Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329541 kertaa)

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #420 : 23.05.12 - klo:07:19 »
Mulla on kutisevaan päänahkaan auttanut puhdas 100% teepuuöljy. Teen sillä tapaa, että tursautan ihan mitä vaan shampoota mitä nyt käytänkään kämmenelle, ja tiputtelen siihen 15 tippaa teepuuöljyä. Sekoitan tuon sitten kädellä ja pesen hiukset normaalisti. Rauhoittaa ihan kivasti ja tekee sellaisen viilennysefektin.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #421 : 23.05.12 - klo:10:00 »
Mistä sä ostat teepuuöljyä ? Sitä oli yhteen aikaan Australian Body Care-sarjassa luontaistuotekaupoissa mut ei ollu pitkään aikaan mitä mä oon käyny - Ja Australian teepuuöljy oli mulle monen vuoden ajan ihan must juttu ( se oli muute aikoinaan pakollinen Australian armeijassa ).

Life'sta ostin viikko sitten 100 % aloe vera-geeliä jota oon laittanu kuiviin hiuksiin ja päänahkaan muotoilugeelin tavoin - hyvältä ja viilentävältä tuntuu, vähän kallis tuubi mut tota mä ostan kyllä lisääkin.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #422 : 23.05.12 - klo:10:01 »
^Mä ostin ihan vaan apteekista (Hämeenkadun Yliopiston apteekki Tampereella). Juurikin tota samaa kun mainitsit. Varmaan jos jaksaisi, niin iHerbissä ja muissa vastaavissa olisi myös, mutta oma kiinnostus ei niin pitkälle riittänyt...  8)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #423 : 23.05.12 - klo:22:06 »
Iherbistä saa myös nature gates teepuu shampoota ja hoitoainetta. Siihenhän voi halutessa lisätäkkin toki, mutta kyllä nekin tekee sen viilentävän tunteen ja on hyviä hoitotehoiltaankin.
Itse ostin yberkuivaan päänahkaani ja hilsettä ne ei täysin pystynyt nujertamaan, mutta vois just tollasessa tarkoituksessa toimia hyvin!
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #424 : 24.05.12 - klo:12:51 »
^Joo, noita valmiita teepuutuotteita on paljon kyllä. Mutta meillä on varmaan monilla useampi puteli shampoota jo kaapissa, niin tolla öljylisällä saa nekin käytettyä jos ei halua lisää pulloja hankkia ;D

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #425 : 27.06.12 - klo:14:26 »
mulla ei ole kovin kutiseva päänahka, mutta punottaa ja kuumottaa, ei hilseile. Mulla on ollut tätä ongelmaa joskus talvisin, mutta nyt on ollut jo jonkin aikaa vaikka on kesä. Sitä punoitusta on pään sivuilla. Kampaaja sanoi että kannattaa laittaa perusvoidetta. Laitan aina välillä tunniksi ennen pesua. Joskus manteliöljyäkin, koska sitä sattuu mulla olemaan. Kyllä se vähän tuntuu auttavan, ja ihanasti viilentää. Luin jostain että hiuspohja saattaa tarvita tehokkaampaa pesua useammin, että rasva lähtee kunnolla pois. Pesen kyllä joka toinen päivä (tällä hetkellä xz-shampoolla ja erisan-shampoolla). En käsittele tällä hetkellä paljoa hiuksia, enkä värjää. Föönaan harvoin, aika harvoin käytän hiustököttejä. Hiuslakka ainoa pahe, jota suihkuttelen päänahkaankin asti. Pitäisi varmaan kokeilla jotain tosi mietoa lakkaa.

Pitäisiköhän käydä lääkärillä näin pikkuvaivan takia. Ne kai määrää jotain kortisoniliuoksia. Ikävä tunne vaan kesällä kun päänahkaa kuumottaa. Mulla on vähän taipumusta atooppiseen ihoon. Silmäluomiakin joskus punottaa, ja nenän alta. Ei nämä ehkä liity tähän. Ärsyttävää vain. Mielenkiintoista lukea täältä teorioita mitä tuo voisi olla, ehkä jopa jotain allergiaa.. hmm.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #426 : 31.07.12 - klo:06:15 »
Kutina ja hilse tuli takaisin. Odottelen saapuvaksi Sim System 4 Climbatzole Shampoo 1, joka tehoaa rasvaiseen hilseeseen sekä rasvoittuvalle päänahalle. Alkaa niska ja korvien yläpuoli olla aika karmeen rikki tästä raapimisesta :-[

Poissa PoohBear

• Hiushörhö
« Vastaus #427 : 31.07.12 - klo:17:48 »
Oletko käynyt allergiatesteissä? Iho oireet tulevat siitä mitä suuhunsa laittaa. Jos laittaa jotain sellaista, mille on allerginen, reagoi iho. Tietenkin voi olla allerginen myös jollekkin shampoon tai hoitoaineen ainesosalle.
Itselläni esim. paprika mauste on sellainen, joka reagoi voimakkaana päänahan kutinana.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #428 : 31.07.12 - klo:18:02 »
Mullakin kutisee taas päänahka, onneksi sentään hilsettä ei ole, mutta tylsiä nämä kutisevat kohdatkin on. Varmaan johtuu siitä, kun olen käytellyt Fudgen hopeashampoota, olis vaan pitänyt uskoa, että silikoni ei tee hyvää tälle päänahalle, mutta se vaan on niin hyvä hopeashampoo. Taidan harventaa käyttöä entisestään ja hommata Sim System 4 hoitoainetta, se on tän pään pelastanu ennenkin :) Iherbin papan tervashampootakin mulla on, mutta sillä on jotenkin inhottava pestä kun se on niin kauhean väristä, niin tuntuu, että tukkakin kellastuu sillä enemmän. En tiedä onko se vain mun mielikuvitusta.

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #429 : 31.07.12 - klo:20:40 »
Tietenkin voi olla allerginen myös jollekkin shampoon tai hoitoaineen ainesosalle.

Olenhan minä allerginen ja sen ainesosan nimi on silikoni.
Lähti kutinan aiheuttajat roskiin siltä seisomalta.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #430 : 20.08.12 - klo:20:47 »
Nyt on pakko kommentoida!
Teksti ei ole tarkoitettu kenellekään henkilökohtaisesti, mutta valitettavasti tällä hetkellä monella ihmisellä on täitä! :-\
Eli jos on kutinaa se voi olla täi joka siellä puree saadakseen verta ihmiseltä ja jos näyttää että on ns. hilsettä(varsinkin päälaella ja korvien yläpuolella) ne voivat olla sarviaisia >:(
Eli kannattaa ajatella myös tuota asiaa...

Minulla on kutiseva päänahka ja ainakin minulla on hilsettä. Nyt kuitenkin arveluttaa tuo täiasia, koska on tullut reissattua kesällä jos jonkinlaisessa paikassa. Voivatko täit tarttua, vaikka vuodevaatteet olisivat puhtaat ja onko tartunta mahdollista saada bussin tai junan päänojasta? Olen yrittänyt välttää niihin nojailua tai laittaa jotain siihen väliin. Valkoiselle paperille normaalilla kammalla kammattaessa ei ole tullut ainakaan toistaiseksi mitään muuta kuin hilsettä. Eikä kampaajakaan kai huomannut mitään tuollaista ongelmaa. Kai hän nyt olisi sellaisen huomannut, vai kuinka?

Ei kutina mitään jatkuvaa ole, joskus on pitkiäkin aikoja kutisematta. Silloin iho kutisee myös muualta ja olen kerran mennyt terveydenhoitajalle, kun luulin minulla olevan kaikki mahdolliset syöpäläiset, muttei mitään löytynyt.
« Viimeksi muokattu: 21.08.12 - klo:18:53 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #431 : 21.08.12 - klo:18:39 »
Täit tarttuu helposti mistä vaan jos niitä yleensä jossain on - usein esim lastentarhoissa tai sitten  sellasilla ihmisillä jotka majailee paljon retkeilymajoissa tai epämääräsissä olosuhteissa, siis skaala on laaja mistä niitä voi saada. Välillä jossain kaupunginosassa niitä voi olla runsaasti.

Täit ei oo vaarallisia, ne ei kaivaudu ihon sisään vaikka ne imee päänahasta verta (yök).
Täit voi tosiaan aiheuttaa hyvin voimakasta kutinaa - kyllä niit yleensä löytää sieltä jakausten juurista mutta ei välttämättä jos ne on just muninu.
Tiedän et tää kuulostaa vähän karmeelta mutta ei hätää - kannattaa ostaa apteekista lapsillekin tarkoitettua anispohjaista, täysin turvallista Paranix-hoitoainetta jota levitetään täikammalla kauttaaltaan hiuksiin, myös pituuksiin - käsittely uusitaan 10 päivän kuluttua ja täit pitäis olla poissa.

Petivaatteita ja huiveja ja myssyjä sun muita päänalusia ei tarvitse pestä missään tietyssä lämpötilassa, sen sijaan ne voi laittaa esim pakkaseen/pakastimeen jossa täit kuolee, tai pelkästään em. materiaalien ja päähineiden siirtäminen vuorokaudeks pois syrjään, tuhoaa täit, nimittäin täit kuolee jos ne ei pääse lähelle päänahkaa, ne siis kuolee itsestään.
Jos se itsestä hyvältä tuntuu niin kaikki em. voi pestä koneessa mutta ei oo välttämätöntä.
Saunan lämpötilassa täit ei kuole päinvastoin ku aikasemmin luultiin.

Kaikkea ei tartte pestä, ainoastaan ne mihin hiukset on viime aikoina koskettanu, ne täit ei leviä itsestään ympäri ämpäri vaatekaappeja ja huoneistoa.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #432 : 21.08.12 - klo:19:58 »
^Tiedän kyllä, etteivät ole vaarallisia. Ei kai kutina aina tarkoita sitä, että on täitä? Ja sanotaan, ettei täishampoita pitäisi käyttää varmuuden vuoksi.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #433 : 21.08.12 - klo:22:09 »
Teepuuöljy kuulemma tappaa täitä, joten jos ei halua kokeilla täishampoita varmuuden vuoksi, se voisi olla yksi turvallisempi kikka?
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #434 : 21.08.12 - klo:22:23 »
Minusta näyttää kuitenkin siltä, että päänahka hilseilee kovasti. Jospa kutina johtuu siitä. Mitään täitä en ole siis löytänyt.

Edit. Ei ollut täitä, vaan herkkä iho. Sain neuvon pestä harvemmin tai käyttää CO-pesua ja kosteuttaa hiuspohjaa perusvoiteella tai kasviöljyllä.
« Viimeksi muokattu: 28.08.12 - klo:22:41 kirjoittanut Marie Corelli »