Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329135 kertaa)

Poissa d&c

• HAIRahtanut
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #285 : 24.04.09 - klo:08:00 »
Mulla kävi niin, että päässä on kolme länttiä, joista puuttuu hiukset. Blondauksen tuloksena tuli näppyjä, jotka kutisivat. No, minähän "revin" ne auki pikkuhiljaa ja siitäpä lähti sitten hiukset suht' laajaltakin alueelta. Onkohan muita vinkkejä kuin lopettaa näpräily (tehty jo eilisestä asti ;)) ja laittaa kaksi kertaa päivässä Dexem-liuosta? :) Voi että suututtaa, mutta jospa se tukka sinne kasvaa taas.
I wake up, it's a bad dream,

Palmikko

• Vieras
« Vastaus #286 : 25.04.09 - klo:10:46 »
Minulla on jo pitkään kutissut päänahka vähän väliä. Hieman helpotusta ovat tuoneet system4-tuotteet (etenkin shampoot), mutta kutinaa on edelleen. Epäilen, että etenkin voimakkaasti hajustetut tuotteet lisäävät kutinaa... Päänahka ei kauhean kuivalta tunnu, mutta kärsin muuten lievästä atopiasta, joten kyllä sitä kuivuuttakin varmaan on. Hilsettä on vähän väliä, sellaista melko rasvaista ja päänahkaan tarrautuvaa tosin.

CO-pesuja teen joskus, mutta eivät ne kutinaa vie... Ehkä hieman vähentävät tosin. Kerran kokeilin Humectania päähän, mutta ei se kauheasti auttanut... Lääkäri määräsi kerran kortisonivoidetta, mutta se auttoi vain hetkellisesti, joten sen käyttö jäi vähäiseksi, kun ei kortisonia pitkäaikaisestii voi päähän laittaa.

Tuo System4 scalp tonic kyllä kiinnostaisi. Mahtaako kuivata paljon päänahkaa? Olen nimittäin kokeillut Bio Botanicalin vastaavanlaista Serumia, ja se oli niin alkoholipitoista, että kutina vain paheni.  :-\ Onko joku huomannut tuon scalp tonicin ärsyttävän päänahkaa?

Onneksi minulla kutina ei mitenkään hirveää ole, eli verille en päätä raavi. Sellaista satunnaista rapsutusta vaativaa kutinaa, josta olisi kyllä mukava päästä eroon... Pitäisiköhän kokeilla sulfaatittomia shampoita?

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #287 : 25.04.09 - klo:20:29 »
^ Kokeile ihmeessä. Minun päänahkaani vaivasi kutina, päänahan kuivuminen ja siitä johtuva hilsemäinen pölinä (varsinkin takaraivolla) monta vuotta. Nyt kun pesen pelkästään shampoopaloilla, ei kutise ikinä. :D
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #288 : 27.04.09 - klo:12:04 »
Mun helvetillinen kutina on alkanut laantumaan, onneksi. En ole pessyt päänahkaa ketokonatsolisampoolla enää vähään aikaan, mutta selvästi se auttoi päänahan pahimmassa vaiheessa. Hyvä, että kokeilin tuota "hilsesampoota", sillä se selvästi auttoi ja tappoi/vähensi sitä mitä päänahassa sitten asusteli ja aiheutti kamalaa kutinaa.

MissWorld

• Vieras
« Vastaus #289 : 27.04.09 - klo:12:36 »
Mulla on käytössä nyt Acon kosteuttava geeli kuivalle hiuspohjalle, muutaman päivän olen käyttänyt ja kutina on vähentynyt selvästi, ennen kutitti melkein kokoajan. Toinen mikä mulla on myös toiminut on Cutrinin Balance Moisturizer geelivoide. Dexem Headia olen myös kokeillut, mutta sitä käyttäessä tuntui että päänahkaa alkoi kutittamaan vain entistä enemmän.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #290 : 04.05.09 - klo:11:54 »
Olen kyllä ihan hukassa nyt tämän pesemisen kanssa. :( Olen nyt pessyt ketokonatsolishampoolla oikeastaan pelkästään. Rasvaisuudesta johtuva kutina helpottaa, mutta nyt on sitten pelkkää kuivaa hilsettä ja kutittaa sen takia. CO-pesu tekisi tosi hyvää pituuksille ja kosteuttaisi päänahkaa, mutta sitten taas rasvoittaisi ja siitä aiheutuisi taas tämä sama kierre. Ketokonatsoli taas kuivattaa päänahkaa paljon. Olen rasvaillutkin päänahkaa Humektanilla, mutta ei sekään helpota ollenkaan. Millä ihmeellä tässä oikein pitäisi pestä, kun mikään ei vaan tunnu toimivan? Miksi kaikissa pitää olla aina joku huono puoli?

Kunis

• Vieras
« Vastaus #291 : 05.05.09 - klo:13:33 »
Jos tuntuu että kaikki keinot on kokeiltu, niin suosittelen vielä kokeilemaan luonnonmukaisia ja lisäaineettomia shampoita. Niissä ei ole päänahalle vieraita kemikaaleja tai keinotekoisesti peseviä aineita, vaan ne on korvattu luonnon yrteillä yms, joilla on vahvat perinteet kehonhoidossa. Monilla tällaiset on rauhoittaneet päänahkaa ja ehkä jopa lopettaneet ongelmat kokonaan.

http://www.olehyvaluonnontuote.fi/
http://www.vihreakosmetiikka.fi/index.php?cPath=26
http://www.logona.fi/tuotteet/Hiusten_hoito.html     jne. onhan näitä.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #292 : 05.05.09 - klo:13:41 »
En minä mitään normaaleja shampoita ole yli vuoteen käyttänytkään, luomuja ja shampoopaloja vain. Mutta eivät käy nekään.

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #293 : 05.05.09 - klo:13:46 »
Mä luulen että osasyy kutiavaan (ja varsinkin kuivaan) päänahkaan on tuo Ole Hyvän karpalo-rooibos (muistaakseni). Säilytän sitä yläkerran veskissä hätävarana, jos täytyy pestä hiuksiä kiireesti lavuaarissa... Noiden hätäpesujen yleistyttyä päänahka on alkanut kuivua entisestään. Syy toki voi olla myös tihentyneessä pesutarpeessa noin yleisestikin.

Mikähän ois tehokas päänahan kosteuttaja (ei shampoo) värjätyille hiuksille, jos kerran öljyt on kaikki kiellettyjä haalistavuuden takia? Ei kai jotku apteekin rasvat haalista väriä?  Karitevoi kävi mielessä myös, jos sitä sulattaisi. Tosin jos se jähmettyy jäähtyessään, voi olla aika hankalaa touhua. ;D

Kunis

• Vieras
« Vastaus #294 : 05.05.09 - klo:14:02 »
Jep, eihän ne kaikille käykään tai oman löytäminen vie aikansa eikä taas uusi etsintä- ja testailurumba aina houkuta. Harmi, elämä kireän pään kanssa on piinaa.
Itse löysin onnen rosmariinituotteista, ja tulee vaan mieli aina välillä muistuttaa ihmisiä tällaisestakin vaihtoehdosta kun tuntuu että yleensä vaan kemikaalimössöjä suositellaan. Eikä tämä ollut kellekään henkilökohtaisesti, joten älkäähän pahastuko. Toivottavasti apu löytyy.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #295 : 05.05.09 - klo:14:37 »
Olen kyllä ihan hukassa nyt tämän pesemisen kanssa. :( Olen nyt pessyt ketokonatsolishampoolla oikeastaan pelkästään. Rasvaisuudesta johtuva kutina helpottaa, mutta nyt on sitten pelkkää kuivaa hilsettä ja kutittaa sen takia. CO-pesu tekisi tosi hyvää pituuksille ja kosteuttaisi päänahkaa, mutta sitten taas rasvoittaisi ja siitä aiheutuisi taas tämä sama kierre. Ketokonatsoli taas kuivattaa päänahkaa paljon.

Miten on muuten sun hormonijuttujen kanssa, onko hormonitasapaino nyt jonkun takia muuttunut? Esim. pillereiden lopetus vaikuttaa ihoon rasvoittuvasti. Siinä tapauksessa ei taida oikein muu auttaa kuin aika. Mie en muista pillereiden lopetuksesta johtuvaa päänahan rasvoittumista, mutta ihon rasvoittuminen oli kyllä todella selvää, ja sen ohimenemiseen meni kyllä aikaa. Jos päänahan oireet käyvät oikein pahaksi, sitten kannattaa varailla aikaa (ihotauti)lääkäriltä.

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #296 : 05.05.09 - klo:14:38 »
Mikähän ois tehokas päänahan kosteuttaja (ei shampoo) värjätyille hiuksille, jos kerran öljyt on kaikki kiellettyjä haalistavuuden takia?

Mä käytän tarvittaessa Kaduksen Sensitive tonicia eli herkälle ja punoittavalle päänahalle tarkoitettua nestettä (olen mainostanut tuolla päänahkakipuketjussakin tätä). INCI näyttää tältä: aqua, panthenol, valine, cetrimonium chloride, citric acid, maris salt (sea salt), polyquaternium-7, parfum. Ja itse pullo tältä:

Mulla on usein pesun jälkeisenä iltana päänahassa ilmeisesti kuivuudesta johtuvaa kutinaa, ja tämä auttaa siihen.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 05.05.09 - klo:17:20 »
^^ Hormonit tähän varmasti osasyy ovatkin (ei tässä ketjussa niistä enempää), tiedän sen kyllä, mutta yritän silti etsiä tähän jotain edes väliaikaista suht toimivaa ratkaisua. Tosi turhauttavaa, kun vaihtoehtona on joko likaiset hiukset tai joko kuiva ja hilseilevä päänahka tai rasvaisen hilseilevä päänahka. :P

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 06.05.09 - klo:13:40 »
En ole vielä Dexemia saanut, tulossa on. :) Nyt olen käyttänyt vain Cutrin Bio+ Balance Moisturizer-geelivoidetta, mutta ei riitä mihinkään. Tarvitsen näppyihin siis oman hoidon ja ehkä vielä jotain tehohoitoa tämän lisäksi.

Ostin tänään ahdistuksissani äkkiä lähimmästä kampaamokaupasta "jotain kuivalle päänahalle", ja mukaan tarttui tuo Bio+. Ohjeessa sanotaan että se laitetaan pesun jälkeen, kun hiukset on vielä kosteat. Voisko tuota laittaa aamuisin ennen töihin lähtöä kuivaankin päähän? Mietin lähinnä, näyttääkö hiukset sitten ihan rasvaisilta tms. Tuotahan ei kuitenkaan ole tarkoitus huuhdella pois.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #299 : 20.05.09 - klo:20:03 »
Nyt testauksessa on seuraavaksi System 4 Hair Spa Tonic-hiusvesi hiuspohjan ongelmiin. Dexem-lius ei ollut mulle se sopivin, joten siksi uusi tuote kokeiluun. Kommentoin, kun olen käyttänyt jonkin aikaa.
I wake up, it's a bad dream,