Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841997 kertaa)

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #765 : 20.12.11 - klo:15:36 »
Minäkin suosittelisin suoravärejä. Intensiivisempi tulos, hellävaraisempi hiuksille ja yleensä oikein imaisee itsensä huonokuntoiseen latvaan. Ehdottomasti kokeilun väärti!

Poissa Memi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #766 : 20.12.11 - klo:21:09 »
Okei, mun hiukset näyttää nyt tältä http://i39.tinypic.com/2i7013b.jpg. Pistettiin vaaleita raitoja tuossa puoltoista kuukautta sittten. Nyt oon tullu siihen tulokseen että tää vaalee ei ehkä ookaan se mun juttu, haluisin takas tummaks. En oo vielä päättäny meenkö kampaajalla (eri ku viimeks, koska en kehtaa mennä sinne samalle :D) vai värjäänkö ite. Kysyisin vaan että onko tässä nyt sitten joku vaara että väri ei onnistu jos ite värjään, kun tietääkseni noi raidat on kumminkin ihan vaan värinpoistolla tehty? Omaa väriä eli keskiruskeeta on vielä jonkun verran ja tietty juurikasvu.
1b M ii

leuka - hartiat - olkapäät - APL - BSL - midback

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #767 : 20.12.11 - klo:21:14 »
^ On tietty se vaara, että väri vetää vihreäksi.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #768 : 20.12.11 - klo:21:24 »
Vihreäksivetämistä tosiaan ehkäisisi hieman punataittoinen väri, vaikka joku kullertava. Ja jos tukkaa on paljonkin vaalennettu, niin päälle laitettava tummempi väri saattaa imaista helposti liian tummaksi. Kannattaa siis valita huolella vaaleampi väri. Jollet vielä tiedä tarkkaan mitä tahtoisit, voisi kevytväri, poly color tai casting creme gloss, olla hyvä valinta. Ne kun eivät välttämättä tartu heti niin ärhäkkään, niin itselleen sopivaa sävyä voi rauhassa tutkailla.

Poissa Memi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #769 : 25.12.11 - klo:19:32 »
Lopputulos saisi olla tosi tosi tumma, muttei kuitenkaan musta. Mitä mieltä ootte esim. näistä vaihtoehdoista: http://www.lorealparis.fi/img/l10n/products/305x262/HCo6_4.jpg tai http://www.lorealparis.fi/img/l10n/products/305x262/HCo6_30.jpg? Vai vetääköhän nuo ihan mustaksi...
1b M ii

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #770 : 25.12.11 - klo:19:46 »
4-asteinen väri saattaa vaalennetussa hiuksessa vetäistä jo käytännössä mustaksi ja luulisin 5-asteisen värin riittävän tuohon haluamaasi lopputulokseen. On tietysti poikkeuksia, aina on joitakin joilla ei tulekaan liian tummaa lopputulosta. Jos noinkin tummaksi tahdot ja nykytilanne on kuvan mukainen, kannattaa hius esipigmentoida punaisella suoravärillä ennen värin laittamista ja kannattaa valita mieluiten kevytväri, kaupan kestoväreissä on yleensä 6% hapete, eikä tummemmaksi värjäämiseen tarvita 3%:sta vahvempaa. Esim loreal casting creme gloss sävy 500 voisi toimia, vaikka sävy väittää olevansa vaaleanruskea, siitä tulee jo tosi tumma, muttei ihan kuitenkaan musta. Jos esipigmentoit punaisella suoravärillä, voit huoletta valita neutraalin/viileän ruskean värin, ilman esipigmenttiä kannattaa ehdottomasti valita joku sellainen, missä on lämmintä vivahdetta mukana, muuten lopputulokseksi voi tulla vihertävän-harmahtava kulahtaneen näköinen ruskea.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Memi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #771 : 25.12.11 - klo:21:34 »
Kiitos, tämä selvensi paljon!
1b M ii

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #772 : 25.12.11 - klo:22:00 »
^minä saan viitosasteisella värillä niin tummanruskean että se on miltei musta. Kutonenkin on minun tukkaani melko tumma vaikka se onkin "keskiruskea" tai jopa "vaaleanruskea".

Värjäystulos riippuu hiusten alkuperäisestä väristä, käsittelyistä ja kunnosta. Tummempaan pääsee aina, vaaleampi vaatii värinpoistoa. Tummempaan siirtyminen on noin tuhat kertaa helpompaa, usko huviksesi. Kaikista helpoimmat värjättävät värit ovat tosivaalea, musta ja kirkas punainen. kaikki vivahteet ja välivärit vaativat säätämistä ja vääntämistä.

Ota vaaleampi jos mietit kahden värin välillä. Sen saa aina tummemmaksi seuraavalla värjäyskerralla.
this too shall pass.

Poissa balleroona

• Haiven
  • *
« Vastaus #773 : 27.12.11 - klo:21:44 »
Nää mun pään ongelmat jatkuu vaan ja uus vuos lähestyy uhkaavasti.

Eli siis. Mulla oli platinanvaalee tukka, johon lykkäsin pari punertavaa kaupan väriä ja kävin sitten kampaajalla, joka laitto siihen sen punasimman punasen. Se kulahti välittömästi vaikka yritin muhittaa color maskilla. Laitoin siihen taas kotona Preferencen sävyn 6.66. Sainkin nyt päähäni, et haluan sittenkin kuparinpunasen tukan, ja ostin tänään Ferian Pure paprikan (7.40).

Eikä Feriassa ollu se hapete sen verran vahvaa, et pitäis periaatteessa vaalentaa yhden asteen? Se ei meinaan tehny mun tukalle muuta ku ihan aavistuksen vivahtaa nyt ehkä siihen kupariin. Toi 6.66 jämähti siihen kyllä aika tummana, johtuiskohan siitä.

Kymysykseni nyt siis olisikin, että pitääkö mun ihan ihan oikeesti tehdä tähän kärsineeseen kuontalooni värinpoisto, jos haluan sen 7-asteisen paprikan?

Voi vitsi kun ois joskus tyytyväinen ees johonkin väriin, helpottais elämää kummasti. :D

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #774 : 27.12.11 - klo:22:07 »
^ Jos alla on tummaksi hulahtanut 6.66 niin siksi varmaankaan ei tule Ferialla oikein mitään muutosta. Mä olen itsekin joskus juuri tuolla samalla värillä koittanut jonkun peruspunaisen päälle ja ei ottanut kuin tyvikasvuun, tuo sävy vaatinee vähintään 7-asteisen vaaleuden pohjaan että toimisi.

Kun hiuksissa on jo valmiiksi pohjalla vaalennus, niin en itse ainakaan uskaltaisi laittaa nyt mitään kestoväriä vähään aikaan ja värinpoistonkin voinee unohtaa, muuten on vaarana että hiukset menee aivan purkkamaiseksi hamppumössöksi. Nyt ensi hätään voisi kokeilla sen 6.66 haalistelua öljymuhituksilla ja sitten päälle jokin kuparinen suoraväri.

Jos hiukset on tarpeeksi huonossa kunnossa, niin kestoväri ei välttämättä edes niihin tartu vaan valuu parissa pesussa pois. Kummastuttaa kyllä, jos kampaajalla on laitettu väri joka kulahti heti? Viittaisi silloin siihen, että hiuksen kunto on tosi huono.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #775 : 28.12.11 - klo:20:01 »
Sellasta vielä olisin tähän värjäysasiaan liittyen kysynyt, että voiko kahta erimerkkistä kevytväriä sekoittaa keskenään? Kyseessä siis wellan color touch ja lorkun ccg.

Nyt uudestaan kyselen tästä, pitäisi varmaan noi värien loput nimittäin käyttää kohta pois mutta yksinään ne ei ihan riitä tähän päähän.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #776 : 28.12.11 - klo:20:32 »
Mittees hei, parturi myi mulle tuossa aikanaan color maskin ruskeana ja mietin et voisiko sitä sekottaa esim hoitoaineeseen tvs, jotta se ns. glossaisi hiuksia mutta ei jysähtäisi hiuksiin? en oo vielä avannu koko purkkia kun en tiiä mitä sillä tekisin  :D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #777 : 28.12.11 - klo:20:39 »
^ catjuska, voi tottakai. Kannattaa aloittaa tosi pienellä määrällä, niissä tummemmissa on sitä pigmenttiä aika runsaasti ettei vain vedä liian tummaksi kun etkös ollut Poly colorin keskivaalealla viimeksi värjännyt?

hairwreck, eihän sitä sekoittamista varmaankaan suositella, mutta en jaksa uskoa, että siitä mitään kovin suurta katastrofia syntyisi. Samankaltaisia luulisi kaikkien hapetevärien olevan keskenään merkistä riippumatta. Mutta en tosiaan varmasti osaa sanoa juuta enkä jaata.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Memi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #778 : 29.12.11 - klo:11:04 »
Tulin vielä kiittämään vinkeistä. Laitoin siis päähäni sen loreal casting creme glossin 500, ja lopputulos näyttää tältä: http://i42.tinypic.com/14xymft.jpg . Aikaisemmin oon värjännyt preferencellä pariin otteeseen ja vähän jännitti mihin kuntoon hiukset menevät kun tuppaavat kuivumaan aina niin kamalasti, mutta CCG olikin mitä mahtavinta ainetta! Päähäni ei tullut takun takkua, vaikka yleensä värjäyksen jälkeen saan selvitellä hiuksiani tunnin. Lisäks tää kiilto ja pehmeys on aivan uskomatonta. Tätä tuun ihan varmasti käyttämään uudestaan, kiitooos! =)
1b M ii

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #779 : 29.12.11 - klo:21:05 »
salamanteri, juu sinne maantienharmaaseen tässä pyritään  ;D täytyy tosiaan laittaa ihan nokare tuota maskia hoitoaineen sekaan, onkohan sillä suurtakaan merkitystä mitä/millaista hoitoainetta käyttää? Tekee kauheasti mieli hemmotella hiuksia ja päänahkaa kaikilla hoidoilla, mutta kun ei aina oikein ymmärrä mitkä noista hiusnaamioista yms on _oikeasti_ hyväksi ja mitkä vaan haisee hyvälle  ::)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett