Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 845034 kertaa)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #720 : 28.09.11 - klo:10:41 »
Jouana, miten tumma värisi nyt sitten on?

Muuten ihmettelin, kun lähitokmannillani oli joitakin tiettyjä vaaleita polyja all kolmen euron hintaan muiden ollessa seitsemän euroa. Mahtaako tämä olla yleisempääkin?

Sanoisin, että tämä on 5-asteinen. Ehkä vähän kallellaan neloseen. Tykkään tästä sävystä (16 Keskiruskea) kyllä tosi paljon ja siis kyseessä on ainakin tän mun kokemuksen perusteella (neutraali) tummanruskea sävy ja näkee sen jo pakkauksen kuvastakin. Ajattelin kyllä, että voisi koittaa jatkossa siirtyä vähän lähemmäs omaa väriä. Tosin nyt kun kerran juurikasvun saa näin hyvin peittoon, niin ei sille vars. tarvetta ole! Ja tosiaan ihana väri käyttää, kun ei käynyt henkeen eikä tuntunut miltään päänahassa.

Mä muuten huomasin saman asian Tarjoustalossa suunnilleen kuukausi takaperin; vaaleita PolyColor -sävyjä ja monia muitakin merkkejä eri sävyissä jossain poistohyllyssä parilla eurolla. Harmitti kun oli itsellä hakusessa tummempi.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #721 : 28.09.11 - klo:16:53 »
Munkin silmään Poly Colorin keskiruskea on sellainen 4-5-asteinen, enemmän neloseen päin tosiaan. Itse en oo sitä käyttänyt, mutta siskon päässä sitä aina silloin tällöin on nähnyt. Kaunis sävy kyllä, sellainen neutraali tummanruskea, suklaanruskeaksikin voisi kuvailla (kuitenkin ilman punertavuutta).

Itse taas olen käyttänyt Poly Colorin vaaleanruskeaa, joka on siinä 5-6-asteinen. Oikeastaan kaipaisin sävyä, joka olisi ko. sarjan tummanvaalean ja vaaleanruskean välissä. Sekoittamalla tietysti saa...

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #722 : 30.09.11 - klo:19:45 »
Joo-o, voikohan tosta väristä pistää pelkän sen värivoiteen, huomasin "kehite-emulsion" olevan 9% vetyperoksidia! Vetää taatusti kellertäväksi, jos laitan ton koko sörsselin päähän ja tappaa latvat. Eli toimisko periaatteessa suoravärin tavoin, jos en pistä tota vetyperoksidia? Tavoitteena siis seiska asteinen tuhkainen väri, tukka on nyt seiska, eli periaatteessa en sitä vetyperoksidia ainakaan noin hirveän vahvaa tarttis.. ::) Ja tämä värin sävy siis 7.1
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #723 : 30.09.11 - klo:19:50 »
^En osaa vastata kysymykseesi, mutta itse laimensin aina hurjan 12% hapetteen surutta.
Kaadoin puolet pois ja korvasin vedellä. Seos vaahtoaa kun sen laimentamisen jälkeen ravistelee, joten pieni tasaantuminen oli aina paikallaan ennen kun sekoitin aineet.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #724 : 30.09.11 - klo:20:06 »
Kiitti Luscious vinkistä! Minäkin yleensä jossain määrin laimentelen värejä, eli varmaan mitään vaaratilanteita ei synny, jos vaan sitä värikreemiä laitan. Hirvittää vaan muutenkin kärsineiden hiusten puolesta, kun en vaalennusta tosiaan tarvitse lainkaan, vain taittoa.

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #725 : 01.10.11 - klo:16:49 »
^Kestovärin väriosan pigmentit tarvitsee hapetteen kehittyäkseen, joten tod.näk. jos et yhtään hapetetta käytä niin ei tapahdu mitään. Mutta sen hapetteen voit vaikka laimentaa hoitoaineella, mutta ota huomioon että tällöin kannattaa seurailla vaikutusajalla hiusten tummumista (vetää helposti liian tummaksi).

Poissa ruby

• Haiven
  • *
« Vastaus #726 : 01.10.11 - klo:19:52 »
Kiinnostaisi kyllä nähdä kuvia tällä värillä (7.43) värjätyistä hiuksista;

Oon joskus käyttänyt Ferian 7.4, enkä oikein osaa valita näiden kahden väliltä!  ;D

Ei mahda suurta eroa olla..?
« Viimeksi muokattu: 01.10.11 - klo:20:29 kirjoittanut pupunhäntä »

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #727 : 02.10.11 - klo:11:46 »
^ Haetko luonnollisempaa vai räväkämpää väriä? Ferialla tulee ainakin mun hiuksiin hyvin kirkas ja räikeä, lähes neonoranssi sävy mutta se haalistuu kulahtaneeksi kahdessa viikossa. Sävy on kaunis heti värjäyksen jälkeen, mutta kestää harmittavan huonosti.

Jos taas haluat hillitympää ja luonnollisempaa lookkia, niin tuo Excellence sopii silloin. Tuota Lorkun väriä en ole itse kokeillut, mutta olen käyttänyt Garnierin samaa sävyä 7.43 ja tykkäsin kovasti. Kultakupari  <3.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #728 : 05.10.11 - klo:11:28 »
Pinkfrank, kiitos vastauksesta! Tuota toivoinkin, tummuus ei nimittäin haittaa. Täytyy vähentää hapete mahdollisimman minimiin, noin voimakas hapete vetää taatusti muuten liian vaaleaksi, sävy kun on hippusen liian vaalea muutenkin. Kuinkahan paljon sitä pitäisi sitten olla, että riittäisi juuri ja juuri värin aktivointiin, putelissa on 50 ml sitä vetyperiksidimömmöä? Vai kannattaisiko tähän ensin laittaa astetta tummempi neutraali väri ja sitten vasta sävytellä sitä tolla cameleon 7.1? Tuo nimittäin on sittenkin vaaleampi kuin mitä haluaisin, eli joku 6.1 hakusessa, mutta sitä ei vaan ole löytynyt ainakaan mun budjetilla. Ja tällä hetkellä siis tukka vaaleahko ja oranssihtava (jälleen, en tajua miten olen taas onnistunut pääsemään tähän  ::) )

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #729 : 05.10.11 - klo:21:55 »
^Oletan että myös väriainetta on se 50ml? Ite tekisin niin että 17ml hapetetta + 83ml hoitoainetta. Tästä sekotuksesta tulee n. 1,5% hapete joka vastaa kevytväriä. Sitten vaan värimömmö sekaan ja tukkaan.

En usko että tarvii laittaa alle mitään muuta väriä, 6 asteinen ei vielä niin tumma kuitenkaan oo että tarvis mitään esipigmentointia yms. Ellei sun tän hetkinen väri oo ihan puhkiblondattu valkonen... Ja tosiaan vaikutusaikaa pidentämällä saat tummennettua tota väriä (toki tiettyyn pisteeseen asti, tuskin sillä ihan mustaa saat aikaseksi vaikka yrittäisitkin ;) ).

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #730 : 08.10.11 - klo:11:00 »
Miltä merkiltä löytyisi selkeästi tuhkainen, 6-asteinen kesto- tai kevytväri? Markettimerkeissä ei ole vielä osunut silmään. Neutraalia 6.0:aa kyllä löytyy melkein joka merkiltä, mutta mä kaipaisin nyt vähän tuhkaisempaa sävyä.

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #731 : 09.10.11 - klo:11:11 »
Mulla on puolikas purkki Poly Coloria (kiitos vaan Deko, paras markettiväri IKINÄ!!!), voiko sitä jatkaa esim. shampoolla tai hoitoaineella, että sen sais riittämään koko päähän? Tarkoituksena vaan vähän kirkastaa, ei niinkään värjätä ja sopivaa suoraväriä ei tähän hätään löydy.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #732 : 09.10.11 - klo:12:16 »
Mä Liityn myös Poly Colorin hehkuttajien joukkoon! Oon jo yli kymmenen vuotta käyttänyt PC:tä monta kertaa vuodessa, tosin välillä sorrun näihin nätteihin uutuuspakkauksiin ja uusiin lupauksiin. PC on kuitenkin vanha kunnon luottotuote, johon palaan aina uudelleen.  :) Edullinen, pysyy paremmin kuin kestovärit ja lähes tuoksuton. Toinen lempparini on Loreal Casting Creme kevytväri, sekin pysyy tosi hyvin. Värjään juurikasvun n.kerran 4 viikossa, joten väripaketteja kuluu vuodessa useita. Tuohon puolittamiseen voisin minäkin jatkossa ryhtyä, harvoin tulee värjättyä muuta kuin juurikasvua joten varmasti riittäis puolikas määrä väriä.  :)
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #733 : 10.10.11 - klo:10:07 »
Pinkfrank, kiitos taas neuvosta! Hyvä tietää, että toi hoitoaineilla laimentelu on ihan ok, vaikka olen sitä aiemminkin tehnyt, mutten ole ihan ollut varma miten vaikuttaa ja onko se ihan "sallittua" :D Ja jep, väriä on myös se 50 ml siis ja ei, tukka ei ole puhkiblondattu vaan oranssihtavan vaaleanruskeahko  ::)

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #734 : 24.10.11 - klo:18:15 »
voiko värin laittaa märkiin hiuksiin, vaikka ohjeissa sanotaan, että levitä kuiviin? Kyseessä on l'orealin sublime mousse-väri. Haluaisin pestä hiukset ensin syväpuhdistavalla enkä viittis föönata.