Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841323 kertaa)

Poissa heijji

• HAIRahtanut
  • Feet don't fail me now Take me to the finish line
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #90 : 29.08.09 - klo:12:15 »
Mulla on ollut kesäkuun alusta asti punaiseksi värjätyt hiukset, olen nämä pari kertaa värjännyt kestovärillä ja ylläpitänyt punaista suoraväreillä. Nyt on alkanut houkuttaa hiusten värjääminen tummanruskeiksi, mitenhän onnistuisi parhaiten?  ??? Värinpoistoa ja ruskeaa kestoväriä päälle?
Ylikasvanut pixie omalla 8- asteisella värillä. Kasvatus käynnissä, tavoitteena hartiamitta.

esve

• Vieras
« Vastaus #91 : 05.09.09 - klo:10:01 »
Aaaaagh! Kiirekiirekiire, nyt tarviis vastauksen tod nopeasti! Poly Colorin sävyteshampoo, onko se kuin oleellista, että  sen tyrkkää kosteisiin hiuksiin?? Voiko laittaa kuiviin?

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #92 : 05.09.09 - klo:11:22 »
^ Mä oon ainakin laittanut kuiviinkin...

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #93 : 08.09.09 - klo:07:24 »
Kävin katsomassa hiusvärejä, tarkoituksenani löytää oikein kylmä ja puhdas punainen. Se ei vaan ollutkaan ihan niin helppoa kuin ajattelin. Osaisko joku sanoa ihan vaikka nimeltä jotain kylmiä punaisia?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 08.09.09 - klo:13:47 »
Aaaaagh! Kiirekiirekiire, nyt tarviis vastauksen tod nopeasti! Poly Colorin sävyteshampoo, onko se kuin oleellista, että  sen tyrkkää kosteisiin hiuksiin?? Voiko laittaa kuiviin?

Mäkin laitan yleensä aina kuiviin hiuksiin (tai oikeastaan laitan vaan tyveen, ja latvoihin vain tosi harvoin ja ihan vain hetkeksi). Olettaisin, että ottaa hieman paremmin kiinni kuivaan hiukseen kuin kosteaan, mutta olisiko kosteaan hiukseen laitto hellävaraisempaa?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #95 : 09.09.09 - klo:12:13 »
^ Ainakin kosteaan hiukseen laitto onnistuu helpommin :) Väriä helpompi levittää.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #96 : 10.09.09 - klo:16:52 »
Suunnitelmissa on kestota värillä 8.42. Sitähän ei löydy kuin ammattilaisten väreistä, joten ajattelin tilata Loreal Majirelia Haarshopista. Nyt tarvittaisiin apua hapetteen vahvuuden valinnassa ja sekoitussuhteessa.  ???

Oma väri siinä 9-asteinen ja latvat valmiiksi jotain 8.4 suuntaista.

Apua?  :)

Paka-08

• Vieras
« Vastaus #97 : 10.09.09 - klo:23:06 »
Suunnitelmissa on kestota värillä 8.42. Sitähän ei löydy kuin ammattilaisten väreistä, joten ajattelin tilata Loreal Majirelia Haarshopista. Nyt tarvittaisiin apua hapetteen vahvuuden valinnassa ja sekoitussuhteessa.  ???

Oma väri siinä 9-asteinen ja latvat valmiiksi jotain 8.4 suuntaista.

Apua?  :)

Sekoitussuhde on majissa muistaakseni 1:1,5 esim. 30 ml väriä + 45 ml hapetetta. Ohjeet tulee pakkauksen mukana joten tarkista vielä siitä. Katsoin tuon haarshopin tilanteen Oxydant cremesta ja siellä on siis 6,9 ja 12 % hapetteet. Ysiä eikä kahtatoista tietenkään joten se 6 %. Tyveen tuo 6 % ja latvoja ja pituuksia ajattelen jos ne on jo käsiteltyjä niin laimentaisin tuota 6 % hapetetta kolmeprosenttiseksi sitten että puolet vettä tai hoitoainetta hapetteen määrästä.  Ettei tarvii kuluttaa turhaan latvoja kuus prossasella. Tietenkin hellävaraisempaa olisi laittaa lorkun kevytväri Diacolor Richesse pituuksiin ja latvoihin, mutta tulisi varmaankin liika ostettavaa joten tuon laimentamisen kanssa pelaisin sitten. :)
« Viimeksi muokattu: 10.09.09 - klo:23:11 kirjoittanut Paka-08 »

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #98 : 11.09.09 - klo:14:02 »
Sekoitussuhde on majissa muistaakseni 1:1,5 esim. 30 ml väriä + 45 ml hapetetta. Ohjeet tulee pakkauksen mukana joten tarkista vielä siitä. Katsoin tuon haarshopin tilanteen Oxydant cremesta ja siellä on siis 6,9 ja 12 % hapetteet. Ysiä eikä kahtatoista tietenkään joten se 6 %. Tyveen tuo 6 % ja latvoja ja pituuksia ajattelen jos ne on jo käsiteltyjä niin laimentaisin tuota 6 % hapetetta kolmeprosenttiseksi sitten että puolet vettä tai hoitoainetta hapetteen määrästä.  Ettei tarvii kuluttaa turhaan latvoja kuus prossasella. Tietenkin hellävaraisempaa olisi laittaa lorkun kevytväri Diacolor Richesse pituuksiin ja latvoihin, mutta tulisi varmaankin liika ostettavaa joten tuon laimentamisen kanssa pelaisin sitten. :)

Kiitoksia.  :) Tuosta Diacolorista ei  löydy tuollaista helmiäistaittoista kuparia, muuten voisin harkitakin. Värien sekoittelu ei ole hallussa.

Paka-08

• Vieras
« Vastaus #99 : 11.09.09 - klo:15:38 »
^ Huomasin että valikoimat tuosta sarjasta vaihetelee kauppojen mukaan. Hairmailin ammattilaisten kuvastossa ei ollut edes Majirelissa tuota 8.42 ja huomasin, että ulkomaisissakin verkkokaupoissa vaihtelee mitä sävyjä saatavilla.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #100 : 18.09.09 - klo:07:26 »
Onko kukaan kokeillut lorkun ferian metallic blonde -sarjan värejä n. 6-asteiseen tyvikasvuun? Meneekö ihan superblondiksi tai jääkö epämääräinen tummanoranssi?

Mua on nyt alkanut hieman kutkuttaa sellainen hieman strawberry blonde-tyylinen väri, mutta tosi huonosti sen tyylisiä värejä on saatavilla ja ajattelin, että 02, metallic blonde copper voisi viedä oikeaan suuntaan... ferian paketin kuva on kyllä reippaasti vaaleampi kuin havittelemani sävy (haaveilemani väri olisi ehkä n.8-asteinen), mutta ajattelin jos sillä saisi hyvän, normivärinpoistoa punertavamman ja vähemmän keltaisen, pohjan, josta sävyä olisi helppo fiksailla suoraväreillä oikeaan suuntaan?
Luonnostaan mulla on melko paljon punapigmenttiä tukassa niin, että se punertava taitto kyllä tulee värjätessä melko helpolla esiin mun päässä.

Eli vaalennustehosta lähinnä haluaisin käyttökokemuksia ja tietysti jos olisi joku sattunut juuri sitä copper-sävyä käyttämään niin siitä taiton voimakkuudesta kuulisin mieluusti myös.
Tai jos jollain on suositella jotain suoraväriä, jolla saisi n.8-asteiseksi vaalennettuun tukkaan kivan strawberry-taiton niin nekin ehdotukset otetaan toki ilolla vastaan.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #101 : 18.09.09 - klo:09:56 »
^ Mun tyvikasvu on noin 7 ja yhteen väliin värjäsin Copper Blondella. Vaalensi erittäin hyvin, noin 9-asteiseksi. Mulla ei ainakaan jäänyt epämääräiseksi oranssiksi, vaan tulos oli juurikin strawberry blonde. Kuparinvivahde lähti vaan tosi nopsaan pois, ihan parissa ekassa pesussa. Eli loppujen lopuksi ei eronnut perusvaalennuksesta sitten yhtään.

Miten muuten olisi suoravärinä Goldwellin 8G? Se vivahtaa kylläkin kultaan, joten en tiedä onko tarpeeksi kuparihtava sävy. Mun mielestä lämpöinen, kultainen 8-asteinen vaalea on kyllä aika lähellä strawberry blondea.
« Viimeksi muokattu: 18.09.09 - klo:09:58 kirjoittanut Belle »

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #102 : 18.09.09 - klo:10:22 »
^ Mun tyvikasvu on noin 7 ja yhteen väliin värjäsin Copper Blondella. Vaalensi erittäin hyvin, noin 9-asteiseksi. Mulla ei ainakaan jäänyt epämääräiseksi oranssiksi, vaan tulos oli juurikin strawberry blonde. Kuparinvivahde lähti vaan tosi nopsaan pois, ihan parissa ekassa pesussa. Eli loppujen lopuksi ei eronnut perusvaalennuksesta sitten yhtään.

Miten muuten olisi suoravärinä Goldwellin 8G? Se vivahtaa kylläkin kultaan, joten en tiedä onko tarpeeksi kuparihtava sävy. Mun mielestä lämpöinen, kultainen 8-asteinen vaalea on kyllä aika lähellä strawberry blondea.

Kiitoksia vastauksesta, kiva että joku on kokeillut juuri kyseistä sävyä!
Kuulostaisi siis aika lupaavalta tuo, jos nyt ryhdyn värjäysoperaatioon ja saisi latvat vaalenemaan tasaisesti niin voisi toimia ihan hyvin, jos värjäisi juurikasvua tolla copper blondella ja hankkisi tuota Golwellin 8G:tä sävyn ylläpitoa varten, mulla tosiaan se oma punainen pigmentti puskee aika helposti läpi useimmista väreistä eli tuo kullansävy voisi olla ihan riittävä strawberryn ylläpitoon, muutenkin kupariset suoravärit tuppaa olemaan usein sitten liian vahvasti punaisia niin, että tulos on jo kunnon porkkana strawberryblonden sijaan. Ja jos menee liian keltaiseksi, niin voi aina sotkea hoitikseen hiukan violettia suoraväriä, jota taitaisi ollakin vielä hieman kaapissa muinaisten raitojen jäljiltä...hmm...pitänee siis lähteä kaupungille kuolailemaan väripurkkeja 8)

edit:tarttuihan sieltä värinpoisto mukaan, nyt elellään toivossa, ettei tukka kokonaan kärtsää kun ei edellisestäkään värinpoistosta kovin kauaa ole.

edit2:Nyt sitten laitoin pituuksiin 2 ja koko päähän yhden värinpoiston ja päällepreferencen 8.32 Berlin, värin, aika kiva hunajainen lopputulos, jossain vaiheessa voisi ehkä lisäillä vielä suoravärillä hieman kuparisuutta sekaan.
« Viimeksi muokattu: 22.09.09 - klo:00:29 kirjoittanut tragedia »
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa ian

• Haiven
  • *
« Vastaus #103 : 26.09.09 - klo:16:22 »
olen tässä mietiskellyt, että tietääkö kukaan jotain hyvää markettiväriä, jossa olisi mahdollisimman tumma ruskea? itse käytän tällä hetkellä Loreal Excellence Cream-hiusvärin sävyä 3 eli tummanruskea. Olen miettinyt mustaksi värjäämistä mutta en tiedä olisiko se väri ihan minulle, olen kuitenkin kovin kalpea ja se toisi esille kaikki ihon pikkuvirheet. Kalpeus ei sinänsä haittaa, se on vain kaunista. Sitten se mahdollinen mielenmuutoskin olisi.. noh, kuitenkin. Onko kenelläkään kokemuksia hyvistä tummanruskeista? Koska itseäni ei haittaa että se olisi melkein musta, kuten aluksi kun värjäsin nämä vivahtivat hyvin tummaksi.

Ja toinen ikävä kysymys.... miten pääsee hiusväritahroista eroon vessan seinistä? vai pääsekö ollenkaan.
3, oman oranssin värin takaisin kasvattelu tummanruskean tilalle, lyhyet.

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #104 : 26.09.09 - klo:19:46 »
^ Jos se tahra on kaakelissa niin on vähän toivoa mutta jos saumassa niin sitten on niitä saumakyniä mitkä saattais auttaa. Kaakelista on väriä irrotellu onnistuneesti yleispuhdistusaineilla ja parhaiten universal stonella.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.