Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329426 kertaa)

Poissa Kia

• HAIRahtanut
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #225 : 21.01.09 - klo:21:59 »
Mulla on kanssa päänahka kutissut viimepäivinä ihan liikaa, päänahka ruvella ...Ärrinmurrin... Johtunee luultavasti BG Sh:sta, joten puteli hyllylle ja Paluu Tea Tree ja Aqualan L pesuihin ja Oil Cure muhitteluihin.
Näillä mennään....

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #226 : 21.01.09 - klo:23:39 »
^ sama oire Tigin BG:sta jos sitä käytti monta pesua putkeen. Onneksi sain sen putelin loppuun ;D taisi tulla todetuksi että silikonishampoita ei tähän nahkaan ainakaan jatkuvasti voi käyttää. Kutinan ja hilseilyn sain  aisoihin LCH:stä nappaamallani suolahauteella, se tosin kirvelee jos päänahassa on naarmuja mutta auttaa ja on halpa testata.

Osoite vielä tännekin:
http://forums.longhaircommunity.com/vbjournal.php?do=article&articleid=46
this too shall pass.

Poissa Kia

• HAIRahtanut
« Vastaus #227 : 22.01.09 - klo:00:42 »
Kiitos deko, laitan testaukseen hetimiten ;)
Näillä mennään....

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #228 : 22.01.09 - klo:13:46 »
Marketin Biozellin(?) shampoo on ainaskin auttanut avolla tuohon kutinaan. :9 En nyt muista mikä se niistä kolmesta oli, mutta kuitenkin se herkän ja kuivan päänahan. Yllättävän kallis markettishampooksi, n. 8 e.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Nemain

• Hiushörhö
« Vastaus #229 : 22.01.09 - klo:18:48 »
Mullakin on alkanut päänahka hilseilemään ja kutisemaan. Luulin ensin, että se johtuisi Igoran väristä, mutta näköjään muutkin värit pahentavat tätä. Olen koittanut rasvailla päänahkaa Humektanilla, ja nyt ostin kokeiluun Decubalin Dry Scalp Treatmentin.
1bFii
Manicure - raha parantaa

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #230 : 22.01.09 - klo:20:20 »
Olen huomannut että Body Shopin Inkivääri hilseshampoo on toiminut mulla nyt jonkun aikaa melkoisen hyvin. Ei ole aiheuttanut kutinaa, ja kaamea lumipyrymäinen hilseily on laantunut paljonkin.. Toivon että toi pysyisi mulla sellaisena shampoona mitä voisin käyttää tulevaisuudessakin, nimittäin musta tuntuu että kun käytän tarpeeksi pitkään tiettyä shampoota se alkaa tuotteesta riippumatta kutittaa mua. Olisikohan tarpeen siis löytää muutama toimiva kutittamaton shampoo, ja vuorotella niitä? Ei kun etsimään siis.. ::)

Testaan par'aikaa tänään saamaani Lushin Snake Oil Scalp Massage baria.. Toivon että se auttais kutinaan hilseilyn lisäksi.. Siis ainakin sen luvataan auttavan hilseilyyn. Oli vähän vaikea saada levitettyä sitä päänahkaan kun hiukset ois tahtoneet imasta itteensä sen kaiken mitä siitä palasesta sai irti, ja pala alkaa sulaa aika nopeasti käsissä loppujenlopuksi. Nyt annan ton öljymöhmön muhia päänahassa ihan rauhassa ja jaan tämän toivottavasti toimivan testikokemuksen muille ongelmallisille myöhemmin.  :)

Edit.
Annoin Snake oilin vaikuttaa reilun tunnin päänahassa ja pesin TBS inkiväärishampoolla, hoitoaineen ja jätettävän laitoin varoen päänahkaa. Pesun jälkeen illalla pää ei kutissut yhtään.  Tänään en huomaa mitään erityistä vaikutusta kutinaan. Ihan tavalliselta, eli ärsyttävän kutisevalta. Hilseilyä en tosin huomaa.
Voin kehua tota palaa kyllä tossa hilseilyn kuriin saamisessa ainakin näin ekan kerran perusteella, mutta enemmänkin riemastuin ton palan vaikutuksesta mun hiuksiin! Tukka on todella pehmeä ja ilmava! ;D
« Viimeksi muokattu: 23.01.09 - klo:20:00 kirjoittanut Hallonnikas »
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

MissWorld

• Vieras
« Vastaus #231 : 22.01.09 - klo:23:10 »
Marketin Biozellin(?) shampoo on ainaskin auttanut avolla tuohon kutinaan. :9 En nyt muista mikä se niistä kolmesta oli, mutta kuitenkin se herkän ja kuivan päänahan. Yllättävän kallis markettishampooksi, n. 8 e.

Missä kaupoissa näitä myydään? Itselläkin kutiaa päänahka sen verran että voisi kokeilla.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #232 : 23.01.09 - klo:10:51 »
Mulla nopeasti rasvoittuvan päänahan talvikutinaan on auttaneet Sim Sensitiven hajusteettomat System4 Climbazole Shampoo 1 ja Oil Cure Hair Mask. Olen käyttänyt noita nyt kuurina joka pesussa, ja kutina on helpottanut selvästi. Mulla päänahka alkaa kutista heti, jos pesuväli pääsee liian pitkäksi, eli hiukset on pakko pestä joka päivä, jos kutinalta haluaa välttyä. :-\ Shampoo 1 tuntuu olevan melko voimakkaasti pesevää, pitäisi varmaan kokeilla seuraavaksi miedompia kakkosta ja kolmosta. Oil Curea olen hieronut reilusti päänahkaan ja käyttänyt haudehoitona myös saunassa, ja pullo alkaa olla reilun kuukauden käytön jälkeen jo lopussa.
1c F ii

Poissa tenn

• HAIRahtanut
« Vastaus #233 : 23.01.09 - klo:18:37 »
Mulla ainoa mikä on auttanut päänahan kutinaan on Redkenin Scalp Relief-shampoo ja hoitoaine. Ei ole niiden käytön aloittamisen jälkeen kutissut päänahka yhtään, heti kun pesee pari pesua jollain muulla, ei tunnu päänahka tykkäävän (lähinnä Tigeillä (BG/Manipulator) muuten pessyt, joskus Herbinan mansikkashampoolla ja XZ Xylitolilla).

Nuo Redkenit ovat muutenkin toimineet hyvin; ei lätistä hiuksia, ovat riittoisia ja shampoo pesee hyvin mutta jättää tukan tosi pehmeäksi niin ettei välttämättä tarttis hoitoainetta ollenkaan. Hoitoaine toimii kutinaan tehokkaasti, jos joku tehis saa päänahan kutiamaan, ja laittaa tuota hoitoainetta sen jälkeen, viilentää se päänahan hyvin ja lopettaa kutinan saman tien :)

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #234 : 23.01.09 - klo:19:25 »
^ Redkenin Scalp Relief -sarjaa olen mäkin vähän miettinyt että voisin kokeilla, noissa shampoissa ei varmaankaan ole silikonia niin kuin monissa Redkenin shampoissa? Olisi kiva saada näytille shampoon ja hoitoaineen INCI:t. Tarkoitatko nimenomaan Scalp Relief Soothing Balance -shampoota ja hoitoainetta, kun sarjaan näyttää kuuluvan lisäksi Scalp Relief Oil Detox ja Scalp Relief Dandruff Control -shampoot?
1c F ii

Poissa tenn

• HAIRahtanut
« Vastaus #235 : 23.01.09 - klo:19:30 »
Joo, eli Soothing Balancet on mulla! Hyvä kun kysyit, en huomannutkaan että niitä on muitakin :)

Shampoosta ja hoitoaineesta molemmista löytyy dimethiconea ainakin.. Mä vähän pelkäsin tota silikonia aluks mutta kun nuo kerta toimii niin hyvin niin en jaksa incejä miettiä sen enempää :D Kirjotan ne tänne kyllä joku päivä!

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #236 : 24.01.09 - klo:21:16 »
Katsoin viimeisimmän Projektina Keho-ohjelman, jossa käsiteltiin juuri hiuksia ja hiusten kasvamista. Mieleen jäi erityisesti Hair Academyn tutkijan kommentti, että Suomessa niin monella on huonokuntoinen hiuspohja - jossain tutkimuksessa vain 14 tuhannesta oli normaali hiuspohja! Jossain suomalaisten elintavat siis mättävät.
Apua oli tullut etsimään kaljuuntuvaan päälakeensa eräs naisihminenen, jonka ongelmien aiheuttajaksi paljastui talipunkin aikaansaama tulehdus päänahassa. Kyseistä ötiäistä ei voi  nähdä, eikä se johdu huonista hygieniasta - päonvastoin, tuokin nainen oli pessyt hiuksiaan joka päivä.   :(

Tulehdusta ruettiin sitten häätämään mm. turvehoidoin ja ruokavalion muutoksella. Erityiseen pannaan julistettiin kovetetut kasvirasvat (nehän sitä pahinta myrkkyä elimistölle ovatkin), ja suositeltiin lisäämään hyviä, oikeita rasvoja;  näin saadaan elimistön immuunijärjestelmää vahvistetuksi.
Tulokset näkyivät jo tässä vaiheessa tuuheentuneina hiuksina ja terveempänä hiuspohjana, vaikka hoito onkin vielä kesken.

Tuli taas mieleen, kuinkahan moni kärsii kuivasta päänahasta ja kutinasta nimenomaan virallisten suositusten mukaisten kevytlevitteiden ja keinorasvojen takia? Pohjois-Karjala-projektin ansiota sekin, jos suomalaislita tippuvat hiukset päästä...

Jos haluaa pysyä kaikin puolin kukoistavan, kannattaa siis suosia luonnollisia rasvoja, kohtuudella voita & eläinrasvoja, oliiviöljyä ja kookosta.

Omat hiukseni ovat onneksi hyväkuntoiset ja päänahka pysyy talvellakin ehjänä öljymuhittelujen ja sisäisesti nautitun runsaan rasvan avulla. Toivottavasti tuo talipunkki ei pääse mistään ryömimään kutreihin kiinni, vaikutti aika inhalta oliolta...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #237 : 25.01.09 - klo:00:00 »
Apua oli tullut etsimään kaljuuntuvaan päälakeensa eräs naisihminenen, jonka ongelmien aiheuttajaksi paljastui talipunkin aikaansaama tulehdus päänahassa. Kyseistä ötiäistä ei voi  nähdä, eikä se johdu huonista hygieniasta - päonvastoin, tuokin nainen oli pessyt hiuksiaan joka päivä.   :(

Vähän OT ehkä, mutta mua jäi kiinnostamaan, että miten tuo talipunkki sitten todetaan? :) Tutkiko lääkäri (?) päänahkaa mikroskoopilla tai jollain vastaavalla vai miten tuo talipunkki selvisi ongelmien syyksi?
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #238 : 25.01.09 - klo:00:03 »
^Mä katsoin ihan äsken ton ohjelman kans. Eipä siinä sanottu millä tavalla ne havaittiin, sanottiin vaan, että myöhemmin kun niitä talihommahoitoja (mitä olikaan..) oli tehty.

Itelllä kyllä alko mietityttämään paljon, että mimmonenhan tää oma pää on. Mulla kuitenkin satunnaisesti kutittaa päänahkaa ja hilsettäkin löytyy jonkin verran  :P

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #239 : 25.01.09 - klo:00:42 »
Hunis: Tuo ongelma paljastui mikroskoopin alla tehdyssä analyysissa. Kyseisellä henkilöllä oli päänahassa tulehdus niin pitkällä, että siellä oli kuivunutta talia ja hiukset jo ohentuneet... Talipunkki löytyi vasta sitten, kun karstoittunutta talia oli saatu hoitojen avulla irrotetuksi ja nahka puhtaammaksi :-X 
Lukaisin Juurikasvun Talipunkki-ketjun, mutta siellä olevien tietojen mukaan talipunkki on muka suht vaaraton, eikä aiheuta hiuskatoa. En osaa sanoa siihen mitään muuta, kuin että ainakin tuossa ohjelmassa esiintyneellä naisella hiuspohja näkyi parantuneen, kun tulehduskierre saatiin kuriin. Talipunkkihan ei itse aiheuta hiusten lähtöä, mutta sen levittämät bakteerit ylläpitävät tulehdusta, josta seurauksena sitten voi olla hiuskato.
« Viimeksi muokattu: 25.01.09 - klo:00:45 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii