Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 843927 kertaa)

Kunis

• Vieras
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #705 : 24.09.11 - klo:23:07 »
Tyhmä kysymys: Miten käytetyn nokkapurkin muka voi säästää? Itse aina rutistan pullon ihan tyhjäksi ja lättänäksi muovirutkuksi siihen malliin, miten jotkut rutistavat kaljatölkin. Eihän sitä muutoin saa tyhjäksi. Ilmeisesti te ette tyhjennä sitä noin, miten sitten?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #706 : 24.09.11 - klo:23:09 »
Kaarne aika jännä, mä saan sen tyhjäksi ilman tuommoista raskaan käden rutistamista :D Ja sitten pesen sen vaan ja säästöön. Kai mulla on ollut sen verran juoksevia hiusvärit vaan, ettei sinne jää kuin rippeet pohjalle, joita ei saa edes puristettua pois.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Kunis

• Vieras
« Vastaus #707 : 24.09.11 - klo:23:32 »
Hmm, ehkei se rutistaminen auta. Tulee vaan sellainen olo, että täytyyhän se aine käyttää loppuun, kun siitä on maksettukin! No, ehkäpä voisin kokeilla myö hieman hellemmin joskus, ehjä pullo voisi olla sen arvoinen!

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #708 : 25.09.11 - klo:00:06 »
^ Kannattaa kokeilla! Mä oo ravistelllut värjäyspullon vaan mahdollisimman tyhjäksi, toki sinne vähän jää reunoille, mutta niin vähän, ettei merkitystä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #709 : 25.09.11 - klo:09:53 »
Miten noi Poly Colorin sävyt menee, mikä vastaa siis n. 6 asteista? Noiden numeroiden logiikka ei avaudu mulle.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #710 : 25.09.11 - klo:12:03 »
Sävynä tämä ei ole ihan niin viileä kuin olisin toivonut, mutta evvk! Sanoisin, että suklaanruskea olisi lähempänä tätä sävytulosta. Väri on joka tapauksessa ihan ok, ja onneksi olen suht neutraali, joten ainakin omaan silmään tämä istuu ihan hyvin.

Nyt täytyy vähän korjailla tuota PC'n 16 Keskiruskeasta antamaani sävylausuntoa. Eilen olin kai niin auringonvalon sokaisema, että hiukset näytti punertavammilta. Kyllä tää on ihan riittävän neutraali ruskean sävy, ja verrattuna vaikkapa Naturigin 4.0'aan.

En ole aiemmin käyttänyt kuivashampoota ja ostin viikolla nyt sitten (yllättäen foorumin innoittamana) Biozellin kuivashampoon toiveena, että saisin pesuvälejä vähän pidennettyä. Tovottavasti se ei syö tuota juurikasvua!

^:D ja ihan turha viesti, mutta on hienoa kun "lapset oppivat"
:O

Edit. Niin joo, piti kommentoida tuota sävyn tummuusasetta mutta unehtui. Sanoisin myös, kuten belle, että tuo 16 Keskiruskea on 4-5 tasoa.
« Viimeksi muokattu: 27.09.11 - klo:21:46 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #711 : 25.09.11 - klo:12:25 »
Vilmalotta, mun kokemuksien mukaan Poly Colorin vaaleanruskea on sellainen 5-6-asteinen eli voisi olla sun kaipailema sävy. Keskiruskeaa en ole kokeillut, mutta tummanruskeaa olen ja se tosi tumma, selvä mustanruskea. Keskiruskea on varmaankiin sitten noin 4-5 asteinen.

muru

• Vieras
« Vastaus #712 : 27.09.11 - klo:16:57 »
Onko teillä muilla ei-aidoilla bruneteilla semmosta ongelmaa että juurikasvun värjäyksen jälkeen väri haalistuu jo viikossa?

Mulla on siis joku 7-8- asteinen tukka luonnostaan jota nyt värjäilen 3- asteen värillä. Ei oo kauheen kivan näköstä kun juurikasvun värjäyksen jälkeen viikon päästä mulla on vaaleanruskea juuri, siitä tummasta ei oo enää häivähdystäkään. Mulla on siis jatkuvasti semmonen n. 3cm vaaleanruskea juurikasvu, koska edellisetkin juurikasvuvärjäilyt haalistuu edelleen. Ilmeisesti mun juuri tarvitsee semmoset kolme värjäyskertaa että tarttu ja tukka pysyy tummana. Toivottavasti ainoa ratkaisu ei ole värjätä juurikasvua kerralla kolme kertaa, sillä se olisi aika rahaa- ja aikaavievää. :D
Hermostuttavaa kun muuten ihan hienon tumman tukkani pilaa saatanallisen ruma vaaleanruskea juuri. Ihan kuin mulla olisi jatkuvasti kolme senttiä juurikasvua...

Värjäilen siis kestoväreillä, millon milläkin. Vaikutusaikoja oon suosiolla pidentänyt, joku 30min on ihan naurettava vaihtoehto mun juureeni. :D Joskus pidän jopa tunnin ja silti vaan haalistuu n. viikossa. En pese tukkaa edes joka päivä, joten ei pitäis siitäkään johtua...

Mitä luulette, auttaisko tuo Polycolor, kun sitä on niin kehuttu, ongelmaani? Epäilyttää vaan kun se on kevytväri eikä mulla nuo kestotkaan pysy.

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #713 : 27.09.11 - klo:21:26 »
^Ootko kokeillut kevytväreillä? Kannattaa, mieto hapete on omiaan noin monen asteen tummentamiseen. Varsinkin kaupan kestoväreissä on yleensä aika voimakkaat hapetteet -> vaalentaa ja avaa omaa hiusta -> väri ei pysy tummana. Tietysti asia on eri, jos haluat kirkasta sävyä (esim. punamusta yms...), sitä värikästä kiiltoa saattaa olla hankala saada kevytväreillä aikaseksi. Ellei sitten värjää kevytvärillä tumman pohjan, ja suoravärillä koita kerrostaa sitä sävyä...

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #714 : 27.09.11 - klo:21:53 »
^^ No, just samanmoista viestiä tänne itsekin kirjoitin ihan vähän aikaa sitten. :) Värjään hiuksia omaa sävyä tummemmalla ruskealla ja tyven tarttumisongelmat on nyt viimeisten 4-5 värjäyskerran aikana haitanneet menoa. Eli monta kestoväriä läpikäyneenä laitoin nyt siis tuon PolyColorin 16 sävyn ja annoin vaikuttaa tyvessä suunnilleen tunnin ja hyvin tarttui - siis reippaasti paremmin kuin kestoväreillä. Kannattaahan se ehdottomasti kokeilla kun sulla on samankuulosta ongelmaa.

Mulla on nyt yksi pesu takana värjäyksen jälkeen, eikä värille käynyt kuinkaan. Oon juuriani myöten onnellinen! :l ;D
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #715 : 27.09.11 - klo:22:03 »
Jouana, miten tumma värisi nyt sitten on?

Muuten ihmettelin, kun lähitokmannillani oli joitakin tiettyjä vaaleita polyja all kolmen euron hintaan muiden ollessa seitsemän euroa. Mahtaako tämä olla yleisempääkin?

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #716 : 27.09.11 - klo:22:17 »
^ Olisikohan pakkaus uudistumassa ja poistavat vanhat tms.?

Mulla oli myös tuota tyvikasvuongelmaa kun olin tummempi. Värjäsin parin vuoden ajan noin 4-asteiseksi ja oma väri 7, ehkä jopa 8. Esimerkiksi Casting ja kampaamoväreistä Goldwellin color touch kestivät noin viikon ja sen jälkeen näytin taas siltä kuin olisi ollut kauhea juurikasvu. Väri siis liukui ja haalistui pois ja oli tosi rasittavaa, olinkin hirveässä suoravärikierteessä koska yritin sillä pitkittää tyvikasvun värjäystä... Ainoat jotka tarrasivat kiinni ja pysyivät haalistumattomina seuraavaan tyvikasvukäsittelyyn asti olivat Elea ja Poly Color.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #717 : 27.09.11 - klo:22:45 »
Blah, vastoin periaatteitani ostin nyt kestovärin kun löysin täydellisen sävyn (7.1) halvalla. Huomasin vasta äsken, että päivämäärä on 1/2011, kai tota vielä voi käyttää? Ja sitten vielä, koska tukka valmiiksi huonokuntoinen, haluaisin laittaa kosteisiin hiuksiin ja vielä laimentaa väriseosta hoitoaineella. Ja tossa purkissa lukee siis että kuiviin, mutta eihän siitä voi haittaa olla jos laittaa kosteaan tukkaan? Tuossa tuli mukana joku soija- ja jojobaöljypussi, eli sen vielä iskis siihen seokseen niin pakkohan sen on olla hellävaraisempi tukalle?
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #718 : 27.09.11 - klo:23:08 »
Mä oon jo useamman kuukauden värjännyt Poly Colorin mustalla. Pysyy kuin tauti eikä tartte värjätä kuin kasvanut tyvi. Ei myöskään kutita päänahkaa kuten kestovärit. Minä en ainakaan vaihda, aivan loistava tuote. :)
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

muru

• Vieras
« Vastaus #719 : 28.09.11 - klo:08:47 »
Kiitos paljon vastauksista! Taidankin seuraavaksi kokeilla tuota Poly Coloria pidemmällä vaikutusajalla sitten! :) Toivottavasti löytyy joku tummanruskea sävy, ihan mustaa kun en halua laittaa.