Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841244 kertaa)

Poissa miolla

• HAIRahtanut
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #990 : 25.05.12 - klo:17:32 »
Mulla on joku lämmin seiskatasoinen juurikasvu, ehkä 7cm ja  8,43/34 värjätty latva puoleen selkään.

Iski "kesäksi blondiksi"-kohtaus päälle ja laitoin (taino kaveri laitto) latvustoon Elean värinpoiston. Tuloksena kusenkeltainen latva noin 9-tasoinen. Seuraavana iltana toinen kaveri pyynnöstä värjäs CCG Glossy Blondes sarjan 8.01 Satin blondella.

Hyvä tuli :) paikotellen hiukan tukainen/jopa vihertävä tietyssä valaistuksessa, mutta aika kiva ombre-tyylinen tukka mulla nyt. Tuhkaisuus varmaan häviää, mutta saa nähdä pysyykö liika keltaisuus poissa.

Hiukset kärsivät aika laila, mutta näyttävät hyviltä kun uitin ne silikonikiiltosuihkeessa :)

Poissa elluee

• Haiven
  • *
« Vastaus #991 : 25.05.12 - klo:21:05 »
voiko hiusväriä sekottaa hoitoaineeseen? tulisko siitä semmonen värinaamion tapanen? olin kampaajalla, ja näistä hiuksista tuli vähän turhan tuhkaiset omaan makuun, ja ois tuolla kaapin pohjalla goldwellin caramel sävyä. sillä sais varmaan vähän taitettua lisää kultaa tähän. mun mielestä täällä on ollu paljonki viestejä tosta hiusvärin ja hoitoaineen yhdistelystä, mutta nyt en vaan sattunu löytämään mitään viestejä siitä... ???
1b M ii. Olkapääpituista pidemmät blondatut huonokuntoiset hiukset kasvatusvaiheessa. Tavoitteena bsl/mid back

Poissa Maasha

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #992 : 26.05.12 - klo:08:27 »
^Jos se on suoraväriä, niin voit sekoitella. :)
2b M iii

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #993 : 29.05.12 - klo:14:46 »
No ei pysyny keltaisuus poissa kahta pesua kauemmin :(

Mikähän olisi hyvä tapa saada liiallista kellertävyyttä pois? Tavoitteena neutraali 8-sävy. Oisko ratkaisu hopeahoitoaine/ liilasininen suoraväri hoitoaineeseen sekoitettuna vai joku vaahtoväri vai joku toinen hapatteellinen kestoväri?

Kuparia ei tarvitse liioin taittaa pois, ja katoin värikartasta, että keltaisen vastaväri olisi liila. Mistään ei kuitenkaan löydy 8.2-koodillista väriä, 8.01 ja 8.23 oli lähimmät jotka marketista löysin.

Ei myöskään hotsittaisi käydä kampaajalla värjäämässä, koska se pysyvyys olisi taas sitä kahta pesua ja taas mentäis keltaisella tukalla.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #994 : 29.05.12 - klo:15:14 »
^ Kokeilisin hopeahoitista ihan sellaisenaan, enkä sekoittaisi normihoitikseen. Keltaisuus on tosi yleinen riesa vaaleissa sävyissä, alkaa ennemmin tai myöhemmin pesujen myötä kellertää vaikka lähtötilanne olisi ollut neutraali.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #995 : 29.05.12 - klo:16:10 »
^ Kirjoitin epäselvästi, en siis tarkoittanut sekoittaa hopeahoitista ja suoraväriä vaan vaihtoehdot olivat siis hopeahoitis taisuoraväri sekoitettuna hoitoaineeseen :) mutta kiitoksia!

Hopeahoitoaine eikä -shampoo nimenomaan sen takia, että juurikasvu on omaa ja ok sävyinen, ongelma on vaalennettu latva.

E: Kävin lukemassa hopeatuotteet-ketjua ja hankin itselleni kuitenkin sen shampoon, Fudgen Clean Blonden. Siirryn sinne kertomaan käyttäjäkokemuksia!
« Viimeksi muokattu: 31.05.12 - klo:21:20 kirjoittanut miolla »

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #996 : 01.06.12 - klo:14:49 »
Jos laitan tummaksi värjättyyn tukkaan hennaa, saanko sillä rakennetta, hoitoa ja mahdollisesti punaista hehkua, vai syökö se hapetevärin alta?

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #997 : 01.06.12 - klo:20:01 »
^kyllä, kyllä ja kyllä. Kunnostaa, rakentaa ja syö kemiallista väriä.
this too shall pass.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #998 : 15.06.12 - klo:19:42 »
Saako max. kuusi asteisesta tukasta kestovärillä kahta astetta vaalemman? Puhun siis juurikasvusta. Muut tukka on ok, mutta mietin, että onnistuuko tuollainen vaalennus ihan vaan värin lykkäämällä päähän. Haaveilen 7-8 asteisesta vaaleasta tuhkan ruskeasta. Etenkin uusi Biozell:in 8/13 näyttäisi hyvältä.

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #999 : 16.06.12 - klo:08:58 »
Onnistuu tarpeeksi voimakkaalla hapetteella. Yhden asteen vaalennukseen riittää 6%, kahden asteen vaalennukseen kannattaa käyttää 9%.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1000 : 16.06.12 - klo:09:15 »
^Ok kiitos. En ole tosin varma onko minun oma värini 6 vai 7 asteinen  :-X 9%:n hapete näyttäisi löytyvän myös tuosta Biozell:in väristä.

pumpuliini

• Vieras
« Vastaus #1001 : 20.06.12 - klo:20:25 »
Tarvisin hiukan apua hiusten värjäämisen/vaalennuksen suhteen. En ole koskaan värjännyt hiuksiani itse, olen käynyt raidottamassa hiuksiani kampaajalla muutaman kerran vuodessa.

Tässä on lähtötilanne: http://i2.aijaa.com/b/00097/10402255.jpg
http://i1.aijaa.com/b/00686/10402256.jpg
(valaistuksen takia näyttää ehkä aavistuksen vaaleammilta kuin oikeasti)

Ja tällainen platinablondi hakusessa: http://25.media.tumblr.com/tumblr_lppwcgdYWC1qmt8elo1_500.jpg

Kannattaako vetää vain yksi väri päähän vai laittaa paljon raitoja (sillä "reikäkypärä" -systeemillä ajattelin raidoittaa)? Vai onko tuollaista väriä edes mahdollista saada hiuksiini ilman värinpoistoa? Alta hiukseni ovat tummemmat, mitä kuvista ei näy. Vai menenkö vain suosiolla kampaajalle ja pyydän kyseistä väriä? Olisi myös kiva jos joku voisi suositella jotain hyvää hiusväriä, jolla voisin saada haluamani tuloksen :).

Poissa aidai

• Haiven
  • *
« Vastaus #1002 : 20.06.12 - klo:22:05 »
Miten saisin hiuksistani tämän väriset: http://oi32.tinypic.com/29lba0n.jpg
kun omat hiukseni ovat tämän väriset: http://aijaa.com/0034710402930 ?
Vasemman puoleinen kuva on tosiaan maaliskuussa otettu, sen jälkeen olen tehnyt kaksi colour B4-käsittelyä. Hiusten tämänhetkinen väri näkyy siis keskimmäisessä ja oikeanpuolimmaisessa kuvassa. Hiukset ovat melko epätasaisen väriset mikä varmaan kuvasta näkyykin, alimmaiset hiukset ovat melko vaaleita ja päältä hiukset ovat tumman(puna)ruskeita.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1003 : 20.06.12 - klo:22:32 »
Kokeilinpa äsken ekaa kertaa elämässäni värjätä itse hiuksiani, ja koitin tehdä folioraitoja. No kyllä oli hankalaa! Lähinnä se tyviosuus oli haastava, saas nähdä miltä tää näyttää kun kohta huuhdon värin pois.. En kyllä laittanut paljoa, molemmille sivuille kaksi raitarivistöä, taakse ja otsikseen yhden. En usko että tulee tavaksi tämä :D

Edit. No ainakin märkänä vaikuttais olevan ihan ok!
« Viimeksi muokattu: 20.06.12 - klo:23:11 kirjoittanut RockQueen »
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

napda

• Vieras
« Vastaus #1004 : 25.06.12 - klo:15:40 »
Olen äskettäin siirtynyt hiustenkasvattajasta polkkatukkaiseksi ja vaaleasta ruskeaan väriin. Siirtymävaiheen ajan värjäsin ja olin värjäämättä goldwell colorance -vaahdoilla ja keikuttuani vaalean ja ruskean välillä nyt melkein vuoden (tai yli vuoden, en ole ihan varma :) ) luulen löytäneeni uuden värini.

Mistä siis löytäisin hyvän seiskatasoisen kesto- tai kevytvärin, jonka saatavuus netistä tai marketista olisi hyvä. Nykyinen sävyni on colorancen 7N, taitettuna ripauksella crazy colorin violettia. Alla on vaalealla raidoitettu tuhkanvaalea (8-asteinen maantie) tukka.

Edit: jatkan tätä vielä. Erilaisissa taulukoissa 7 on laskettu vielä vaaleaksi, mutta omassa päässäni se näyttää kyllä lämpimänruskealta. Olen koittanut myös colorancen 6N-sävyä mutta se on ihonvärilleni ihan liian tumma, tai näyttää oikeastaan tummanruskealta vaalean ihoni vieressä.
« Viimeksi muokattu: 25.06.12 - klo:15:53 kirjoittanut napda »