Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329188 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #180 : 08.10.07 - klo:22:56 »
Kannattaa muistaa sekin kortisonin kanssa että se saattaa itsessäänkin aiheuttaa kutinaa pidemmällä käytöllä. Itse olen nyt syksyisinä kuivuuskutina-aikoina pessyt Avecydillä, hauduttanut perusvoidetta ja käyttänyt kutittamattomia hoitoaineita sekä jätettävää päänahan hoitovoidetta (Bio+ keltainen).
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #181 : 09.10.07 - klo:19:47 »
Mulla on kanssa taas kutissut päänahka kovasti,syynä ollut kylmät ilmat,keskuslämmitys ja MOP:in Hydrating shampoo.Olen nyt muutaman päivän muhitellut päänahkaa humektanilla ja kutina on selkeästi rauhoittunut.Silti inhoan tätä vuodenaikaa,kun päänahka on niin kireänä.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #182 : 09.10.07 - klo:21:19 »
Mulla tää kutina ei tosiaankaan riipu vuodenajasta tai kuun asennosta.. Se iskee millon iskee, ja voi olla montakin vuotta poissa, kunnes hyökkää taas tämmösenä että tekis mieli repiä joka ikinen karva päästä. Poikkeuksena pipokauden alottaminen, mikä aiheuttaa kenellä tahansa ihmisellä jonkinlaista kutinaa ja ahdistusta. ;D Oon nyt kaks kertaa laittanu kortisonia taukoviikon jälkeen ja heti on kutina helpottanu. Selvästi myöskin huomaa, että mitä pitempi aika pesusta on, sitä enemmän tekee mieli rapsutella. Huomasin tässä äskettäin myös käsivarren iholla jotain ihottumaa, ja pelästyin että mikä ihmeen sieni muhun on iskenyt. :o Jos ei ensviikon puoliväliin mennessä oo tokeentunu tää vaiva niin sitten soi lääkärin puhelin..
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 22.10.07 - klo:13:57 »
Mulla on päänahan kutinaan (jota esiintyi ympäri vuoden, mutta enemmän kuitenkin talvella) auttanut monen asian summa. Ensinnäkin, olen alkanut käyttää ruokavaliossani enemmän hyviä rasvoja, kun aiemmin karsin rasvojen käyttöni ihan minimiin. Olen myös siirtynyt CO-pesuihin, jotka ovat selkeästi rauhoittaneet päänahkaa. Samoin sitä on rauhoittanut silikonittomien shampoiden käyttö ja muotoilutuotteiden käytön vähentäminen. Ja yllätys yllätys: olen myös alkanut pestä hiuksiani useammin! Aiemmin pesin hiukseni 2 kertaa viikossa, vaikka harrastin 5 kertaa viikossa liikuntaa niin, että hikoilin oikein kunnolla. Nyt pesen hiukseni 3 kertaa viikossa ja päänahka voi paljon paremmin. Uskon siis, että osa tuosta kutinasta saattoi hyvinkin johtua päänahan likaisuudesta. Vaikea sanoa, onko joidenkin asioiden vaikutus ollut toisia suurempi vai onko kaikkia tarvittu päänahan kunnon paranemiseen, mutta olen kyllä vallitsevaan tilanteeseen erittäin tyytyväinen!
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #184 : 26.10.07 - klo:22:58 »
 Täytyypi sanoa, että Clean on tämän päänahan pieni (tai suuri) pelastus. Kuivuuteen, kutinaan ja hilseilyyn erittäin taipuvainen nahkani tykkää hyvää Cleanistä, tämä vie hilsettä paremmin kuin mikään muu. Pari muun shampoon/CO:n pesukertaa välissä ja päänahka alkoi taas oireilla, mutta Cleanillä hilse oli taas poissa.

Toinen aika hyvä shampoo tälle päälle oli rasulia sisältävä Urtekramin Punahenna. Ajattelin seuraavaksi ostaa Cleanin rinnalle Rasul- sekä vaikkapa Tea tree-shampoot, jotta päänahka saa vähän vaihtelua eikä vain kyllästy tähän yhteen mömmöön.  ;)
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #185 : 28.10.07 - klo:13:14 »
Mulla on nyt parin viikon ajan kutissut päänahka niin paljon, ettei koskaan aikaisemmin. Yleensä Clean on auttanut, mutta nyt se tuntuu vaan lisäävän kutinaa. Olen pessyt pääasiassa nyt CO:lla käyttäen XZ Tyrnitehistä ja Pirkka hoitoainetta värjätyille hiuksille. Jätettäväksi en ole laittanutmitään muuta kuin jojobaöljyä, enkä muotoilutuotteita ole käyttänyt lainkaan.

Edellispäivänä pesin WWW syväpuhdistavalla shampoolla ja hoitoaineena käytin O&H:ta. Eilen värjäsin hiukseni Casting Creme Glossilla, jonka perään laitoin hieman vanilja-suklaa-hoitista ja aivan latvoihin värin mukana tullutta silikonipommia. Nyt on semmoinen tunne, että voisin raapia koko päänahan irti.

Illalla ennen hiusten pesua voitelu Humektanilla ja perään co-pesu EHS hunajahoidolla. Jospa auttaisi edes vähän. Tuntuu, että kaikki tuoksuvat tuotteet lisää kutinaa, silikonista puhumattakaaan. Ennen ei päänahka ole näin herkkä ollut :(
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Annelina

• HAIRahtanut
    • Designin'Eyes
« Vastaus #186 : 03.11.07 - klo:19:46 »
Miulla on kuiva ja ajoittain kutiseva päänahka. Nyt kaipaisin suosituksia uudesta paanahkaan jätettävästä hoitoaineesta, joka rauhoittaisi kutinaa ja kosteuttaisi päänahkaa. Olen käyttänyt viimeeksi BIO+-sarjan geelivoidetta, mutta koen sen todella kalliiksi kulutukseen nähden, koska laitan sitä joka pesun jälkeen. Eli olisiko jotain edullisempaa tai riittoisampaa tuotetta? Apteekkilehdessä huomasin, että Decubal-sarjassa olisi jonkinlainen kosteuttava aine, onko kellään kokemuksia? Yleensäkin apteekin tuotteita voisinkin vaihteeksi kokeilla.
Kosmetiikkapurkautumista osoitteessa http://designineyes.blogspot.fi

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #187 : 03.11.07 - klo:20:02 »
Minulla Simin Oil Cure on auttanut kutisevaan ja kiristävään päänahkaan. Loistavaa vaalennuksen jälkeen (en käyttäisi vastavärjättyyn tukkaan sillä nimenkin mukaan sisältää öljyjä ja öljy haalistava hiuväriä) mutta enivei tuo on toiminut minun päässä. Äitini käyttää tätä usein, ja on auttaut hänen päänahkapsoriin. Olein usein laittanut yön yli muhimaan ja aamulla kun pesee pois päänahka tuntuu hyvältä. Lisäksi tuo sisältää jotain mentolia tms joka tuntuu ihanan viileältä. :)
« Viimeksi muokattu: 04.11.07 - klo:13:16 kirjoittanut Tukkis »

Poissa Annelina

• HAIRahtanut
    • Designin'Eyes
« Vastaus #188 : 03.11.07 - klo:21:07 »
^ Miulla itse asiassa on toi Oil Cure, juuri äsken saunassa muhittelin sen kanssa  :)  Mukava tuote, mutta nyt haen täysin päänahkaan jätettävää hoitoainetta, jota ei tarvitse pestä pois. Eikös Simillä ole myös juuri sellainen neste muistaakseni..
Kosmetiikkapurkautumista osoitteessa http://designineyes.blogspot.fi

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #189 : 03.11.07 - klo:22:02 »
^ Simillä on juu neste, Therapeutic tonic. Mä oon käyttänyt tuota muutaman pullon ja tykkään. Korputtaa tyven jos ei muista kammata läpi, mutta kohottaa kivasti ilman mitään muotoiluja ja ei rasvoita tai mitään. Tuossakin on mentolia ja viilentää päänahan ja mulla on ainakin auttanut kutinaan.

Samoin Wellalla on SP sarjassa neste, Sensitive lotion. Tuo ei kyllä yllä samalle tasolle Simin nesteen kanssa, ei oikein tunnu miltään päänahassa ja mun mielestä ei auta kutinaan kovin pitkävaikutteisesti.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 08.11.07 - klo:20:28 »
Ja mun ongelmani senkun jatkuu >:(
Toiseen kertaan piipahdin lääkärillä, mukaan tuli resepti entistä vahvempaan kortisoniliuokseen ja kehotus kokeilla Nizoralia. Nizoralilla oonkin jo pessy kerran, tuloksena hillitön takkupallo, mitä oli ihan tuhottoman hankala saada auki. Normaalisti mun tukka ei pahemmin takkuunnu. Päänahkaan vaikutti niin että pesun jälkeen parin tunnin päästä kutisi varmaan enemmän kun koskaan.

Lueskelin sitte tuoteselosteesta että Nizoral voi alkuun saada oireet pahenemaan, mutta parin käyttökerran jälkeen pitäis alkaa tehota. Onneks se hullu kutina rauhottu seuraavan yön aikana. Toivotaan että toi tehois nyt, niin loppuis tää karvanlähtökin, tuntuu että tukasta on enää puolet jäljellä kun hiusta lähtee joka pesussa niin että lattiakaivo peittyy punasella karvalla..

Hyvähän tää shampoohoitokin on kokeilla, ei kuulemma ihotautilääkäri suostu ottamaan päänahkavaivasta vastaan jos ei oo kokeillu Nizoralia tai jotain vastaavaa.
« Viimeksi muokattu: 08.11.07 - klo:21:00 kirjoittanut Kikka »
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

jayman

• Vieras
« Vastaus #191 : 13.11.07 - klo:08:59 »
Omalla avokilla on atooppinen iho, mikä luonnollisesti vaikuttaa päänahkaan myös. Hän on todennut Tricodermin tuotteet toimiviksi. Erityisesti joku "reconstruct" -shampoo, vaaleanpunainen värikoodi on ollut hyvää. Ei ehkä pese hiuksia niin hyvin kuin jotkut muut, mutta käytä esmes pari kertaa viikossa oman lempparishampoon ohella.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 26.02.08 - klo:20:05 »
Ei tästä niin vaan pääse eroon. >:(
Nyt on yksityinenkin ihotautilääkäri nähty eikä sekään sen kummempia osannut sanoa, määräsi jotain reseptivoidetta joka ilmeisesti tehoaa joihinkin sieniinkin ja käski ostaa Decubalin kuivan päänahan hoitoainetta apteekista. Kyseli kyllä että onko mulle tehty väriaineallergiatestiä, ja sanoi että stressikin voi aiheuttaa kutisemista.. Stressaantunut mä en kyllä tunne olevani, ainakaan jatkuvasti.. ja luulis että jos ois jollekkin värille allerginen niin päänahka riehaantuis vaan värjätessä kun se väri siihen varsinaisesti osuu? Tällä hetkellä mulla on jumalaton juurikasvu, joten nahka ei oo väriä nähnykään moneen kuukauteen.
Se lääkärin määräämä voide kyllä tehos, taas tasan sen aikaa kun sitä kuuriluontosesti käytti. Heti kun se loppui niin kutina ja hilseily iskivät jälleen. Samalla päänahassa on jotain ruven tuntusia hilseen näkösiä kökkäreitäkin. Voi inha! Mikä ihme tämmöstä voi aiheuttaa? :-\

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #193 : 26.02.08 - klo:23:31 »
Olenkin tässä unelmoinut pahimpina kutinapäivinä että käyn kaverilta hakemassa trimmerin ja vetäsen koko tukan surutta pois. Näinpä yksi yö untakin että lääkärisetä keritsi mun pään..

Jep. Mun onglema ei ole ainakaan vielä paha kuin sun, mutta alkaa kyllä ottaa päähän tää hilse. Sitä vasta tuleekin jos pesee CO:lla, mutta silti kuitenkin on kuulemma kuivaaahilsettä. Mitä likasempi tukka, sitä enemmän kutiaa. Päänahka on raavittu auki, ja nyt ilmeisesti jotain rupia tuola, ainaki ne on ihan prkl  rumia, niinku ois päänahassa jotain rakkuloita (kun ovat vaaleanpunaisia). 3:lla viime pesukerralla oon kuorinut päänahan, 2kertaa Simin System 4 Oily Curella ja yhdesti omalla sekoituksella jossa oli kaakaovoita, karitevoita ja sokeria. Jos hikoilen, päänahkaa alkaa pakoitellen pistää, tai jotenkin kirvellä kovasti (ilmeisesti kohdista jotka on auki). Tänään ajattelin että parempaan menossa mutta EI, tommoista ihan laattamaista hilsettä joka irtoaa todella helposti päänahasta. Saisinko udella Hallonnikas, mitä kortisoniliuosta olet käyttänyt ? Kannattaako mun mennä tapaamaan tohtoria? Mun ongelmahan vois sillä ratketa, ainaki voisin testata.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #194 : 27.02.08 - klo:14:41 »
Saisinko udella Hallonnikas, mitä kortisoniliuosta olet käyttänyt ? Kannattaako mun mennä tapaamaan tohtoria? Mun ongelmahan vois sillä ratketa, ainaki voisin testata.

Ehkä kannattaa kokeilla sitä lääkäriä, kumminkin nää mun kortisoniliuokset ja se voide on ollu ihan reseptilääkkeitä... Oon siis käyttäny Locoid 0,1% ja Betnovat scalp liuoksia, joista kumpikaan ei tuntunu tekevän oikeen mitään, muuta kun ärsytti mua lihvaamalla hiukset... Ja viimitteeks käytin Fucicort- voidetta (muistaakseni kirjotettiin noin) joka tosiaan autto sen hetken kun sitä käytti. Mulla ois joku semmonen muistikuva että noita kortisoniliuoksia ei sais käyttää jos päänahka on auki. Ne raavitut haavat voi kumminkin tulehtua, ja tulehtuneeseen päänahkaan ei ainakaan saa laittaa kortisonia.

Eli lääkärille mars, jos ahistaa ihan kauheesti. Mun pitäis ottaa itekin uudestaan yhteyttä siihen lääkäriin jos se vaikka tälläkertaa sais jotain aikaseks.. Kannattaa varautua siihen että ne ei osaa sanoa yhtään mitään, ilmeisesti päänahan ongelmiin on vaikea löytää mitään syytä ellei ihan tehä jotain kokeita.