Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329128 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #15 : 23.01.06 - klo:01:44 »
vaikka lotionissa olisikin silikonia, sitä voi käyttää jos päänahka ei siitä ärsyynny tai ole muita syitä vältellä. Erisanin perus-vartalovoide on mukavaa päänahkanaamiona, samoin aqualan l ja humektan, joita voi käyttää myös shampoona
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Vulpes

• Vieras
« Vastaus #16 : 23.01.06 - klo:02:07 »
Oho, enpä muuten ole huomannutkaan että tuossa Essex lotionissa on silikonia! En ole sitä aikoihin käyttänytkään kun se ei oikein enää ole riittänyt tälle iholle. Jännä etten sitten saanut siitä mitään oireita. Dimethicone on näköjään incissä 6. ja cyclomethicone 8. Eipä oo vissiin tuon voiteen inciä tullut lueskeltua ainakaan store-aikoina  ;)

rotta

• Vieras
« Vastaus #17 : 30.01.06 - klo:00:02 »
Kehutaan nyt vielä vähän XZ Vanilja&Suklaata. On ollut käytössä ehkä kuukauden ja tykkään kovasti. Mulla kutisi päänahka joskus ihan hillittömästi ihan mihin aikaan vuodesta vaan, mutta eipä enää. Eli suosittelen. :)

Poissa PoohBear

• Hiushörhö
« Vastaus #18 : 03.02.06 - klo:20:14 »
Mulla on toiminut kutisevaan päänahkaan hyvin System4 kakkonen, eli se värjättyjen ja käsiteltyjen shampoo. Mutta muutenkin pitää olla hajusteetonta jos jotakin päähänsä tunkee.

Onkin just loppumassa tuo sh, enkä oikein tiedä ostaisinko tuota lisää, vai MOPin C-Systemin kosteuttavan.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #19 : 03.02.06 - klo:22:34 »
Mitä pitäisi tehdä kun päänahka hilseilee voimakkaasti?

Mulla on kova hilseily käynnissä ja syyksi epäilen syömääni antibioottikuuria, joka on siis tarkoitettu akneihon hoitoon eli suomeksi ihon kuivattamiseen. Mutta nyt siis kuivuu päänahka! Tummat vaatteet on olkapäiltä ihan kamalan näköiset vaikka en päivällä koskettele hiuksiani. Jos vähänkin raapaisen päänahkaa niin vaalea pilvi laskeutuu olkapäille. Onko tälle hilseilylle tehtävissä mitään vai pitääkö odottaa päänahan "kuoriutumista"?
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 04.02.06 - klo:01:46 »
Manna, kyse voi olla myös villiintyneestä hiivasienestä... Antibiotit meinaa tappavat myös niitä hyödyllisiä bakteereita, jotka pitävät liiallisen hiivankasvun - josta hilse voi johtua - loitolla  :-\ Jonkinlainen kuivanpään hilseshampoo voisi olla hyväksi, mulla on auttanut Sim system 4 shampoo 2.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #21 : 04.02.06 - klo:07:42 »
Mitä pitäisi tehdä kun päänahka hilseilee voimakkaasti?

Mulla on kova hilseily käynnissä ja syyksi epäilen syömääni antibioottikuuria, joka on siis tarkoitettu akneihon hoitoon eli suomeksi ihon kuivattamiseen. Mutta nyt siis kuivuu päänahka! Tummat vaatteet on olkapäiltä ihan kamalan näköiset vaikka en päivällä koskettele hiuksiani. Jos vähänkin raapaisen päänahkaa niin vaalea pilvi laskeutuu olkapäille. Onko tälle hilseilylle tehtävissä mitään vai pitääkö odottaa päänahan "kuoriutumista"?
Antibioottikuurin ajan kannattaa syödä probioottisia tuotteita, jotka pitävät huolta hyvistä bakteereista. Luontaistuotehyllyltä löytyvä Lactoseven on hyväksi havaittu. Gefilukselta löytyy myös jotain pillereitä, mutta eivät olleet muistaakseni yhtä vakuuttavia.

Poissa Rosey

• Hiushörhö
« Vastaus #22 : 04.02.06 - klo:11:05 »
Äitini päänahka kutisee paljon. Ihosta irtoaa jonkin verran kuivaa nahkaa, joka mielestäni ei ole hilsettä. Hiukset rasvoittuvat todella nopeasti, pestä täytyy joka päivä, joka taas kuivattaa päänahkaa lisää. Kokeilussa on ollu bio+ päänahkaa tasoittava shampoo ja hoitoaine (tai jottain sinne päin), vanilija-suklaa ja helokkiöljy. Öljy hillitsi kutinaa, mutta kuivaa ihoa irtoaa silti. Mikähän piru sitä piätä riivaa?

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #23 : 06.02.06 - klo:22:47 »
Mulla on auttanut kutisevaan ja kuivaan hiuspohjaan Joicon Biojoba, vaikka siitä on vastakkaisiakin kokemuksia joillakin ollut.
Kuten mulla, jolle tuo tuntuu suorastaan aiheuttavan kutinaa. En osta uutta pulloa, kunhan saan nykyisen tyhjäksi.

Tänään huomasin muuten apteekissa mielenkiintoisen tuotteen, Louis Widmerin Remederm-shampoon:
"Remederm Shampoo on kehitetty erityisesti kuivalle ja kutiavalle päänahalle. Se on hyvin siedettyä ja sopii usein toistuvaan tai päivittäiseen käyttöön. Remederm Shampoolla on rasvatasapainoa palauttava vaikutus ja se vähentää kutinaa. Antaa kuiville, kiillottomille hiuksille silkin hohdetta ja tekee ne helposti käsiteltäviksi. Karbamidi kosteuttaa kuivaa päänahkaa. Pantenoli sitoo ihoon kosteutta, suojaa ärsytyksiltä ja rauhoittaa ihoa. Polydokanoli vähentää kutinaa ja sillä on myös ihoa rauhoittava vaikutus. Shampoo sisältää antibakteerisia aineita ja on lievästi desinfioiva. Remederm Shampoo ei sisällä säilöntäaineita, väriaineita eikä hajusteita. Kliiniset tutkimukset vahvistavat tuotteen olevan tehokas ja hyvin siedetty kuivalle, kutiavalle päänahalle."

INCI: Aqua, Sodium Myreth Sulfate, Sorbitol, Sodium Lactate, Urea, Decyl Glucoside, Panthenol, Laureth-9, Lactic Acid, Sodium Cocoamphoacetate, Coco-Glucoside, Glyceryl Oleate, Capryloyl Glycine, Potassium Cocoyl PCA, PEG-120 Methyl Glucose Dioleate, Polyquaternium-10, PEG-200 Hydrogenated Glyceryl Palmate, Ethylhexylglycerin, Laureth-2, Sodium Chloride, Citric Acid, Potassium Chloride, PEG-7 Glyceryl Cocoate.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

rolla

• Vieras
« Vastaus #24 : 06.02.06 - klo:22:50 »
Mullakaan biojoba ei tee mitään vaikka siinä on, että auttaa jopa psoriarikseen. Silloin tällöin käytettynä on ihan ok perusshampoo kuten vaikka xz. Pidemmän päälle käytettynä biojoba tuntuu vaan ärsyttävän päänahkaa.

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #25 : 06.02.06 - klo:22:53 »
Silloin tällöin käytettynä on ihan ok perusshampoo kuten vaikka xz. Pidemmän päälle käytettynä biojoba tuntuu vaan ärsyttävän päänahkaa.
Mä muuten tykkäsin tuosta aluksi ja nimenomaan pidemmän päälle alkoi vasta kutittaa.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

rolla

• Vieras
« Vastaus #26 : 06.02.06 - klo:23:01 »
Silloin tällöin käytettynä on ihan ok perusshampoo kuten vaikka xz. Pidemmän päälle käytettynä biojoba tuntuu vaan ärsyttävän päänahkaa.
Mä muuten tykkäsin tuosta aluksi ja nimenomaan pidemmän päälle alkoi vasta kutittaa.

Sama fiilis jäi mulle.

Poissa Ani

• Haiven
  • *
« Vastaus #27 : 06.02.06 - klo:23:47 »
Mullakaan biojoba ei tee mitään vaikka siinä on, että auttaa jopa psoriarikseen. Silloin tällöin käytettynä on ihan ok perusshampoo kuten vaikka xz.

Biojoba on mustakin perusshampoo,  melko hyvä sellainen. Mutta ei auta mihinkään, mitä sen luvataan tekevän... Pesee kuitenkin ihan hyvin.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #28 : 07.02.06 - klo:07:45 »
Äitini päänahka kutisee paljon. Ihosta irtoaa jonkin verran kuivaa nahkaa, joka mielestäni ei ole hilsettä. Hiukset rasvoittuvat todella nopeasti, pestä täytyy joka päivä, joka taas kuivattaa päänahkaa lisää. Kokeilussa on ollu bio+ päänahkaa tasoittava shampoo ja hoitoaine (tai jottain sinne päin), vanilija-suklaa ja helokkiöljy. Öljy hillitsi kutinaa, mutta kuivaa ihoa irtoaa silti. Mikähän piru sitä piätä riivaa?

Kannattais varmaan tehdä visiitti ihotautilääkärin luo. En muista mikä sairaus se on, mutta oireet siinä on tuon tyyppiset, oisko se ollut ekseema?

blackcat85

• Vieras
« Vastaus #29 : 15.03.06 - klo:21:22 »
Mulla on kans ongelmana kutiseva päänahka, käytössä on XZ:n kosteuttava shampoo ja hoitis, mitä moni täällä on suositellut.. Ei ole auttanut minulla. Olen koittanu laittaa päähän oliiviöljyä muutaman kerran, mutta sekään ei ole vaikuttanut mitään.

Nyt vielä kun on pitänyt niin kovasti rapsutella, niin päänahka on menny ikäänkuin vähän rikki paikoittain, ja on tullu jotain "näppylöitä" tms. Ne tuntuu mutta en ole peilin kautta katsoessa nähnyt niiden punoittavan.

On tosi ikävää ja noloa kun pitää jatkuvasti rapsuttaa ihan ku ois pää täynnä täitä! Niitäkin hetken epäilin, mutta nyt on kahdesti tarkistettu eikä mitään ole löytynyt, joten ei sekään syynä ole. ;)

Osaisko joku sanoa mikä auttais?