Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329638 kertaa)

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #30 : 15.03.06 - klo:21:34 »
Blackcat, koetapa ennemmin co-pesuja XZ:n vaniljasuklaa-hoitoaineella, siitä on moni saanut avun kutisevaan päänahkaan. CO-pesu tarkoittaa siis pelkkää hoitoainepesua eli ei lainkaan shampoota, vaan hoitoaine vaikuttamaan useiksi minuuteiksi. Tarkemmat ohjeet täältä:
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=94.0

Esim. joka toisen tai kolmannen shampoopesun voi korvata CO-pesulla.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #31 : 15.03.06 - klo:23:23 »
Psoriasis varmaan iskeny hiuspohjaani.  :'( Kutina on sietämätöntä ja hiusrajassa paikoittain on hirveitä hilsekeräytymiä. Kunnon hilsekakkuja. Pitää kokeilla jotain noista voiteista.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

blackcat85

• Vieras
« Vastaus #32 : 17.03.06 - klo:18:49 »
Kokeilin aikoinaan pari kertaa tuota CO-pesua, mutta ei auttanut.

Vanhempien luona vieraillessani pesin hiukset jollain elvital-shampoolla, ja johan lakkas kutina! Jotkut ovat niin tuota shampoota haukkuneet, ja epäilevin mielin sitä päähäni laitoin.. Mutta nyt tuntuu siltä että tulen jatkossakin käyttämään sitä! Ainakin niin kauan, että päänahkani paranee, jos siis kutina ei ala taas uudestaan. Pitää toivoa parasta. :)

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #33 : 29.03.06 - klo:20:31 »
Oon kokeillu tota voidetta parina pesukertana. Eka kertana laiton shampoon joukkoon Aqualan-voidetta ja toisena kertana tein CO-pesun, laitoin hoitiksen joukkoon samaa voidetta. On ollut hiuspohja vähän parempi. Tuntunut ihanan pehmeältä ja vähän rasvoittunutkin. Tuntu ennen noita pesuja, ettei hiuspohja rasvoitu laisinkaan. Niska taisi olla todella pahannäköinen, kun mieskin kauhisteli.

Anti-Psychiatry

Vulpes

• Vieras
« Vastaus #34 : 02.04.06 - klo:19:59 »
Pidemmän päälle käytettynä biojoba tuntuu vaan ärsyttävän päänahkaa.
Mä muuten tykkäsin tuosta aluksi ja nimenomaan pidemmän päälle alkoi vasta kutittaa.
Sama fiilis jäi mulle.

Jännä, mulla taas tuntui ensin kutina jopa lisääntyvän, mutta kun käyttelin vähän pidempään niin päänahka on pysynyt ihan hyvin kunnossa. Pesupäivänä saattaa vaan hieman kutista, kun tukka alkaa olla likainen. Co-pesu (suklaa-vaniljalla) aiheutti taas kutinaa ja hilseilyä kun ei tuntunut puhdistavan päänahkaa kunnolla. Jäi jotenkin töhnäinen olo. Biojobassakin tykkään nimenomaan siitä että se pesee tarpeeksi hyvin, tukka on joskus melko likainen senkin takia kun käsistä kulkeutuu niihin rasvaa.. pitäisi oppia pitämään ne kädet pois hiuksista. Tai ehkä mulla ei olekaan enää niin kuiva päänahka kuin olen ajatellut, olen juuri viime aikoina tajunnut että atooppiset oireet on tässä viimeisen vuoden aikana helpottaneet todella paljon.

Poissa Eulaalia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #35 : 03.04.06 - klo:16:14 »
Psoriasis varmaan iskeny hiuspohjaani.  :'( Kutina on sietämätöntä ja hiusrajassa paikoittain on hirveitä hilsekeräytymiä. Kunnon hilsekakkuja. Pitää kokeilla jotain noista voiteista.

Mulla taas vähän samanlaisia oireita. Onneks jo ensimmäinen pesu Sim System 4 -shampoolla toissapäivänä helpotti, mutta kyllä nyt taas kutisee ja hilseilee. Täytynee pestä kuuriluontoisesti tuolla shampoolla jos helpottaisi, ja välttää kaikkea silikonipitoista päänahassa.

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #36 : 07.04.06 - klo:23:57 »
Eulaalia, onko sulla rasvoittuva vai kuiva hiuspohja? Aluksi kokeilin ihan hilseshampoota, mutta tuntui kuivattavan lisää. Ongelmani on, että hiuspohja ei edes rasvoitu enää kunnolla. Yrittänyt saada vähän aurinkoakin tohon päähän, jos auttais. Voide ollut kaikista parhain lääke. Lusikoin suuhun jo pullosta öljyäkin. Epätoivoinen.

Anti-Psychiatry

Poissa Eulaalia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #37 : 08.04.06 - klo:09:35 »
Kyllä se taitaa olla enemmänkin rasvoittuva... mutsi sanoi joskus kauan sitten värjätessään hiusteni juurikasvua että mun päänahassa on sellaisia kolikonkokoisia punaisia läiskiä. Ja silloin oli se hilsekakkukausi... Välillä voi olla pitkiäkin  kausia että päänahka voi hyvin eikä hilseile vaikka vaihtelis shampoitakin. Mulla System4 -sarja auttaa. Mä en ole koskaan yrittänyt mitään voiteita laittaa päänahkaan, eikä tätä ole lääkäritkään tutkineet.

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #38 : 08.04.06 - klo:13:28 »
Onko sulla ollut läiskiä ja hilsekakkuja ihan keskelläkin hiuspohjassa? Mulla on vaan hiusrajassa. Pahiten korvan luona, niskassa ja otsassa. Vuosia sitten, kun käytin silikonishampoota, niin oireili myös muualla hiuspohjassa. Ehkä tämän on vaan talvi kuivattanut tai johtuu allergiasta.

Anti-Psychiatry

Poissa Eulaalia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #39 : 08.04.06 - klo:13:50 »
Niitä hilsekakkuja on lähinnä hiusrajassa otsassa sekä niskassa. Läiskiä oli kuulemma takaraivossa ja päälaella.

EDIT: Eilinen syväpuhdistus Lanzan Ultimate Treatmentiin kuuluvalla syväpuhdistavalla shampoolla vei ainakin suurimmat kutinat, ja vielä tänäänkin päänahka tuntuu puhtaalta.
« Viimeksi muokattu: 17.04.06 - klo:19:12 kirjoittanut Eulaalia »

Poissa Eulaalia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #40 : 06.05.06 - klo:09:47 »
Mä olen nyt kohta kolme viikkoa pessyt MOP C-system Clean -shampoolla hiukset. Kutina ja hilse tipotiessään, ja mikäli en laita muotoilutuotteita, niin hiusten pesuväli voi olla jopa neljä päivää. Yleensä kuitenkin pesen n. joka toinen tai kolmas päivä. Loistava shampoo, suosittelen kaikille kenellä on päänahan kanssa ongelmia.

rolla

• Vieras
« Vastaus #41 : 06.05.06 - klo:12:29 »
Tuo mop clean ja yleensäkin sulfaanittomat tuotteet on kyllä loistavia. Mä olen myös saanut sillä tavoin hiuspohjan kutinat kuriin. Kun taas markettien silikonittomillakin tuotteilla tulee lisää kutinaa. Se avainsana on varmasti tuo sulfaatti. Katsotaan kuin käy kun lähiaikoina saan itsekin cleania.

Nuo lanzat ja joicot eivät ole auttaneet mulla lainkaan. Mutta teepuuöljy auttaa hyvin. Sillä on syväpuhdistava vaikutus. Sitä on mm. luontaistuotekaupan abc sarjan shampoossa. Yhtä riittoisaa kuin kampaamoshampoo. Lisäksi ajattelin joskus rosmariinishampoota elokuu sarjasta kokeilla, koska myös rosmariini vie kutinaa.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #42 : 06.05.06 - klo:14:39 »
Lisäksi ajattelin joskus rosmariinishampoota elokuu sarjasta kokeilla, koska myös rosmariini vie kutinaa.

Munkin päänahka on alkanut yhtäkkiä kutisemaan aivan älyttömästi. Ajattelin jo kesän vievän kuivuuden pois, mutta mitä vielä! Kahta kauheampana on jatkunut. Viime viikonloppuna havahduin, että mullahan on Weledan Rosmariinishmapoota. Sillä sitten pesin, enkä ole varmaan koskaan raapinut päätä niin paljon yhden päviän aikana! Taisi olla vähän liian tujua  :P

Tuo mop clean ja yleensäkin sulfaanittomat tuotteet on kyllä loistavia. Mä olen myös saanut sillä tavoin hiuspohjan kutinat kuriin. Kun taas markettien silikonittomillakin tuotteilla tulee lisää kutinaa. Se avainsana on varmasti tuo sulfaatti. Katsotaan kuin käy kun lähiaikoina saan itsekin cleania.

Cleanin kyllä vielä hankin ennen kesää. Niin paljon hyviä kokemuksia on tästä tullut, että muuta ei voi  ;D
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #43 : 10.05.06 - klo:21:00 »
 Minun kuivan ja hilseilevän päänahkani kutisemista on helpottanut marketista löytyvä LV:n hilseshampoo. Tämä herkkisten tuote onkin erityisesti tarkoitettu kuivalle ja atooppiselle päänahalla.
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

~vail~

• Vieras
« Vastaus #44 : 21.05.06 - klo:15:14 »
Ostin kutinaani eteeristä rosmariiniöljyä (n. 6 euroa luontaistuotekaupassa) ja lisäsin sitä pari tippaa pieneen määrään pähkinäöljyä (ruokakaupasta pullo  n. 3,50 euroa). Ihanan rauhoittava kun hieroi hellästi päänahkaan ennen pesua. Ihan markettishampoolla pesin pois (Glissin Liquid Silk), yksi vaahdotuskin riitti :)

Tosi vaikea kyllä kohdistaa pelkästään ihoon kun hiuksia kasvaa niin tiheässä ::) mutta yllätykseksi hiukset eivät pahasti rasvoittuneet tuosta vaan peseytyivät hyvin. Ehkä jos mulla olisi värjätty tyvi niin se imisi enemmän rasvaa sisäänsä, mutta näin tuli kyllä tosi hyväntuntuiset hiukset ja päänahka :-*