Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 844854 kertaa)

vanessa

• Vieras
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #960 : 27.04.12 - klo:18:37 »
Dodiin! Ties kuinka pitkään on tullut foorumia seurailtua, nyt sain aikaiseksi vihdoin rekisteröityäkin :) Ja viisaampien apu kelpaisi heti..

Tällä hetkellä oma pää on blondi, itse vaalennettu tummasta, mutta kun oon niin valkoihoinen että tää tuntuu ehkä sittenkin vähän liian kovalta mulle. Hakusessa olis sellanen.. en oikeen osaa määritellä hirveen tarkasti, mut varmaan joku 8.1 ? Oma väri on "perus maantie", ilmeisesti aika kylmä/tuhkainen, kun kosmetologisukulainen joskus totes mun kulmista että nehän on melkein harmaat! :D En ehkä ihan mitään omaa väriä oo haaveilemassa takaisin, mut toiveena ois saada luonnollisempi lopputulos. Lorealillahan olis Excell '10 8.13, mutta pelkään että se vetäis liian tummaks, muistelisin että viime vuonna ostin jonkin niistä Excellin 7:sta ja n. 5 minuutin vaikutusajallakin se lopputulos oli lähinnä vitonen. Uskaltaisko sitä siis ostaa tuon 8.13, vai osaisko joku neuvoa jotain muuta? Mä tässä yritän vielä kahlailla jos löytyis jotain tukkajumalaa, voihan olla et tämä oma tieto sävyistä on ihan hakusessa :)

Ja onkohan tässä jotain muuta mitä pitäis ottaa huomioon? En oo koskaan näin vaaleana värjäillyt, niin pelkään että lopputulos onkin jotain kauheeta. Yritin etsiä omasta päästä jotain suuntaa-antavaa kuvaa mut ei oikeen löytynyt mitään. En varmaan hirveesti valehtele jos sanon tän kymppitasoseks, Lorealin 10.1 Helsinki-sävyllä on tullut värjättyä.

muoks: Tämän mukaan toi 7 olis lähinnä sitä mitä kaipailen omaan päähäni..
« Viimeksi muokattu: 27.04.12 - klo:18:49 kirjoittanut vanessa »

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #961 : 27.04.12 - klo:19:22 »
Em tiedä saako tätä väriä edelleen, mutta itse olen saanut vaaleaan hiukseen todella kauniin sävyn Loreal casting creme glossin sävyllä 800. Ei mene liian tummaksi ja lopputulos on sellainen pehmeän luonnollinen. Toinen hyvä vaihtoehto voisi olla Poly colorin 15 keskivaalea.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #962 : 28.04.12 - klo:12:16 »
En tiedä olisiko tuo mustien hiusten topicci ollut parempi, mutta kysellään nyt ensin täällä.

Eli mulla meni hiusten värjäys vähän pieleen. Pistin päähäni sinimustan värin, joka ei kuitenkaan tarttunut kunnolla latvoihin, vaan latvat jäivät punertavan mustanruskeiksi. Ajattelin nyt sitten koettaa suoraväriä noihin latvoihin, kun en uutta kestoa viitsi päähän heti iskeä. Etenkin kun tyvi värjäytyi ihan hyvin.

Mietinkin nyt, että kannattaako mun kokeilla mustaa suoraväriä, vai olisiko tummansininen parempi taittamaan tuota punaisuutta hiuksista?
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #963 : 28.04.12 - klo:12:24 »
Jenje, mä laittaisin sinimustan suoravärin ja anna vaikuttaa ihan tunteja, että tarttuis edes jotenkin. Mutta muista, ettei tummassa hiuksessa suoravärit pysy todellakaan pitkään eli sinuna odottelisin joku pari viikkoa tai kolme ja pistäisin ihan sinimustan kestovärin niihin latvoihin. Ja sihen asti, jos jaksat niin kerran viikossa tuota sinimustaa suoraväriä taittamaan sitä punasuutta pois.

Hmm, paitsi se sinimusta suoraväri on kyllä aina sinistä ja jos sinisen laittaa punaisen päälle voi tulla violettia. Sekoitapa mustaa ja sinimustaa suoraväriä keskenään, jos sulta molempia löytyy! Tosin jos mulla tommonen ois käyny ja hiukset kunnossa, niin laittaisin jo heti sinimustan kestovärin latvoihin, pääsis helpoimmalla :D Sitten vaan hoitamista perään :) Uskaltaisin siis siksi näin, koska kyllähän sitä hiuksia vaalentaessakin joutuu vaalentamaan paljon ja etsimään oikeaa väriä ja kokemusta todella on tästä värien vaihtelusta :-[ Tosin mulla on vahvat ja kestävät hiukset. Ne ei sano mitään mustasta kestoväristä, vaikka laittaisin joka kuukaus koko päähän, kun on niin lasimaista ja silti vahvaa. No juu, toki kuivuu, mutta ei mitään räjähtämistä käy. Siksi uskallan laittaa aina koko päähän, jos väri haalistuu, esim. kesällä.

Edit. Kauhea pahis-neuvoja oon! "Joo värjää vaa hiuksias!"
« Viimeksi muokattu: 28.04.12 - klo:12:27 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #964 : 29.04.12 - klo:13:02 »
Jos värjää 7 asteisella kuparilla niin voiko sen päälle laittaa onnistuneesti 7 asteisen kylmän punaisen? Mietin, että JOS nyt luovun tästä vaaleasta niin haluaisin kokeilla ensin kuparia ja jos se ei käy niin sitten se kylmän punainen, jonka tiedän sopivan.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #965 : 29.04.12 - klo:14:18 »
^^ Kiitos vinkeistä. :)

Mulla on niin hirvittävän ohut hiuslaatu, etten ehkä ihan pian uudelleen uskalla kestoväriä pistää. Tyvenkin värjään yleensä jonkin kolmen kuukauden välein. Täytyy kokeilla ensin noilla suoraväreillä ja turvautua sitten vaikka Poly Coloriin, jos ei muu auta. Se taitaa kuitenkin olla vähän varsinaista kestoväriä hellävaraisempi. Ehkä tosiaan testaan eka mustaa suoraväriä, kun ei se violettikaan olisi välttämättä ihan toivottu lopputulos. Tämän hetkinen tilanne on kyllä tyhmä, kun hiukset kiinni näyttää siltä, niinkuin mulla olisi väärän värinen lisäke päässä. :P

Sen nyt ainakin tiedän, etten enää käytä noita esihoitoaineita. ::)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #966 : 01.05.12 - klo:10:39 »
Eli mulla meni hiusten värjäys vähän pieleen. Pistin päähäni sinimustan värin, joka ei kuitenkaan tarttunut kunnolla latvoihin, vaan latvat jäivät punertavan mustanruskeiksi. Ajattelin nyt sitten koettaa suoraväriä noihin latvoihin, kun en uutta kestoa viitsi päähän heti iskeä. Etenkin kun tyvi värjäytyi ihan hyvin.

Mietinkin nyt, että kannattaako mun kokeilla mustaa suoraväriä, vai olisiko tummansininen parempi taittamaan tuota punaisuutta hiuksista?

Jos haluat taittaa punaista pois, tarvitset vihreää suoraväriä siihen ensin.

wannabehair

• Vieras
« Vastaus #967 : 01.05.12 - klo:20:54 »
Noniii! Vapun kunniaksi tuli punaiset hiukset askarreltua :) kuva löytyy linkin takaa kiinnostuneille :)

Aloitus siis 4-5 tasoinen tummanruskea, johon värinpoisto Elealla. Sitten kotiväri lorkun ecxell 8.13, 7.13 (veti aika ruskeaksi) ja viimosin liven hypnotic red!  :l

http://aijaa.com/0034710113217

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #968 : 04.05.12 - klo:16:24 »
Olisiko mitenkään mahdollista saada hennavärjättyyn tukkaan aikaiseksi ombre- värjäystä? Haluaisin siis saada latvat muutamaa astetta vaaleammaksi tuolla liukuvärimenetelmällä. Aikaisemmin hennaindigotukkaani on laitettu kampaajalla muutama vaalea testiraita, jotka onnistuivat todella hyvin, joten tuo kotivaalentaminen ei ehkä olisi niin huono ratkaisu, jos laimentaisin hapetetta vaikkapa hoitoaineella? Mitä mieltä te olette?

Chihutu

• Vieras
« Vastaus #969 : 05.05.12 - klo:21:21 »
Apua! mul oli noin 9 asteinen blondattu tukka jonka latvat oli aikai keltaset. Oisin halunu jonkun vähä luonnollisemman, ehkä asteen tummeman sävyn ja alotin kokeilun soyance kestovärillä sävyllä 9.4 luonnonvaalea.
 No tulos on kamala vihertävä/likanen tummanvaalea! Öljyllä koitin muhitella yön yli ja pessy 3 kertaa hiukset mut ei muutosta. Mitä täs vois tehä vahingon korjaamiseks? oisko mitää sävytetty mikä peittää vihreen? Mitähän tukka sanois polycolorin sävystä 15?  Nyt en kehtaa liikkuu missää enkä haluis ihan tummakskaa värjätä ku just olin saanu vaalennettuu ja tarkotus oli kasvattaa omaa väriä... :( ???

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #970 : 05.05.12 - klo:21:45 »
Askorbiinihappokäsittely irroittaa hyvin väriä, kokeile sitä ensialkuun. Jos se ei tee mitään, b4 käsittely voisi olla paikallaan. En suosittele polycolorin laittamista nyt, koska siinä ei ole lämmintä taittovivahdetta, joten ei välttämättä tee viherrykselle mitään. B4 veisi luultavimmin helpoiten sen viherryksen pois.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Chihutu

• Vieras
« Vastaus #971 : 08.05.12 - klo:22:43 »
kiitos :)

mun hiukset on tosi kuivat ja huonokuntoset, uskaltaaks silloin tehä tota b4 käsittelyy? nyt pesujen myötä pohjaväri on vaalentunu, eli vihertävä tummanvaalee on nyt vihertävä vaalee.. mikähän ois semmonen sävy mitä jatkossa uskaltaisin laittaa joka ei tekis blondatuun tukkaa tätä reaktiota? tarkotus ois siis ylläpitää n. 9-8 asteista suht luonnollisen vaaleeta tukkaa.

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #972 : 09.05.12 - klo:07:49 »
Noiden b4 kaltaisten käsittelyiden ei periaatteessa pitäisi tehdä hiusten kunnolle mitään, mutta se niihin liittyvä pitkä huuhtelu ja syväpuhdistavalla shampoolla toistuva pesu kuivattaa, joten perään sitten tehohoitoa. Vihertävä lopputulos tulee joskus tuhkaisilla sävyillä, mutta joskus myös neutraaleilla, koska neutraalissa värissä haetaan peittokykyä, jolloin se saattaa joskus tehdä hiuksista vihertävät. Joskus myös kultasävyt tekevät vihreäksi, vaikka pitäisi olla lämmin. Itselläni on hyviä kokemuksia Loreal Casting Creme Glossin sävystä 800, en vain tiedä saako sitä enää. Siitä tuli sellainen luonnollinen 8-9 asteinen sävy joka ei ollut oikein lämmin eikä viileäkään. Mutta ennen kuin värjäät, se vihertävyys kannattaa yrittää saada kokonaan pois tai muuten saattaa kuultaa seuraavankin värin alta. Ammattilaisversio tuosta b4:sta kokemuksella irroittaa hyvin helposti vaaleasta hiuksesta vihertävyyden, joten suosittelen kokeilemaan. On jokatapauksessa valkaisua hellempi vaihtoehto.

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #973 : 09.05.12 - klo:18:15 »
Kuinkahan helposti hiusten liukuvärjäys onnistuu kotioloissa? Lähtökohtana on n. 9 asteiset, lämpimähkön väriset hiukset, oma väri on jotain 7-8 asteinen, nyt näyttää aika kylmältä mutta muistan kuitenkin että silloin kun oli oman värinen tukka, että myös se olisi ollut aika lämpimän sävyinen. Youtubesta löytyy aika huonosti videoita liukuvärjäyksestä jo valmiiksi vaaleisiin hiuksiin, mutta olen ehkä perustiedot sieltä onnistunut noukkimaan :D Elikkä tyveen siis levitetään haluttu tummempi väri ja sitä sitten levitellään myös alaspäin niin pitkälle kuin haluaa? Kannattaako pituuksia esimerkiksi suojata hoitoaineella, jotta värien rajasta ei tule liian jyrkkä? Tai miten ylipäätänsä vältetään se, että värien vaihtumiskohta ei ole liian jyrkästi erottuva? Ja tietysti tärkeimpänä kysymyksenä se, että mikä olisi sopiva tyviväri kun en mitään älyttömän rajua värieroa halua? Onko joku seiskatasoinen liian vaalea tähän touhuun? :D Pikkusiskon ajattelin tähän värjäysoperaatioon pyytää kaveriksi, vaikka itse olen hiukseni jo monta vuotta värjännyt, on värjäykseni nykyisin vähän sellaista "vähän sinne päin" värjäystä :D

Edit. Jotain tälläista ehkä ajattelin näin aluksi siis  http://bit.ly/IY49zj
« Viimeksi muokattu: 09.05.12 - klo:18:19 kirjoittanut Heiku »

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #974 : 15.05.12 - klo:12:54 »
Onko kukaan muu vielä bongannut Biozellin uutta 'ammattimaista' hiusvärisarjaa, jossa on erikseen myytävänä värit, hapetteet (eli kehitteet, kolme eri vahvuista, 2%, 6% ja 9%) ja muita värjäystarvikkeita? Tarjoustalossa näitä ainakin näkyi olevan :) Olin vähällä ostaa 2% hapetteen ihan varalle, eihän noita erikseen paljon muualta saa kuin netistä ja paljon halvemmaksi tuo tulisi, mutta kun ei juuri tällä hetkellä ole tarvetta niin jäi vielä ostamatta.

Tuolta löytyy tietoa ko. sarjasta: http://www.biozell.fi/
* 1b F ii *