Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841312 kertaa)

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #75 : 17.07.09 - klo:00:02 »
^^Värjää jollain kylmällä sävyllä. Se sinun oma lämmin hieman punertava tulee sieltä kuitenkin läpi. Jos ei ole tyvikasvua niin kevytväri varmasti riittää. Sulla on kuitenkin epätasaisuuksia värissä, että tasaista et kevytvärillä saa et ainakaan muutaman pesun jälkeen. Evalla taitaa olla alla hieman tummempi sävy ja päällä ainakin raitoja. Että ihan samanlaista ei yhdellä värjäyksellä saa :) Ja osta vaikka aluksi asteen tummempi kuin oma sävysi. Ruskea kyllä haalistuu pesuissa aika nopeasti, että jos aluksi on liian tumma niin se kyllä haalistuu. Aurinko+uimaranta+märät hiukset ovat hyvät siinä ;)
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #76 : 21.07.09 - klo:21:23 »
Mun mielestä ainakin Wellan Intensive Color Touch on riittävän hellävaranen kampaamosta ostettava väri. Ja jotenki helpompi laittaa ku vaahtovärit, tarttuu paremmin. Vaahtoväripullo, esim Goldwellin on tietysti riittosampi, mut ite en ainakaan aikoinani saanu millään sitä vaahtoa tarttumaan tyven värjäämättömiin terveisiin lasimaisiin hiuksiin, mul on oltava edes vähän hapetetta mukana et tarttuu.

Casting Creme Glossia oon käyttäny joitaki kertoja, se on aika hyvä joo, haalistuu noin kahden kuukauden sisään mut ei kyllä alkuunkaan yhtä nopeesti ku kampaamoiden kevytvärit, ja selkeesti tyvikasvuakin tulee, vähän, eli se on lähempän kestoväriä - sitä mainostetaan: kestävämpi kevytväri, mut mun mielestä totuus on: hiukan vähemmän kestävä kestoväri.
Ja Casting Creme Gloss-sarjassa on uskomattoman rajottunu ja aika tylsä se värivalikoima edelleen, esim ei mitään selkeesti punaviolettia, voimakasta violettia tai tummaa tuhkanruskeeta.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #77 : 21.07.09 - klo:22:16 »
^ olettaisin että varoitus on sen takia että tuo sävy ei todellakaan alla olevaa punaista peitä. Se punainen on pakko saada melko pitkälle haalistettua että olisi mahdollisuus saada edes etäisesti paketin mukainen lopputulos.
this too shall pass.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #78 : 21.07.09 - klo:22:24 »
^Damn. Sitä vähän epäilinkin. Ei haittais jos punainen vähän paistais läpi, mutta jos se ei mitään peitä niin ihan turhaanhan tuota hiusta kuluttaa.
Väri on kyllä ollu päässä jo maaliskuusta (voinette siis kuvitella juurikasvun), mutta kampaaja sanoi viime viikolla että yllättävän hyvin se on varsinkin niskassa pysynyt. Tosin lyhimmät niskahiukset on just nyt paria senttiä.

// 22.7. Eniveis, rohkeena tyttönä pistin tuon värin päähän. Mukana oli vähän kokeilunhaluakin, kun en oo aiemmin värjännyt itte. Tulos on toistaiseksi aika tummanpunaisen näköinen, vähän violettiakin mukana. Juurikasvun väristä päätellen sävy olis ollut just oikea, jos ei olis alla tuota punaista. No, aina ei voi voittaa ja annetaan nyt tän olla, ehkä se tosta vähän haalenee.
« Viimeksi muokattu: 22.07.09 - klo:21:04 kirjoittanut 770378 »
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa marrriik

• Hiushörhö
« Vastaus #79 : 29.07.09 - klo:22:32 »
En nyt löytänyt sopivampaa aihetta jossa kysyä tätä. Kävin tosiaan tänään kampaajalla ja laitettiin väriä mulle. Nukahdin tossa pariksi tunniksi ja nyt tyynyssä on nähtävissä pieniä väriläikkiä. Lähteekö tuo väri päänahasta vai ihan hiuksista? Ja onko teille käynyt noin?

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #80 : 30.07.09 - klo:11:14 »
Sekä että tai jommasta kummasta.  ;D Tohon jeesaa kun käyt pesemässä hiukset ihan normaalisti shampoolla niin lähtee ne värijäämät.

jooooo

• Vieras
« Vastaus #81 : 01.08.09 - klo:11:24 »
Elikkäs olen yrittänyt tässä viimeisen vuoden aikana värjäillä hiuksiani ruskeaksi ihan kestoväreillä kotona ja olen käynyt myös kampaajalla pariin otteeseen värjäyttämässä. Ongelmana on se ettei väri meinaa pysyä kuin muutaman viikon ja sen jälkeen se on haalistunut pois. Olen käyttänyt ruskeille hiuksille tarkoitettuja shampoota ja hoitoaineita mutta ei nekään tunnu auttavan. Voisikohan kevytväreilllä saada väriä pysymään sillä sekin olisi jo hianoa jos väri pysyisi sellaisen 6-8 viikkoa mitä joissain kevytväreissä luvataan?

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #82 : 01.08.09 - klo:19:41 »
Onko hiuksesi lasimaiset, ohuet tai pörröiset ikäänkuin avonaiset?
Yleensä siihen värin pysyvyyteen vaikuttaa hiuslaatu. Joko väri ei pääse hiuksen sisään (lasimainen hius), hius on ohut ja näyttää että haalistuu tai hius on avonainen eli väripigmentit ikäänkuin pullahtavat ulos hiuksesta.

Minkälaisella taitolla hiuksesi on värjätty eli ovatko ne lämpimän sävyiset vai viileät?
Tällöin sävyn vaihto voi auttaa. Joku toinen sävy saattaa pysyä paremmin.

Usein jos asiakkaalla on ongelmaa ruskean pysymisen kanssa, käytän värin sekaan mahdollisimman paljon luonnonsävyä eli ns. N- sarjaa. Jossa on runsaasti pigmenttiä. Joissakin tapauksissa sitä joutuu lisäämään
lähes 2/3 että saadaan riittävän pigmenttinen lopputulos.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #83 : 01.08.09 - klo:21:01 »
Voisikohan kevytväreilllä saada väriä pysymään sillä sekin olisi jo hianoa jos väri pysyisi sellaisen 6-8 viikkoa mitä joissain kevytväreissä luvataan?

Sitkeimmin pysyvä markettiväri on kokemukseni mukaan PolyColor sävyteshampoo (ei ole sävyte eikä shampoo), se on kevytväri ja se tarraa myös lasihiukseen & kuluneeseen hiukseen kunnolla. Varsinkin kun pitää vähän yliaikaa. Lähtee pois kasvattamalla ja jättää tyvirajan jos väriero on suuri. Valitse tavoitettasi vähän vaaleampi sävy.
this too shall pass.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #84 : 19.08.09 - klo:18:56 »
Värjäsin just Poly Colorin extra kirkkaanvaalealla jo ennestään vaalennetut hiukset ja lopputuloksena kauniin  kullanvaaleat hiukset ja kirkasti selvästi  jo entuudestaan vaaleita hiuksia. Mun luottotuote :l. Ostan aina uudestaan :ts
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #85 : 22.08.09 - klo:15:44 »
Mun 5-asteinen tukka on mennyt viime värjäyksissä niin tummaksi, että se alkaa olla jo melkein 4 ja tyveä saa olla sutimassa 3 viikon välein. Kampaajalla laitettiin sitten raidat, jotta pääsisin lähemmäs omaa sävyä ja 6-astetta ja voisin jatkossa värjäillä tyveä harvemmin. Noh, raidoista tuli aika paksuja ja mun silmään räikeän keltaisia. Sinänsä kiva kontrasti, mutta liian teinit mun hillittyyn makuun. Toisin sanoen ihan kuin mulla olisi peruukki - naama ja hiukset eri paria.

Mitenkähän nuo raitakohdat imaisevat vaahtosävyn, jos länttään päälle Goldwellin 6B:n? Uskaltaako kokeilla, vai peittyvätköhän kokonaan? En haluaisi, että raidat häviävät ja suoraväri jämähtää niihin pysyvästi. Varastoista löytyy myös 10V, joten sitäkin olisi mahdollista iskeä raitojen päälle taittamaan kellerrystä.

Poissa si3nna

• HAIRahtanut
« Vastaus #86 : 25.08.09 - klo:23:10 »
Tää on ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta oon aika hukassa uuden hiusvärini kanssa.

Elikäs mulla on vaaleanruskeaksi värjätty tukka, jossa on vaaleampaa raitaa/osioita hiusten päälliosassa. Haluaisin ylläpitää ruskeaa sävyä laittamalla hiuksiin kotona suoraväriä tai pigmenttiä sisältävää hoitoainetta, mutta miten noiden raitojen kanssa tulisi tällöin toimia? ??? Tarraavatko nuo tummat pigmentit heti vaaleaan, eli pitäisikö raidat erotella muusta tukasta värjäyksen ajaksi? Tuntuu vaan siltä että tuo erottelu olisi aika hankala homma.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #87 : 26.08.09 - klo:16:00 »
^ Hyvin todennäköisesti vaaleat raidat nappaavat väriä. Varmin keino on erotella ne vaaleat osat muusta tukasta (myös huuhteluvaiheessa!) kun suoraväriä/värihoitista käytetään. Hankala homma mutta melko välttämätön. :-\
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa si3nna

• HAIRahtanut
« Vastaus #88 : 26.08.09 - klo:16:55 »
^ Noin vähän ajattelinkin, että vaaleat osat saattavat imaista väriä, ja että se ei ehkä lähde niistä sitten oikein millään. En haluaisi pilata tuota raitojen sävyä, se on nimittäin oikein kiva nykyisellään. Hankala hommahan tuo erottelu tosiaan on, mutta kannattaa varmaan nähdä sen verran vaivaa. Kiitos avusta! :) 

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #89 : 29.08.09 - klo:00:45 »
Mitenkähän nuo raitakohdat imaisevat vaahtosävyn, jos länttään päälle Goldwellin 6B:n? Uskaltaako kokeilla, vai peittyvätköhän kokonaan? En haluaisi, että raidat häviävät ja suoraväri jämähtää niihin pysyvästi.

En uskalla ottaa kantaa siihen, miten tuo sävyte toisen päässä käyttäytyy, mutta ainakaan mun raitoihin ei ole jämähtänyt pysyvästi. Heitän aina välillä tähän just tuota 6B:tä tai 7G:tä tai jotain niiden sekoitusta... Tuo 6B on kyllä aika tumma (ja punertava) aluksi, mutta haalistuu siitä sitten parissa viikossa (pesen päivittäin). Mulla on kyllä melko lasimainen hiuslaatu.