Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 330138 kertaa)

rolla

• Vieras
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #45 : 21.05.06 - klo:16:53 »
Saman asian ajaa tehokkaasti pari tippaa tea tree öljyä shampooseen. Mä rakastan pestä kaikilla tea tree jutuilla päätäni, koska kutiaa. Rosmariini myös on auttanut.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #46 : 09.09.06 - klo:21:22 »
Nyt on monena vuonna käynyt sama ilmiö, eli heti kun ilmat kylmenee kesän jälkeen alkaa päänahan kutina! Onko muilla sama ilmiö? Ei mitään erityistä hilsettäkään ole, kutisee vaan. 4 systemin terapeuttisen shampoon otin käyttöön ja apua on jo ollut.

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #47 : 22.09.06 - klo:14:01 »
Löysin sattumalta ihan luksus tuotteen ja luovuin samalla kaikista rosmariini tms. shampoista. Apteekista decubal merkkistä päänahan hoitoainetta, hinta taisi olla joku 12-15 euroa ja jättää todella kirpeän olon ja kutina meni pois. Vasta pari käyttökertaa takana, mutta mahtava on ollut.

tepitepi

• Vieras
« Vastaus #48 : 26.09.06 - klo:12:05 »

Niin Siru mainitsi että Simin System 4 olisi muuttunut, millasethan putelit sitten nyt on?

Mitä System 4 tuotetta muuten olet käyttäny siihen hiuspohjan kutinaan? Minulla on hilsettä ja mietin että vois sillointällöin pestä sillä System ¤:llä. Mietin vaan että millä, kun ne on numeroitu 1:tä 4:ään.

Kuivattaako muuten pahasti?

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #49 : 26.09.06 - klo:18:50 »

Niin Siru mainitsi että Simin System 4 olisi muuttunut, millasethan putelit sitten nyt on?

Mitä System 4 tuotetta muuten olet käyttäny siihen hiuspohjan kutinaan? Minulla on hilsettä ja mietin että vois sillointällöin pestä sillä System ¤:llä. Mietin vaan että millä, kun ne on numeroitu 1:tä 4:ään.

Kuivattaako muuten pahasti?
Pullot on samannäköiset, mutta numeroinnit on muuttuneet,että kannattaa lukea mitä pullon kyljessä lukee. Olen käyttänyt Therapeutic shampoota kutinaan, eli numeroa 3, mutta en ole varma onko ne nyt uusia pulloja, mutta tuo therapeutic siinä lukee. Mulla ei kuivata ollenkaan, hiuksetkin on tosi hyvässä kunnossa, kun olen tuota nyt muutaman viikon käyttänyt. Hilseeseen on muistaakseni olemassa se aktiivi shampookin, jota voi kuuriluontoisesti käyttää. Mutta tuo on tasapainottava, eli jos ongelma ei ole kovin paha.

Rontti

• Vieras
« Vastaus #50 : 11.10.06 - klo:23:55 »
Täällä myös System 4-käyttäjä. Käytössä on nyt Therapeutic Shampoo. Pesun jälkeen käytän silloin tällöin BIO+ sarjan stimuloivaa hoitonestettä. Saa päänahkaan kivan kihelmöivän ja viilentävän vaikutuksen  :) Tällä hetkellä menossa on karvanlähtökausi ja älytön päänahan kutina, mutta näistä on kyllä ollut apua kutinaan!

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #51 : 12.10.06 - klo:23:13 »
 Mulla päänahan kutinan poisti kertaheitolla co-pesu XZ-hilsehoidolla :) Hieman se kihelmoi nahkaa, mutta auttoi kertaheitolla. Pidin päässä n. 20minsaa.
Ohennan aina ennen käyttöä co-hoitiksen vedellä, jotta saan sen päänahkaan asti.
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #52 : 13.10.06 - klo:01:15 »
Ohennan aina ennen käyttöä co-hoitiksen vedellä, jotta saan sen päänahkaan asti.

kannattaa muistaa, että tämä vie tehoa sekä hoitiksena että co-pesurina
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Aura

• Vieras
« Vastaus #53 : 13.11.06 - klo:16:51 »
Mulla päänahan kutinan poisti kertaheitolla co-pesu XZ-hilsehoidolla :) Hieman se kihelmoi nahkaa, mutta auttoi kertaheitolla. Pidin päässä n. 20minsaa.

Tämä oli loistava vinkki! Olen kärsinyt päänahan kutinasta koko syksyn ja yksi co-pesu XZ-hilsehoidolla poisti kutinan lähes kokonaan. Olen kokeillut bio+-shampoita, Decubalin päänahan hoitoainetta ja co-pesuja muilla hoitoaineilla, eikä mikään niistä auttanut kutinaan.

Poissa Tazu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #54 : 21.12.06 - klo:13:56 »
Meidän äitillä on rasvoittuvat hiukset, pesee ne joka päivä. Nyt päänahka on alkanut kutisemaan kamalasti, isä oli kattonu, että sillä ois hilsettä ja päänahka rikki raavittu. Sanoin, että ensiavuksi se vois laittaa yöksi esim. perusvoidetta päähän muhimaan, kun se on kerran rikki se iho. Mitä suosittelisitte jatkossa (shampoo, hoitis)?
Hiukset : 2b M ii. Vaalea. iHerb <3

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #55 : 21.12.06 - klo:19:51 »
Mä en ole vieläkään päässyt ihan kokonaan päänahan kutinasta.. :-\ Syyskuun lopusta on jatkunut, alussa oli ihan helvetillistä, mutta nyt on sen verran rauhoittunut etten enää yöuniani menetä ja pystyn melkein olemaan raapimattakin siihen asti kunnes hiukset alkaa likastua..takaraivo alkaa kutista aiemmin kuin muu pää.
Olen kokeillut co-pesuja, hilseshampoita, kosteuttavia mömmöjä ja jopa sitä että en pessyt hiuksiani viikkoon (onneksi  pipoon voi piiloutua)... itse väsäämäni sekoitukset ovat tähän mennessä toimineet parhaiten, mutta eivät kuitenkaan paljon pitempään kuin muutkaan. Yleensä olen sotkenut monia eri kosteusvoiteita, bepanthenia  ;D, xz suklaavaniljaa ja jauhettua rosmariinia. Rosmariinin otin mukaan jostain ihmeen mielleyhtymästä, mutta tuskin siitä mitään kummempaa iloa on tuossa muodossa...
Olen tässä miettinyt että pitäisikö kokeilla että onko kyse jostain sienestä ja testata Nizoralia? Sillä lähti aikoinaan suunnilleen samanlainen kutina kuin tämä, eikä se tullut takaisin kuin vasta tänä syksynä värinpoisto/värjäysärsytyksen takia..
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #56 : 22.12.06 - klo:02:24 »
Mitä suosittelisitte jatkossa (shampoo, hoitis)?

tarpeen mukaan, jos kutian johtuu kuivuudesta niin perusvoidepesuja, jos esimerkiksi hiivast aniin nizoralia tms, jos rasvaisuudesta niin rasvoittumista hillitseviä aineita. Ehkä se vuosien päivittäinen pesu on kuivattanut noin pahaksi, ehkä sieni on päässyt valloilleen tai ehkä esimerkiksi hiuspohjan taliin on pesiytynyt jonkunlaista ötökkää

Bio+ kannattaa kokeilla, ongelmaan sopivaa, eli pitää ensin selvittää hilseen syy ja laatu
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Illusia

• Tukkaguru
  • Tukka kasvaa...
« Vastaus #57 : 22.12.06 - klo:09:36 »
Oon viime aikoina käyttänyt hoitiksena melkein pelkästään tota XZ hilsehoitoa sekä CO-pesuihin käyttänyt sitä myös.Päänahkaa ei enää kutita ja myös lompakkoa ei hierrä kun ei tarvii bio+ olla jatkuvasti ostamassa,vaikka se onkin ihan edullinen sarja.Myöskään elocon liuosta ei ole tarvinut käytellä enää viikkoihin.

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #58 : 25.12.06 - klo:17:11 »
Minulla toimii päänahan talviseen kutinaan head&shoulders hilseshampooo herkälle hiuspohjalle. Ei ole hilsettä eikä kutise.
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa dhaniwali

• HAIRahtanut
« Vastaus #59 : 25.12.06 - klo:20:12 »
Mulla tulee myös ilmojen kylmetessä armotonta kutinaa päänahkaan. Pää hilseilee, rasvoittuu hetkessä ja pesun jälkeen on niin rutikuiva.  Hyvän avun löysin apteekin panthenol forte- nimisestä geelivoiteesta, joka on tarkoitettu päähän ja vartalolle. Parasta tässä on se, ettei se rasvoita tippaakaan, käytän sitä välillä hiustenpesun jälkeen eikä kyllä enää kutise tippaakaan. XZ- co pesut kokeiltu ja bio+ hoitojuttuja päänahalle, toki niistäkin oli jotain apua, mutta kutina ei kyllä lähtenyt kokonaan niillä.