Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 829192 kertaa)

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1530 : 08.08.17 - klo:10:09 »
Mä kävin kampaajalla värjäämässä tukkaani. Tehtiin ns. ombre-värjäys: osaa hiuksista vaalennettiin ja osa liukusävytettiin tummaksi. Kampaaja kuitenkin mokasi ja tummaa väriä roiskui muutaman läikän verran vaaleisiin hiuksiin - näkyvät todella selvästi. Myös liukuvärjäys on paikoitellen epäonnistunut. Reklamoin jo kampaajalle asiasta, mutta mua ei kiinnosta mennä hänelle enää korjaamaan värjäystä, koska kokemus oli kaikin puolin kamala muutenkin.

Nyt siis mietin, mitä tehdä asialle kotona. Voisiko Color oops-värinpoistolla saada haalistettua noita tummia läikkiä? Voiko se irrota kun kuitenkin juuri blondattiin ja värjättiin alle jäänyttä vaaleaa tukkaa? Vai pitäisikö yrittää varovasti ihan vaalennusaineella?

Tässä netistä lainattu kuva osoittamaan kamalaa lopputulosta:

Mulla tuo ombren raja on miltei saman näköinen. En tiedä mitä tehdä sille.  :# Enempää tummaa en haluaisi, mikä olisi kyllä varmaan helpoin ratkaisu tässä vaiheessa. Kampaajalle tekisi mieli mennä, mutta nyt hiuksia on vaalennettu todella rankalla kädellä jo kahteen kertaan ja rahaa palannut melkein 400 euroa (ja sen vuoksi en halua enempää tummaa kun sitä juuri satojen eurojen edestä poistettiin). Vaadin viimeiseltä kampaajalta rahoja takaisin, mutta eipä ole kuulunut mitään.
« Viimeksi muokattu: 08.08.17 - klo:10:14 kirjoittanut Mustikka »
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Ellamari

• Hiushörhö
« Vastaus #1531 : 20.09.17 - klo:09:38 »
Pitäisi saada 7-6 sävyjen väliltä oleva lopputulos.Olen pitkään pohtinut kahden värin sekoitusta miten päin tulisi värejä sekoittaa.
Tällä hetkellä päässä 7.3.
Jos haluan hiuksiani hiukan tummemmaksi,niin että  kultainen/lämmin  vivahdus säilyisi ja toteutan värjäysoperaation sekoittamalla 6- ja 7- asteen sävyjä,kannattaako tehdä sekoitus valitsemalla sävyt  7.0 ja 6.3,vai 6.0 ja 7.3? Mikä suhde näissä,50-50?
Sitten on esm.Garnier Nutrissella uusi sävy 7.123,josta ei kokemuksia löydy ilmeisesti sävyn ollessa niin uusi?Paketissa näyttäisi tummemmalle kuin esim.7.3.

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
« Vastaus #1532 : 20.09.17 - klo:13:17 »
^Itse laittaisin 6.3 ja 7.3 suhteessa 50:50. Veikkaan, että sekoituksessa 6.0 ja.7.3 taittosävy ei näkyisi juuri ollenkaan, samoin aika hentoiseksi lämmin vivahde voisi jäädä 6.3 ja 7.0 kanssa myös. Toki kaikki on kiinni nykyisestä sävystäsi sekä toiveistasi, varmuutta ei saa kuin kokeilemalla. Oiskohan tuo sävy 7.123 liian tuhkainen, jos kuitenkin haluat selkeästi lämpöäkin mukaan?

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #1533 : 20.09.17 - klo:19:59 »
Mitä Mustikan hiuksille kuuluu?
APL 2b F ii kuiva, pahasti vaurioitunut ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Ropelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1534 : 26.09.17 - klo:11:22 »
Tänään tuli tuo eSalonin paketti, jee! Vielä hetki menee, ennenkuin uskallan lyödä väriä päähän, mutta onpahan paketti valmiina  :)

http://aijaa.com/fr0BMS

Piti tulla nyt kehaisemaan tätä pakettia!
Käytin tässä kuukausi takaperin ekan paketin ja sain oikeasti haluamani värin- tämä tasoitti värjätyn latvan ja oman hiukseni värierot ja sain luonnollisen, oman värini ja puhkivalkoinen ja osittainen keltaisuus latvoista lähti  :-*

Mulla on vielä yksi väripaketti jemmassa, tulen tilaamaan tuolta jatkossakin  :)
\\\"Games doesn`t make people violent, lag does\\\"<br /><br />http://mommyairlines.vuodatus.net/

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #1535 : 03.10.17 - klo:12:51 »
Millähän aineella kannattaisi lisätä hiuksiin punaisuutta? Hiuksissa on oma väri (aika tumma, olisiko joku 4?) ja latvoissa ombre-vaalennusta. Kuvissa tukkaan näyttää lämpimässä sisävalossa tulevan kivaa punertavuutta, mutta luonnossa sitä ei kyllä ole oikeastaan yhtään.

Olen esim. ihaillut Johanna Puhakan tummaa, mutta aavistuksen punertavaa väriä:

Vinkkejä? :)

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #1536 : 22.11.17 - klo:10:30 »
Mitä Mustikan hiuksille kuuluu?

Ah, mulla on jäänyt tämä huomaamatta.
Menin takaisin kampaajalle joka korjasi hiuksia, mutta lopputulos oli edelleenkin huono. Jos ei osaa tehdä ombrea, niin sitten ei osaa.

Hermostuin lopputulokseen niin paljon, että tilasin itselleni vaalennusaineet ja olaplexit kotiin ja blondasin koko tukkani vaaleaksi - ei ole ombrea. Hiuksia on nyt vaalennettu kaikkinensa kai 8 kertaa (ensin juuresta korvaan asti 4 kertaa ja sen jälkeen korvasta alaspäin latvat 4 kertaa). Hiukset ovat vieläkin melko oranssit ja läikikkäät. Viimeisimmän vaalennuksen tein kampaajalla, joka varoitti tekemästä enää vaalennuksia vaikka mun latvat hyväkuntoisilta vielä vaikuttaakin. Valitettavasti mun tukka on niin läiskikäs ja epätasaisen värinen, etten halua jättää sitä tällaiseksi. En ole varmaan 2 kuukauteen kehdannut pitää hiuksia auki kun tää nykytilanne on niin karmea.

Haastavaa tässä on se, että nyt tuon ombren takia tuota keskiväliä hiuksista on vaalenneltu ja värjäilty enemmän kuin muita, kun väkisinkin väriä/vaalennusainetta menee samoihin kohtiin. Vaikka latvat ovatkin hyvässä kunnossa, alkaa pelottaa että hiukset napsahtaa poikki puolesta välistä.

Tässäpä voisinkin samalla kysyä, että onko kukaan törmännyt 8 tai 9 asteiseen erittäin tuhkaiseen hiusväriin? Kävin marketteja läpi mutta todella kultaisilta näytti ne "tuhakisetkin" sävyt.
« Viimeksi muokattu: 22.11.17 - klo:11:02 kirjoittanut Mustikka »
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1537 : 07.01.18 - klo:10:58 »
Jännä, ettei foorumilla ole ollut keskustelua väriä vaihtavasta hiusväristä? Ainakin vivids mood color on sellainen väri, joka lämmön vaikutuksesta vaihtaa hiuksissa väriä. Jos mulla olisi vaalea tukka ja tarpeeksi kokeilunhalua, tällainen voisi olla kiinnostava kokeilu :D sitä lämpötilanvaihtelua olen miettinyt, pysyykö tukka kokonaan tarpeeksi viileänä/lämpöisenä, että väri pysyisi tasaisena.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1538 : 28.01.18 - klo:21:32 »
Apropoo, mahtaako kevytväri tarttua miten jos on värinpoisto? Eli värinpoisto laitettu sillä seurauksella et värjätty osuus oranssi ja juurikasvu keltaisenvaalea.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1539 : 24.02.18 - klo:11:29 »
En keksinyt mun kysymykselle muutakaan ketjua niin laitan sitten tänne. Eli oon hennannut tukkaa kahdesti peräkkäin Cultivatorsin hennalla ja väri joka Henna-sävystä tulee on ihan nappi, mutta se ei tartu kunnolla juurikasvuun ja suurin asia mikä ärsyttää on se, että hiuksia ei saa suihkussa selviksi ja sileiksi millään hoitoaineella. Hiukset on märkinä niin kovat ja jäykät ja karhean tuntuiset, että mikään hoitoaine ei siloita niitä ja niitä saa sitten raastaa selviksi. No nyt eilen värjäsin sitten kaupan (Schwarzkopfin uusi #Pure color) värillä että saan juurikasvun piiloon ja tuo väri sisälsi kaikki perinteiset hiusvärimyrkyt. No tuon värjäyksen jälkeen mun tukka on ihan sileä. Näin on käynyt ennenkin että hennan karheuden on saanut hiusvärillä pois, mutta mitä ihmettä siinä hiukselle muka tapahtuu? Luulisi että hiusväri räjäyttäisi karheaa hennatukkaa entisestään, mutta ei. Täysin sileä tukka jo suihkussa väripaketin keskinkertaisen hoitoaineen kanssa ja kuivana ihan supersileä. En ymmärrä tätä :D

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1540 : 26.02.18 - klo:18:41 »
Henna rakennepaikkaa ja jos tukka ei sitä tarvitsisi, se menee karkeaksi. Perinteinen väriaine varmaan sitten poistaa tuota kertymää. Kai.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa magecomedian

• Haiven
  • *
« Vastaus #1541 : 06.08.18 - klo:16:08 »
Hei, onkohan kenelläkään tietoa miksei tunnu löytyvän enää vaahtomaisia kestovärejä? Muistan aikoinaan kun värjäilin punaisella niin käyttäneenki ainakin schwarzkopfin ja l'orealin mousse-värejä hyvin tuloksin, ja levitys oli tosi helppoa! Nyt kun etsin värejä niin ei tunnu löytyvän miltään valmistajalta mousse-värejä.

Olikohan ne vaan jokin hetkellinen trendi?