Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 330135 kertaa)

|Piija

• Vieras
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #390 : 21.03.11 - klo:12:10 »
Esimerkiksi näillä tuotteilla; SIM Oil Cure Hair Mask & KC Professional - Biosystem Cure. Millään rakeita sisältävällä tms. ei kannata hiuspohjaa alkaa kuorimaan, vaan juurikin noilla "happokuorintaan" perustuvilla tuotteilla.  :) Itselläni tuota SIM maskia ja olen kyllä tykännyt. Hiuspohjahan tulisi oikeastikin kuoria säännöllisesti, aivan kuten kasvotkin, sillä samaa ihoahan siellä on.

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #391 : 22.03.11 - klo:01:33 »
^^ Mä mietin ihan samaa eilen, ja DIY-henkisenä ihmisenä sitten pyörittelin sokeria kostutetussa päänahassa. ;D Olisinpa huomannut Piijan kommentin ensin... no, mitään kamalaa ei tapahtunut, päin vastoin. Koin tarvetta kuorinnalle, koska päänahka tuntui olevan koko ajan vähän likainen ja jopa hieman "rasvahilseilevä", vaikka pesen hiukset joka toinen päivä. Rasvahilseilevällä tarkoitan sellaisia ihmeellisiä valkoisia palloja joita näkyi satunnaisesti hiusten ollessa rasvaiset - en tiedä mitä ne oikeasti ovat, mutta sellaisia joitain palleroita kuitenkin. Viime aikoina naamanikin iho on käyttäytynyt kummallisesti, puskenut finnejä ja rasvaa. Kuorin päänahan tosiaan siis ihan länttäämällä sokeria päähän ja pyörittelemällä, jonka jälkeen pesin normaalisti shampoolla. Kuivatessa hiuksia tyvi nousi vähän tavallista nätimmin ja nyt päänahka tuntuu mukavan puhtaalta. Eli näin täällä kotikemistinä, mutta jatkossa todennäköisesti käytän vain noita "happokuorintoja", kun kerran sellaisia suositellaan rakeellisten sijaan. :)
« Viimeksi muokattu: 22.03.11 - klo:04:03 kirjoittanut armi »
So it goes.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #392 : 22.03.11 - klo:09:55 »
Pitääpä kokeilla tuota päänahkakuorintaa. Eikö noita Piija suosittelemia tuotteita saa ihan apteekistakin?
En ole koskaan kuorinut päänahkaa mutta nyt asia tuntuu ihan järkeenkäyvältä. Ehkä saisin apua tuosta tähän rasvoittumiseen mikä on nyt piinannut tämän kuukauden.
Mun hiukset käyttäytyy ihan holtittomasti.  ::)
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #393 : 25.03.11 - klo:14:20 »
Kiitos Maatis ja NarnianQueen, yhdistelmähoito on tuottanut nopeita ja vaikuttavia tuloksia!  :D Ei kutita enää eikä juuri hilseilekään.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #394 : 28.03.11 - klo:20:33 »
Olen hoitanut omaa ja mieheni kutisevaa ja kuivaa päänahkaa savihoidolla: teen sopivan paksuisen mössön Logonan valkosavesta (http://www.logona.fi/tuotteet/savituotteet/Valkosavi.html) ja lämpimästä vedestä ja lorautan sekaan reilusti oliivi-, kookos- tms. öljyä. Seos päänahkaan, elmukelmua tai suihkumyssy päälle, annan vaikuttaa 15 - 20 minuuttia ja pesen pois miedolla shampoolla. Auttaa välittömästi! Jos päänahka hilseilee, savi irrottaa hilseen tehokkaasti. 

neverknow

• Vieras
« Vastaus #395 : 29.03.11 - klo:22:20 »
Musta tuntuu että mulla biotiini aiheuttas päänahan kutinaa.. aina kun alottaa niin tuntuu että iho hehkuu punasena ja pääkutisee.. valitettavaa kun mielellään kasvattaisi nopeasti hiukset pitkiksi!

Poissa Linnee-

• Hiushörhö
« Vastaus #396 : 29.03.11 - klo:22:36 »
^Minulla biotiini selvästi vähän kuivatti päänahkaa, mikä on toisaalta hyvä sillä pesuväli lyheni kahteen kertaan viikossa. Nyt kun olen lopettanut biotiinin syönnin joudun pesemään taas 3 kertaa.
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #397 : 22.04.11 - klo:11:02 »
Olen saanut isäni ongelmapäänahan rauhoittumaan iHerbistä tilatulla tervasampoolla. Sampoo on sulfaatiton, todella hellävarainen ja tuoksuu ihanasti tervalle. Kokeilin sampoota vanhempieni luona ollessani ja pelkästään jo yksi pesukerta rauhoitti minunkin herkästi kutiavaa päänahkaa. Tilauksessa on nyt tervasampoopullo mullekin, sillä sen verran vaikuttunut olin tuosta sampoosta.

Isälläni on todella hankala päänahka, joka kutiaa, hilseilee ihan sellaisina isoina laattoina ja isä vielä raapii päänahasta niitä paloja irti. Kyseessä voisi olla taliköhnä, mutta en tiiä kärsiikö isä rasvaisesta päänahasta. Hän on yrittänyt hoitaa päänahkaa hajusteettomilla tuotteilla, hilsesampoilla, lääkesampoilla ja erilaisilla kutinaa lievittävillä itsehoitolääkkeillä, mutta mikään ei ole auttanut niin paljon, että päänahka olisi rauhoittunut päivää-paria pidemmäksi ajaksi. Kuulemma nyt päänahka on jo parin viikon tervasampoon käytön jälkeen paljon parempi ja selvästi rauhoittunut, eikä päänahka hilseile tai kutia enää paljon ollenkaan.

Poissa pikkudevil

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #398 : 16.01.12 - klo:01:09 »
Täälläkin oireilee päänahka kutiamalla. Värjään hiuksia Elumenilla, ennen ei ole tätä vaivaa ollut. Käytän shampoona Oriflamen värjättyjen hiusten shampoota ja hoitoaineena KC:n colormaskia tai sitten jätettävää Bonacuren latvahoitoa.

Kutina on nyt ollut viikon päivät sen verran pahaa, että ostin apteekista Acon hiuspohjaa kosteuttavan geelin. Se on auttanut kyllä. Se pitää laittaa kun hiukset ovat vastapestyt ja kosteat, muuten saa aikaan kivan rasvapää efektin. Seuraavana ostoslistalla on Lactolinen pesuneste, sitä kokeilin vanhemmillani ja se pesi hyvin eikä jättänyt hiuksia liian koppuraisiksi.

Päänahkaa olen joskus kuorinut kahvinporoilla. Eli keitetyn kahvin porot on senverran pehmeitä, että niillä voi päänahkaa ja muutakin ihoa kuoria. Ihosta tulee tosi pehmyt käsittelyn jälkeen.
Etsii omaa lookkian, blondista punaiseen - lopulta tummaan. Ja sama rumba alusta :D

Poissa PoohBear

• Hiushörhö
« Vastaus #399 : 16.01.12 - klo:16:29 »
Kananmunapesu niin eipä kutise tai hilseile päänahka eikä kuivu hiuksetkaan :)
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #400 : 16.01.12 - klo:22:33 »
Apuva !! - Jos kananmuna allergikkona (erityisesti valkuainen) laitan raa'an kananmunan päähäni niin kyllä takuulla kutisee ja hyvä jos ei kohta ambulanssin pillit ulvo  0_0

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #401 : 17.01.12 - klo:17:55 »
;D
Ehkä silloin tosiaan kannattaa jättää väliin.
Mulla kyllä kananmuna toimii ihan kivasti ja puhdistaakin hyvin, en vaan kauhean usein tule käyttäneeksi kun kananmunat menee ruokiin niin nopsaan.

Kaikki öljyäminen ja voidepesut tuntuu mulla auttavan kutinaan, samoin silloin tällöin kuoriminen jollain jugurtti-kaurahiutale tms. sekoituksilla. En nykyään käytä enää ollenkaan shampoota, ja hoitoaineen käyttäminenkin on jäänyt ja teen useimmiten vaan omenaviinietikalla huuhtelun. Yleensä hoidan tukan puhdistuksen itse kyhäämilläni mömmöillä, WO:lla, tai juurikin voidepesulla jos on kiire. Pesun jälkeen käytän kyllä jätettävänä vähän mitä mieleen tulee: aloeverageeliä, itse tehtyä jätettävää, öljyä...
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa PoohBear

• Hiushörhö
« Vastaus #402 : 18.01.12 - klo:17:02 »
Itse en voi allergian takia syödä kanamunaa, mutta ei se kyllä tukan pesussa aiheuta mitään oireita. Mutta kaikkihan olemme erilaisia.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.

Poissa Nihnaana

• Hiushörhö
« Vastaus #403 : 01.04.12 - klo:02:47 »
Mulla alkoi kans muutama viikko sitten niskatukka kutisemaan ja nyt se punoitus on levinnyt alas niskaan saakka, punoittaa ja kirveleekin tietty raapimisesta johtuen :( Niskan ihoon olen laittanut Bepanthenia, mutta se tuntuu aiheuttavan enemmän kutinaa. Päänahkaan ostin pari päivää sitten Acon special care kosteuttavaa geeliä, muttei toistaiseksi ole ollut apuja sitäkään.
Piti tulevalla viikolla laittaa sinetit päähän, mutta täytynee siirtää siihen et saa päänahan kuntoon.. Inhottavaa!!  :#

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #404 : 01.04.12 - klo:10:41 »
Mulla on ollut koko talven ongelmaa päänahan kanssa. Kutisee ja hilseilee ihan vietävästi ja hävettää kun hiukset ovat täynnä hiutaleita.  Aloe vera geeliä olen laittanut päänahkaan suihkun jälkeen mutta ei ole auttanut. Nyt on kokeilussa Friskus-hiusvesi. Kutina on loppunut, mutta nähtäväksi jää miten auttaa hilseilyyn. Sisältää glyserolia, muurahaishappoa ja männynhavu-uutetta.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.