Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841265 kertaa)

Poissa Mena

• Tukkaguru
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #690 : 13.09.11 - klo:12:11 »
Onko millään merkillä sävyä 5.1? Tarttis saada tuhkaisempi taitto peittämään punertavuutta, kun pidennys joka mulle on tulossa on 4.0. En uskalla tolla 4.0:lla värjätä pituuksia, kun mulla menee tosi helposti liian tummaksi latvat. Sen takia pohdin että 5.1 vois olla passeli... Myös muita keinoja saa ehdottaa. ::) Värjäisin mieluummin omaa hiusta kuin pidennystä, koska pidennykseen tarttuu huonommin ja en halua pilata kallista hiusta käräyttämällä kestoväreillä. Ja vähän OT tähän ketjuun mutta tarttuuko kellään suoraväri pidennyshiukseen nätisti? Voisin tietysti heittää suoraväri-hoitisseoksen myös pidennyksiin sitten kun ne on päässä.

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #691 : 13.09.11 - klo:12:44 »
Onko millään merkillä sävyä 5.1? Tarttis saada tuhkaisempi taitto peittämään punertavuutta, kun pidennys joka mulle on tulossa on 4.0. En uskalla tolla 4.0:lla värjätä pituuksia, kun mulla menee tosi helposti liian tummaksi latvat. Sen takia pohdin että 5.1 vois olla passeli... Myös muita keinoja saa ehdottaa. ::) Värjäisin mieluummin omaa hiusta kuin pidennystä, koska pidennykseen tarttuu huonommin ja en halua pilata kallista hiusta käräyttämällä kestoväreillä. Ja vähän OT tähän ketjuun mutta tarttuuko kellään suoraväri pidennyshiukseen nätisti? Voisin tietysti heittää suoraväri-hoitisseoksen myös pidennyksiin sitten kun ne on päässä.

Four Reasonsin Take Away Color kestosävyte on 5.1, sävyn nimi Caffé Macchiato. Mulla ainakin jätti kivasti kylmäksi sävyn ja taittoi pois punaista.

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #692 : 22.09.11 - klo:10:30 »
Auttakaa! Väri meni kampaajalla ihan liian tummaksi, vaikka latvoista pohja oli vaalea ja olis pitänyt olla oikeinkin Huvä pohja punaiselle - nyt tää on kyllä punainenoikein läheltä katsottuna, yleisvaikutelma on lähinnä ruskea. En tiedä viitsinkö kampaajan käskeä korjaamaan - kai tässä on omaakin vikaa etten painottanut tarpeeksi mitä en halua...

Täytyisi varmaan askarrella sellainen pelkistävä värinpoisto. Niiden kohdalla puhutaan usein jälkihapetuksesta. Mitä se tarkoittaa? Pelkän hapetteen laittamista vaikuttamaan, vai mitä? Vaikuttaako tämä jälkihapetus tuloksen pysyvyyteen tai siis estää kuontalon tummumisen uudelleen?
Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Pahoittelen typoja, en jostain syystä pysty korjaamaan kännyllä

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #693 : 22.09.11 - klo:10:42 »
^Tuo jälkihapetus on siis sitä, että pelkistävän värinpoiston jälkeen laitetaan hapete ihan vähäksi aikaa, jotta hiuksiin jääneet värimolekyylit (ne, jotka eivät huuhtoutuneet pois) hapettuisivat takaisin. Tämä tarkoittaa käytännössä, että väri tulee tummumaan jonkun verran. Jälkihapetusta ei kuitenkaan ole pakko tehdä, sillä nuo molekylithän hapettuu ihan itsestäänkin reagoidessaan ilman hapen kanssa. Eli tummuminen tapahtuu joka tapauksessa.

Jälkihapetusta voi siis käyttää, jos haluaa saada lopullisen värin samantien. :)

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #694 : 22.09.11 - klo:10:52 »
Laitetaanko hapete ihan sellaisenaan? Mulla on kotona n.3-4 % ja olisko töinen 1,9%. Kummalla se kannattaa tehdä?

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #695 : 23.09.11 - klo:18:49 »
Mun hiukset on tällä hetkellä raitojen ja B4:n jäljiltä  sellaiset 3-5 asteiset läikikkäät hiukset, joita olen hennaillut muutamaan otteeseen. Yritin hennalla saada punertavaa tukkaa, mutta tukka näyttää yhä kulahtaneelta ja ihan liian oranssiselta. Jostain syystä en saa hennaa punertumaan, vaan se jää porkkanan punaiseksi (indigo ei tartu mun tukkaan ollenkaan, vaan huuhtoutuu saman tien). Pitkän linjan tavoitteena olisi tarkoitus saada hiuksistani n. 4 asteiset hiukset, jotka eivät näytä mustilta! Ennen värjäsin 3-44 asteisilla väreillä ja vaikka värjäsin aina vain juurikasvun, niin tukka imeytyi mustaksi Nyt olen viimeiset pari kuukautta värjännyt 5 asteisilla väreillä.

Tällä hetkellä tukka näyttää siis tosi karmealta ja kulahtaneelta. Ajattelin, että jotain punertavaa tähän tyyliin voisin halut, mutta ei ehkä noin punaista:

Mutta millähän tämän tukan uskaltaisi värjätä, ettei imaise taas mustaksi? Punaista ajattelin pitää yllä suoraväreillä, mutta pohja varmaan pitäisi ensin saada kuntoon, että tulos olisi tasainen.

Luotettavaa ja hyvää kampaajaa en ole löytänyt, joten kampaajalle meno ei tule kysymykseen.
« Viimeksi muokattu: 23.09.11 - klo:18:51 kirjoittanut Mustikka »
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #696 : 24.09.11 - klo:19:20 »
Mä palaan taas tähän samaan valitusvirteeni. Minkä IHMEEN värin mä saan tarttumaan tyveen?

Minulla tarttuu omanväriseen tyveen ehdottomasti parhaiten PolyColor. Kannattaa muistaa että pituudet värjäytyvät voimakkaasti jos niissä on ennaltaan väriä, mutta tyveen se puree kokeilluista parhaiten. Anna vaikuttaa tyvessä vähän yliaikaa ja sitten sjo on ihan pakko levitä kymmeneksi minuutiksi pituuksiin.

Luottoväri.

Aaah! Onneksi tulin lukeneeksi tämän!! Mulla alkaa myös niin hermo pettää tyvikasvun värinhyjeksinnän takia. Poly Color on siis tuo sävyteshampoo, kevytväri? Viimeksi mietin kaupassa että kokeilisinko sitä, mutta mukaan tarttui sen sijaan Naturgin -> ei sujunut putkeen. Täytyy kokeilla tuota PolyColoria seuraavaksi ja pelkkään tyveen.  

Voi juma, pitkästä aikaa jejee-fiilis värjäyksen jälkeen! Iso kiitos dekon PolyColor-vinkistä!! Laitoin tänään päähän sävyn 16 Keskiruskea. Annoin vaikuttaa tyvikasvussa lähemmäs tunnin ja sitten levitin vielä kauttaaltaan vajaaksi 10minuutiksi. Mulla on niin moniväriseksi kulahtanut hiuksisto, kun ei oikein mikään väri tunnu jäävän kovin pitkäksi aikaa, kuivat pysyy tummina ja moniväräisikermä tulee pian esiin ensimmäisten pesujen jälkeen, puhumattakaan siitä, etten saa nykyään mitään väriä tarttumaan tyveen edes aluksi. Mutta nyt siis onnistui!!

Sävynä tämä ei ole ihan niin viileä kuin olisin toivonut, mutta evvk! Sanoisin, että suklaanruskea olisi lähempänä tätä sävytulosta. Väri on joka tapauksessa ihan ok, ja onneksi olen suht neutraali, joten ainakin omaan silmään tämä istuu ihan hyvin.

En ole aiemmin PC'a käyttänyt, joten siksi laitoin koko tukkaan, jatkossa koitan pärjätä tyvivärjäilyllä. Jännittää tosin nyt vielä, että miten hyvin väri siellä tyvessä pysyy. Tulen kyllä raportoimaan! Tuo värimerkki on todella mukava käyttää; tuoksu ei ollut voimakas eikä käynyt ollenkaan henkeen. Eikä missään vaiheessa tuntunut minkäänsortin pistelyä tai kutittelua päänahassa. Hoitiskin oli kivan tuoksuinen vaihtelu niille lorealin marjamakeille. Koostumus oli myös nappi; ei liian valuva, mutta helppo levittää. Tässä on ihan selvästi nyt lempparivärin ainekset, jos vielä näyttää että pysyisi päässä!
« Viimeksi muokattu: 24.09.11 - klo:19:22 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #697 : 24.09.11 - klo:19:43 »
^ ja heti ymmärsit miksi tämä on dekon luottoväri ;D
this too shall pass.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #698 : 24.09.11 - klo:19:54 »
^ Todelllakin!! Kiitos ja kumarrus! ;D Siis vaikkei toi pysyisi edes päässä sen paremmin kuin muut, niin sillä on jo muuten tosi paljon muita etuja toisiin merkkeihin verrattuna, joten aivan saletisti jää mulle vakikäyttöön. Mietin tossa aiemmin, että "PC - missä sä olet ollut all my tinting life?" Se on jotenkin niin vaatimattoman oloinen paketti siellä muiden suurempien ja näyttävämpien väripakettien seassa, ettei ole edes kiinnittänyt huomiota kummemmin - koska siis jos paketti ei ole näyttävä niin eihän se voi olla hyvä 8) ;D
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #699 : 24.09.11 - klo:20:11 »
^
Poly Colorin salaisuus on siinä että se on "harjasväri" eli väriaineen ja hapetesössön suhde on sellainen että se ihan oikeasti peittää jopa harmaat. Ja puree neitsyt-tyveen kuin tauti kunhan antaa sille vähän aikaa toimia.

Kannattaa muuten jemmata käytetty värjäys-nokkakannu. Mittaa vaikka millä keinolla (itse käytin yskänlääkemittaa) 5 ml välein tilavuudet putun kylkeen (teippiä, paperia, whartever). Se on hieno puteli tyvivärjäyksiin ja kaikkeen muuhun.

erit:
jos teet PC tyvivärjäystä eli puolitat värimäärät niin:

- ota vanha käytetty pesty pc värinokkapurkki
- kaada siihen hapetepurkista puoliannosta (katso paketista täysmäärä)
- sitten pursota värituubista puoliannosta (katso värituubin itse tehdyistä merkkauksista) sekaan, varmista täysmäärä.

Vanhan väri-nokkakannun säästämisen oikeasti kannattaa!
« Viimeksi muokattu: 24.09.11 - klo:20:15 kirjoittanut deko »
this too shall pass.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #700 : 24.09.11 - klo:20:25 »
^ Mä muistin sun aiemmin neuvon tuosta pullomittauksesta ja tein tänpäiväiseen puteliin jo valmiiksi merkinnät puolitetusta määrästä. Aiemmin oon silmämääräisesti puolittanut CCG'tä, mutta ei oikein toi vapaalla kädellä mittailu tunnu mielekkäältä. Nyt on ens kertaa varten vamiina pelit ja vehkeet! Oon aivan intopiukeena tästä uudesta löydöstä! :D

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #701 : 24.09.11 - klo:20:57 »
^:D ja ihan turha viesti, mutta on hienoa kun "lapset oppivat"
this too shall pass.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #702 : 24.09.11 - klo:21:00 »
Mun pitää siis varmaan kokeilla Polycolorin mustaa :D Kuulostaa hyvältä! Saan poikaystävän äidiltä tuon samaisen tummanruskeana ja sitä aion ainakin kokeilla tuossa syksymällä. Tuun sitten raportoimaan mitä tykkäsin, kunhan oon hennaillut pari kertaa, jotta hiukset saa rakennepaikkausta :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #703 : 24.09.11 - klo:21:01 »
^polycolor on absolute paras...

Muista jemmata käytetty nokkapurkki, sille löytyy oikeasti myöhemmin kyllä käyttöä.
lv
this too shall pass.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #704 : 24.09.11 - klo:21:04 »
^ Joo ehdottomasti! Luin just sun ja Jouanan keskustelun innolla tässä :D Hennauksien jälkeen siis kokeilen tummanruskean PC:n ja myöhemmin mustana tietty! Muistan, että mun koulukaveri aikoinaan värjäs aina PC:n mustalla ja sillä pysy tosi hyvänä se viikkoja, tartti vaan tyveä värjätä ja pari kertaa vuodessa max. koko hiukset lyhyellä vaikutusajalla. Mä joskus käytin PC:tä punapäänä ja taisin silloin tykätä, äitini nimittäin värjäsi tolla kans vuosia.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos