Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 843928 kertaa)

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #660 : 20.08.11 - klo:05:05 »
^ Mie ostin Natural & Easyni Prismasta, en oo tainnu sitä ollenkaan Citymarketissa nähdä. Oliskohan käyny niin, että K-ketju ei sitä ole hankkinut myyntiin, ja S-ketju on nähnyt markkinaraon... Mutta tosiaan, Prismasta löytyi ainakaan täältä vähän pohjoisemmasta :)

Poissa elluee

• Haiven
  • *
« Vastaus #661 : 20.08.11 - klo:12:15 »
okei no sieltä pitää sitten käydä kattelemassa :) kiitti!
1b M ii. Olkapääpituista pidemmät blondatut huonokuntoiset hiukset kasvatusvaiheessa. Tavoitteena bsl/mid back

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #662 : 24.08.11 - klo:18:37 »
Natural & Easya löytyy ainakin Vantaan/Myyrmannin Anttilassa, joten kannattaa tsekata jos muissakin Anttiloissa olisi! :ts

darchin

• Vieras
« Vastaus #663 : 24.08.11 - klo:18:54 »
Moikka! Mulle kävi ekaa kertaa huonosti kotivärjäyksen kanssa, toivottavasti joku fiksumpi osaa kertoa mitä mun kandeis tehdä tukkavärin pelastamiseksi.
Eli tukka oli n. 8-asteinen tummanvaalea, vähän kultainen sävy. Muistaakseni olin edellisellä kerralla värjännyt jollakin (vaalealla kuparitaittoisella) lorealin creme gloss-värillä ja sitä ennen kerran santen värillä. Latvat oli aika kuivuneet ja kauan aikaa sitten vaalennetut.
Ostin sitten Scwarzkopf soyance-väriä, sekoitin kahta sävyä keskenään, mikä varmaan oli virhe  :P 9.4 luonnonvaaleaa sekoitin 8.00 tummanvaaleaan, puolet ja puolet. No, juuresta n. 30cm hiukset värjäytyivät nätisti, mutta.. ne latvat! Ne tummeni suht reippaasti ja kultainen lämmin sävy oli kadonnut. Sävy oli tuhkainen, lähes harmaan vihertävä tietyssä valossa. :-X Miten voin saada lämpimän sävyn takaisin pelkästään latvoihin? Hennaglossaus/sävytys? Kampaajalla en tahtoisi käydä ennenkuin on todella hätätilanne.
vinkkejä?? :)

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #664 : 26.08.11 - klo:10:21 »
^ Oletko värjännyt ihan vasta? Huokoisemmat latvat varmaan imaisivat vihertävää sävyä, mutta öljyllä tai tehohoidolla muhittelemalla ja syväputsarilla pesemällä viherrys varmasti lähtee. Kannattaa ainakin kokeilla, eikä suin päin värjätä heti päälle, säästää hiuksia :).

Minullekin kävi blondiaikoina kerran siten, että värjäsin sävyllä 8.32 ja tyvestä tuli kaunis, mutta latvat muuttuivat aivan kuralätäkön värisiksi. Onneksi beige kuransävy irtosi muhittelemalla muutamassa pesussa.

Poissa elluee

• Haiven
  • *
« Vastaus #665 : 26.08.11 - klo:19:58 »
tänään varmaan värjään tolla garnierin luonnolliset sävyt 7.3sella, kuvassa täydellisen kaunis kultainen väri, mut oon kuullu että tosta helposti voi tulla harmaa/vihree. no mul ei oo mikään hirvee tuhka tässä alla, että ehkä mulla ei sitten mee niin pahaks :) ja on mulla varalla pari muuta väriä jos toi menee pilalle.
1b M ii. Olkapääpituista pidemmät blondatut huonokuntoiset hiukset kasvatusvaiheessa. Tavoitteena bsl/mid back

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #666 : 29.08.11 - klo:20:48 »
Mä palaan taas tähän samaan valitusvirteeni. Minkä IHMEEN värin mä saan tarttumaan tyveen? Nyt on kokeiltu Lorealilta Casting creme gloss, Excellance ja Preference. Garnierilta Nutrisse. Tavoite 6 asteinen ja oma väri 9. On esipigmentoitu, laitettu kuivaan, kosteeseen, likaseen, puhtaaseen...liian pitkällä vaikutusajalla, liian lyhyellä vaikutusajalla, minuutilleen oikealla vaikutusajalla...ja aina kaks senttiä vaan on haaleen vaaleeta ruskeeta, vaikka juurikasvukaan ei oo ikinä niin pitkäks ehtinyt! Platinablondin ylläpito oli paljon helpompaa  >:(

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #667 : 29.08.11 - klo:21:37 »
En tiedä toimiiko sulla, mutta mun hennattuun hiukseen (liukas ja hyväkuntoinen) tarttui 4-asteinen Herbatint. Koitin myös CCG:llä ensin, mutta ei tarttunut juuri ollenkaan.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #668 : 31.08.11 - klo:10:18 »
Hiukset on tällä hetkellä Elumenilla värjätyt kirkkaanpunaiset, ja tarkoitus olisi palata takaisin tummanruskeaan. Jos laitan tämän punaisen päälle jonkun ihan perustummanruskean, niin kuinkahan pahasti punainen kuultaa sieltä alta?  ::) Tarkoitus olisi tehdä hiuksiin myös vaaleampia raitoja, ja mietityttää kuinka se tulee onnistumaan. Pelkään, että raidat jää punaisiksi.
3a F ii

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #669 : 31.08.11 - klo:12:29 »
^ mä vedin aikanaan punaisen ellun päälle 4-asteisen ruskean ja sitkeästi se puski sieltä läpi.  ::) jos vaan maltat niin haalistele punaista niin paljon kuin pystyt.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #670 : 31.08.11 - klo:12:33 »
^^ Mä suosittelen myös haalistelua. Saattaa helposti käydä niin, että siitä ruskeasta tulee voimakas punertavanruskea ja raidat taas on sitten sitäkin punaisemmat. Tai näin ainakin maalaisjärjellä ajateltuna.
Haalisteluketjussa on tosi paljon hyviä vinkkejä, mutta näin nopeasti sanottuna : paljon öljymuhitteluja ja syväpuhdistavaa.  :)

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #671 : 01.09.11 - klo:17:09 »
Helou, nyt taas into saada viileämpi väri tukkaan. Ostin ihan hetken mielijohteesta Wellan color touch kestosävytteitä (6/0 ja 7/0) kun olivat 3 e kappale. Ajattelin ekaks sekoittaa keskenään, mutta sitten päätinkin, että laitan eka seiskan ja sitten myöhemmin kutosen. Voiko noita laimentaa hoitoaineella, jotta riittää koko tukkaan? Ja voiko väriin sekoittaa crazy color suoraväriä? Suoraväri on sävyä silver ja tarkoituksena siis koittaa, josko tulisi viileämpi lopputulos.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #672 : 01.09.11 - klo:20:06 »
Mä palaan taas tähän samaan valitusvirteeni. Minkä IHMEEN värin mä saan tarttumaan tyveen?

Minulla tarttuu omanväriseen tyveen ehdottomasti parhaiten PolyColor. Kannattaa muistaa että pituudet värjäytyvät voimakkaasti jos niissä on ennaltaan väriä, mutta tyveen se puree kokeilluista parhaiten. Anna vaikuttaa tyvessä vähän yliaikaa ja sitten sjo on ihan pakko levitä kymmeneksi minuutiksi pituuksiin.

Luottoväri.
this too shall pass.

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #673 : 01.09.11 - klo:20:15 »
Mä palaan taas tähän samaan valitusvirteeni. Minkä IHMEEN värin mä saan tarttumaan tyveen?

Minulla tarttuu omanväriseen tyveen ehdottomasti parhaiten PolyColor. Kannattaa muistaa että pituudet värjäytyvät voimakkaasti jos niissä on ennaltaan väriä, mutta tyveen se puree kokeilluista parhaiten. Anna vaikuttaa tyvessä vähän yliaikaa ja sitten sjo on ihan pakko levitä kymmeneksi minuutiksi pituuksiin.

Luottoväri.

Pitää kokeilla tota seuraavaksi. Pituuksiin laitan aina suoraväriä.

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #674 : 03.09.11 - klo:00:28 »
Tää on nyt vähän tyhmä kysymys, mutta kysynpä silti:

Mites toi raskaus ja värjäys? Tiedän, että värjäystulos voi olla mitä sattuu hormonien takia jne, mutta lähinnä nyt mietin sitä, että voiko siitä oikeasti olla vaaraa sille pikkuloiselle, joka tuolla kasvaa? Netti on täynnä kaikenlaisia mielipiteitä, ja vaikka lääkärit sanoo että ihan turvallista on jos nyt ei viikottain värjää, niin silti on epäluuloa ilmassa.

Muutenhan tässä ei tarttis värjäillä, voisin omasta puolestani näyttää kummalliselta juurikasvuineni mutta kun kohta pitäisi olla edustuskunnossa eli tukankin pitäisi olla nätti, eli värjätä vissiin tarttis.

Ideoita, mielipiteitä, vinkkejä, ihan mitä vaan?