Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329429 kertaa)

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #135 : 28.07.07 - klo:15:27 »
^ Liiallisesta pesusta johtuva kutina, silloin usein vaivaan yhdistyy voimakas tahmainen tali jota on nahassa runsaasti. Sulfaatitonta shampoota, Aqualan L -haudutuksia ja -pesuja, harvemmin tapahtuvaa pesua. Ei oikein osaa muuta suositella, itselläni ei mikään muu auttanut. Toki viilentävät vie kutinaa vaan eivät vaivaa.

Mäkin oon alkanu epäilemään että mulla on rasvaisuudesta huolimatta kuiva päänahka. tai sit jotenkin vaan ohentunut. Niin herkkä ärsytyksille ja kutiaa sekä pesun jälkeen että rasvaisena. Pakko pestä joka päivä silti, sillä muuten seuraa vielä mahdottomampaa kutinaa talista sekä paukamia päänahkaan. Jos koittaa laittaa hoitoainetta päänahkaan rasvoittuminen yltyy hurjasti mutta toisaalta päänahkaan tulee todella hyvä tunne sellainen rauhoittunut ja rento. Tää on jotenkin inhottavaa kun pitäis saada sitä rasvaa pois ja kuitenkin estää päänahkaa kuivumasta... :-\

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #136 : 28.07.07 - klo:17:33 »
Hämmentävää.. Mä olen nyt tiistai päivästä asti ollu pesemättä päätäni, eikä kutise ollenkaan! (paitsi hetken päästä kun nyt menin sanomaan ::)) Tiistaina tosiaan pari tuntia pesun jälkeen kyllästyin raapimaan ja kokeilin sitä system4 toniccia, mikä tosiaan viilensi kivasti eikä lähmännyt tukkaa vaikka sitä pelkäsinkin. Kutina oli iltaan mennessä rauhoittunut, eikä sitä sen koommin ole tuntunut. Taistelu voitettu, koko sodasta en tiedä.. Sillä voi tietty olla jotain tekemistä asian kanssa että olen joutunut koko viikon paahtamaan täysillä aamusta iltaan eikä ole ollut aikaa miettiä omia kutisemisiaan ja jäädä raaputtelemaan. Huomenna saunan yhteydessä ajattelin lotrailla Aqualan L:llä, sain kokeiltavaksi sitä kaverilta sen verran että riittänee yhteen kertaan.. Nyt vaan pidän sormet ja varpaat ristissä ettei seuraava pesukerta laukaise jotain hullua kutkaa.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #137 : 28.07.07 - klo:18:22 »
^ Kokeilehan lisäksi laittaa hoitoaine pää alaspäin niin ettei se huuhdellessakaan valahda nahkaa myöten.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #138 : 30.07.07 - klo:14:21 »
Apuva!
Mullakin päänahka kutisee  :( Ymmärrän kyllä, että joskus talvella, mutta että kesälläkin. Pesen normisti pari krt viikossa hiukset enkä laita päänahkaan mitään silikonista. Hitto. Mulla on XZ-öljyhoitoa kaapin perällä, voiskohan siitä olla mitään apua? Pakkausselosteen mukaan kyllä, mutta kun siinä on denaturoitua alkoholia, siksi se jäi käyttämättä aikoinaan.

Ai niin, käytössä vain ja ainoastaan MOP hydrating-shampoo, hoitiksina O&H ja IR mutta yritän olla laittamatta nitä nahkaan asti.
« Viimeksi muokattu: 30.07.07 - klo:14:29 kirjoittanut -j- »
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #139 : 30.07.07 - klo:14:32 »
Eilen siis muhittelin Aqualan L:ää saunassa, huuhtelin pois viileällä vedellä ja hoitoaineen laitoin vain pituuksiin, pää alaspäin niinkuin neuvottiin. Illalla päänahka kutisi jonkunverran, mutta vähemmän kuin viimekertaisen shampoopesun jäljiltä, aamulla kutka oli tiessään. Yllättävän hyvin tuollainen voide tosiaan puhdistaa hiukset, epäilin että jää ihan lähmäisiksi, mutta sellaisesta ei ole kyllä tietoakaan. Hieroskelin päätäni saunassa jos se vaikka olisi auttanut voiteen imeytymiseen, ja huomasin että ainakin otsalta irtosi aika isoja hilselaattoja. :-X Huomasin myös että eilisen voidemuhittelun jälkeen (ja auringon takia) väri on kärsinyt ihan tolkuttomasti, sinänsä hyvä koska tarkoitus oli laittaa vaaleampaa ellua päähän ensikerralla..

Nyt kysynkin, että koskahan olisi järkevää värjäillä seuraavaksi? Viikon päästä olin suunnitellut värjääväni, mutta kattoo nyt miten uskaltaa. :-\
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 30.07.07 - klo:14:49 »
Apuva!
Mullakin päänahka kutisee  :( Ymmärrän kyllä, että joskus talvella, mutta että kesälläkin. Pesen normisti pari krt viikossa hiukset enkä laita päänahkaan mitään silikonista. Hitto. Mulla on XZ-öljyhoitoa kaapin perällä, voiskohan siitä olla mitään apua? Pakkausselosteen mukaan kyllä, mutta kun siinä on denaturoitua alkoholia, siksi se jäi käyttämättä aikoinaan.

Ai niin, käytössä vain ja ainoastaan MOP hydrating-shampoo, hoitiksina O&H ja IR mutta yritän olla laittamatta nitä nahkaan asti.

Mitä jos päänahkaan on kertynyt likaa ja se aiheuttaa kutinaa päänahassa? Peset kuitenkin miedolla shampoolla jatkuvasti.

Jos se ei tällä kertaa kutise kuivuuttaan.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #141 : 30.07.07 - klo:14:49 »
-j-, mistä kutka johtuu? Kuivuuko, rasvoittuuko vai onko muuten vaan jankkinen? Pölyt sun muu kertynyt voi aiheuttaa kutinaa jollei käytössä ole kovin pesevä shampookaan, syväputsari voi tällöin auttaa. Vastaaasti kuivuuteen se voidepesu ja -haudutus. En välttämättä laittaisi alkoholilla ja hajusteilla kyllästettyä hoitoa jos jo valmiiksi kutisee :)

Värjäys ihan sen mukaan miten uskaltaa, ellulla jos siis värjäät on vaiva nahalle huomattavasti pienempi kuin hapetevärien kanssa.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #142 : 30.07.07 - klo:14:58 »
En kyllä tiedä, miksi kutisee. Hilsettä ei ole, eikä päänahka rasvoitu mitenkään erityisellä vauhdilla. Kuivuus?
Värjään ellulla kerran parissa kuukaudessa.

Tämä on ihan uusi vaiva. Viime talvena ekan kerran pää kutisi ja rauhoittui, kun tungin Humektania nahkaan. Eli silloin varmaan johtui kuivuudesta.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #143 : 30.07.07 - klo:15:01 »
En kyllä tiedä, miksi kutisee. Hilsettä ei ole, eikä päänahka rasvoitu mitenkään erityisellä vauhdilla. Kuivuus?
Värjään ellulla kerran parissa kuukaudessa.

Tämä on ihan uusi vaiva. Viime talvena ekan kerran pää kutisi ja rauhoittui, kun tungin Humektania nahkaan. Eli silloin varmaan johtui kuivuudesta.

Kyllä mä luulisin tuon johtuvan siitä, että päänahkaan on kertynyt likaa. Pese syväpuhdistavalla ja laita vaikka päänahkaan humektania perään.  :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #144 : 30.07.07 - klo:15:04 »
^
Voisin kokeilla Gliss Liquid Silkiä, koska siitä mulla on jämät, jos se olisi vähän pesevämpää? Inha vaiva tämä kutina kyllä on. Kiitoksia vinkeistä kaikille!

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #145 : 30.07.07 - klo:16:22 »
^
Voisin kokeilla Gliss Liquid Silkiä, koska siitä mulla on jämät, jos se olisi vähän pesevämpää? Inha vaiva tämä kutina kyllä on. Kiitoksia vinkeistä kaikille!

Ei tuo Gliss taida mitenkään tavallista shampoota pesevämpi olla, kannattaa varmaan ostaa ihan oikea syväputsari. VO5 Super clean on hyvä ja halpa, eikä kuivata hiuksia liikaa.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #146 : 30.07.07 - klo:17:13 »
On LS kumminkin pesevämpää kuin Hydrating, kannattaa se varmaan siis kumminkin koittaa. Silti se oikea syväputsaaja on kumminkin myös tärkeä.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 31.07.07 - klo:07:56 »
On LS kumminkin pesevämpää kuin Hydrating, kannattaa se varmaan siis kumminkin koittaa. Silti se oikea syväputsaaja on kumminkin myös tärkeä.

Juu, pesevämpi on, kuin MOP hydr. En nyt aio ostaa yhtään uusia shampoita tai hoitsikoita ennen, ku vanhat on lopussa. Pesin eilen Liquid Silkillä ja pesun jälkeen pää kutisi vähän, nyt jo vähemmän. Käytän nyt tuota shampoota useammin ja katson mitä tapahtuu pitemmällä aikavälillä.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #148 : 22.08.07 - klo:15:40 »
Pahus, taas kutittaa.

Olen käytellyt Glissin shampoota ja sen jälkeen olo on ihan hyvä, mutta nyt taas pitkästä aikaa pesin MOPilla ja kutina tuli takaisin. Ehkäpä olen herkistynyt shampoon jollekin ainesosalle?

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #149 : 22.08.07 - klo:17:04 »
^ Sitrusallergiaa? Eikö Mopeissa ole hedelmäuutteita esim appelsiinia? Itse en käytä mutta incejä olen katsellut. En ole uskaltanut ostaa Mopin Cleania, kun saattaa olla että sitruspitoiset jutut ärsyttävät hajusteiden lisäksi mun päänahkaa tms.