Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 840888 kertaa)

LP_Alice

• Vieras
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #750 : 03.12.11 - klo:12:12 »
^Todennäköisesti huonokuntoisemmista pituuksista kyse. :-\ Hiukset kuitenkin altistuvat joka päivä rasitukselle, joten vaikka niitä ei värjäilisi tai muutenkaan käsittelisi, niin ne haurastuu kuitenkin vähän kaikesta; lämpötilan vaihtelut, kuivuus, pesu, hankaminen jne. Suoravärit tosin on omiaan tarraamaan paremmin juuri kärsineeseen hiukseen, joten kannattaa niillä säännöllisin välein tasoittaa väritulosta. :)

Poissa Nan

• Haiven
  • *
« Vastaus #751 : 07.12.11 - klo:22:39 »
Voi ei! Minä ( ja avokkini ) ihastuin nyt Garnier Nurtisse ultra color sävyyn 2,6, kirsikkainen musta. Mahonginpunaiseksi minä tätä kyllä ehkä ennemmin kutsuisin, mutta kysymys nyt onkin, onko joku muu ihastunut tähän, ja miten hyvin pysyy/ millä värjäysväliä voisi pidentää, kun kyseessä on näinkin kummallisella numerolla kulkeva sävy?
3 a M ii/iii

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #752 : 09.12.11 - klo:20:56 »
No voihan pylly. Värjäsin tyven PolyColorin mustalla ja ei tämä kyllä ihan musta ole. Jäi vähän hailakaksi, vaikka taisin pitää yliaikaa. :# Seuraavalla kerralla kokeilen jotain ärjympää väriä, josko tarttuisi paremmin!
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #753 : 14.12.11 - klo:20:17 »

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #754 : 15.12.11 - klo:11:23 »
^ Suoraväriläträyksestä en osaa sanoa, mutta muuten noista väreistä voin vinkata, että tuo vaaleampi on toooosi vaalea ja hento kupari. Yritin kaksi kertaa värjätä n 8-asteista pohjaa, jota väri ei tummentanut juuri lainkaan ja se kuparisuus oli tosi hento vivahde, enemmän kullertava/pisunkeltainen lopputulos. Punaiseen pohjaan laitettuna en usko tuolla tapahtuvan yhtikäs mitään eli tarvitset alle vaalennuksen tai kaksi.

Tuosta toisesta taas tuli omaan päähäni aika tumma sävy ja se oli muutenkin minusta ennemmin punaruskea kuin tuollainen kuin kuvassa ja sinulla se luultavasti jää hyvinkin punertavaksi.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #755 : 15.12.11 - klo:11:36 »
^Tarkoitus oli laittaa B4, jos nyt värjäilen.
Joo noista ajattelinkin, että ne värit on tuollaisia, vaikka kuvissa näyttäisi hyvältä...  :-\

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #756 : 16.12.11 - klo:21:09 »
Minkäköhän takia Poly Colorin ohjeissa lukee että väri levitetään kosteisiin, mutta EI vastapestyihin hiuksiin? Pesin just syväputsarilla tukan ja taidan jättää värjäämisen huomiseksi, mietin vain et mitä "pahaa" siitä koituu jos värin laittaa vastapestyyn tukkaan  0_0
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #757 : 16.12.11 - klo:21:21 »
^ Varmaan siksi, että jos hiuspohjassa on rasvaa niin se suojaa kemikaaliärsytykseltä. Ei vaikuta värjäystulokseen, eli voit laittaa vaikka heti päähän jos haluat. Itse tein juuri vaalennuspesun ja lätkäisin heti sen jälkeen Poly Colorin tummanvaalean kosteisiin hiuksiin. (Ei tätä punertavaa kyllä saa näköjään piiloon muulla kuin selkeästi tummemmalla sävyllä, mihin en oo halukas, ehkäpä kokeilen laittaa muutamia raitoja, hmmms...)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #758 : 16.12.11 - klo:22:02 »
^Kiitti Belle. Mä oon tässä hipelöiny jo pari päivää tota Poly Colorin 15 keskivaaleaa (mulla on kyllä 22 tummanvaaleakin tuossa jemmassa), mut pessy tuolla syväputsarilla jottei jäis mitään kuivashamppoojämiä hiuksiin ja joskos tää hopeanvalkoinen/mustaraidallinen alkais muuttua lähemmäs omaa alkuperäistä maantienharmaata  ;D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #759 : 16.12.11 - klo:23:08 »
Belle on järkevä.

Jos päänahkasi ärsyyntyy värjäyksistä niin odota pesun jälkeen päivä-pari ennen värjäystä. Itse tapaan pestä hiuksistoni syväputsarilla ilman raskaita hoitiksia edellisenä päivänä ja kastelen hiukset sitten kunnolla & pyyhekuivaan ja sitten väriä tukkaan. Minulla on kestävä päänahka enkä ole juuri millekään allerginen.

Jos olet herkkänahkainen niin syväputsaa tukka ja anna sen likaantua parikin päivää tai yli ennen värjäystä.
this too shall pass.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #760 : 17.12.11 - klo:10:26 »
Catjuska, kannattaa kokeilla ensin sillä sävyllä nro 15 ja jos jää liian vaaleaksi niin sitten vasta 22. Vaalennettuun hiukseen voi tulla liian tumma tulos ja 22 on ainakin minun hiuksissani jo selkeästi ruskea.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #761 : 17.12.11 - klo:19:38 »
^Tein juurikin noin, eli eilen päivällä syväputsarilla pesin ja tänään kastelin hiukset hyvin -> pyyhekuivasin -> poly color 15 päähän -> 20 minuuttia ja rapiat. Lähes täydellinen maantienharmaa, ehkä hintsun tumma muttei mitenkään häiritsevästi. Se 22 olis ehdottomasti ollut liian tumma, olkoot tuolla nyt jemmassa tulevia hullutuksia varten  ;D

Jatkokysymys! Mitenkä nyt värjäämisen jälkeen voi parhaiten hoivata ja helliä hiuksia sekä niiden uutta väriä? (Nyt siis täysi panostus hiusten kasvattamiseen, tuuhentumiseen ja hyvinvointiin  <3 )

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #762 : 19.12.11 - klo:19:14 »
Oon nyt ajatellut luopua tästä punaisesta, vaikka siitä kovasti tykkäänkin. :) On tämä väri mulla ollut jo lähemmäs vuoden, ja ajattelin siirtyä takaisin ruskeaan ja laittaa sekaan ehkä vaaleampi raitoja.

Miten mun nyt kannattaisi lähteä tätä punaisuutta tästä poistamaan? Hiukset on kuitenkin melko lyhyet, joten luulisi värin lähtevän melko helposti kun ei kovin pahasti ole päässyt kerrostumaan. Oon siis värjäillyt Elumenilla noin 1-2 kk välein ja hiukset on tosiaan ihan kirkkaan punaiset. Tekeekä Elumenin Returtilla edes mitään, vai ostanko ihan suosiolla kaupasta värinpoistoa? Kuinkahan hyvin punaisuuden on hävittävä, että saan raidoista kivan väriset eikä punainen ihan kamalasti puske läpi?  ::)
3a F ii

Poissa balleroona

• Haiven
  • *
« Vastaus #763 : 20.12.11 - klo:14:36 »
Apua!

Olen nyt vaihtanut hiusvärini punaiseen, ja ongelmana mullakin on noi huonokuntoset latvat, joihin kampaajakaan ei saanut väriä tarttumaan. Aikaisemmin olen saanut tosi kivan lopputuloksen Lorkun Couleur Expertellä, mutta se on ilmeisesti menty lopettamaan? Miksi ihmeessä?? Kamalaa.

Ajatuksena olis nyt juurikasvun uhkaavasti työntyessä päästä kaikkien nähtäville värjätä juuret ja latvaakin Liven jollakin punasella värillä tai sitten Ferialla. Kumpi mahtais toimia paremmin?

Kaupan väreistä ei varmaan löydy tällaista sävyä, joka on mun mielestä aivan törkeän ihana? http://hayleyfashion.info/hair-colors/cherry-red/ Tarkoitan tuota syvempää punaista.

Ajatuksena oli myös jossain vaiheessa lisätä tähän tukkaan jotain mustaa raitaa tai isompaa osiota, mutta en myöskään löydä mistään niitä Liven Wild Lights raitavärejä. Onko nekin ihan oikeesti lopetettu?

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #764 : 20.12.11 - klo:15:10 »
^kannattaa koittaa suoravärejä, kuten Crazy Coloria tai vastaavia, niitä voit tilata netistä ja täältä foorumilta löydät tietoa niistä haun kautta. Huonokuntoista tukkaa ei kannata rasittaa tiheällä värjäysvälillä kestojen kanssa! Osta suoraväriä ja laita sitä hoitsikan sekaan ja muhittele tukkaasi.