Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841259 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #900 : 08.03.12 - klo:18:27 »
Oliko hapete laimentamaton, mikä pohja oli, millä pesty, ei ollut mitään vaseliineja välissä, värit oli tuoreita ja asianmukaisesti säilytettyjä ja värituubissa oli oikea numero?
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #901 : 09.03.12 - klo:16:27 »
^ Tämä litania oli kai mulle tarkoitettu?

No, vastaan joka tapauksessa. :D

Pari kertaa olen siis värjännyt Poly Colorin mustalla ja varmasti on olleet oikeat värit pakkauksessa, kun tarkastan sen joka kerta jo kaupassa. Olen toiminut ihan pakkauksen ohjeen mukaan, eli en ole laimentanut hapetetta ja värin olen antanut vaikuttaa sen puoli tuntia tai mitä siinä ohjeessa nyt käsketäänkään. Pari päivää ennen värjäystä pesen aina syväputsarilla ja vaseliinia levitän vain iholle, en siis hiuksiin. :)

Jo kestovärillä värjättyihin pituuksiin tuo Poly Colorkin on hetkellisesti tarttunut, mutta värjäämättömään tyveen ei juurikaan. Mun oma värini on sellainen harmaanruskea ja värjäystulos on ollut sitten vain vähän tummemman harmaa. ::)

Mua todellakin kiinnostaisi saada joku tuollainen hellävaraisempi väri toimimaan, kun eihän se kestovärillä värjäily hiuksille mitään hyvää tee. Tähän mennessä kesto on vaan ollut ainut, joka on mun päähäni tarttunut. Suoraväriä olen sitten värjäysten välillä lätkinyt latvoihin. Ja kerrotaan nyt vielä sekin, että mun hiuslaatuni on ohut, liukas ja lasimainen, mikä osaltaan varmaan heikentää noiden värien pysymistä.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #902 : 09.03.12 - klo:17:49 »
^ Eikös PolyColor muuttunut vuosi (tai jotain) sitten hellävaraisemmaksi? Ainakin koostumus siinä jotenkin muuttui joskus ehkä talvella 2010/2011 ja mun hiuksissa muutoksen huomas heikompana pysymisenä. Sitä ennen pysyvyys oli ollut suht hyvä kevytväriksi, mutta uudella koostumuksella värin (joku keskiruskea) haaleneminen tyvessä alkoi jo muutamassa pesussa. Ja jäi tuntuma, että jo heti värjäyksen jälkeenkin tulos oli haaleampi kuin vanhalla koostumuksella samassa sävyssä. Aiemmin siis käytin pidempään PolyColoria, mutta tuon uudistuksen jälkeen siirryin muutaman kokeilun jälkeen Castingiin, jossa pysyvyys on heikompi kuin vanhassa PolyColorissa, mutta parempi kuin tuossa uudistetussa versiossa. Ja mullakin siis tyvi tietenkin oli aina täysin käsittelemätön.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #903 : 10.03.12 - klo:16:00 »
Jos hius on erikoisen hyväkuntoinen niin se voi tarvita erittäin voimakkaan hapetteen taikka hiuksen avauksen pelkällä hapetteella ennen käsittelyä. Eli siis vaikka 6/9 % hapetetta hiuksiin, kuivataan föönillä, sitten väri päälle.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #904 : 10.03.12 - klo:17:24 »
^Olisiko tuollainen tapa sitten hellävaraisempi hiuksille, kuin käyttää kestoväriä ihan paketin ohjeen mukaan? Ja millainen väri/hapete-seos laitettaisi päähän tuon föönauksen jälkeen?

Mä olen ihan pihalla näiden juttujen kanssa ja olen aina vain kiltisti tehnyt niinkuin väripaketin kyljessä käsketään. ;D

Se ongelma mulla on lisäksi noiden "kevytvärien" kanssa, että ainakaan markettien valikoimasta ei löydy sinimustaa. Tavallinen musta vetää mun päässäni samantien punertavaksi, joten mä värjään mielelläni aina sinimustalla.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #905 : 13.03.12 - klo:20:39 »
Onko kellään kokemuksia marketin 8 asteisista sävyistä, mahdollisesti tuhkataittoisista?

Mun tekisi mieli tummentaa tätä tukkaa hieman, mutta en halua ruskeaa enkä kuparia. Haluaisin sellaisen tuhkaisen beigen sävyn 8-9 asteisen. Lorkun Excell 10' värin sävyistä löytyy 8.13, onko siitä kellään kokemuksia?

Äh, mä oon jotenkin ihan avuton kun kyseessä on markettivärit...muitakin värejä saa ehdottaa! Voin tarvittaessa tilata ulkomailta, eBaysta yms.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #906 : 14.03.12 - klo:07:44 »
^ Minulla löytyy yksi käyttämätön ja tarpeeton paketti kaapissa, koska en enää värjää hiuksiani. Väri on kaunis, mutta hieman lämmin eikä kylmä johtuen kultataitosta. Lopputulos oli myös astetta tummempi kuin kuvassa, mutta haaleni nopeasti. Voi hakea veloituksetta pois Helsingistä.
« Viimeksi muokattu: 15.03.12 - klo:09:52 kirjoittanut Felicia »

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #907 : 14.03.12 - klo:09:14 »
^^ ja ^ Minullakin on kaapissa yksi paketti vastaavaa eli L'oreal Excellence:n 8.13 :D 
Se näyttää minusta aika neutraalilta beigeltä, ei siis kylmä eikä lämmin.
* 1b F ii *

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #908 : 14.03.12 - klo:09:49 »
Marketissa on jotenkin ihan onneton valikoima noita 7-8 asteisia tuhkaisia värejä. Ehkä ne eivät sitten myy, kun ihmiset eivät halua villasukanharmaata. :D Tuhkaväreillä värjääminen on kyllä vähän vaikeaa, kun se pitäisi tajuta huuhdella pois silloin kun väri näyttää sopivalta eikä ole tarvetta odottaa, että aikaa kuluu tasan se 30min. Ehkä se on kuluttajille hankalaa.

Mitäköhän jos sekottaisin tota Excellencen (täytyy ilm. tilata ulkomailta?) 8.13 ja tuhkataittoista 9.1 (tai 10.1) puolet ja puolet. Hmm, täytyy jättää asia hautumaan!
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #909 : 14.03.12 - klo:12:20 »
^ Ilmoittele, Emi-lyn, jos haluaisit ostaa minulta tuon Excellencen 8.13:n; tosin olen käyttänyt siitä ihan pienen määrän suortuvatestiin. Ja postikulut ovat Suomessa sitä luokkaa (esim. väripaketille 4,30e), että ulkomailta tilatessa saattaa päästä halvemmalla ;)
* 1b F ii *

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #910 : 14.03.12 - klo:13:11 »
postikulut ovat Suomessa sitä luokkaa (esim. väripaketille 4,30e), että ulkomailta tilatessa saattaa päästä halvemmalla ;)

Puristaa tuubit kahteen minigrippiin ja ilmat pois, mitä se kirje nykyään maksaa, euron tai jotain ;) Nyt ei ole enää pahoja kelejäkään että niille teoreettisestikaan tapahtuisi yhtään mitään.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #911 : 14.03.12 - klo:16:30 »
^ Toki noin voi tehdä, eri asia vain kuka haluaa ostaa hiusvärin minigrip-pusseissa :D
* 1b F ii *

Poissa Sistine

• Haiven
  • *
« Vastaus #912 : 15.03.12 - klo:15:08 »
Kannattaakohan edellistä väriä aste-pari tummempi väri laittaa suosiolla koko päähän vaiko vain pelkkään tyveen ensin ja vasta lopuksi latvoihin?

Oma väri on joku 9-10 asteinen, latvoissa on sitten Schwarzkopf Palette kastanja sävy 650 joka on kai 5-6 asteinen (kun nuo merkinnät ei noudata sitä peruskaavaa..), ja väriä oon sitten kirkastanu Biozellin intensiivisävytteen mahonginruskean ja tumman sekoituksella. Sitä on jäänyt myös häivähdys tyveen ja kokonaiskuva melko haalistunut/kulahtanut, tyvikasvua n. 2cm.

Ostettuna ois nyt sitten Loreal Recital Preference 4.15 ja mietin, että kuinka tuon kans ois järkevintä toimia.. Omat hiukset imee kyllä väriä tosi helposti ja pelkään, että tyvestä tulee tummempi kuin muista hiuksista, näin on nimittäin aikaisemmin ainakin kevytvärin kanssa käynyt.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #913 : 15.03.12 - klo:15:28 »
Riittänee kun laitat latvaan asti n. 20 minuutiksi, jos kerran tummenee hyvin. Pysyvyysongelma tuossa on se ainoa jos väri ei ehdi kehittyä hiuksessa asianmukaisesti, se on epätodennäköinen ja korjattavissa myöhemmin uudella värillä.

Poissa cocos

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #914 : 19.03.12 - klo:18:33 »
Hei, mistäköhän nettisivulta löytäisi edullisesti kestosävytteitä? Katselin sokokselta, mutta sävyjä oli tosi vähän ja hintaakin aika paljon :/ Joku karamellinsävy/vaaleanruskea olisi sellainen jota etsin. Sitten plussaa jos samasta paikasta saisi tilattua vielä sävyttävän tehohoidon kaupan päälle :)
1c F ii