Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329637 kertaa)

Poissa siili

• Tukkaguru
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #105 : 20.05.07 - klo:08:42 »
Bio+:lla on sellainen shampoo, joka tuntuu kuin "kuplisi" päässä ja viilentää tosi tehokkaasti. Olikohan se joku kuoriva? Aineen nimeä en vaan muista tarkemmi. Kampaajani sitä mulle kokeilumielessä laittoi, joten en tullut kiinnittäneeksi huomiota pulloon.

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #106 : 20.05.07 - klo:11:11 »
^Noista kuorivista, mikä olisi hyvä kuoriva shampoo/hoito päänahalle?
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #107 : 20.05.07 - klo:15:00 »

Bio+:lla on kuoriva hoitonaamio nimeltään Peeling Mask, joka taitaa olla juuri siilin mainitsema.

Täällä on hyvin lueteltuna Bio+ tuotteet:
http://www.hiusstudiokristiina.fi/docs/sivut_menu.asp?cat=Bio%2B+hiuspohjan+ongelmiin

Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #108 : 20.05.07 - klo:16:29 »
Minä suosittelisin päänahan ongelmiin enemminkin 4system- sarjaa. Tuntuu olevan tehokkaampaa kuin Bio+ ja tätä ihotautilääkäritkin yleensä määräävät. Toki makuasioita nämäkin osiltaan. Itsehän se täytyy todeta mikä toimii. Tuosta 4systemistä lisäinfoa täältä  http://www.sim.fi/System4/sr.html

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 20.05.07 - klo:17:28 »

Bio+:lla on kuoriva hoitonaamio nimeltään Peeling Mask, joka taitaa olla juuri siilin mainitsema.

Mä ehkä sekoilin Biojen kanssa, luulen shampoon ollen Bio Botanical eikä Bio+! Se tuntui kyllä niin hyvältä päänahassa että täytyykin seuraavan kerran ehkä ostaa kotiin puteli.
http://www.sim.fi/biobotanical/shampoo.html

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
« Vastaus #110 : 20.05.07 - klo:21:58 »
No nyt helpotti munkin päänahassa kauhea kutina. Olen käyttänyt kahdessa pesussa tässä viikon aikana Nizoral-shampoota ja kaikki kutina on hävinnyt. Hilsettä on vielä jonkin verran, mutta päänahan kunto on yleisesti ottaen paras pitkään aikaan. Me likes  :-*. Nizoral jää mulla ehdottomasti säännöllisen satunnaiseen käyttöön.
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.

Poissa Jadey

• HAIRahtanut
« Vastaus #111 : 20.05.07 - klo:22:58 »
Mä oon käyttänyt joskus kutisevaan päänahkaan ja rasvaiseen hilseeseen Molkosania, joka on siis maitoheraa. Siitä on kyllä ollut apua, etenkin tuohon rasvaiseen hilseeseen. Kutinaan auttoi myös, kun hilse alkoi hellittämään. Hiustenpesun jälkeen levitin sitä päänahkaan ja annoin vaikuttaa n. 15 minuuttia jonka jälkeen vaan huuhtelin sen pois. Tuo kuivattaa aika lailla ettei varmaan kestä käyttää kuin kerran-pari viikossa. Toi maitohera on ilmeisesti yleisestikin todettu toimivaksi, koska se eräs hiustutkija mut patisti joskus niihin hoitoihin, jossa käytetään maitoheraa päänahkaan. :D Ei tainnut juuri molkosania olla mutta samantapaista ainetta kuitenkin.
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #112 : 21.05.07 - klo:21:12 »
 :D No kiitos vaan! Mulla on Molkosania jääkaapissa, jääny sinne, varmaan ainaki vuoden, ehkä kakskin vanhaa ku se on niin hapanta et eihän sitä voinu mihkään käyttää.

Laitoitko ihan sellasenaa esim. vanulapun avulla vai laimensitko ?

Mitäs se terapeutti sano, et oisko ehkä kyseessä joku hiivajuttu, voisko hapankaalin syöminen auttaa ? Tai mitä jos laittas päänahkaan Gefilus-piimää, näitähän käytetään usein sisäisesti hiivaan.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 21.05.07 - klo:21:22 »
^täitä ei kyllä oikein voi olla vain yhtä siellä päässä. Kyllä siellä varmaan on ollut useampia ja todennäköisesti myös saivareita, jotka ovat pieniä valkoisia ja niitä on vaikea erottaa. Mahdollista on myös, että päästäsi löytyvä ötökkä ei ollutkaan täi, vaan joku muu ötökkä. Tosin jos käytit sitä täinhoitoainetta, kyllähän sillä pitäisi hävitä. Mutta tutki nyt kuitenkin vielä varalta ettei tartunta ole jatkunut.

Toki päänahassasi saattaa olla joku muukin ongelma, esim. juuri hiivatulehdus, mikä kannattaa kyllä hoidattaa lääkityksellä pois, tai vain mahdollisesi ärtynyt päänahka. Jos oireet  jatkuvat edelleen, eikä mikään tunnu auttavan, kannattaa kyllä tosiaan käydä näyttämässä terkkarille. Silloin voidaan todeta tuo hiivakin. Hiivasienen voi tunnistaa myös hajusta, eli kun raapaiset päänahkaa, niin mukana tulee mahdollisesti pahanhajuista töhnää.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #114 : 22.05.07 - klo:20:15 »
Ei tuu kyllä mitään pahanhajusta töhnää, mulla on muutenkin päänahka silleen "siisti" että raapasemalla ei tuu paljo mitään hilsettä tai muuta vastaavaa, on oikee niiku kokeillu silleen et terävillä kynsillä tiedenaisen uteliaisuudella raapasen, ni on niin ku päänahka ois vaan, miten sen sanois, ei mitään sellasta paksua tai märkää tai haisevaa hilsemuodostusta.

Joo, päänahassa oli mun muistaakseni ainaki pari valkosta saivaretta. Täytysköhän kuitenki vielä toista toi 2 x kuuri, eli 10 päivän välein - huh huh, muuten iisi homma, mut se pyykinpesu; no, parempi sekin ku tää jatkuva kutina. Kait toi Paranix-hoitoaine on  niin lapsiystävällistä mitä ne mainostaa purkin kyljessä.

On siitä jo kuukaus tai 6 vk aikaa ku viimeks sitä laitoin, et eiköhän taas uskalla.

Huomenna taidan kuitenki laittaa ton kevytvärin päähän, koska en usko et se on tätä aiheuttanu, eikä tää selvästikään oo mikään värin aikaansaama ärsytys koska päänahkani ei oo raapimatta punanen, ainoastaan jos rupeen raapimaan niin raavitut kohdat tulee luonnollisesti punasiks.

-------

Tänä aamuna pesin hiukseni XZ-Vanilja-Suklaa-shampoolla ja tuntu ihanan rauhottavalta mut nyt illan mittaan on taas ruvennu kutisemaan varsinkin niskasta, outoa.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 22.05.07 - klo:20:38 »
^Tutki nyt tarkasti, ettei vain ole niitä täitä, koska ne juuri kutisevat niskassa ja korvien takana. Toivottavasti ei ole niitä enää. On myös mahdollista että olet allerginen jollekin ruoka- aineelle, hajusteelle, säilöntäaineelle. Nizoral tai muut aineet saattaisivat tässä tapauksessa vain pahentaa tilannetta. suosittelin täi tutkinnan jälkeen, käyntiä jonkun ammattilaisen luona, että saisit jotain apua.

Poissa Jadey

• HAIRahtanut
« Vastaus #116 : 22.05.07 - klo:22:26 »
:D No kiitos vaan! Mulla on Molkosania jääkaapissa, jääny sinne, varmaan ainaki vuoden, ehkä kakskin vanhaa ku se on niin hapanta et eihän sitä voinu mihkään käyttää.

Laitoitko ihan sellasenaa esim. vanulapun avulla vai laimensitko ?

Mitäs se terapeutti sano, et oisko ehkä kyseessä joku hiivajuttu, voisko hapankaalin syöminen auttaa ? Tai mitä jos laittas päänahkaan Gefilus-piimää, näitähän käytetään usein sisäisesti hiivaan.

Ihan sellaisenaan laitoin sitä päänahkaan, kaadoin varovasti suoraa pullosta ja sitten sormilla hieroin sitä päänahkaan. Ei varmaan ole pahitteeksi laimentaa, kun onhan tuo melko hapanta.

En sen tarkemmin muista mitä tuo tutkija sanoi tuohon kutina/hilse juttuun, mutta ravinnosta on kuulemma yleisesti apua mm. hiusten kasvuun ja hyvinvointiin. Määräsi syömään mm. päivittäin keitetyn kananmunan  :-X ja kala ois myös ollut hyvästä. Tiedä sitten noiden ohjeiden toimivuutta käytännössä, mutta ainakin hän on käsittääkseni ihan ammattilainen eikä mikään huuhaaterapeutti, että ehkäpä noissa jotain perää on. :)
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa

Poissa Tuppu_

• Haiven
  • *
« Vastaus #117 : 05.06.07 - klo:11:31 »
Mulla alkoi tossa reilu vuosi sitten ihan yhtäkkiä kutisemaan päänahka ihan vimmatusti, silloin myös kaikki allergia oireet paheni ja aloin saada ensimmäisiä astman oireita.  :'(
Kutisevaan päänahkaan auttoi kun vaihdoin kaikki hiustuotteet hajustettomiin ja herkälle päänahalle tarkoitettuihin.
Käytössä ovat Dermasydin, System 4 ja Cutrin Bio+ tuotteet. Eipä ole päänahka enää kuitssut.
Ei tarvitse laittaa kuin hajustettua huislakkaa niin pää on jo vereslihalla raapimisesta.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #118 : 07.06.07 - klo:14:24 »
Ihanaa, mä oon nyt saanu mun päänahkani rauhoittumaan. Ennen se oli kuiva ja kutiseva ja näppylöitäkin tuli. Nykyään teen CO-pesuja ja käytän välillä sulfaanitonta shampoota. Myös silikonien käytön vähentäminen on varmaan vaikuttanut positiivisesti tohon päänahkaan.  :D
2c F ii

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #119 : 19.06.07 - klo:09:16 »
Eilen iski ihan kamala kutina päähän, tätä ollut nyt jo pidemmän aikaa. Yleensä kutinaa on ollut talvisin, mutta nyt tämän kesän on jostain syystä kutitellut enemmänkin.  Laitoin kunnon kerroksen Aqualan L:ää päähän, annoin vaikuttaa hetken ja sitten pesu MOP C-system shampoolla. Hoitiksena sitä kevyempää C-system sarjaa ja loraus EHS hunajahoitista.

Olen päätellyt kutinan johtuvan liian kuivasta päänanahasta joka ärsyyntyy hajusteista ja ehkä silikoneista samaten. Esimerkiksi Tigin O&H shampoo sai pään kutisemaan todella paljon ja jostain syytä samaa on alkanut Nexxun Humectin ja Theratin tekemään.

Käytössä on ollut Tigin Big & Bigger muotovaahto yms. muuta viimeistelyssä. Laitoin nyt kaikki muotoilutuotteet pannaan vähäksi aikaa. Eilisen rasvailu-pesun jälkeen ei kutinaa ole,tukka on hyvin pehmeä ja siloisa.

Viikonloppuna pesen syväpuhdistavalla poistaakseni mahdolliset muotoilutuotekerrostumat  varmuuden vuoksi ja rasvailen lisää tämän jälkeen. 

Kesän alussa aloitin viimeisimmän kuurin biotiiniä ja mietin muuten voisiko tämä olla yhteydessä kutinaan? Kun se kerran lisää hiustenkasvua, niin ehkä hiusnystyt saa jotain ekstrapotkua ja kihelmöi.....? 
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.