Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 845037 kertaa)

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #780 : 03.01.12 - klo:11:41 »
Seuraa typeriä kysymyksiä värien peittävyyksistä:

Ostin Liven Black red (nro 49 ? ) kestovärin. Miten tuo mahtaisi käyttäytyä, jos lätkäisisin sen suoraan haalistuneen ja hieman vaalennetun turkoosin päälle, joka nyt siis on hyvin kulahtanut vihreä? Live lupaa värjätä kyseisellä sävyllä jopa mustan hiuksen, mutta mitenköhän on tuon vastavärin laita, potkiikohan kovasti vastaan alta? Varuilta on hankittuna myös tuju värinpoisto, mutten tahtoisi sellaista tehdä. Vaikka pakkohan se on jossei tuolla peity. Mitä ovat juurekset mieltä?

Päällihiukset jotaikuinkin tuota tasoa http://2.media.haircrazy.info/photos/gallery/2012/01/03/amber_green_grad_t_w300_h300.jpg hieman sinisempänä, alta hieman tummempi.
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #781 : 03.01.12 - klo:18:35 »
^sininen on kaikista heikoin pysymään, sen kanssa en murehtisi. Kellertävän peittoon pitäisi potku riittää.

Haikailetko punamustaa vai mustaa? Musta tuosta todennäköisesti tulee. Jos Live lupaa punamustan värjäystuloksen mustiin hiuksiin se tarkoittaa AINA värjäämätöntä hiusta... Pohjalla olevat värjäykset vaikuttavat aina.

Tyydytkö lämpimänpunaisenmustaan tai ihan mustaan?

Koska olet joutunut valkaisemaan tukkaasi paljon tuohon pohjaväriin niin suosittelen jonkunlaista esipigmentointia alle, kesto ei välttämättä suoraan valkaistussa pohjassa pysy. Itse kuvittelisin tekeväni näin ison värimuutoksen ihan kampaajalla... tai tekeväni ihan oikeasti testiraidan.
this too shall pass.

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #782 : 03.01.12 - klo:20:49 »
Haikailen siis intensiivistä punaista, tuo liven punamusta on vain kompromissina, jos en saa vaalennettua tukkaa niin vaaleaksi, että pelkkä shokkiväri riittäisi. Eli kunhan joku punainen.

Voipi olla, että taidan yrittää vielä toista värinpoistoa, harmittaisi kovin lähteä riskillä yrittämään ja saada tulokseksi musta pää. Voi olla, että hiukset lyhenevät taas leukalinjaan, mutta tuoltahan tuota kasvaa lisää.

Kiitos dekolle neuvoista :)
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa Supermess

• HAIRahtanut
  • 1b Fi
« Vastaus #783 : 06.01.12 - klo:09:31 »
Yritin etsiskellä kaupoista Lorkun Excellence Creme 9.1 -sävyä, onnistumatta. Ostin sitten astetta tummemman, 8.1, ja sille kaveriksi Recital Preferencen 10.1 Helsinki - muita sopivan tuhkaisia sävyjä ei oikein löytynyt (Garnierin Nutrisse ehkä, mutta halusin pysytellä tutussa ja turvallisessa lorkussa...).

Onkohan ok sekoittaa näitä kahta vaaleaa kestoväriä keskenään? Kehite-emulsion INCI:t ovat kyllä identtiset, mutta väriaine on Preferencessä shampoomuodossa ja Excellencessä voidemaista.

(Taustatietoina sen verran, että sain alunperin tuon etsimäni 9.1 -sävyn lahjaksi, tuuppasin kuontaloon ja vihertävän alkuvaiheen jälkeen hiukset asettuivat mukavan "omanvärisiksi". Paitsi että paremmassa kunnossa oleva tyvi jäi hieman punertavanlämpimäksi, ja sitä ajattelin nyt tuunata maantienharmaammaksi.)
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."

Nanuski

• Vieras
« Vastaus #784 : 07.01.12 - klo:01:21 »
Minulla on takana vaalennusurakka, sain tummasta blondin. Mutta, nyt viimeisin (muutama tunti sitten) vaalennus meni pieleen. Tummaa juurikasvua paistelee tuolta aika ilkeästi ja mietin nyt mitä teen tälle. Haluaisin räikeän punaisen tukan, mutta paketti kestoväriä (ostin Schwarzkopfin Brillancea) taitaa olla nyt nou nou.  ???

Kannattaisiko hakea vaalennusvoidetta ja paikkailla sillä vai sävyteellä aloitella punapääprojektia vai antaa tuon tukan vaan olla?

Poissa felka

• Haiven
  • *
« Vastaus #785 : 07.01.12 - klo:23:15 »
Käytän casting golor gloss keskiruskeaa, mutta sen jakaminen tyvivärjäyskelpoiseseen puolikkaaseen on ikävän hankalaa.

Olisiko muita vinkkejä?

Tavoite tummanruskea tai tumma keskiruskea ilman punaista. Pohja on maantienvärinen. Värjään vain tyveä eli puolikaspaketillinen riittäisi hyvin. Olisiko jossain muussa normaalista kaupasta löytyvässä kevytvärissä helppokäyttöisempi tapa puolittaa värimäärä? tai helposti löytyvässä kampaamovärissä? En voi nyt tilata ulkomailta.

Kiitos avusta.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #786 : 08.01.12 - klo:11:35 »
^ Miten olet puolittanut värin? Mulla on ohuet ja lyhyehköt hiukset, joten olen aina käyttänyt vain puolet väripaketista kun enempää ei tarvitse. Tarvitaan vain 50ml mitta ja erillinen kippo, johon sekoitan värin. Mittaan puolet värituubien sisällöstä ja sotken kipossa ja loput säästän seuraavaan kertaan. Toisella kerralla sekoitan värin siihen omaan nokkapulloonsa. Käytän levittämiseen sivellintä, eli nokkapullo ei ole välttämätön.

Castingia olen itsekin käyttänyt ja se on aika juoksevaa lirua, minkä takia sen puolittaminen erilliseen kippoon ja litkun saaminen tyvikasvuunsa on hiukan haastavaa ilman nokkapulloa. Esim. Nutrissen värit on kiinteämpiä koostumukseltaan ja sarjasta löytyy hyvin neutraaleja sävyjä.

Poissa balleroona

• Haiven
  • *
« Vastaus #787 : 08.01.12 - klo:16:03 »
Hohhoijaa taas näitä meikäläisen mielialanvaihteluita. Värjäsin tossa vähän aikaa sitten platinanvaalean tukkani punaiseksi ja sainkin sen lopulta aika hyvän kupariseksi, se kun oli sitten loppujen lopuks se eniten silmää miellyttävä sävy. Tällä viikolla taas keksin, että kyllä se oma vaalee tukka oli kaikkein paras, ja taas mentiin. :D

Ostin perjantaina pari pakettia Elean värinpoistoa jotka iskin päähäni, ei muuten millään ois riittäny yks paketti kun pensselillä koitin saada väriä joka paikkaan. Huhhuh, miten tujua se on se mömmö, mut toimii! Värinpoiston jälkeen tukka oli vaalea neonoranssi ja kumma kyllä tosi hyvässä kunnossa. Hullu kun olen niin hain kaupasta vielä yhden Elean, jolla sain tukan jo aika valkoseksi, keltanen oli tietenki, paikoitellen oranssiakin  löyty. En onneks ollu ehtiny laittaa punasta kun ehkä viis kestoväriä ja kerran värjäytin sen kampaajalla 6.66 sävyllä. Se punanen ei muutenkaan pysynyt, mikä oli ehkä isoin syy vaalentumiselle.

Eilen värjäsin tukan Recital Preferencen 03:lla (vaaleista vaalein tuhka), joka näytti aluks vetävän ihan harmaanliilaksi, mutta tarpeeks kun shampoolla hinkkas, sävy oli ihan ok, sopivan tuhkainen mun makuun. Toi kyllä taittaa keltasuutta ja sitä oranssiakin tosi kiitettävästi. Koitin tahkota väriä oikeen huolella joka paikkaan, mut jostain syystä takaraivolta jäi kuitenkin juurista tukka oranssiksi. Toi kyseinen Preferencen sävy oli Citymarketissa viimeinen laatuaan eikä ollu edes hintalappua, ja Prismasta en löytänyt yhtään kappaletta samaa purkkia. Ilmeisesti ne vaihtuu ne paketit, mutta ei kai koko sävy vaan häviä?

Ostin sitten korvaavana 10.1 Helsingin (erittäin kirkas tuhkanvaalea), josta ajattelin sekottaa vaan puolet ja laittaa noihin oransseihin kohtiin. Jos sävy on hiukan eri, en usko että haittaa, kun ne oranssit kohdat ei edes näy kun tukka on auki.

Pointtina siis, että Elean värinpoisto on loistava, vaikkakin yli olkapään mittaiseen tukkaan riittämätön ja Lorkun Preferencen tuhkasävy on mahtava hävittämään kaikki ei-toivitut lämpimät sävyt!

Tässä tämänhetkinen tukka ja se, mistä lähdettiin.

Jotain kiiltoa tähän ehkä kaipais ja sävy on hiukan kummallinen, mut jospa se siitä kun nyt hoidan hiuksia oikeen rakkaudella. Yllättävän hyvin kesti mun jo valmiiks pilalle poltetut kutrini. :)

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #788 : 08.01.12 - klo:16:50 »
^ Elea-operaatio tuli täälläkin tehtyä perjantaina :) Tujua tavaraa tosiaan on. Itse poistin lähinnä hennaa, ja tulos on tietysti aika vaaleanoranssi... Toinen vaalennussessio olisi varmaan tarpeen, mutta en tosiaankaan haluaisi täysin pilata hiuksistoani, pitkätukka kun olen ja sellaisena haluan pysyäkin... Ainakin pakko antaa hiusten levätä ainakin viikko pari, vaalennuksiin/värinpoistoihinhan suositellaankin kuukauden väliä. Samoin en haluaisi kestoväriä jo vaalennuksesta kärsineisiin hiuksiin, vaikka nuo tuhkasävyt ihanilta kuulostavatkin. Joten suoraväreillä/sävytteillä mennään tällä erää. (Tosin olen ostanut netistä Herbashinen tuhkanvaalean kevytvärin, joten sen varmaan lätkäisen päähän kun se saapuu:), mutta sen viikon tai pari haluan ainakin pitää väliä.)

Pointtina siis, että Elean värinpoisto on loistava, vaikkakin yli olkapään mittaiseen tukkaan riittämätön ja Lorkun Preferencen tuhkasävy on mahtava hävittämään kaikki ei-toivitut lämpimät sävyt!

Jaa, itse selvisin kyllä puolellatoista Elea-paketilla ja hiukset ovat lähes vyötärömitassa, eivätkä mitenkään erityisen ohuet, aika keskivertopaksut (ainakin toistaiseksi, useamman värjäyksen jälkeen eivät ehkä enää...) ;)
« Viimeksi muokattu: 08.01.12 - klo:17:07 kirjoittanut Suvivilja »
* 1b F ii *

Poissa balleroona

• Haiven
  • *
« Vastaus #789 : 08.01.12 - klo:17:55 »
^ Elea-operaatio tuli täälläkin tehtyä perjantaina :) Tujua tavaraa tosiaan on. Itse poistin lähinnä hennaa, ja tulos on tietysti aika vaaleanoranssi... Toinen vaalennussessio olisi varmaan tarpeen, mutta en tosiaankaan haluaisi täysin pilata hiuksistoani, pitkätukka kun olen ja sellaisena haluan pysyäkin... Ainakin pakko antaa hiusten levätä ainakin viikko pari, vaalennuksiin/värinpoistoihinhan suositellaankin kuukauden väliä. Samoin en haluaisi kestoväriä jo vaalennuksesta kärsineisiin hiuksiin, vaikka nuo tuhkasävyt ihanilta kuulostavatkin. Joten suoraväreillä/sävytteillä mennään tällä erää. (Tosin olen ostanut netistä Herbashinen tuhkanvaalean kevytvärin, joten sen varmaan lätkäisen päähän kun se saapuu:), mutta sen viikon tai pari haluan ainakin pitää väliä.)

Jaa, itse selvisin kyllä puolellatoista Elea-paketilla ja hiukset ovat lähes vyötärömitassa, eivätkä mitenkään erityisen ohuet, aika keskivertopaksut (ainakin toistaiseksi, useamman värjäyksen jälkeen eivät ehkä enää...) ;)

AIJJAA.  :o Mihin mä mahdoin ne mömmöt oikeen levitellä... :D No, sillä toisella kerralla levitinkin aineen suoraan nokkapullosta ja sain sen joten kuten riittämään.

Mäkin olin kuvitellu et laittaisin värinpoiston jälkeen jonkun suoravärin päähän ja se riittäis, yritin CC:n platinalla mitä löysin kaapista mut se ei ainakaan toiminu. Olis varmaan pitäny olla silver.

Onnea värjäilyihin, pidä pitkästä tukasta hyvää huolta. :) Nimimerkillä Kateellinen.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #790 : 08.01.12 - klo:18:49 »
^ Kiitos :) Yritän! (Hyvä sanoa värinpoiston jälkeen...)

Ja juuri kun tuossa äsken sanoin etten aio kestoväriä päähäni laittaa, niin enkös mennyt sitten tilaamaan (brittiläisestä nettikaupasta kun löytyi selvästi halvemmalla kuin täältä kaupoista) Tints of Nature -värin Light Ash Blonde :D Tosin senhän pitäisi tiettävästi (ja toivottavasti) olla hellävaraisempi kuin normikestovärit. Saa nähdä :) Ja toivottavasti taittaa yhtä hyvin oranssisuutta kuin nuo mainitsemasi tuhkavärit.
« Viimeksi muokattu: 08.01.12 - klo:18:51 kirjoittanut Suvivilja »
* 1b F ii *

Poissa felka

• Haiven
  • *
« Vastaus #791 : 14.01.12 - klo:18:26 »
Belle

Olen puolittanut värin ihan talousvaa'an kanssa, mittaan molemmista purkeista puolet erilliseen kulhoon josta sen sekoitettuani levitän sitten siveltimellä. Ja se on aika sotkuista koska Casting on niin ohutta rakenteeltaan.

Jostain kaupasta varmaan saisi ostettua nokkapullon jossa on mitta-asteikko. Pitää muistaa katsella.

Eikö Nutrisse ole kestoväri? En oikeastaan halua käyttää kestoväriä, kevytvärissä on minulle sopiva vahvuus eikä se kuivata niin paljon hiuksia.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #792 : 16.01.12 - klo:11:29 »
^ Casting taitaa olla markettien ainoa kevytväri (mä lasken Poly Colorin kestoväreihin vaikka väittääkin olevansa kevytväri). Kampaamokaupoissa on parempi valikoima kevytvärejä joten kannattaa suunnistaa seuraavaksi Sitruunaan tai vaikka Hairstoreen. Olen käyttänyt joskus Goldwellin Colorancea ja se oli samanlaista löysää litkua kuin Casting ja koin itse tosi hankalaksi sen käytön, kun tippasi hiuksista sitten vaikutusajallakin  ::). Eli sitä ei kannata ostaa. Myös Wellalla ja uusimpana Four Reasonsilla on kevytvärejä, kannattaa kokeilla jos niiden koostumus olisi vähemmän juoksevaa.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #793 : 19.01.12 - klo:09:43 »
Värjäsin eilen Loreal Casting Creme Glossin sävyllä Iced Mochaccino 613

Tästä tuli ihan paketin kuvan mukainen sävy. Ei liian tumma, eikä vaalea. Mutta en pidä tästä. Suoraan sanoen inhoan tätä  :( Minulla ei mielestäni ole ikinä ollut näin rumia hiuksia. Odotin jotakin ihan muuta, en tiedä miksi.

Luulin aikaisemmin, että tuo Iced Mochaccino oli ollut Lorealin Recital Prederencen Toscanan  623 kaltainen.

En uskaltanut vaan ostaa vielä tuota Toscanaa, koska käsittelin hiuksen Colour B4:llä ja sen jälkeen on turvallisempaa laittaa kevytväri.

Nyt sitten haalistelen tätä rumaa väriäni pois. Onko mahdollista laittaa tuo tämän päälle, kun olen haalistellut?

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #794 : 19.01.12 - klo:09:55 »
^ En tuohon osaa vastata, mutta varoittaisin vain tuosta Toscanasta, itse värjäsin sillä joskus vuosia sitten ja se veti aivan liian tummaksi, paljon tummemmaksi kuin kuvassa (ja päädyin silloin värinpoistoon, kun en vielä tiennyt värin haalistelusta, mutta se on toinen juttu)... Tietysti se ei tarkoita että kaikilla kävisi noin, mutta kannattaa varmaan ainakin tehdä koetupsu.
* 1b F ii *