Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 844846 kertaa)

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #825 : 05.02.12 - klo:17:27 »
Nyt alkaa jo usko mennä tämän hiuksiston kanssa, ei tätä hennan oranssipigmenttiä tunnu saavan millään pois (tai peitettyä)!! Tiesin kyllä että se on tiukassa, mutten sentään että ihan näin tiukassa. Nyt on tehty 2 värinpoistoa, Naturiginin vaalentava kestoväri 10.2 (hapete laimennettuna, koska oli 12%, jota en päähäni laita), ja tänään Casting Creme Glossin 1010, Light Iced Blonde (jonka piti vielä taittaa hyvin), ja edelleen väri on lähinnä kuparikulta... Casting sai kyllä aikaan juurissa (jossa oma väri tai vain vähän hennaa) pientä vaalenemista, mutta kun kohteena olivat ne pituudet ja latvat... :-\
Kuparikultaahan jotkut toki halajavatkin, mutta kun oma tavoite olisi tuhkanvaalea (keskivaalea) niin se ei paljon lohduta ;)

Jotenkin surkuhupaisaa, että toiset tuskailevat punavärien pysymättömyyden kanssa, ja itse kun haluaisi päästä siitä eroon niin sehän pysyy kuin T-A-U-T-I!!

(Eli kaikki joilla on tuo ensin mainittu ongelma, pienenä vinkkinä: käyttäkää hennaa!! ;))

Se hyvä puoli tässä sentään on, että hiukset tuntuvat olevan tuosta kaikesta huolimatta ihan ok-kunnossa, ainakin vielä, tai itse asiassa aika hyvässäkin. Mutta tiedä enää lisävärjäysten jälkeen...
« Viimeksi muokattu: 05.02.12 - klo:17:33 kirjoittanut Suvivilja »
* 1b F ii *

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #826 : 05.02.12 - klo:22:57 »
En tiedä olenko tippunut jossain kohti kelkasta mutta perusteorian mukaan et saakaan sitä noilla mihinkään koskei sulla ole mitään joka reagoisi kyseisten aineiden kanssa, henna ei reagoi. Ainoa tsäänssi on taittaa (suoravärillä) joka vaatii tummempaa pohjaa tässä tapauksessa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #827 : 06.02.12 - klo:09:57 »
^ Nyt taas tipuin minä kelkasta ;), siis kyllähän vaalennusaineella/värinpoistolla saa hennaa pois... Noin periaatteessa siis, ja olen itsekin suuren osan jo saanut, mutta vielä sitä oranssipigmenttiä on siis jäljellä, ja vähän liikaa minun makuuni.
Suoraväriä/sävytettä olen myös käyttäynyt jo useampaa, mutta huonoin tuloksin; pohja pitäisi varmaan saada vielä vähän vaaleammaksi, ja sitä tässä nyt siis yritän. Pakko kai turvautua vielä (lisä)vaalennuspesuun ellei muu auta, tai sitten vähän tummempaan tuhkasävyyn.
* 1b F ii *

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #828 : 06.02.12 - klo:10:48 »
Mä olen elänyt siinä ymmärryksessä, että hennaa toki saa aika tehokkaastikin haalisteltua, mutta en ole kuullut/lukenut, että kukaan sitä koskaan olisi kokonaan pois saanut, ts. siitä jää sellainen lämmin/kuparinen joka tapauksessa. :P Voin toki olla väärässäkin, kokeilemallahan se viimeistään selviää. Päivittele sitten tuloksia, mä olen vähän utelias kun ei hennasta ja sen poissaamisesta ole vielä mitään omaa kokemusta. :D

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #829 : 06.02.12 - klo:12:27 »
Päivittelen kyllä  :D

Kokonaanhan hennaa ei tosiaan saa pois, ellei vaalenna hiuksiaan ihan hengiltä; mutta suunnitelmanani on (ollut) vaalentaa/haalistaa sitä sen verran että sen saisi peitettyä/taitettua jonkin sortin tuhkanvaalealla, vielä se ei ole oikein onnistunut ;)
* 1b F ii *

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #830 : 06.02.12 - klo:17:28 »
Et tule 99% todnäk. saamaan siitä niin vaaleaa että pystyisit taittamaan 9.1 värillä sitä oranssia pois, koska se luonnonhenna on oranssi. Jos pystyt, olet historiallinen esikuva kaikille aiemmille yrittäjille ;D Se on totta että pohjaväriä pystyy vaalentamaan, ns. hiusta hennan alta, mutta se henna itsessään on se oranssi siinä päällä joka ei reagoi persulfaatteihin.

Pohjaa täytyisi tummentaa jotta voisi taittaa oranssin niin vahvoilla vivahteilla että se riittäisi ilman että tulos olisi vihreänharmaansininen, siinä pointtini.

Itsekin aikanaan nuorena, joskus HSn aikoihin tai sitä ennen, vaalensin pois hennaa, ilmeisesti kyseessä oli kuitenkin ei-luonnonhenna koska se onnistui, koska mitä nyt olen tätä jamilaa raidoitellut niin kyllä saa pusertaa ihan kunnolla 9% kanssa tuntikausia että jotain tapahtuu, silloinkin tummenee helposti takaisin parissa päivässä syystä X. Tämän takia kyselinkin taannoin hennaketjussa ideoita kirkastukseen.
« Viimeksi muokattu: 06.02.12 - klo:17:30 kirjoittanut Ice »

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #831 : 06.02.12 - klo:17:46 »
Mitähän mun kannattais tehdä, kun pari värjäystä sitten värjäsin tummanruskealla värillä, mikä sitten "yllättäen" olikin päässä lähinnä mustanruskea ja olen nyt reilun puoli vuotta värjäillyt tyveä vähän vaaleammalla värillä siinä toivossa, että hapete hieman vaalentaisi tuota mustanruskeaa osiotakin, mutta tuloksetta. Eli pituuksista pitäis saada pari astetta vaaleammaksi, mutta mieluusti mahdollisimman hellävaraisesti. Haalistelu siis ei auta, joten jonkinlainen värinpoisto täytyisi siis tehdä. Olisikohan B4 nyt hyvä vaihtoehto vai mieto värinpoisto? Värjään sen jälkeen päälle sublime mousse 5.3 vaahtovärillä, joka on enemmän kestosävyte kuin -väri, kun jättää tosi luonnollisen näköisen tuloksen, joten vaalennuksesta ei saisi tulla kauhean oranssi, kun tuo ei ainakaan sitä yhtään peitä.

Poissa Ellamari

• Hiushörhö
« Vastaus #832 : 06.02.12 - klo:19:36 »
Apua.
Ostin Virosta n(palette tms.) 7.3 -sävyä,joka ollut luottosävyni ties kuinka kauan,tosin garnier nutrissena.Paketin kyljessä oli kyllä yhtä vaaleahko sävy kuin nutrissenkin..Tiedä mitä siinä paketissa oli mutta veti niin tummaksi kuin olla ja voi.
No ei hätä tämän näköinen,hain tarjoustalosta garnierin nutrissen 7.3:n ja vetäisin sen siihen päälle että kyllä se nyt vaalenee,vaan eipä vaalennut,ei.
Takaisin tarjoustaloon,fiksuna tyttönä ajattelin että ostan erittäin kirkas luonnonvaalea sävyn 10  ja toisen paketin 7.3:sta ja sekoitan ne keskenään,jolloin tuloksena olisi ehkä 8 tasoinen sävy? KÄyköhän se niin vai taittaako keskenään sekoitettuna jotenkin väärin?Pohja on nyt jotain 5-tasoa ja lopputulos PITÄISI olla 7-8 välillä ja taittaa kultaan.
osaako kukaan veikata lopputulosta?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #833 : 06.02.12 - klo:19:40 »
Huokoinen hius voi imeä tummemmaksi kuin pitäisi ja väri ei edelleenkään vaalenna väriä, vaalennuspesu riittää yleensä, jollei niin värinpoisto 1-2% hapetteella.

Poissa Ellamari

• Hiushörhö
« Vastaus #834 : 06.02.12 - klo:19:44 »
Ice,mulla on kyllä aika hyväkuntoiset hiukset,en liiemmin värjäile enkä koskaan käytä fööniä enkä kihartimia.Tarkoitiko huokoisella sitä?
Osaatko sanoa mikä noiden kahden sekoitustulosa mahtaa olla?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #835 : 06.02.12 - klo:20:02 »
Aina voi silti tulla joku klikki miksi vetää tummaksi vaikkei värissä ongelmaa olisikaan, katsoithan että pullossa oli oikeat numerot?

Sekoituksen tulosveikkaus on seuraava: sekoitus itsessään olisi 8.3 mutta värjätty pohja viisi jolloin tuloksena olisi pelkkä kultavivahde koskei väri vaalenna väriä. Ainoa mikä nyt auttaisi on se vaalennuspesu mahdollisimman tuoreeltaan tehtynä. Siihen tarvittaessa taitto päälle suora- tai kevytvärillä.

Josta tulikin mieleeni mainita ilmeisen unohdettu asia, kestoväristä saa tehtyä kevytvärin lisäämällä vettä, useimmat massat kestävät 1:1 veden lisäämisen säilyttäen silti suhteellisen peittokyvyn. Harmaata ei tietty peitä enää silloin intensiivisesti.
« Viimeksi muokattu: 06.02.12 - klo:20:05 kirjoittanut Ice »

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #836 : 07.02.12 - klo:12:21 »
Et tule 99% todnäk. saamaan siitä niin vaaleaa että pystyisit taittamaan 9.1 värillä sitä oranssia pois, koska se luonnonhenna on oranssi. Jos pystyt, olet historiallinen esikuva kaikille aiemmille yrittäjille ;D Se on totta että pohjaväriä pystyy vaalentamaan, ns. hiusta hennan alta, mutta se henna itsessään on se oranssi siinä päällä joka ei reagoi persulfaatteihin.

Ok, saa nähdä mihin tässä päätyy :) (Ei tarvitse olla 9.1, 8.1.:kin riittäisi ;))

Itsekin aikanaan nuorena, joskus HSn aikoihin tai sitä ennen, vaalensin pois hennaa, ilmeisesti kyseessä oli kuitenkin ei-luonnonhenna koska se onnistui, koska mitä nyt olen tätä jamilaa raidoitellut niin kyllä saa pusertaa ihan kunnolla 9% kanssa tuntikausia että jotain tapahtuu, silloinkin tummenee helposti takaisin parissa päivässä syystä X.

Itse raidoittelin myös joitakin vuosia sitten (luonnon)hennaa ja hyvin vaaleni, ihan tavallisella raita-aineella :) Silloin ei tosin oranssisuus haitannut tippaakaan kun jatkoin kuitenkin edelleen hennaamista, halusin vain vähän vaaleampia raitoja.

Josta tulikin mieleeni mainita ilmeisen unohdettu asia, kestoväristä saa tehtyä kevytvärin lisäämällä vettä, useimmat massat kestävät 1:1 veden lisäämisen säilyttäen silti suhteellisen peittokyvyn. Harmaata ei tietty peitä enää silloin intensiivisesti.

Ei niinkään unohdettu, tästä vasta edellisellä sivulla kirjoittelin (tosin tuossa oli kyse shampoolla laimentamisesta, mutta kuitenkin): ;)

Herbatintin käyttöohjeessa oli muuten kiinnostava vinkki, miten kestoväristä saa kevytvärin; sekoittaa vain shampoota kehitevoiteen joukkoon saman verran kuin sitä on, ja niiden yhteismäärän väriainetta, eli siis esim. 10 ml kehitevoidetta, 10 ml shampoota & 20 ml väriainetta. (Useimmissa väripaketeissahan on noin 60 ml kutakin, eli sitten se olisi varmaankin 30 ml kehitevoidetta, 30 ml shampoota ja se 60 ml sitä väriainetta.)

Tuo tietysti oli tarkoitettu tuossa käyttöohjeessa vain Herbatint-värille, mutta toimisikohan muihinkin väreihin? Kaiken logiikan mukaan kyllä...?
* 1b F ii *

Poissa Ellamari

• Hiushörhö
« Vastaus #837 : 07.02.12 - klo:12:45 »
Nooh,kun tuota 10:n ja 7.3:n sekoitusta ei taida kannattaa kokeilla niin mitenköhän kävis hiusten "raidoittaminen" tuolla 10:llä.. ??? Saisikohan lopputuloksesta millään sellaista että kokonaisilme olisi hiukan vaaleampi vai onko aivan tuhoontuomittu yritys?Ei jaksais enää lähteä sinne värihyllylle arpomaan!

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #838 : 07.02.12 - klo:16:17 »
^ Väri ei vaalenna väriä eli tarvitset värinpoiston jolla raidoitat. Jotkin ns. raitaväritkin ovat värinpoistoja.

Poissa kiki

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #839 : 08.02.12 - klo:13:05 »
Tein värinpoiston elealla. Nyt tukka on melkoisen oranssi. :D Mitenhän pahasti tuo oranssisuus paistaa läpi, tarkoituksena on laittaa 6-tasoinen väri tähän päälle. Eli pitäisikö tehdä toinen värinpoisto, vai uskallanko suoriltaan laittaa? :)