^ Tämä litania oli kai mulle tarkoitettu?
No, vastaan joka tapauksessa.

Pari kertaa olen siis värjännyt Poly Colorin mustalla ja varmasti on olleet oikeat värit pakkauksessa, kun tarkastan sen joka kerta jo kaupassa. Olen toiminut ihan pakkauksen ohjeen mukaan, eli en ole laimentanut hapetetta ja värin olen antanut vaikuttaa sen puoli tuntia tai mitä siinä ohjeessa nyt käsketäänkään. Pari päivää ennen värjäystä pesen aina syväputsarilla ja vaseliinia levitän vain iholle, en siis hiuksiin.

Jo kestovärillä värjättyihin pituuksiin tuo Poly Colorkin on hetkellisesti tarttunut, mutta värjäämättömään tyveen ei juurikaan. Mun oma värini on sellainen harmaanruskea ja värjäystulos on ollut sitten vain vähän tummemman harmaa.

Mua todellakin kiinnostaisi saada joku tuollainen hellävaraisempi väri toimimaan, kun eihän se kestovärillä värjäily hiuksille mitään hyvää tee. Tähän mennessä kesto on vaan ollut ainut, joka on mun päähäni tarttunut. Suoraväriä olen sitten värjäysten välillä lätkinyt latvoihin. Ja kerrotaan nyt vielä sekin, että mun hiuslaatuni on ohut, liukas ja lasimainen, mikä osaltaan varmaan heikentää noiden värien pysymistä.