Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329178 kertaa)

scarface

• Vieras
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #375 : 24.11.10 - klo:08:27 »
Mulla alkoi toimia Head&Shouldersin kermamainen, kutisevalle päänahalle tarkoitettu shampoo  :ts Itse asiassa jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen päänahka oli paljon rauhoittuneempi. Aion käyttää jatkossakin, kun on nimittäin taas tuo päänahka ärtyneempi, syystä tai toisesta (ilmeisesti kilpparivajis jyllää taas..)

Plussana vielä; tukka oli pesun ja kuivauksen jälkeen paaaaljon kuohkeampi ja pöyheämpi kuin normishampolla pestyäni! :D (Tavallisesti pesen Tigin värjätyille tarkotetulla/Brunette Goddessilla..)

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #376 : 24.11.10 - klo:15:01 »
Mulla on herkästi kutiava päänahka, pahimmat kutinan aiheuttajat ovat ehdottomasti Tigin shampoot ja hiusten värjäys. Nyt en ole värjännyt hiuksia yli 1,5 vuoteen (muuta kuin kampaajalla muutamia raitoja jolloin raita-ainetta ei viedä päänahkaan saakka) ja siirtynyt sulfaatittomiin shampoisiin (iherbin valikoimista, tällä hetkellä Beauty Without Cruelty Rosemary Mint) eikä päänahan kutina ole vaivannut pitkään aikaan.

Akuuttiin kutinaan paras apu mulla on ollut että levitän yöksi Aqualan L:ää vaikuttamaan koko päänahkaan.

Poissa Prisku

• HAIRahtanut
« Vastaus #377 : 24.11.10 - klo:20:21 »
Memmuuh, mulla samat oireet ja menin lääkäriin vasta kun kutina oli jatkuvaa eikä lähtenyt milläään aineella pois. Lakkasi heti kortisonilla. Psori ei ole pitkähiuksiselle naiselle mikään favourite thing, kun hoitona laitetaan 2x vuorokaudessa nestemäistä kortisonia päänahkaan jakauksittain ja lisäksi kuoritaan voidemaisella asetosalisyylihapolla. Se on ainut keino saada hellävaraisesti paksu hilsekerros edestä, jotta aineet pääsee vaikuttaan. Niin on ihanan rasvainen tukka koko ajan! Onneks kesän pärjää aika vähäisellä hoidolla, mut ootappa ku talvi tulee.
Voithan kokeilla vielä kuorivaa shampoota, kampaamoissa myydään. Wella tms. On apteekissakin jotain psorille tarkoitettuja aineita ilman reseptiä.

usagi

• Vieras
« Vastaus #378 : 24.11.10 - klo:20:38 »
http://forums.longhaircommunity.com/vbjournal.php?do=article&articleid=46

Tossa on toi "sea salt brine"-artikkeli.
Kokeilin tota ja mulla se toimi,tosin oli just aika vahvaa ja kirveli. Kissanminttu ja pesuvälien pidentäminen sekä  muotoilutuotteiden poisjättö auttoivat kanssa.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #379 : 24.11.10 - klo:22:06 »
^Kiitti ohjeesta. Pitää kokeilla tota. Eilen tein vaan sellasen miedon liuoksen, mitä suihkuttelin spraypullosta. Tänään sitten pesin pois. Auttoi kyllä, ja kivan näköisetkin oli, surffilook vaan ei talvella pure niin hyvin :D Nyt voin varmaan värjäilläkin turvallisesti.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Ellamari

• Hiushörhö
« Vastaus #380 : 25.11.10 - klo:09:03 »
Kävin kurkkimassa Urtekramin shampoita Prismassa mutta enpä sitten tiennyt,mikä oli juuri semkyseinen shampoo jota täällä kehuttiin kutisevaan ja hilseilevän päänahkaan?
Minulla hilseilyn ja kutinan aiheuttaa aina loppusyksystä/alkutalvesta ilman kylmeneminen ja kuivuminen.Vaikken atoopikko olekaan,niin päänahka kyllä reagoi.
Mutta siis,vaihtoehtoja oli joku roseshampoo,sitten hajusteeton (tätä mietiskelin) ja joku kolmas,babyshampoota ei ollut.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 25.11.10 - klo:09:39 »
Minulla oli ennen ongelmana kutiseva päänahka. Päänahka hilseili voimakkaasti, märki ja iho lähti ihan laattoina irti (ekseema)  :-X Kokeilin kaikki mahdolliset hilseshampoot apteekista markettiin, mutta ne tuntuivat vaan kuivattavan. Nyt sitten olen käyttänyt tämän vuoden Urtekram:ia ja hilseily on kadonnut  :l Etenkin Aloe vera-shampoosta tykkäsin. nyt on käytössä ruusu, joka on noista kokeilemistani helposti vaahtoavin. Laventelia myös kokeilin ja se oli mielestäni aika samanlainen kuin tuo aloe vera, tuoksu oli vaan kukkamainen. Välillä pitää kuitenkin pestä XZ:lla, koska tukka alkaa lähmääntyä, jos käytän noita pitkään putkeen.
« Viimeksi muokattu: 25.11.10 - klo:09:41 kirjoittanut Sinimusta »

Poissa Ellamari

• Hiushörhö
« Vastaus #382 : 25.11.10 - klo:12:54 »
Sinimusta,onko Aloe vera mielestäsi tehokkain tuohon hilseilyyn ja laatoittumiseen?

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #383 : 25.11.10 - klo:13:21 »
^Se aloe vera oli kosteuttava ja minulla ilmeisesti liian ärhäkistä pesuaineista se ekseema innostui, joten tuo kosteuttava tuntui parhaimmalle ja ei kuivattanut päänahkaa  :)

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #384 : 26.11.10 - klo:19:20 »
Joo mietin että vois kokeilla vielä jotain tuollasta erikoisshampoota. Jotenkin tuntuis että noi apteekin tökötit vois auttaa paremmin kun kampaamoiden. Pitää siis testailla. :)

Mun tuttavalla on atooppinen iho ja hänellä on ollut vaivana aina talvisin hiuspohjan kuivuminen ja kutina, mutta nykyään käyttää talviaikaan Vichyn Dermo Soothing shampoota ja ei ole kuulemma ollut enää kutinaa. Tämä siis voisi olla kokeilemisen arvoinen. Tietty, jos vaikuttaa, että on muutakin syytä kuin vain atopia niin sitten varmaan kannattaa mennä käymään ihotautilääkärillä.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #385 : 18.03.11 - klo:20:29 »
Mulla kans näin talvella kutittaa hiusphjaa. Äsken pari tuntia pidin muovipussin ala aika tujua punaviinietikka (vai roseviini?) vesi seosta ja kyllä on yleensä auttanut, kuten nytkin varmaan. Hajuhan ei ole mikään miellyttävä ja jää hiuksiin, mutta nyt jopa aika huonosti huuhtelin, koska olen tänään vaan kotona. Hiuksillekin tekee aika hyvää. Mulla nimittäin on yleensä se vaikeus ollut löytää hiuksille ja päänahalle molemmille sopivat mömmöt, ne kun on yleensä päinvastaiset, samoin kuin pesurutiinit. Shampootakaan en käytä, paitsi joskus jos on öljyä tullut laitettua hirveästi tai muuten vaan tekee mieli kunnolla pestä. Eli kannattaa ainakin kokeilla, ihan hyvä varsinkin semmoselle joka käyttää paljon tuotteita, laittaa päähän välillä jotain ihan yksinkertaista ja mietoa (kemikaalipommeihin verrattuna).
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #386 : 19.03.11 - klo:10:41 »
Mitä voi tehdä kutisevalle hiusrajalle?  ??? Mulla otsan yläosa ja niskan keskiosa kutiavat (ja nyt myös punoittavat) tosin kovin ja tuun hulluksi kun yritän olla raapimatta. Sanoisin että kyseessä on kuivuuus, mutta millä niitä voi hoitaa ilman että tukka on sitten yhtenä öljykönttinä? Yritin laittaa otsanahkaa varovasti kosteusvoidetta, mutta se levisi jo puoleen päivään mennessä otsikseen ja näytin ihan rasvassa uitetulta rotalta. Käytän palashampoita ja ACV-huuhtelua pesuun. 
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #387 : 19.03.11 - klo:13:17 »
^ Kokeiles vielä aaloegeeliä, se ei rasvoita.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #388 : 20.03.11 - klo:18:14 »
^ Öljyhoito (oliivi-kookos-tms. muhitus) ennen shampoopesua ei jätä hiuksia rasvalähmäksi. Kokeiltu ja tehokkaaksi todettu talvisäässä.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #389 : 21.03.11 - klo:11:16 »
Typerä kysymys, mutta millä päänahkaa voi kuoria? (Hyi kun kuulostaa rankalta.) Onko siihen jotain omia hyviä hiustenhoitotuotteita? Toisinaan kun neuvotaan kuivaa päänahkaa kuorimaan ennen öljyhoitoja tms.
(Kiitti, pitääkin katsoa jos tossa läheisessä Sitruunassa olisi jotain sopivaa tuotetta. :) )
« Viimeksi muokattu: 21.03.11 - klo:14:43 kirjoittanut pekaani »