Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329548 kertaa)

MissWorld

• Vieras
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #240 : 25.01.09 - klo:01:30 »
^Mistähän tommonen talipunkki voi sitten tulla päähän?

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #241 : 27.01.09 - klo:01:17 »
Kovasti odotin tuota Projektina Keho-ohjelmaa hiuksista, mutta oli aika laimea. Varmaan monia kiehtoi eniten tuo hiuspohja-analyysi. Luulin, että jokaisella ihmisellä olisi talipunkkeja, koska onhan ihmiskehossa muitakin olioita, joita ei näe pelkällä silmällä. Talipunkeista enemmän HiusAkatemian sivuilla: http://www.hiusakatemia.fi/hiusakatemia/talipunkki.html

Muistaakseni tuossa ohjelmassa puhuttiin, että talipunkit viihtyisivät tietynlaisen happamuuden tapaisessa kehossa??? Jotenkin itselläkin ollut sellainen kuva, että vehnäalkioöljy karkottaisi talipunkit päänahasta. Länsimaisilla ihmisillä olisi muka liian suuri kehon happamuus ja se aiheuttaisi allergiaa ja muita ongelmia. Lisää vaan kasviksia ja vähemmän eläintuotteita. Palkokasveissa ja viljatuotteissa ovat myös happamuutta edistäviä. Rehujako sitä sitten vain syö?

Olen myös ennen kuullut jotain, että maitotuotteet olisivat pahasta, kuten ohjelmassa mainittiin. Sen olen itsekin todennut, koska iho hilseilee/oireilee eniten, kun syön maitotuotteita. Väkisin olen vuoden raejuustoa syönyt, koska laihdutan. Päänahka hilseilee ja muukin iho, vaikka rasvansaannin pidän melkein normaalina. Vähäksi aikaa lopetin raejuuston napsimisen ja sain silmäluomet kuntoon. Ennemmin olisin epäillyt alkoholia syyksi eli nestevajausta, mutta yritän juoda vettä riittävästi. Alkoholi ja/tai nestehukka voi olla osa syytä monen kuivaan ja kutisevaan ihoon.

Kiinnostavia juttuja, koska itse kärsin päänahan oireilusta, vaikka nykyään olisikin lievää. Paljon on ollut vaikutusta pesuaineillakin.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #242 : 27.01.09 - klo:11:41 »
Henkilökohtaisesti en voi julistaa kaikkia maitotuotteita omalta kohdalta pannaan. Luonnonjugurtti esimerkiksi on vakioruokaa, ja se on hyväksi mm. suoliston bakteerikannalle. Totta kai jokaisen keho on yksilöllinen, ja jos maitotuotteet eivät käy, kyllä kroppa silloin oireilee... Pitää kuunnella itseään. En ole huomannut ihoni oireilevan jugurtista tai voivan paremmin ilman sitä, joten nautin siitä edelleen.  :)

Joidenkin ruokaideologioitten mukaan taas eläinproteiini on niiiiin suositeltavaa... Kohtuus kaikessa, tässäkin! Jotain on ihmisen kuitenkin syötävä...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Nicci

• Vieras
« Vastaus #243 : 11.02.09 - klo:23:59 »
Mulla kutisee niska etenkin heti pesun jälkeen. Mutta ei oikein muu päänahka.. Ihmeellistä. Hilsettä en ole nähnyt, joten ei kai se voi johtua liian kuivasta päänahasta. Epäilen sulfaattia. Kävin tarkistamassa shampooni --> ääh, kaikista löytyi sulfaattia..  >:( Pitää varmaan käydä huomenna etsimässä vaikka Elokuu-sarjan shampoita ja kokeilla, jos ne auttaisivat.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #244 : 20.02.09 - klo:08:02 »
Mie yhdistän mun kutinan tietynlaisiin tuotteisiin. Eilen kampaajalla käydessäni hiukset pestiin Lorkun kampaamosampoolla ja kutina alkoi heti. Mun oli pakko pestä hiukset uudestaan omalla sampoolla, kun tulin kotiin, ja kutina helpotti heti. Olisikohan syynä sitten runsaat ja synteettiset hajusteet, kovat sulfaatit, silikonit ja väriaineet, mutta omista aineista tuollaista kutinaa ei synny, kun osaan vain pysyä loitolla tietyistä merkeistä. Pitää oikeasti ottaa harkinnan alle sellainen, että ottaa pienen pullon sampoota ja hoitista kampaajalle mukaan ja pyytää kampaajaa käyttämään omia aineita inhottavan kutinan välttämiseksi.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #245 : 20.02.09 - klo:12:53 »
Viime viikkoina päänahassa on esiintynyt kiusallisia kuivia läikkiä ja kutinaa, erityisesti hiusrajassa. Joskus olen bongannut suoranaista valkoista hilseen näköistä pölyä.  :( En voi kokonaan luopua hiusten pesusta päänahan säästämiseksi, pakko olla ihmismäisen näköinen.
Lempparishampooni, Korresin Juniper & Olive, ei tunnu liian kuivattavalta, mutta jäiskö sitä vaahtoa sitten hiukan hiusrajaan ärsyttämään... Inhottavan näköistä se pöly, aivan kuin hilsettä, jota mulla ei  KOSKAAN ole ollut.
Anyway, tänään olisi ollut pesupäivä, mutta venytän huomiseen, ja muhitan sitten päänahkaa kunnolla Cutrinin hajustamattomalla Sensitive-hoitsikalla...!  :P

Jotkut ovat kehuneet saaneensa hiuspohjansa kuntoon Kerastasen yltiöhintaisella Dermo-Calm shampoolla, mutta en haluaisi investoida siihen puljuun.... Palasaippuat on tässä tilanteessa poissuljettuja, niistä jää helposti vaaleita hiutaleita nuppiin...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #246 : 03.03.09 - klo:18:56 »
Tämä on osittain off-topicia, mutta päätin nyt tähän ketjuun laittaa. Mulla on päänahassa noin 4-5 rupea, jotka olen siis kutiavan päänahan takia aikani repinyt auki ja on jäänyt erittäin paha tapa "kutkutella" niitä. Tuntuu, että mulla on kaksi aukkoa hiuksissa, kun rupien kohdalta on lähtenyt tukkaa. :(  Mitä tekisitte tilanteessani? Tottakai pitäisi lopettaa se räpeltäminen, mutta jotakin hoitotuotetta pitäisi laittaa, ettei kutittaisi/olisi niin paljon houkutusta "rapsutella" rupia.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Kia

• HAIRahtanut
« Vastaus #247 : 04.03.09 - klo:13:12 »
Mä olen käyttänyt nyt rupiin ja kutinaan dekon suosittelemaa suolavesihaudetta. Vähentänyt rapsuttelua huomattavasti :) Yöksi olen vielä laittanut rupien päälle perusvoidetta ja/tai hydrokortisonia tarpeen mukaan. Ihotautilääkärin mukaan voisi myös laittaa protopicia tai elideliä, mutta sitä en ole vielä uskaltautunut kokeilemaan.
Näillä mennään....

Poissa 476

• Haiven
  • *
« Vastaus #248 : 04.03.09 - klo:13:19 »
Mulla paloi päänahka suoristus raudasta ja siihen tuli rupi jota revin monta viikkoa mutta  pepanthenilla se parantui alle viikossa, kun en vain raapinut.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #249 : 04.03.09 - klo:13:24 »
Mä olen käyttänyt nyt rupiin ja kutinaan dekon suosittelemaa suolavesihaudetta. Vähentänyt rapsuttelua huomattavasti :) Yöksi olen vielä laittanut rupien päälle perusvoidetta ja/tai hydrokortisonia tarpeen mukaan. Ihotautilääkärin mukaan voisi myös laittaa protopicia tai elideliä, mutta sitä en ole vielä uskaltautunut kokeilemaan.

Hei, alkoi kiinnostaa tuo suolavesihaude. Voisitko lyhyesti selittää, miten sellaista kannattaa käyttää ts. miten tehdään?
Mikä on mielestäsi paras perusvoidE tähän tarkoitukseen? Saako protopicia ilman reseptiä?

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #250 : 04.03.09 - klo:21:05 »
^ Dekon postaus aiheesta ja linkki LHC:n sivuille, josta suolavesihaude löytyy on tämän ketjun edellisellä sivulla, eli sivulla 16.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa marrriik

• Hiushörhö
« Vastaus #251 : 04.03.09 - klo:22:12 »
Tämä on osittain off-topicia, mutta päätin nyt tähän ketjuun laittaa. Mulla on päänahassa noin 4-5 rupea, jotka olen siis kutiavan päänahan takia aikani repinyt auki ja on jäänyt erittäin paha tapa "kutkutella" niitä. Tuntuu, että mulla on kaksi aukkoa hiuksissa, kun rupien kohdalta on lähtenyt tukkaa. :(  Mitä tekisitte tilanteessani? Tottakai pitäisi lopettaa se räpeltäminen, mutta jotakin hoitotuotetta pitäisi laittaa, ettei kutittaisi/olisi niin paljon houkutusta "rapsutella" rupia.

Kokeile DEXEM HEAD liousta. Itsellä ainakin toimii hyvin kutinaan ja tuollaisin haavaumiin.

" Dexem Head
Ohut emulsiovoide hiuspohjan hoitoon. Pakkauksen suutinosan ansiosta aineen levittäminen hiuspohjaan on helppoa. Ei rasvoita hiuksia eikä hiuspohjaa  "

Apteekista saa. Tuotteella on myös ovat nettisivut osoitteessa www.dexem.fi
« Viimeksi muokattu: 05.03.09 - klo:00:47 kirjoittanut marrriik »

Poissa Kia

• HAIRahtanut
« Vastaus #252 : 04.03.09 - klo:22:41 »
Mikä on mielestäsi paras perusvoidE tähän tarkoitukseen? Saako protopicia ilman reseptiä?
Aqulan L toimii ainakin minulla, mutta kokeilemalla löytää sopivimman ;) Protopic sekä Elidel ovat reseptivoiteita ja todella hinnakkaita >:(
marrriik, muistatko minkä hintaista tuo Dexem on?
Näillä mennään....

Poissa marrriik

• Hiushörhö
« Vastaus #253 : 05.03.09 - klo:00:28 »
Se on hiukan alle 20e. Kallista, mutta todella toimivaa :)

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #254 : 06.03.09 - klo:11:40 »
Kokeilen Dexem-liuosta ihan mielenkiinnostakin! Nyt blondauksen jälkeen kuivui päänahka niin älyttömästi. :/