Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 845026 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #840 : 08.02.12 - klo:16:20 »
Kannattaa laittaa vaikka 6.1 jotta se taittaa pahinta oranssia alta, miksei saisi olla jopa sinertäväkin varsinkin jos haet viileää sävyä. Värinpoistoja periaatteessa turha tehdä ainakaan enää, jos vanhojen viestien perusteella lähtötilanteesi oli 5 ja jos nyt tavoitteena vain asteen vaaleampi, jälkiviisaana sanoen kevyempikin käsittely olisi voinut riittää :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #841 : 09.02.12 - klo:12:55 »
Voi kääks. Menin laittamaan päähäni Castingin 645 tasoituksen toivossa koska mulla oli niin epämääräiset, epätasaisen punaruskeat hiukset mojovalla juurikasvulla että hävettäisi liikaa mennä huomenna kampaajalle näitä leikkauttamaan. Noh, ojasta allikkoon: tulos on ihan hirveä eikä sovi mulle yhtään. Hiukset tummenivat ja sävy on mahonki, näyttää aivan järkyttävältä, missä hiivatissa se kupari mukamas on :o.

Arvoin ikuisuuden Anttilan hyllyllä ja totesin, että tämä sävy olisi lähimpänä hiusten nykyistä väriä ja siis sopiva pikku tasoitukseen mutta p*skati. Mahonki läväyttää mun couperosaihon parhaat puolet tiskiin erittäin näkyvästi.

Lähteehän Casting parin viikon pesuissa pois, lähteehän?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #842 : 09.02.12 - klo:13:27 »
Kannattaa lähteä heti haalistamaan edes öljyllä jollei vaalennuspesulla, ei ne värit välttämättä lähde yhtään mihinkään ainakaan jos hius on yhtään kuivakka ja useinhan ne yllättävät vivahteet ovat niitä pysyvimpiä :-\

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #843 : 09.02.12 - klo:13:29 »
^^Itse värjäilin tuolla värillä ennen kun minulla oli oranssit hiukset. Aluksi tulos oli todella tumma, tuollainen mahonkinen. Mutta pesin sen aina aluksi syväputsarilla ja laitoin oranssin suoravärin/kuparinaamion niin sain siitä tummankuparin  :) Myöhemmin se sitten haalustui vaaleammaksi kupariksi.

lumimansikka

• Vieras
« Vastaus #844 : 09.02.12 - klo:13:41 »
Arvoin ikuisuuden Anttilan hyllyllä ja totesin, että tämä sävy olisi lähimpänä hiusten nykyistä väriä ja siis sopiva pikku tasoitukseen mutta p*skati.

Joo, saman virheen kerran tehneenä en enää tuota väriä kuparinhimossani ole käyttänyt, aivan liian tumma ja aivan liian mahonkinen. Paras kuparinruskea Castingilta on mielestäni 734. Ainakin jos haluaa sitä mahonkia välttää.

/lumimansikka

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #845 : 09.02.12 - klo:13:49 »
Kannattaa tosiaan keskittyä noita numeroita eikä kuvia katsomaan kun sävyä valitsee, tässäkin sarjassa ilmeisimmin 3 on kulta, 4 on kupari, 5 mahonki, eli sinänsä väritulos ei ole yllätys. Samoin kuin sen tiedon valossa että kuparimahongissa ei pahemmin näy kuparia :)
« Viimeksi muokattu: 09.02.12 - klo:13:51 kirjoittanut Ice »

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #846 : 09.02.12 - klo:14:34 »
Sitä värikoodia mä tuijotinkin ja lisäksi paketin kuvan harhauttamana päättelin että olisi ollut tummahko kupari, jossa ripaus mahonkia. Olen muinoin käyttänyt tummaa mahonkia värikoodilla 5.5 enkä voinut kuvitellakaan saavani sellaista tällä numeroyhdistelmällä. Kuvittelin siis saavani jotain tähän tyyliin:
http://beautyeditor.ca/wp-content/uploads/inoa-ammonia-free-hair-colour.jpg

Mutta tulos onkin aika jetsulleen tämmöinen:
http://www.mysalonbrand.com/loreal-luocolor-hair-color/loreal-luocolor-hair-color-warm-4.5-11031.aspx

En tiennyt, ettei kupari + mahonki-yhdistelmässä kuparia näy  :-[. Eniten ketuttaa liika tummuus. Jos ei ala haalenemaan niin vaalennuspesuun löytyy onneksi tarvikkeet.

Poissa Elinaelina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #847 : 14.02.12 - klo:15:32 »
Nyt on ärsytys pinnassa.

Mustasta värinpoiston kautta johonkin tummaan kupariin, ja toivolla tuo pari sivua sitten mainittu color creme glossin iced moccachino päälle, toivoin jotain pliisua normiruskeaa, tulos (tottakai) kirkas kullanruskea. Siihen päälle violettia suoraväriä, nyt se on viininpunainen. Tosi kiva väri, JOS eni olisi valkoisenharmaankalpeaihoinen finninaama.

Haluan oman väriset hiukset, eli n. 5-6 -asteisen harmaanharmaat.

MITEN ne saa?

Tukka alkaa olla jo puolelta matkaa venyväistä ja vetää todennäköisesti seuraavasta värinpoistosta purkaksi, olen jo valmis palaamaan polkkamittaan kunhan saisin värjäyskierteen loppumaan ennen kuin menehdyn allergioihini. Tyvessä on useampi sentti omaa vaisun ruskeaa, etten joudu laittamaan aineita päänahkaani niin toivon välttyväni oireilta vielä tän toivottavasti viimeisen (ja pitkän ja piinallisen) värjäysprosessin ajan.

Nyt kehiin suosituksia varsinkin jostain todella tylsistä perus ei-minkään-värisistä harmaanruskeista, joku joskus mainitsi että poly colorilla olis joku hyvä tuhkainen?

Poissa Maasha

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #848 : 14.02.12 - klo:18:27 »
Kun hapetetta on mahdollista laimentaa esim. hoitoaineella, niin estääkö mikään käyttämästä "laimenteena" suoraväriä?  ???
2b M iii

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #849 : 14.02.12 - klo:19:50 »
Kun hapetetta on mahdollista laimentaa esim. hoitoaineella, niin estääkö mikään käyttämästä "laimenteena" suoraväriä?  ???

Ei oikeastaan mutta riippuu onko siinä järkeä, eli siis mikä on kestovärin sävy ja mitä suoriksella koitetaan tavoitella lisäksi. Kyllähän tuolla saa boostailtua ihan niinkin että vaan lisää reagoimatonta suoraväriä värin parantamiseksi kokonaismassaan muutaman prosentin.

Poissa Elinaelina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #850 : 15.02.12 - klo:13:51 »
simppeli kysymys - jos päänahassa on oliiviöljyä suojaamassa värjäyksen aikana ja sitä on mennyt tyveen, estääkö se värin tarttumista?

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #851 : 15.02.12 - klo:13:56 »
^^ Kyllä mä epäilisin, että estää ainakin jonkin verran. Kyllähän se öljy sellaisen kalvon tekee hetkellisesti, että veikkaisin väristä tulevan ainakin hailakka. En laittaisi itse, en ole tosin kokeillutkaan. Laita jotain herkän päänahan kosteusnestettä...

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #852 : 15.02.12 - klo:14:02 »
Öljyt kyllä huonontaa muttei kokonaan estä värin tarttumista, eli niin kuin Mindelakin sanoi väristä tulee luultavasti hailakka. Vähän sama kuin levittäisi väriä todella likaisiin hiuksiin. :)

Poissa DiiDii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #853 : 15.02.12 - klo:14:53 »
Taannoin etsiskelin oikein kunnon tummanpunaista sävyä, no nyt ei enää ole tarve sille, mutta törmäsinpä tähän sivuun

http://www.skygroup.fi/verkkokauppa/kampaamotuotteet/inebrya_-_ice_cream/hiusvarit/

Sävyissä ainakin valinnan varaa  :o

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #854 : 15.02.12 - klo:15:12 »
Kyllä mä epäilisin, että estää ainakin jonkin verran. Kyllähän se öljy sellaisen kalvon tekee hetkellisesti, että veikkaisin väristä tulevan ainakin hailakka. En laittaisi itse, en ole tosin kokeillutkaan. Laita jotain herkän päänahan kosteusnestettä...
Öljyt kyllä huonontaa muttei kokonaan estä värin tarttumista, eli niin kuin Mindelakin sanoi väristä tulee luultavasti hailakka. Vähän sama kuin levittäisi väriä todella likaisiin hiuksiin. :)

Mahdollisimman likaisiin hiuksiinhan kestovärit suositellaankin laittamaan. :) Itse laitan kyllä aina kookosöljyä hiuksiin ja päänahkaan ennen hapetevärejä, LHC:ltä opittu konsti ehkäistä värin aiheuttamaa hiusten vahingoittumista (ja tietty suojata päänahkaa). Siellä eivät ko. tapaa käyttäneet ole tietääkseni huomanneet eroa värin tarttumisessa. Tosin saattaahan se itselläni johtua osaksi tuosta, etten ole saanut tätä hennaa niin hyvin poistettua kuin jotkut muut, mutta valitsen silti kuitenkin mieluummin parempikuntoiset hiukset kuin supertehokkaan lopputuloksen :)
* 1b F ii *