun tota käytin niin valui hiuksista muistaakseni parissa viikossa. Väri taisi olla tummanvaalea.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #641 : 28.07.11 - klo:13:11 »
Itselläni on tällähetkellä ihan kirkuvanpunainen tukka, vaihteeksi.  ::) Nyt olen tätä taas hetken katsellut ja on tullut kauhea kutina värjätä luonnolliseksi punaiseksi/kupariseksi, esimerkkinä True Bloodin Jessica. Hennalla sellaisen saisi, mutta koska olen niin vaihtelunhaluinen, niin se ei ole oikein vaihtoehto. Kävin tänään katselemassa värejä ja yksi aika lähelle menevä kestoväri oli 7.43, mutta koko päähän en halua laittaa kestoväriä, niin mikä suoraväri olisi sellainen sopiva? Ja ehdotuksia otetaan vastaan myös tuosta kestoväristä, jos olisi vielä jokin paremmin sopiva.  :3

« Viimeksi muokattu: 28.07.11 - klo:13:42 kirjoittanut witura »
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #642 : 28.07.11 - klo:15:48 »
^eikös ole vähän pakko laittaa kestoväri/värinpoisto jos haluat kirkkaanpunaisesta siirtyä luonnollisen kupariin? :) Suoraväreistä suosittelen Crazy Colorin Coral Rediä, käytän sitä itse ja tulos on kirkkaan luonnollinen. Markettiväreistä Ferian purkki, joku muu parempimuistinen saa sanoa numeron :D Olikohan juurikin tuo 7,43.

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #643 : 28.07.11 - klo:15:53 »
^No tämä kirkkaanpunainen on suoravärejä, joten oletan tämän kuluvan pois aika hyvin ajan kanssa (tai hieman avitettuna syväpuhdistavalla shampoolla ja öljyillä  :3) Täytyykin laittaa tuota Coral rediä sitten tilaukseen..

Muok. Eikä tämä kirkkaanpunainen vielä kauhean kauaa ole ollut, joten tuskin kauhean kerrostunutkaan on.. I hope so.  8)
« Viimeksi muokattu: 28.07.11 - klo:15:56 kirjoittanut witura »
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #644 : 28.07.11 - klo:16:03 »
^tuo Coral Red on sitten suht vaaleaa, että kannattaa pohja olla kunnolla "häipynyt" ennen sen laittoa. Väri on juurikin luonnollinen ja kirkas, ei niin peittävä kuin punainen. Pitkään muhittelemalla saa toki intensiivisyyttä :)