Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329399 kertaa)

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #435 : 22.08.12 - klo:09:38 »
^Tuo kuulostaisi minulle sopivalta, koska tilanteesi kuulostaa samalta. Pelkään vain, että on liian voimakkaasti pesevä, kuten "hellävarainen" lactoline sekä sebamedin perus pesuaine + oikeastaan kaikki muutkin shampoot.

Mullakin on ollut ongelmia pitkään vaikka kaikkea kokeillut. Välillä tuntuu, että hahaa nytpä löysin sopivan tuotteen/hoitorutiinin, mutta sitten alkaa taas kutina. Runsas öljyily on auttanut, mutta en vaan ole jaksanut sitä säännöllisesti, kun on niin työlästä ja "riskialtista", lisäksi hankalaa matkoilla tai kaverin luona ollessa. Co-pesu toimi tosi hyvin jossain vaiheessa, samoin wo. Ehkä pitäisi tota wota vielä kokeilla. Nyt olen vaihdellut co-pesujen ja shampoopesujen välillä + öljyt silloin tällöin. On vaan vaikea uskoa, että jokin aine auttaisi. Tuntuu nimittäin, että mulla on ruokavaliossa, terveydessä tai jossain muussa jokin perustavanlaatuisempi ongelma.

Ehkä kokeilen nyt vielä tuota sebamedia ja vaikka jotain urtekramin sulfaatitonta. Jos ei auta seuraavaksi kyllä menen ihotautilääkärille  ::)
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #436 : 22.08.12 - klo:11:02 »
Teepuuöljy kuulemma tappaa täitä, joten jos ei halua kokeilla täishampoita varmuuden vuoksi, se voisi olla yksi turvallisempi kikka?

Australian teepuuöljy on kyllä monin tavoin tehokas tuote, en oo tosta täin tappamisesta ennen kuullu, voipi hyvinkin olla - Toi Paranix josta kirjoitin , niin se ei ole shampoo, vaan täysin luontaispohjainen kemikaaliton ja myös lapsille turvallinen neste joka levitetään päänahkaan jakaus jakaukselta, ja myös pituuksiin ja sitten hiukset kammataan pakkauksessa mukana tulevalla kammalla. Eli kyllä ihan turvallinen, ja tehokas.

-------

Omaan kuivaan ja talvisin kireeseen ja hilseilevään päänahkaani on jossin määrin auttanu sisäisesti kalanmaksaöljy ja ulkoisesti Urtekramin ruusushampoo, myös 100 % aloe vera-geeli.

Poissa maxine

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #437 : 23.08.12 - klo:11:36 »
Mulla on ollut jo vuosia luottotuotteena Vichyn dercos treatment anti-dandurff shampoo. Sitä löytyy kuiville ja rasvaisille hiuksille erikseen. Ilman sitä en pärjää pitkiä aikoja sillä aina tietyin väliajoin päänähkaan ilmestyy punaisia, kuivia ja hilseileviä kohtia. Jo yhden pesun jälkeen päänahka tuntuu heti paremmalta tällä pestessä. 

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #438 : 23.08.12 - klo:12:41 »
^Tuo kuulostaisi minulle sopivalta, koska tilanteesi kuulostaa samalta. Pelkään vain, että on liian voimakkaasti pesevä, kuten "hellävarainen" lactoline sekä sebamedin perus pesuaine + oikeastaan kaikki muutkin shampoot.

Mielestäni tämä on ihan oikeasti mieto ja hellävarainen. Tästä myydään myös pienempi 200ml pullo, joka maksaa jotain 7-8€. Suosittelen kyllä kokeilemaan, itselleni tämä oli niin iloinen yllätys. Olen tosissaan kokeillut todella, todella monia eri tuotteita ja tämä oli ensimmäinen joka toimii.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #439 : 23.08.12 - klo:13:19 »
^Otin nyt kuiteskin sen sebamedin erittäin hellävaraisen shampoon, eli en sitä hilseshampoota  ::) En kyllä tiedä miksi, kun kuulosti niin hyvältä toi hilseshampoo  :D Jotenkin incin perusteella vaikutti hellävaraisemmalta tämä toinen. Pesin sillä nyt kerran ja tuntuu ihan ok, eihän sitä vielä tiedä, onko hyvä.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #440 : 28.09.12 - klo:21:52 »
Mulla e-pillereiden lopettaminen reilu kaksi kuukautta sitten aiheutti valtavan hiustenlähdön ja päänahka muuttui kutisevaksi, kuivaksi ja hilseileväksi. Päänahka on myös herkkä kosketukselle ja esimerkiksi Tangle Teezerillä harjaaminen tuntuu todella inhottavalta.

Olen pessyt päänahkaa nyt LV:n herkkäihoisten shampoolla ja XZ:n kosteuttavalla Xylitol & Hunaja -shampoolla. Välillä olen sekoittanut LV:n shampooseen jokusen tipan teepuuöljyä, mutta ainakaan vielä en ole saanut päänahan hilseilyä ja herkkyyttä kuriin. Tänään ostin farmaseutin suosituksesta Louis Widmerin Remederm-shampoon, on farmaseutin mukaan ollut asiakkaiden mielestä todella tehokas tähän vaivaan.

Haulla löytyi kovin vähän mainintoja tästä tuotteesta, onko kellään kokemuksia? Painun nyt itse testaamaan kyseistä shampoota ja kertoilen sitten jossain vaiheessa, auttoiko minulla.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #441 : 29.09.12 - klo:11:00 »
Minulla kutitti paanahka tosi paljon ja tosi pitkaan, mutta sitten kokeilin EUCERIN kuivalle iholle tarkoitettua shampoota ja vaikka oli vahan hintavaa, niin kannatti, koska toimii kuin unelma. Hiukset jaavat ilmaviksi ja tosi silkkisiksi ja paanahka voi hyvin nyt kun on saannollisesti kayttanyt. Enaa ei kutita paanahka lahes ikina ja ennen se oli jatkuva tuska! Ihanaa.  :D
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #442 : 01.10.12 - klo:19:36 »
Joo ja tietenkin se liian kuumalla vedellä peseminen... Ainakin mun pahe. On jokseenkin itsestään selvää, mutta kummasti se omakin outo kutiamiskuuri loppui kun vähensin veden lämpöä  ::) Lactolinekin alkoi taas pelittämään.

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #443 : 03.10.12 - klo:16:01 »
Jos joku tähän ketjuun kirjoittavista viihtyy myös kuivashampoo-ketjussa, niin kantsii pitää tauko sh-kokeiluissa ja testata, ettei näillä asioilla ole keskenään yhteyttä. Mulla ahkera kuivapesu ei niinkään ärsyttänyt hiuspohjaa, mutta kasvot alkoivat kukkia. Nyt olen vaihtanut merkkiä ja vähentänyt käyttöä, ja kummasti on tilanne rauhoittunut.
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #444 : 12.10.12 - klo:18:35 »
Voiko päänahka olla paikallisesti kuiva/hilseilevä/tvs?

Meinaan takaraivolla ja kallon kuopassa kutiaa perkuleesti (toissailtana pesin), päälaella ei ollenkaan. Hiuksia mulla on paksummalti takaraivolla kuin päälaella, voiko sillä olla mitään merkitystä asian suhteen?
Olen käyny aikanaan samasta ongelmasta parillakin eri parturilla ja jokainen lyöny matkaan milloin minkäkin shamppoon mut ongelma ei ole kadonnut minnekään. En ole hikoillut niin että se aiheuttaisi kutinaa enkä ole pitäny hiuksia ponihännällä (yleensä muutenkin kiepautan ne tuommoiselle haihammashärvelille).

Vuodenajasta tää ongelma ole riippuvainen, mutta sen kyllä huomasin et vanhempieni luona kun olin käymässä ja pesin järvivedellä hiukset (  <3 ), niin kutinaa ei tullut niin nopeasti - tai sitten onnistuneesti huijasin itseäni uskomaan järviveden voimaan  ::)

Hilsettä takaraivolla tai muuallakaan hiuksistossa ei näy. En tiedä onko päänahkani kuiva vai rasvoittuva, hiukset pitäisi pestä päivittäin jos haluaisi niiden näyttävän puhtaalta. Pesen yleensä iltaisin, seuraavan päivän hiukset on ok, toisena päivänä alkaa kutina  :-[
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa kiskis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #445 : 12.10.12 - klo:19:16 »
Voiko päänahka olla paikallisesti kuiva/hilseilevä/tvs?

Mulla on sama ongelma. :(
Ainoa kuiva/kutiseva/hilseilevä kohta on ihan niskassa. Tää ongelma on jatkunut jo ainakin pari vuotta, ja oon kokeillut kaikenlaista tuloksetta. Mm. lopetin hiusten värjäämisen, vaihtelin shampoita, kokeilin savinaamiota, ostin päänahan hoitonestettä, oon muhitellut humektanilla ja öljyillä, tihentänyt ja harventanut pesuvälejä... ja oon tietysti tosi huolellinen pestessäni hiuksia, mutta mikään ei auta. Lääkärissä en oo käynyt vielä. Ennen ei ollut hilsettä, mutta nykyään on ja joskus tuo kohta hilseilee aika paljonkin. Yök ja kurjuus.

Eli siis vastauksena kysymykseesi, ainakin mulla on, mutten tiedä miksi tai mikä auttaisi.
Mulla on tosi paksu ja nykyään myös pitkä tukka, oon joskus miettinyt että jääkö sinne niskaan muhimaan vaikka pesun jälkeen liian pitkäksi aikaa kosteutta tai jotain, joka pitäis yllä tätä ongelmaa. Ainakin joskus laitan hiukset jo kosteana letille, ja se hautuminen ei varmaan tee hyvää päänahalle. Tai en tiedä, tää on vaan ajatus kun en keksi mitään syytä tälle vaivalle.

Ihmetytti muuten tuo ostamani päänahan hoitoneste: tuotteen mainittiin olevan "kaikkiin päänahan hilseongelmiin". Iskin litkua päähäni ja ei ole kyllä mikään värinpoisto tai muukaan myrkky polttanut niin paljoin kuin tämä... Incin kärjessä olikin alkoholi, eli ei ihme että kirveli (vaikken ainakaan tietoisesti raavi ihoa). Mut mietin, että eikö hilseily johdu monesti kuivasta päänahasta, niin miten tuommoinen vahva alkoholilitku siihen auttaa? Varmaan pöpöt kuolee, muttai kuinka paljon iho ja hiukset kuivuu siitä...

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #446 : 12.10.12 - klo:20:44 »
catjuska, sama probleema oli täälläkin, kunnes leikkasin hiukset. Päänahka kutisi vimmatusti takaraivolta, mitään ei tietenkään näkynyt, ja hiukset oli siinä vaiheessa vasta solisluumittaiset tai vähän solisluun alapuolelle. Ajattelin että syynä on joko se että päänahka ei pääse hengittämään tarpeeksi tai sitten shampoo-/hoitoainejäämät jotka on jääneet ärsyttämään ihoa. Joka tapauksessa, eipä ole kutittanut enää sen jälkeen kun tukka lyheni leukamittaiseen polkkaan, eli oletettavasti jompikumpi diagnoosi osui oikeaan. Ja mulla on siis suht ohuet hiukset, mutta myös hyvin herkkä päänahka.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #447 : 14.10.12 - klo:20:21 »
Pitääkö hiukset pestä päivittäin, jos on hilsettä? Nyt on hiuspohja oikein villiintynyt ja hilsettä lähtee isoina läntteinä. Pesun jälkeen hiuspohja näyttää vähän aikaa siistiltä, mutta ei kovin kauaa. Jos kynnellä rapsuttaa ihoa, niin hilsettä irtoaa oikein kunnolla. Ärsyttää.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #448 : 14.10.12 - klo:20:42 »
Pitääkö hiukset pestä päivittäin, jos on hilsettä?

Mielellään, koska hilse "ruokkii itseään" eli toimii hyvänä kasvualustana uudelle hilseelle.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Yayah

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #449 : 17.10.12 - klo:00:37 »
Pakko kehua Lidlin tuotteita, mutta niiden ketju on muumioitunut, ja asia liittyy etäisesti kutisevaan päänahkaan. Avalonin biotiinishampoota odotellessa oli pakko ostaa hätäapua. Olen saanut käsityksen, että tervashampoo on päänahalle hyväksi, joten ostin sitä Lidlistä. Tarvitsin myös halpaa hoitoainetta, koska olin unohtanut omani sinä päivänä kotiin. Otin Cien -merkkisen värjättyjen hiusten hoitoaineen. Tuotteet toimivat paremmin kuin monet kalliit merkit ja maksoivat yhteensä 3 euroa.

Myös minulla on pysyvä kutiseva läntti niskakuopassa, mutta en ota siitä isoa stressiä. Huomasin kuitenkin, että se selkeästi paheni, kun kuivaaja puuttui, ja tuli oltua tavallista pitempiä aikoja märällä tukalla.