Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329398 kertaa)

Poissa Anissa

• Tukkaguru
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #360 : 15.09.10 - klo:15:11 »
Mulla meni niin järkyksi kutina ja hilseily, että oli pakko turvautua apteekkiin ja tarkemmin ottaen Selukos shampooseen. Jo ensimmäinen pesu auttoi radikaalisti, kaikki kutinat hävisivät samantien. :ts Käyttelen nyt tuon purkin joka toisessa pesussa ja sitten siirryn kokonaan muihin shampoisiin.

Olin yllättynyt tuosta Selukosista, koska se jättää tukan kivan ilmavaksi, mutta ei kuivata, eikä narskuta, kuten apteekin Nizoral shampoo.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #361 : 15.09.10 - klo:16:27 »
Minulla ei auttanut Urtekramikaan, mutta tuo Selukos voisi olla kokeilemsen arvoinen. Ja samoin co oli yhtä tyhjän kanssa :'(

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #362 : 15.09.10 - klo:18:00 »
Mä sain eilen aivan järkyttävän kutinakohtauksen Tigin Dumb Blonde shampoosta ja hoitoaineesta  >:( Hitsi! Hiukset tykkäsivät ja tulos oli tosi hyvä, mutta se kutina... Ei mulla ole ikinä ennen ollut mitään vastaavaa! Veikkaisin melkein allergiareaktioksi  ::) En tiedä uskallanko kokeilla shampoota toista kertaa, mutta hoitsikkaa aion kyllä vielä testailla. Sitähän ei tarvitse laittaa päänahkaan asti. Hitsi, hitsi, hitsi... Ne haisikin niin hyvälle  :'(

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #363 : 15.09.10 - klo:20:38 »
^Ne voi juuri nimenomaan olla ne hajusteet. ;) Mulla ainakin lähes järjestään tulee Tigin shampoista kutinaa, kun on niin voimakkaat tuoksut, mutta ihan kokonaan tuoksuttomiin en ole siirtynyt, koska päänahka ei ärry, jos tuoksua on vaan vähän/ normaalisti.

Tuo Selukos oli ihan mahtava ostos, hintaakin oli vaan 7,40 €. :)
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #364 : 15.09.10 - klo:22:03 »
Voi olla  :( Mä olen kyllä käyttänyt monia eri Tigin tuotteita ja O&H on myös koko ajan käytössä. Mikään ei ole ennen aiheuttanut moista reaktiota... Äsken laittelin pituuksiin DB hoitista, eikä kutinoita ole onneksi (vielä) ilmennyt :)

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #365 : 18.09.10 - klo:21:01 »
^
Mun päänahka ei ole mitenkään superherkkä, mutta OH:ta en koskaan laita päänahkaan asti. OH:sta päänahassa tuntuu seuraavan kutina ja rasvoittuminen. Yleensä "vuoraan" päänahan ennen OH:n laittamista Natue's Gaten rauhoittavalla Tea Tree hoitoaineella tai muulla joka ei aiheuta ongelmia - sekä päänahka että pituudet tykkäävät. :)
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #366 : 19.09.10 - klo:11:14 »
^ Joistakin marketeista saa Urtekramin tuotteita, mutta niitä löytää myös monista luontaistuote- sekä ekokaupoista. Voisit kokeilla Urtekramin Baby No Perfume -sampoota, joka on sulfaatiton sekä hajusteeton. Sulfaatiton sampoo säästää väriäsi ja hajusteettomuus sekä hellä pesuteho rauhoittavat päänahkaa.

Kiitos vinkistä! Mukaani tarttui Prismasta Urtekramin hajusteeton shampoo, tuota baby-versiota en löytänyt  :(. Toivottavasti tämäkin kelpaa! Tänään illalla kokeilen ensimmäistä kertaa, toivottavasti kutinaa ei enää tämän jälkeen synny ;)

Poissa Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #367 : 24.09.10 - klo:09:36 »
Kiitos Anissa :T

Nyt olen viikon käyttänyt tuota Selukostia ja koko viikko oltu ilman kutinaa :ts Hiukset pitää kyllä pestä päivittäin, mutta se on pieni hinta. Ja shampoon googletuksen ansiosta selvisi myös, että minulla on taliköhnää. Ja se taas selittää monta asiaa, esim ihossa, joihin en ole keksinyt selitystä.

Että suurkiitos vaan tohtori-Anissa ;D

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #368 : 24.09.10 - klo:21:46 »
^Eipä mitään. Tuo on kyllä mahtavaa kamaa, oon niin onnellinen itsekin, kun kutinat on tiessään. :l

usagi

• Vieras
« Vastaus #369 : 27.09.10 - klo:13:40 »
Jaa tätä on nyt muillakin. Voisi johtua syksystä,mutta ei mulla oo koskaan ollut vastaavia ongelma. Nyt päänahassa on jonkun kuukauden ollut pari kutisevaa ja karstoittuvaa läiskää,jotka ei vaan parane. Kesällä pesin hiuksia ties millä hajuste-silikonimössöillä tai järvessä enkä kosteuttanut päänahkaa kuin hennavärjäyksen yhteydessä, että ehkä se johtuu siitä.
Shamppoot ja hoitikset vaihdoin hajusteettomiin ja silikonittomiin ja oon yrittänyt vähän kosteuttaa oliviiöljyllä ennen pesua. Kutiseminen on pahinta aina pesusta seuraavana päivänä.
Ja viimeinkin kun nää on vähän pidentynyt niin ne alkaa myös lähteä päästä ::). Taitaa kumminkin olla joku ihan normaali hiusten kasvusykliin liittyvä juttu. Tai sitten talviturkkia pukkaa..

Toimiikohan toi Selukost jos kutinaan syynä on pääasiassa kuivuus (tai joku yliherkistyminen)? Kortisoniakaan en oo vielä kokeillut, juuri sen takia että tuntuu ettei auki olevaan ihoon sitä viitsisi tunkea.
« Viimeksi muokattu: 27.09.10 - klo:13:43 kirjoittanut usagi »

Poissa Kia

• HAIRahtanut
« Vastaus #370 : 27.09.10 - klo:15:42 »
Mun luottotuote kutinaan on ollut vuosia SIM:n Oil Cure Hair Mask. Toimii ainakin mulla, mutta väri tuppaa haalistumaan. Toisaalta halistukoon jos kutinaan auttaa. Olen laittanut myös rikkinäiselle iholle ilman suurempia ongelmia.
Näillä mennään....

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #371 : 06.11.10 - klo:12:34 »
Kokeilin Lactolinen hajustamatonta pesunestettä hiusten pesuun ja auttoi tosi hyvin kutisevan päänahan hoitoon. Ei ole mistään hoitavimmasta päästä hiuksille, mutta jos kärsii kuivasta päänahasta niin kannattaa kokeilla. Päänahan kutina loppui heti  <3 Päänahkani kuivuu helposti eivätkä hiukseni vaadi erityistä hoitoa, joten tämä toimii hyvin shampoona.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #372 : 23.11.10 - klo:09:50 »
Uskomatonta.. Olen saanut laimeahkon merisuolaliuoksen toimimaan. Olen käytellyt sitä aika ajoin kun on kutissut, mutta parina viime kertana siitä (ja varmaan hieronnastakin) on ollut ihan selkeästi apua. Luulenpa että kun suolaliuos kuivuu niin se pieni suolaputu mitä nahkaan jää, kuorii kevyesti hieroessa. Kaikenlisäksi suolaliuos saa tukan todella tuuhean näköiseksi ja jos haluaisin niin voisin sen avulla pidentää pesuväliä vaikka kuinka. Mulla meni hetki sekoitella liuoksesta sopivan vahvuinen, ensin tein Long hair communityn ohjeitten mukaan ja seos oli aivan liian tujua. Se sai tukan seisomaan pystyssä ja ikäänkuin poltti päänahkaa. ::)
Toivottavasti toimis jatkossakin.. Tämä kun ei edes lähmää tukkaa, ja ne suolahitusetkin saa harjattua hiuksista näkymättömiin.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #373 : 23.11.10 - klo:13:54 »
^Mitkä suhteet laitoit tuohon suolaliuokseen? Koitin ettiä long hair communitystä, mutten oikein löytänyt oikeaa threadia. Olen kyllä joskus käyttänyt tietyn lookin saamiseksi suolaliuosta, mutten tiedä, mitkä suhteet pitäisi oikeastaan oll, varsinkin jos hiuspohja on kuiva.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #374 : 23.11.10 - klo:18:14 »
Yritin etsiä itsekin sekä LHCsta että täältä, mutta en millään löytänyt.. Edes sitä linkkiä millä alunperin keksin koko suolahauteen..
Muistaakseni löytämässäni ohjeessa suhde oli jotenkin niin, että seoksesta oli varmaan neljäsosa merisuolaa ja loput vettä. Minun mielestäni suolaa oli paljon. Tuo oli siis se versio mikä tönkköytti tukan ja kirveli pirusti. Omasta sekoituksestani en voi esittää kuin villejä arvauksia, lantrasin nimittäin aika paljon ennenkuin laitoin uudestaan päähäni tuota.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.