Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329177 kertaa)

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #165 : 12.09.07 - klo:22:30 »
Yksi todella hyvä shampoo kuivalle, kutisevalle päänahalle on Neutrogenan T/gel shampoo for dry irritated scalp. Mun pää kutisee varsinkin talvisin mutta viime talvena ei juuri ollenkaan kun sain pullollisen tätä shampoota. Käytin joka toinen tai kolmas pesu. Pesee tosi hellävarasesti, sopii myös käsitellyille hiuksille.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Breezy

• Vieras
« Vastaus #166 : 18.09.07 - klo:12:26 »
Aiheuttaako muilla Tigin BG:t kutinaa päänahkaan?  Värjäytin hiukseni 6.9. ja värjäyksen jälkeen päätäni kutisee aina pari päivää ja sitten se loppuu. Mutta tällä kertaa kutina on jatkunut siitä saakka. Vaihdoin juuri kampaajaa. Voiko väriaineilla olla niin paljon eroa, että eri merkkinen väri aiheuttaa heti allergisen reaktion? Nyt taitaa BG:t joutua kaappiin ja joudun hakemaan kaupasta XZ:t käyttöön? Mietin tässä vaan, että kumpaa kokeilisi ensin hilsehoitoa vai vanija-suklaata?

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #167 : 18.09.07 - klo:12:57 »
^ Eiköhän kannata vaniljasuklaata kokeilla mieluummin, jos päänahka on ärtynyt niin hilseshampoo on turhan voimakas ja ei sulla varmaankaan hilseongelmaa kuitenkaan ole. Kosteuttavaakin voisi kokeilla, voi olla että iho on kuiva värin ja pesevän shampoon jäljiltä.
« Viimeksi muokattu: 18.09.07 - klo:12:58 kirjoittanut Aquatar »

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #168 : 18.09.07 - klo:13:50 »
Itsellä ei ollut yksityisestä ihotautilääkäristäkään hyötyä. Sanoi vain, että ei osaa mitään tehdä, käytä aqualania  >:( Mutta lääkäreitä on joka lähtöön.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #169 : 18.09.07 - klo:17:46 »
Ensiviikolla on lääkäriaika.. Toivottavasti se keksii jonkun keinon hoitaa tän pään. Koulun terkkarille kun kävin näyttämässä niin se vaan tutki kun ruttosta, tökki sormenpäillä varovasti hiuksia syrjään että näkee. Ja kysy vielä että onko mun koiralla kirppuja... ;D Se tuli siihen tulokseen että - tadaa! - mun päänahkani on ärtynyt ja ruvilla. ::)
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

eini

• Vieras
« Vastaus #170 : 18.09.07 - klo:18:31 »
Nyt on pakko kommentoida!
Teksti ei ole tarkoitettu kenellekään henkilökohtaisesti, mutta valitettavasti tällä hetkellä monella ihmisellä on täitä! :-\
Eli jos on kutinaa se voi olla täi joka siellä puree saadakseen verta ihmiseltä ja jos näyttää että on ns. hilsettä(varsinkin päälaella ja korvien yläpuolella) ne voivat olla sarviaisia >:(
Eli kannattaa ajatella myös tuota asiaa...

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 18.09.07 - klo:18:38 »
Nyt on pakko kommentoida!
Teksti ei ole tarkoitettu kenellekään henkilökohtaisesti, mutta valitettavasti tällä hetkellä monella ihmisellä on täitä! :-\
Eli jos on kutinaa se voi olla täi joka siellä puree saadakseen verta ihmiseltä ja jos näyttää että on ns. hilsettä(varsinkin päälaella ja korvien yläpuolella) ne voivat olla sarviaisia >:(
Eli kannattaa ajatella myös tuota asiaa...

Tarkoitatko saivareita? Saivare on täin muna ja muistuttaa pientä seesamin siementä (tosin voi sitä luulla hilseeksikin).

http://fi.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4%C3%A4t%C3%A4i
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

eini

• Vieras
« Vastaus #172 : 18.09.07 - klo:20:02 »
Juu juuri saivareita ;D
Meillä on koulussa vahkottu niistä koko syksyn ajan kun todella monella asiakkaalla on löytynyt saivareita päästä >:(

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #173 : 18.09.07 - klo:22:47 »
Aiheuttaako muilla Tigin BG:t kutinaa päänahkaan?  Värjäytin hiukseni 6.9. ja värjäyksen jälkeen päätäni kutisee aina pari päivää ja sitten se loppuu. Mutta tällä kertaa kutina on jatkunut siitä saakka. Vaihdoin juuri kampaajaa. Voiko väriaineilla olla niin paljon eroa, että eri merkkinen väri aiheuttaa heti allergisen reaktion? Nyt taitaa BG:t joutua kaappiin ja joudun hakemaan kaupasta XZ:t käyttöön? Mietin tässä vaan, että kumpaa kokeilisi ensin hilsehoitoa vai vanija-suklaata?

Kokeile mieluummin ihan hajusteettomia, värinaineettomia ja vieläpä ihan säilöntäaineettomia (jos mahdollista tai löydät) hiustenhoitotuotteita päänahan kutinaan kuin XZ-tuotteita. Siis onhan nuo XZ:t jo astetta hiukan parempia kuin Tigit noin niin kuin hajusteiden puolesta, mutta parhain vaihtoehto olisi kuitenkin hajusteeton ja silikoniton tuote. Marketista löytyy mm. LV ja Erisan, kampaamoista mm. SIMin Dermasyd-sarja ja apteekeista löytyy vieläkin useampi vaihtoehto.

Poissa Jadey

• HAIRahtanut
« Vastaus #174 : 18.09.07 - klo:23:58 »
Onko kukaan kokeillut Tukkacure-firman tuotteita päänahan ongelmiin? Katselin noita sivuja ja ainakin tuon hapanhoidon eli acid treatmentin luvataan auttavan mm. kutinaan. Tilasin sieltä tuollaisen setin, johon kuuluu syväpuhdistaja, hapanhoito ja hoitava shampoo, kun tässä on ollut vähän kutinaa, taliköhnää ym.

Kävin pari vuotta sitten eräässä kampaamossa ottamassa muutaman noita hapanhoitoja samaan vaivaan ja niistä oli apua. Käsittääkseni tuo mitä tuolta nettikaupasta saa on täsmälleen samaa ainetta, mitä siellä kampaajallakin laittoivat.

http://www.tukkashop.com/hoitotuotteet/acid-treatment/
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #175 : 20.09.07 - klo:13:38 »
Tunnustan viimeviikon perjantaina pesseeni tukkani Sunsilkillä. Olimme mieheni kanssa saunomassa hänen siskonsa luona enkä jaksanut raahata omia mukaan, joten tuli pestyä Sunsilkin värishampoolla ja päälle jotain Sunsilkin hoitoainetta. Tällä viikolla mun pääni on kihissyt ja kutissut sekä hilseilee. Voiko yksi pesukerta saada tuon aikaan? Mitähän tähän päähän kannattaisi tunkea että kutina lakkaisi. Humektania muhittelin tiistaina.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #176 : 20.09.07 - klo:13:42 »
Tunnustan viimeviikon perjantaina pesseeni tukkani Sunsilkillä. Olimme mieheni kanssa saunomassa hänen siskonsa luona enkä jaksanut raahata omia mukaan, joten tuli pestyä Sunsilkin värishampoolla ja päälle jotain Sunsilkin hoitoainetta. Tällä viikolla mun pääni on kihissyt ja kutissut sekä hilseilee. Voiko yksi pesukerta saada tuon aikaan? Mitähän tähän päähän kannattaisi tunkea että kutina lakkaisi. Humektania muhittelin tiistaina.

Silikoni voi kyllä aika pahastikkin ärsyttää päänahkaa, mutta kyse voi olla jostain muustakin. Itse ainakin ensimmäiseksi pesisin syväpuhdistavalla shampoolla ja laittaisin sen jälkeen humektania päänahkaan runsaasti. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #177 : 03.10.07 - klo:11:01 »
Mulla on kutissut päänahka viime aikoina aivan hillittömästi. Pari shampoota on tainnut pahentaa vaivaa (MOPin Hydrating, Urtekramin Aloe Vera - noissa on kummassakin sitrusuutteita, ehkä niistä johtuu). Otin mieheltä kokeiluun Decubalin Dry Scalp Treatment -päänahan hoitoaineen, joka sisältää mentholia. Kihelmöivä ja "kylmä" tunne, jonka aine aiheuttaa päänahkaan, ei ole aivan mieleeni, mutta muuten vaikuttaa lupaavalta. Kutina on selkeästi vähentynyt. Ajattelin käyttää tuota ainakin muutaman kerran peräkkäin kuurina.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #178 : 08.10.07 - klo:16:26 »
Nonni.. mun päänahankutinaongelmani on nyt edennyt siihen asti että kävin lääkärillä edellisviikolla. Lääkäri määräsi kortisoniliuosta mitä käytinkin edellisviikon ohjeen mukaan, eli aamuin illoin. Kutina oli tuon viikon kuurin ajan poissa, mutta viime viikolla kun pidin taukoa tuosta liemestä alkoi kutista jälleen. Tänä aamuna laitoin ainetta taas, kuten lääkäri neuvoi. Mua neuvottiin palaamaan asiaan jos muutaman viikon jälkeen vielä kovinkin kutisee ja oireilee, testailen siis vielä tän ja ensiviikonkin..

Voikohan toi kortisoniliuos tuoda helpotusta vaivaan vaan sillon kun sitä käyttää, vai onko sen tarkotus saada ongelma kokonaan aisoihin? Lääkärin mukaan ei olisi ainakaan mitään allergiaa tää mun kutinani, koska mitään semmosia oireita ei oo ilmenny.. Mistään varsinaisesta vaivasta ei ollu puhetta, täti totes vaan että on ärtynyt päänahka ja määräs lääkettä "päänahan ihottumaan". ??? Sano se sitäkin että kannattaa nyt ainakin toistaseksi vältellä värejä ja käyttää mahdollisimman hellää pesuainetta..

Montakohan kuukautta tätäkin piinaa saa vielä kestää... ::)
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #179 : 08.10.07 - klo:16:30 »
^ Vähän samoja kokemuksia on ja itsekin kävin juuri pari päivää sitten ostamassa taas kortisoniliuosta. Kyllä mulla kortisoni saa sen vaivan katoamaan joksikin aikaa kokonaan (kun olen pari viikkoa käyttänyt joka päivä eli sen pullollisen), mutta sitten se palaa taas uudestaan  :-\.

Mulla sietämättömimmä kutinan saa aikaan Joicon rekku, kun sitä kuitenkin vähän joutuu tuonne niskaan päänahkaankin.
1bFi