Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329576 kertaa)

rebecca

• Vieras
Kutiseva päänahka
« : 21.01.06 - klo:12:00 »
Minulla on tämä talvi ja pakkaset saaneet päänahkan kutisemaan ilkeästi. Löytyykö tähän ongelmaan apua vai onko minun vain odoteltava kevättä?

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #1 : 21.01.06 - klo:12:07 »
Suosittelen lämpimästi kokeilemaan XZ-markettisarjan vanilja-suklaa hoitoainetta. Vanha virsi, tiedän  ::) mutta todella ainoa tuote, jolla olen saanut oman päänahkani rauhoittumaan. Tästä on käyty pitkä keskustelu HS:lla. Käytän sekä CO:na että tavallisen hoitiksen tapaan. Kuuluu runsaasti, mutta hintakaan ei ole päätä huimaava.

Suosikkini  :-*
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

rebecca

• Vieras
« Vastaus #2 : 21.01.06 - klo:13:41 »
Kiitos, Hermione!
Tässä päänahkaa rapsutellessa antaa helposti itsestään epähygieenisen kuvan, ja se ei tosiaan ole tarkoitus.  ;)
Täytyykin ostaa tuo hoitoaine, kun seuraavan kerran kauppaan menen.

Poissa Eulaalia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #3 : 21.01.06 - klo:13:46 »
Sim System 4 -sarjan tuotteita käytän aika ajoin. Shampoo, Oil Cure ja Tonic. Pari kertaa kun käyttää peräkkäin niin loppuu kutinat ja voi taas normaalishampoolla pestä. Mulla on aina varuilta noita kaapissa.

hehe huomasin tässä, että ei mulla siis ole noitaa kaapissa vaan System 4:ia!  ;D
« Viimeksi muokattu: 04.04.06 - klo:21:13 kirjoittanut Eulaalia »

zorro

• Vieras
« Vastaus #4 : 21.01.06 - klo:14:47 »
Mullakin kutisee välillä tosi pahasti päänahka ja hyväksi on todettu CO-pesu XZ kosteuttavalla.
Voi olla myös että sulfaaniton shampoo auttaisi, mutta kun en ole sitä kokeillut niin en voi mennä suosittelemaankaan.

bbee

• Vieras
« Vastaus #5 : 21.01.06 - klo:14:55 »
Mulla on auttanut Nexxuksen Botanic-oil ja XZ kosteuttava hoitis CO-pesussa :)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #6 : 21.01.06 - klo:15:17 »
Mulla ei muuten kutise pääänahka, mutta näin talvisin kyllä ja se on aika ärsyttävää. Ja mulla tähän auttaa co-pesussa XZ vaniljasuklaahoitoaine. Eli suosittelen :)

Ja täällä olikin jo moni muukin siitä sanonut, mutta silti jaksan hehkuttaa :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #7 : 21.01.06 - klo:16:50 »
Rebecca, sulla on ilmeisesti kyse kuivasta hiuspohjasta, johon kannattaa kokeilla CO-pesuja (XZ:n vaniljasuklaalla  ;D). Itselläni suurin osa herkän ihon shampoistakin kutittaa aika ajoin, co-pesut ei. Suosittelen myös Kérastase Dermo-calm Bain riche shampoota. Kosteuttava silikoniton herkän ihon shampoo, itselläni ihan suosikkeja.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Siru

• Vieras
« Vastaus #8 : 21.01.06 - klo:20:30 »
Itse olen ollut erityisen tyytyväinen System 4:n tuotteisiin. Sarja on ehtinyt muuttua tässä muutama kuukausi sitten, mutta itse käytin sitä ruskeaa tuoteparia (shampoo ja seerumi). Erityisesti se seerumi tuntuu tosi ihanalta päänahassa, viilentää ja rauhoittaa. Uudistumisen jälkeen en ole vielä ehtinyt testaamaan tuotetta, toivottavasti ei ole muuttunut huonompaan suuntaan.

Poissa Cherry

• HAIRahtanut
« Vastaus #9 : 22.01.06 - klo:11:24 »
Mulla on päänahan kutinaan auttaneet:

xz-vaniljasuklaa-hoitoaine jota käytän co-pesuissa, joilla korvaan joka toisen shampoopesun, toisinaan lisään tuon hoitiksen sekaan pari tippaa tea tree-öljyä, koska sekin tuntuu vähän rauhoittavan. Tuo tea tree on desinfioivan ja rauhoittavan vaikutuksensa lisäksi myös kuivattavaa, joten ei kannata jatkuvasti käyttää.

xz-öljyhoidot (tavallinen ja tyrni-, sisältää denaturoitua alkoholia, joten ei välttämättä kannata laittaa kuin päänahkaan, koska joillakin tämä kuivattaa hiuksia).

Joskus olen käyttänyt myös jotain bio+ shampoota värjätyille hiuksille(tarkoitettu päänahan ongelmien hoitoon, musta pullo, etiketti taisi olla violetti). Se on myös ollut tehokasta, ja saa plussaa siitä, ettei siinä ole vaikutusaikaa, toisin kuin sim system4:sarjan shampoossa(kuiville ja käsitellyille hiuksille). Tuo sim on kyllä myös ollut tehokasta, mutta vaikutusajan vuoksi en sitä tykkää käyttää.

Myös Lanzan Urban elements-sarjan leave-in conditioner rauhoittaa jonkin verran.

Ja jos päänahka kutisee kuivuuttaan, kannattaa kokeilla myös kosteusvoidetta päänahkaan ennen pesua, itse käytän Humektania silloin tällöin.
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #10 : 22.01.06 - klo:11:38 »
Mä oon huomannu et jotkut shampoot saa mun päänahan kutisemaan. Tästä hyvä esimerkki dermosilin give moisture shampoo. Kutisee niin pirusti tuon jälkeen, eikä se nyt muutenkaan niin hyvää ole  :-X

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #11 : 22.01.06 - klo:12:13 »
Mä oon huomannu et jotkut shampoot saa mun päänahan kutisemaan. Tästä hyvä esimerkki dermosilin give moisture shampoo. Kutisee niin pirusti tuon jälkeen, eikä se nyt muutenkaan niin hyvää ole  :-X

Sisältää silikonia, josta mun päänahka ei ainakaan pidempiaikaisessa käytössä tykkää. Pistää kutisemaan  :-X

OT menee, mutta onko sulla käytössä myös toi samaisen Give Moisture -sarjan hoitis? Valittelinkin jo tonne Storen puolelle, kun sain sen joululahjaksi, ja koostumus tuntuu kummalliselta. Hoitis vaahtoaa tosi paljon! Kenelläkään ei ollut kokemusta siitä, joten mitään vertailua en ole päässyt tekemään. Kokemusta?
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #12 : 22.01.06 - klo:13:44 »

Sisältää silikonia, josta mun päänahka ei ainakaan pidempiaikaisessa käytössä tykkää. Pistää kutisemaan  :-X

OT menee, mutta onko sulla käytössä myös toi samaisen Give Moisture -sarjan hoitis? Valittelinkin jo tonne Storen puolelle, kun sain sen joululahjaksi, ja koostumus tuntuu kummalliselta. Hoitis vaahtoaa tosi paljon! Kenelläkään ei ollut kokemusta siitä, joten mitään vertailua en ole päässyt tekemään. Kokemusta?
Joo on mulla se kans. En oo koskaan yrittänyt vaahdottaa sitä... Mut se on kyllä tosi vetistä ja tehottoman oloista, ei tuu sellaista ihanan liukasta ja siloista fiilistä, tiedä sitten onko sekään nyt mikään hyvän tunnusmerkki.... Ekan kerran ku noita käytin, oli muka ihan hyviä. Rasvottukin hiukset noilla tosi nopeesti. Taidan antaa pikkusiskolle tai äidille  ::)

Vulpes

• Vieras
« Vastaus #13 : 23.01.06 - klo:00:56 »
Mulla on auttanut kutisevaan ja kuivaan hiuspohjaan Joicon Biojoba, vaikka siitä on vastakkaisiakin kokemuksia joillakin ollut. Kesti kyllä vähän aikaa ennenkuin tuon vaikutuksen näki, mutta on toiminut loistavasti jatkuvassa käytössä. Nyt ei ole tarvinnut mitään erikoishoitoja päänahalle tehdä, mutta aikaisemmin laitoin joskus kosteusvoidetta päänahkaan yön ajaksi, ehtii ainakin imeytyä hyvin. Aamulla sitten pesulle. Tuohon olen käyttänyt ainakin Aqualan L:ää, Ceralania ja Essex lotionia.

Kerttu

• Vieras
« Vastaus #14 : 23.01.06 - klo:01:33 »
Onkohan hyväksi päänahalle tuo Essex lotion? Muistaakseni siinä on silikonia. Voin olla väärässäkin. Olen käyttänyt tuota voidetta atooppisen ihon hoitoon aikaisemmin, nyt ei oo valitettavasti yhtään tuubia kotona.