Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841318 kertaa)

Poissa octagon

• HAIRahtanut
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #735 : 27.10.11 - klo:12:02 »
Lainaus käyttäjältä: Kaisuli
voiko värin laittaa märkiin hiuksiin, vaikka ohjeissa sanotaan, että levitä kuiviin? Kyseessä on l'orealin sublime mousse-väri. Haluaisin pestä hiukset ensin syväpuhdistavalla enkä viittis föönata.

Voi laittaa, mutta pyyhekuivaa hyvin välillä. Jos hius on kauhean märkä niin väri voi laimeta liikaa tai valua. Minä olen laittanut märkään tukkaan joskus kun olen ensin tehnyt värinpoiston toisella aineella ja sitten päälle heti kestovärin.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #736 : 28.10.11 - klo:09:10 »
Värjäsin tänä aamuna Wellan Color Touch sävyllä satin red. Tuli turhan rusehtavan oranssin punainen  :P  Enpä olettanutaan tuolta väriltä oikeastaan muuta, kun saan tähän suoravärin päälle niin aluspunaisella ei hirveästi ole väliä. Kunhan ei ole liian tumma.

wannabehair

• Vieras
« Vastaus #737 : 31.10.11 - klo:14:11 »
Auttakaa ammattilaiset  ;D huutelen vähä joka suuntaan kun paniikki päällä!  :-X

Viime viikolla värjättiin kampaajalla tukkani "punaiseksi". Pohja ruskea/tumma,tyvi hiirenharmaa. Laitettiin sekoitus punaa/mahonkia, tyveen sekä raidat. Lopputulos on todella kylmä punainen, tyveni näyttää minusta marjapuurolta!!
Kenenkään muun mielestä ei mutta häiritsee niin paljon etten voi hiuksia kiinni pitää, mikään lila tukka ole!  >:D

Haluan siis rehdin punaisemmaksi, kylmien värien ystävä olen mutta nyt on ihan liian kylmä..Hehkua kaipaisin.
Ostin Cutrinen rasberry red hoitsikan, auttaako se mitään?

Mitä teen,
1. värjään punaisemmalla tyven??
2.haalistelen entistä marjapuuromaisemmaksi??
3.värjään tummaksi ja punaisuus näkynee sitten sieltä??

KAMALAA! ;D nämä on näitä kriisejä.

Poissa Batsy

• Haiven
  • *
« Vastaus #738 : 31.10.11 - klo:22:21 »
Nyt tuli hirveä houkutus saada raitoja päähän, jotka voisi sitten vaikka sävyttää shokkiväreillä.

Onko kaupoissa vielä sellaisia Garnierin raitasettejä, tai jotain muita hyväksi todettuja? Kenelläkään myös vinkkejä, mistä saisi edullisen raitahupun? Kertakäyttöinenkin ok. Olen löytänyt vain monen kympin useasti käytettäviä. Menen ja leikkaan kohta uimalakkiin reikiä! :D

Poissa pikkuneiti

• Haiven
  • *
« Vastaus #739 : 05.11.11 - klo:00:13 »
Hmmhm.. Ehkäpä täältä löytyis apua, eli mulla on luonnostaan vaalea hius mikä on lähteny tummenemaan aikas paljonki. Aloin kyllästymää näihin ja menin sit HairStoree metsästämää hiusväriä ku ensin olin kyllästyny  siihen, että en osaa valita väriä. Yhessä myyjän kanssa juteltiin ja päädyttiin Wellan  Color Touch 7/3, vaikutti hyvältä ehdokkaalta, mutta kappaskummaa. Väri saatiin hiuksiin ja pestiin pois ni tuliki melkei hiiren harmaa.

Oisko siis vinkkejä mitä voisin tehä näille?
http://kuvake.net/user/%5Epikkuneiti%5E/image/10145813
^ tosta näkyy hiukan juurikasvua millaset hiukset oli kasvamas alta ja tässä ois linkki tuloksesta...
http://tinypic.com/view.php?pic=j8fjwj&s=5

Sainkin jo tehtyä korjausliikkeen! Kotoa löyty Goldwellin 6 RB ja 6K, laitoin sit molempia ja tuli oikeestaan tosi kiva! Ainut harmi ettei juuriin oikein ottanu.. :/ Mut muuten oon tulokseen tyytyväinen eikä tarvi ostaa uutta väriä, pelleillä värinpoistolla (:
« Viimeksi muokattu: 05.11.11 - klo:18:06 kirjoittanut pikkuneiti »

Poissa Kitkat

• Haiven
  • *
« Vastaus #740 : 05.11.11 - klo:08:06 »
Mä oon joskus saanu kirkastettua väriä ja harmautta pois vaaleista hiuksista sitruunamehukäsittelyllä.

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #741 : 05.11.11 - klo:23:23 »
En ole värjännyt hiuksia neljään vuoteen, joten nyt alkoi kyllästyttää oma väri. Edelliset värjäilyt loppui siihen, kun väri aina meni liian tummaksi ja lopputulos oli musta. No, se oli omaa hölmöyttä. Nyt sitten otin riskin ja värjäsin kastanjan ruskealla ja rikoin värjäyksessä varmaan kaikkia sääntöjä  ;D. Pidin väriä päässä vain 20 min (vaikka piti olla 30-40 min), ja käytin vain osan hapatteesta ja väristä (vaikka monihan näinkin tekee, mutta ei sitä varmaan suositella). Pistin värin myös aivan märkiin hiuksiin ja hoitoainettakin pistin hiuksiin reilusti ennen värin iskemistä päähän. Ajattelin, että nuo temput auttaisivat, ettei väristä tulisi liian tummaa. Lopputulos olikin hiukan tumma punertava ruskea, mutta tykkään tästä. Käyttelen loput väristä sitten juurikasvun peittelyyn.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa pikkuneiti

• Haiven
  • *
« Vastaus #742 : 14.11.11 - klo:14:04 »
Heeei, minä täällä taas huutelen (:

Sain tosiaan sillon korjailtua noilla Goldwellin vaahtoväreillä nää mun hiukset tosi kivoiks ja ostin sit tossa ykspäivä suoraan punaruskeen värin ku sitä tässä oon havitellu. Kysymys ois siis se, että voinko lätkiä sen tähän päälle ku mulla on hiuksis jäljellä vielä noita punaruskeita vaahtovärejä? Eli haittaako ne siellä mitää ku sävyn pitäs kuitenkin olla sama.
Onko mahollista et tulis jotai tarttumisongelmia?

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #743 : 15.11.11 - klo:09:52 »
^ Ei haittaa vaahtosävytteet alla mitään ja voi lätkiä kestovärin huoleti päälle :).

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #744 : 25.11.11 - klo:11:42 »
Sellasta vielä olisin tähän värjäysasiaan liittyen kysynyt, että voiko kahta erimerkkistä kevytväriä sekoittaa keskenään? Kyseessä siis wellan color touch ja lorkun ccg.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #745 : 01.12.11 - klo:16:35 »
En tiedä mihin ketjuun tämä pohdinta parhaiten sopisi, mutta laitan tänne. Itse olin värjäämättä monta vuotta, kunnes nyt syksyllä värjäsin pitkästä aikaa, kun kyllästyin totaalisesti omaan tylsään sävyyni. Sitten alkoikin tulla näitä uutisia hiusvärin aiheuttamista kuolemista. Itse hamstrasin hiusvärejä Saksan reissulta, jossa PPD:n käyttö on kielletty tuotteissa. Uskaltaa kai näitä hiusvärejä siis käyttää vähän paremmin, vaikka ainahan hiusvärit melkoista myrkkyä ovat. Pitääköhän sitä alkaa ostelemaan hiusvärejä aina, kun Saksaan eksyy (tai Ranskaan, jossa on myös PPD-kielto).
« Viimeksi muokattu: 01.12.11 - klo:16:49 kirjoittanut Bamboo »
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #746 : 01.12.11 - klo:16:37 »
^ Kiitos, kun kerroit tuosta. Vois tännekin kyllä tulla tuo PPD-kielto. Tosin vaikka tuliskin, niin en silti palais enää mustaan, en enää. Ja veikkaan, ettei tänne ihan heti tuota kieltoa tulekaan :-\
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #747 : 02.12.11 - klo:14:04 »
"PPD oli kielletty Suomessa ennen EU:hun liittymistä. Silloin väreissä käytettiin sen johdannaisaineita." Aplodit jälleen kerran EU'lle. Tämä lainaus on Mtv3'n sivuilta vuoden takaa, mutta sama asia tullut esiin useissa lähteissä.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #748 : 02.12.11 - klo:16:44 »
Taitaa vain olla niin, että jos on saadakseen reaktion PPD:stä, on suuri riski saada se myös sen johdannaisista. Siksi ei varmaankaan kannata sellaisen henkilön värjätä ollenkaan edes väreillä, joissa niitä johdannaisia on jos tietää PPD:n aiheuttavan oireita. PPD:hän on se joka antaa värille tummuuden, joten tummissa väreissä sitä on kaikista eniten.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

mrille

• Vieras
« Vastaus #749 : 03.12.11 - klo:11:57 »
Osaisko kukaan sanoa mikä siinä on, kun hiusväri ei vaan ota tarttuakseen kunnolla mun hiuksiin muuten kuin "tyveen"? Siis johonkin about leuan tasolle asti värjäystulos on just se mitä haen, mutta alaspäin mennessä värin voimakkuus vaan haalistuu, ja latvat on käytännössä ihan eri väriset kuin tyvi.

En värjää hiuksiani usein (viime kerta ennen nyt tätä värjäystä oli reippaasti yli vuosi sitten) enkä käytä juuri mitään muotoilutuotteita. Voisko ongelma johtua jotenkin siitä, että hiusten pituudet on kuitenkin huonokuntoisemmat tai jotain?  ???