Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329621 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #150 : 22.08.07 - klo:17:19 »
MOPeissahan on paljon kaikenlaisia kasveja jotka voivat sitä allergiaa tehdä/altistaa/aiheuttaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #151 : 23.08.07 - klo:09:16 »
Mulla ei kyllä pitäisi olla sitrusallergiaaja cleanista en saanut mitään oireita, mutta voihan se jotain muutakin olla. Siis muuta allergiaa. No, ehkä en osta tota shampoota enää, kohta se onkin jo lopussa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #152 : 23.08.07 - klo:09:37 »
Mun päänahka taas on alkanu kutisemaan aina O&H hoitiksen käytön jälkeen. Kaikkein muiden hoitisten käytön jälkeen kutinaa ei esiinny, mutta heti jos erehdyn laittamaan O&H:ta päähäni tai siis hiuksiin, niin päänahka kutisee koko sen päivän. Harmi vain, sillä tykkään tuosta hoitiksesta ja mulla on sitä vielä jäljellä aikamoisesti, mutta selvästikään päänahka ei enää kestä sitä ollenkaan. Kaippa päänahka on jotenkin herkistynyt jollekin ainesosalle, kyllähän O&H sisältää paljon esim. hajusteita.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #153 : 23.08.07 - klo:12:30 »
Mulla on ihan pahimpia päänahan kutittajia MOPin Hydrating Shampoo, O&H hoitis, Nexxus Therappe ja Humectress sekä Lanzan Dry Hair -sarja. En ole toistaiseksi löytänyt näistä muuta yhteistä tekijää kuin että ovat kaikki hyvin kosteuttavia ja tekevät hiuksista upeat  :-\
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 23.08.07 - klo:12:41 »
Mulla taas kaikkein pahin kutinan aiheuttaja on O&H shampoo.Kutina yltyy niin silmittömäksi sillä pesun jälkeen,että raavin unissani päänahan ihan verille.Sen sijaan hoitis ei aiheuta mulle mitään oireita,edes CO-pesussa.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #155 : 01.09.07 - klo:04:17 »
Mulla taas kaikkein pahin kutinan aiheuttaja on O&H shampoo.Kutina yltyy niin silmittömäksi sillä pesun jälkeen,että raavin unissani päänahan ihan verille.Sen sijaan hoitis ei aiheuta mulle mitään oireita,edes CO-pesussa.

O&H shampoossa kutinan aiheuttaja voi olla kiiwi. Hoitikseen tuota helposti allergisoivaa karvaperunaa ei ole lisätty mutta shampoossa sitä jostain syystä on. Sen takia en ole uskaltanut ostaa O&H tweeniä vaikka kuinka mieli tekisi ja tarvitsisin sen hoitiksen, mutta pelkään että olen allerginen kiiwille. En muista varmaksi että olenko, enkä halua välttämättä virkistää muistia kuivan ja herkän päänahan kustannuksella  :P
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #156 : 03.09.07 - klo:11:04 »
Kyllä se on nyt uskottava, että tämän pään on parasta pitää taukoa hajustetuista tehismuhitteluista. Josko olen viime aikoina suorittanut huuhtelun huolimattomasti, tai sitten syynä on tosiaan päänahan hautominen parfymoiduilla tuotteilla, mutta vaivana on ollut kiusallinen kutina herkässä päänupissa. Siirryn vähäksi aikaa käyttämään hajustamatonta Dermosydin shampoota ja hoitiksena jotain kevyttä, sillä hiusten kiiltoa ja takuttomuutta tärkeämpi asia mulle on päänahan ihon terveys.  :-\
Tästälähon päänahan lähelle pääsevät vain luonnonöljyt, kaikki parfyymitökötit pannaan, olivat kuinka ihqutehokkaita hyvänsä..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #157 : 03.09.07 - klo:18:19 »
Tästälähon päänahan lähelle pääsevät vain luonnonöljyt, kaikki parfyymitökötit pannaan, olivat kuinka ihqutehokkaita hyvänsä..

Tuotevinkkinä voisin sanoa, että LV:n tehohoitoaine on mielestäni oivallista juuri erilaisten luonnonöljyjen kans käytettynä, ja hoitis on hajustamatonta ja muutenkin herkälle iholle suunniteltu. Halpa puteli, josta riittää aika pitkälle, varsinkin kun sitä jatkaa hyvillä öljyillä. Itse käyttelin kans tuota putkeen vähän aikaa, kun rupesi päänahkaa kutiamaan hiukan liian paljon, ja kyllähän se sillä rauhoittuikin selvästi.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #158 : 03.09.07 - klo:21:54 »
Kiitos vinkistä! Täytynee katsella LV:tä hyllyistä. Olin sitä vähän ajatellutkin kiittävien kommenttien takia.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #159 : 12.09.07 - klo:16:02 »
Eräänä tuotevinkkinä (tosin itse en testannut kun rasvainen päännahka) kaikille kuivasta päänahasta johtuvasta kutinasta kärsiville; kannattaa ehkä testata Decubalin mild shampoo, katselin inciä ja sisältää mm. jojoba-avokado- ja kookosöljyä sekä karitevoita, ei hajusteita tai parabeeneja. Tosin, en tiedä onko hintansa väärti ja onko öljyt niin hyvässä muodossa kuin kylmäpuristetut luonnolliset öljyt...mutta jos ei jaksa sekotella itse, niin tuossa niitä ainakin oli valmiina. ;)

Webekhet

• Vieras
« Vastaus #160 : 12.09.07 - klo:16:32 »
Kiitos Bembo kovasti vinkistä, mä voisinkin hyvin kokeilla tuota. Satunnaisesti vieläkin päänahka kutiaa, mutta huomattavasti vähemmän kuin viime talvena. Voisi ennaltaehkäistä tuota kutinaa tänä talvena, vaikkakin veikkaan että mun kutina tulee pääsääntöisesti hajustetuista tuotteista eikä kuivuudesta. Kovasti tekisi mieli kokeilla öljyjen kanssa pelaamista, mutta olen kovin epäileväinen niiden suhteen kun hiukset rasvoittuvat kuitenkin suht helposti, joten tuosta olisi hyvä aloittaa. Toivottavasti ovat säilyttäneet edes osan tehostaan tuossakin muodossa.

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #161 : 12.09.07 - klo:17:14 »
Itsellä kutinan laukaisee etenkin kaikki teolliset tuotteet, parhaiten toimii luontais shampoot ja apteekin. Tai hajusteettomat. Glissin shampoo aiheutti kauheat reaktiot kuten yleensäkin minulle monet marketin tuotteet (paitsi xz). Parhaimmaksi olen havainnut etenkin talvella decubalin hoitoaineen, siinä on sitä viilentävää ainetta. Toisille voi tehdä liiankin kirpeää. Ei tehoa minusta kovin pitkään, mutta silloin tällöin käytettynä aivan unelma minulle ainakin. Miehellä hilseilevä pää talvisin ja hänkin tykkäsi kovasti.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #162 : 12.09.07 - klo:19:17 »
Hohhoijaa.. Mun taitaa olla kohta aika mennä ihan lekurin puheille tän kutinan kanssa..
Aikaisemmin tuolla jo taisin hehkuttaa että Aqualan ällät ja muut kikat on auttaneet, mutta ruskan marjat! Aqualaani toimi jonkin aikaa, käytin pelkästään sitä (ja hoitoainetta, mitä en laittanut päänahkaan asti) ja pesin tuolla tavalla neljän-viiden päivän välein. Sitten alkoi pelkkä voiteella lotraaminen aiheuttaa sellaista tunnetta että päänahka ei hengittäisi kovin hyvin ja sen takia kutiaisi, joten pesin silloin tällöin paul mitchellin tea tree-shampoolla. Tuo yhdistelmä toimi hetken ja nyt taas kutittaa niin vietävästi. Päänahka on ihan ruvilla raapimisesta ja hilseilee.. Pesuvälin pidentäminen ei ole tuntunut tekevän sekään yhtään mitään mun päälleni, samaan tapaan lähmästyy ja kutisee kun aikasemminkin. Nyt on alkanut vielä hiustenlähtökausikin, en tiiä liittyykö tohon kutinaan mutta niitä tuntuu lähtevän enemmän kun pari viikkoa sitten.
Olenkin tässä unelmoinut pahimpina kutinapäivinä että käyn kaverilta hakemassa trimmerin ja vetäsen koko tukan surutta pois. Näinpä yksi yö untakin että lääkärisetä keritsi mun pään..
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Kia

• HAIRahtanut
« Vastaus #163 : 12.09.07 - klo:21:52 »
Kipi kapi Hallonnikas ihotauti lekurille. ;) Mulla oli juuri samanlaista oiretta nahkat kesi päänahasta oikein urakalla, vaikka kuinka Aqualanilla ja Sim:n öljyhoitoa käytti ja kutina oli aivan hirveä.
Viimeisenä vaihtoehtona lääkäriin tuloksena antibiotti, koska oli jo tulehtunut sekä lyhyt kortisoni kuuri kutinaan plus tietty rasvaa pahimpiin kohtiin. Kolmessa päivässä ei olisi uskonut että jotain edes olisi ollut. Eniten harmittaa se etten älynnyt mennä  aikaisemmin vaan kärvistelin ja raavin.
Eihän tietysti takuita ole kauan tuo pysyy taas hyvänä ja aikamoista myrkkyähän nuo lääkekuurit on, mutta yksikin päivä ilman raapimista ja kutinaa on juhlaa :)
Näillä mennään....

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #164 : 12.09.07 - klo:22:07 »
Hallonnikas, uskallan vielä puhua oliiviöljyn puolesta ja rohkaista testaamaan sitä. Se on pelastanut minut kutisevilta ihottumaläiskiltä ja rauhoittanut ärtyneen päänahan useamman kerran. Kannattaa levittää ja hieroa öljyä kunnolla koko päänuppiin & peittää vaikkapa suihkumyssyllä, ja odotella jopa yön yli.
Kalju päänahka tuntuisi varmasti ihanan viileältä, mutta ajan kanssa saattaa tuntua liiankin vilpoisalta  :D
Sitä paitsi, paljas nahka on myös ärsytyksille alttiimpi, eikä pidemmän päälle paras vaihtoehto.
Pieni sänki siis kannattaa aina jättää  ;)

1b F/M ii