Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841309 kertaa)

Poissa Belle

• Tukkaguru
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #675 : 03.09.11 - klo:10:30 »
^ En ole itse äiti, mutta mun kaverit ovat värjänneet raskausaikana hiuksiaan ihan normaalisti. Molemmat ovat saaneet terveet vauvelit :).  Kuulemma lääkärit ovat sanoneet, ettei ole haittaa normaalista tyvikasvun värjäyksestä / vaalennuksesta 1,5-2kk välein. Viikoittaista kestovärjäystä ei vaan suositeltu.

Tulos voi olla tosiaan vähän hassu tai yllättävä. Toinen kaverini vaalentaa hiuksiaan ja käyttänyt Garnierin vaaleimpia sävyjä, mutta raskausaikana hiukset ei vaalentuneet samaan tapaan vaikka käytetyt sävyt ovat tismalleen samat kuin ennen raskauttakin. Tulos jäi aina tummemmaksi ja tunkkaisemmaksi.

Poissa si3nna

• HAIRahtanut
« Vastaus #676 : 05.09.11 - klo:14:31 »
Helou, nyt taas into saada viileämpi väri tukkaan. Ostin ihan hetken mielijohteesta Wellan color touch kestosävytteitä (6/0 ja 7/0) kun olivat 3 e kappale.

Mistä löysit näitä tuohon hintaan? :)

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #677 : 06.09.11 - klo:15:13 »
Tää on nyt vähän tyhmä kysymys, mutta kysynpä silti:

Mites toi raskaus ja värjäys? Tiedän, että värjäystulos voi olla mitä sattuu hormonien takia jne, mutta lähinnä nyt mietin sitä, että voiko siitä oikeasti olla vaaraa sille pikkuloiselle, joka tuolla kasvaa? Netti on täynnä kaikenlaisia mielipiteitä, ja vaikka lääkärit sanoo että ihan turvallista on jos nyt ei viikottain värjää, niin silti on epäluuloa ilmassa.

Muutenhan tässä ei tarttis värjäillä, voisin omasta puolestani näyttää kummalliselta juurikasvuineni mutta kun kohta pitäisi olla edustuskunnossa eli tukankin pitäisi olla nätti, eli värjätä vissiin tarttis.

Ideoita, mielipiteitä, vinkkejä, ihan mitä vaan?

Olen raskausaikana värjännyt ihan normaalisti eli 1-1,5 kk välein juurikasvun kestovärillä. Mulla ei ole tapahtunu mitään erikoisia ilmiöitä värjäyksessä (eikä kyllä rakennekäsittelyssäkään). Olen ymmärtäny että ainoastaan mustaa (1) ja tummimpia ruskeita (2-3?) kannattaisi välttää kokonaan, koska niissä niissä käytetyt väriaineet voivat olla haitallisia. Toinen asia onkin sitten se että miten paljon niitäkään imeytyy ihon läpi.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #678 : 07.09.11 - klo:22:40 »
Mä palaan taas tähän samaan valitusvirteeni. Minkä IHMEEN värin mä saan tarttumaan tyveen?

Minulla tarttuu omanväriseen tyveen ehdottomasti parhaiten PolyColor. Kannattaa muistaa että pituudet värjäytyvät voimakkaasti jos niissä on ennaltaan väriä, mutta tyveen se puree kokeilluista parhaiten. Anna vaikuttaa tyvessä vähän yliaikaa ja sitten sjo on ihan pakko levitä kymmeneksi minuutiksi pituuksiin.

Luottoväri.

Aaah! Onneksi tulin lukeneeksi tämän!! Mulla alkaa myös niin hermo pettää tyvikasvun värinhyjeksinnän takia. Poly Color on siis tuo sävyteshampoo, kevytväri? Viimeksi mietin kaupassa että kokeilisinko sitä, mutta mukaan tarttui sen sijaan Naturgin -> ei sujunut putkeen. Täytyy kokeilla tuota PolyColoria seuraavaksi ja pelkkään tyveen. 
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #679 : 07.09.11 - klo:22:46 »
Mietin itsekin PC:a, mutta valittavana oli vain tymopeä punertava tummanruskea tai musta. Olen jotenkin ihan hukassa sävyjen kanssa, enkä tahdo punervia.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #680 : 07.09.11 - klo:22:55 »
^ No voihan crap :-\ mä pyrin myös välttämään punaisuutta. Tosin en mä siltä mitenkään ole silti välttynyt, mutta jos en yrittäisi vältellä niin olisin hyvinkin punakkapäinen. Jos mäkään en löydä muuta, niin kait mä sitten otan tuollaisen punertavan tummanruskean; parempi varmaan sekin kuin tämä nykyinen kammotus.

edit. Ostin tänään PolyColorin, oli onneksi aika laaja sävyvalikoima. Otin sävyn 16 Keskiruskea. Saas nähdä milloin sitä vaan jaksaa alkaa säätämään päähän. Kyllästyttää vieläkin edellinen värjäyskerta liikaa. Mutta onneksi vähän aikaa sitten soitti kampaaja; sille sattui peruutus tällä päivälle. Pehko käynyt hermoille muutenkin kuin juurikasvun osalta. Josko nyt taas kääntyisi lehti vähän parempaan joka suhteessa ::)
« Viimeksi muokattu: 08.09.11 - klo:16:44 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #681 : 08.09.11 - klo:17:23 »
Iik, en halua lannistaa. Toivottavasti muille löytyy sopivat sävyt kuitenkin, ei se tummanruskeakaan mikään vahvapunerva ollut onneksi.

-pam

• Vieras
« Vastaus #682 : 09.09.11 - klo:12:28 »
Moi, anteeksi jos menee väärään osioon, mutta kaipaisin fiksumpien neuvoja. Hukkasin aikaisemmat tunnukseni joten eka postaus!  ;)

Sain aikoinaan kampaajaystävältäni Golwell Topchic värin sävyä 10A - pastel ash blonde.Ajattelin että tällä olisi hyvä taittaa muutoin kirkkaan vaaleasta tukastani keltaisuutta pois. Olen käynyt kampaajalla värjäyttämässä muutamia kertoja oikein tuhkaisen sävyn, mutta kesä kulutti sen pois ja inhottavasti taas kellertää, joten haluan sen takaisin.

Sain siis vain tämän värituubin, enkä ole kyllä vielä keksinyt miten aineen saa ulos purkista, kun tästä vähän niinkuin puuttuu se korkki, jos tiedätte mitä tarkoitan. Neuvoja?

Noh, joka tapauksessa, mitä hapetetta käytän, mikä sekoitussuhde ja vaikutusaika?

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #683 : 09.09.11 - klo:12:53 »
Onko sulla pelkkä väri, ei kehitettä ollenkaan? Turvallisinta olisi varmasti käyttää saman sarjan hapetettakin, niin tietäisi sekoitussuhteet.

Jos tarkoitus on vain taittaa sävyä, niin 3% hapete riittänee.

-pam

• Vieras
« Vastaus #684 : 10.09.11 - klo:05:46 »
Joo ei oo kehitettä..
Siis eikö kehite ole sama asia kuin hapete?

Apua! En ymmärrä enää mitään, aikoinaan vielä osasin, mutten ole aikoihin värjäillyt omia enkä kenenkään muun hiuksia kuin kaupan normaaliväreillä, niin en tajua näistä ammattilaisten väreistä enää yhtään mitään.

Mutta tuota kolmoista mietin itsekin. Täytynee kaivella vielä se sekoitussuhde jostakin, en nimittäin tuota saman sarjan tuotetta saa mistään, kun en ole ammattilainen, enkä opiskelijakaan enää.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #685 : 10.09.11 - klo:11:04 »
Ongelmani on se, että marketti (tai kampaamo-) värit eivät kauaa pysy päässäni. Syynä todennäköisesti sekä se, että mulla on kiharat huokoiset hiukset, ja se että käytän suoristusrautaa suht usein. Olen tykännyt esim. Casting Creme Glossin sävyistä 734 ja 634, eli hieman saa olla kultaa ja kuparia. En ole vielä uskaltaut kokeilla "puhtaampaa" kuparia (esim. 740), koska pelkään että siitä tuee sitten liian räikeä mulle! Ehkä teen jossain vaiheessa jonkun testitupsun. No, luin tuolta hennaketjusta dekon ohjeen hennaglossauksesta. Voisiko se olla hyvä tapa ylläpitää värjättyä sävyä 634/734? Olen kyllä ihan ulkona kaikista hennajutuista. :-\ Jotankin mulla on kuitenki sellainen mielikuva, että henna on hieman punaisempaa kuin kuparista? Vähänkin liian punaiseen suuntaan en siis missään nimessä halua.

Tämä on se mitä haen, tai mitä haluan ylläpitää. Saan tämäntapaisen tuloksen CCG:n sävyllä 634 (anteeksi iso kuva, en löytänyt parempaa!).

Tässä siis minulle liian räikeä ja punaiseen suuntaan menevä:

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #686 : 10.09.11 - klo:11:33 »
^ Tuli mieleen että onnistuisiko tuon värin ylläpito KC Color Maskilla? Jos laitat sitä kuparia tms (en muista sävyvaihtoehtoja eikä mulla oo ollut tota itselläni koskaan) oman hoitoaineen sekaan ja annat vaikuttaa hetken? :) Jos kokeilet hennaglossia niin älä pakasta sitä mössöä vaan sekoita kuumaan veteen, pakastaminen tekee lopputuloksesta punaisemman.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #687 : 10.09.11 - klo:11:57 »
^Voishan sitä KC:tä tietenkin kokeilla. Aiemmat kokeilussa olleet sävyttävät hoitoaineet/hiusnaamiot on vaan jotenkin tökkineet. Tuntuu siltä että niitä on pitänyt käyttää vähintään joka toisessa pesussa ja yleensä niiden koostumus ei ole sopinut mun hiuksille niin jatkuvaa käyttöä ajatellen. Sain kuitenkin sen mielikuvan, että hennaglossausta ei tarvitsisi niin usein tehdä? Ja hennan hoitavuuskin tietenkin kiinnostaa. Pitää miettiä. Laitan tänään tuon CCG:n, eli pikkuhiljaa pitäisi kuitenkin tuota ylläpitoa ruveta harrastamaan.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #688 : 10.09.11 - klo:12:14 »
^ Kyllä sun ehkä kannattaa kokeilla sitä glossausta. Minähän en hennasta juuri mitään tiedä, mutta kokeilin huvikseni tuota hennaglossausta (miedolla seoksella ja lyhyellä vaikutusajalla) joskus viime talvena pari kertaa ja kyllä se selkeästi toi sellaista kuparista sävyä vetämättä kuitenkaan punaiseksi. Totesin sitten vain että haluankin pysytellä neutraalimmassa sävyssä, joten glossaukset jäivät siihen.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #689 : 10.09.11 - klo:20:11 »
Laitampa nyt tähän topikkiin elintarvikevärikokemukset. Ostin hyvin jumiutuneen oranssin taittoon sinisen elintarvikevärin. Parhaat tulokset sain kuiviin, likaisiin hiuksiin levitettäessä vartin tai puolen tunnin vaikutusajalla. Nyt hiukset ovat melkolailla blondit ja sitä oon saanut tasoitettua hopeashampoolla. Latvoissa on vieläkin hiukan oranssia, tämä on parin vuoden punaisen ja kuparin aikakauden jäljiltä aivan jumissa hiuksessa. Mutta elintarvikeväri toimi siis taitossa oikein hyvin, suosittelen  :-*