Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329189 kertaa)

Poissa kiskis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #450 : 18.10.12 - klo:16:22 »
Ah, pitääpä ruveta kuivaamaan niskahiukset, vaikka muuten välttelenkin kuivaajan käyttöä. Jos se ees vähän auttaisi tuohon vaivaan.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #451 : 18.10.12 - klo:23:06 »
Ah, pitääpä ruveta kuivaamaan niskahiukset, vaikka muuten välttelenkin kuivaajan käyttöä. Jos se ees vähän auttaisi tuohon vaivaan.

Luin tuon sun aiemman kommentinkin, jossa kuvailit tota sun niskaihottumaa ja sen perusteella se voisi olla sieni-infektio.  Varsinkin, jos sulla on vain yksi läiskä, niin ei vaikuttais seborrealta. Ne ihottumaläiskät voi pysyä ihossa vaikka kuin pitkiä aikoja (kuukausista vuosiin) parantumatta. Kutisee ja hilseilee. Apteekista saa reseptittä lääkevoidetta (daktarin, pimafusin..). Jos sillä ei lähde niin sitten lääkäriin! Niin ja kosteus on ihanteellinen kasvualusta, eli kuivaajan käyttöä kannattaa kokeilla! Ja infektioalue tulisi pestä joka päivä.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #452 : 04.11.12 - klo:14:45 »
Mulla e-pillereiden lopettaminen reilu kaksi kuukautta sitten aiheutti valtavan hiustenlähdön ja päänahka muuttui kutisevaksi, kuivaksi ja hilseileväksi. Päänahka on myös herkkä kosketukselle ja esimerkiksi Tangle Teezerillä harjaaminen tuntuu todella inhottavalta.

Olen pessyt päänahkaa nyt LV:n herkkäihoisten shampoolla ja XZ:n kosteuttavalla Xylitol & Hunaja -shampoolla. Välillä olen sekoittanut LV:n shampooseen jokusen tipan teepuuöljyä, mutta ainakaan vielä en ole saanut päänahan hilseilyä ja herkkyyttä kuriin. Tänään ostin farmaseutin suosituksesta Louis Widmerin Remederm-shampoon, on farmaseutin mukaan ollut asiakkaiden mielestä todella tehokas tähän vaivaan.

Haulla löytyi kovin vähän mainintoja tästä tuotteesta, onko kellään kokemuksia? Painun nyt itse testaamaan kyseistä shampoota ja kertoilen sitten jossain vaiheessa, auttoiko minulla.

Nyt on kulunut noin 3,5 kuukautta pillereiden lopettamisesta ja hiustenlähtö on selkeästi alkanut tasaantua ja tuntuu että niitä lähtee taas ihan normaaleja määriä. Widmerin shampoota olen käyttänyt reilun kuukauden ja se on ollut kyllä hyvä käytössä, rauhoittaa päänahkaa ihan selvästi. Hiukset on kuitenkin pestävä joka toinen päivä, muuten kutina ja hilseily alkavat taas vaivata, liekö sitten kyseessä lievä seborrea. Päänahka ei kuitenkaan ole enää arka ja punoittava, esim. harjaaminen ei enää tunnu epämukavalta.

Huonoa tuossa shampoossa on se, että se vaahtoaa tosi huonosti ja hierominen tasaisesti päänahkaan on siis kovin hankalaa. Vaahdotankin yleensä saman tien kaksi kertaa varmistuakseni siitä, että päänahka puhdistuu kunnolla.

En tosiaan ole varma, onko päänahan kunto parantunut tuon shampoon ansiosta vai siksi, että oma hormonitoiminta alkaa tasapainottua pikkuhiljaa, joten ajattelin käyttää tuon pullon loppuun ja jatkaa sitten jollain muulla, halvemmalla shampoolla. Sitten vasta näkee, miten suuressa osassa tuo shampoo on ollut.

Poissa Pulla

• Haiven
  • *
« Vastaus #453 : 18.12.12 - klo:21:13 »
Talvi tullut pakkasineen ja päänahkaa kutittaa ja hilseilee. Apuna mulla on toisinaan öljymuhittelua ja pesujen jälkeen aloe vera geeliä, mutta siitä huolimatta välillä ärtyy enemmän tai vähemmän.

Näin pesujen välillä tälläinen noin sotku (100 ml nokkapulloon) pelastaa:
2 rkl aloe vera geeliä
1,5 rkl kosteusvoidetta
1/3 rkl jojobaöljyä
1/3 rkl glyserolia
puolet alkoholitonta kasvovettä
loput vettä.

Käytän tän noin viikossa, joten tulee edullisemmaksi kun kaupan päänahalle tarkoitetut kosteuttavat voiteet. Eikä näytä rasvaiselta seuraavana päivänä. Ja tuntuu kivalta kun hieroo päänahkaan.  :l

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #454 : 19.12.12 - klo:11:58 »
Toi kuulostaa aika hyvältä; 100 % aloe vera-geeliä mulla on, mut mistä noita jojobaa ja glyserolia vois ostaa ja ehkäpä edullisimmin ?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #455 : 19.12.12 - klo:12:16 »
^ Jojobaöljyä löytyy luontaistuotekaupoista ja hyvinvarustelluista päivittäistavarakaupoista (Sokos, Stockmann, Prisma, jne.) ja glyseriiniä saa apteekista. Tietenkin iHerbistä noitakin voi tilata edullisempaan hintaan mitä niitä saa Suomesta ostettuna ;) . Esim. iHerbin jojobaöljyvalikoima on tässä ja glyseriinivalikoima tässä.

Säihke

• Vieras
« Vastaus #456 : 20.12.12 - klo:13:38 »
Mulla on jälleen kampaajakäynnin jälkeen armoton kutina päänahassa.  :'( Kiva kun asiakas ei tiedä minkälaisia tuotteita ne päähän tunkee siellä ja nykyisin ei näytä saavan hiusten leikkausta ILMAN pesua ja muotoilua.  >:( Ihan kuin päänahka ois tulessa.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #457 : 20.12.12 - klo:18:39 »
^Mä en koskaan anna pestä. Laitan tukan kuiteski aina omalla tavalla ja omilla tuotteilla niin en myöskään anna yleensä muotoilla mitenkään. Sen voi ihan kyllä sanoa siellä, kampaaja ymmärtää jos on herkkä hiuspohja :)
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #458 : 20.12.12 - klo:18:51 »
Kampaajat kyllä taitaa pestä ne hiukset ihan hygienian vuoksi, Kuitenkin samoja saksia, kampoja jne käytetään kaikille asiakkaille. Vai pesetkö hiukset juuri ennen kampaajalle menoa? Voihan niille sanoa, että olen tosi herkkä monille tuotteille ja päänahka kutisee helposti. Kyllähän niillä nyt muitakin sellaisia asiakkaita käy, ja käytössä on tuotteita eri tarpeisiin.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #459 : 20.12.12 - klo:23:37 »
Mulla on jälleen kampaajakäynnin jälkeen armoton kutina päänahassa.  :'( Kiva kun asiakas ei tiedä minkälaisia tuotteita ne päähän tunkee siellä ja nykyisin ei näytä saavan hiusten leikkausta ILMAN pesua ja muotoilua.  >:( Ihan kuin päänahka ois tulessa.

Mä pesen itse hiukset kotona shampoolla paria tuntia ennen kampaamoa ja kampaaja sitten vaan yleensä huuhtelee vedellä. Muotoilua ei muuten, mutta viimeksi laitettiin Osiksen dust it:iä, kun siinä ei oo itelle mitää allergisoivaa :) viimeksi ei kyllä ees huuhdeltu vedellä, kun nopeaa vaan pätkäistiin pitkä tukka polkaksi.. (ensimmäinen raju allerginen reaktio hajusteisiin tuli mulle kampaamossa kun olin pikkunen muksu ja sen jälkeen ollu ihan mukavat tuoksuherkkyydet, niin en kampaamossa pysty kauaa olee kerralla..).
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #460 : 21.12.12 - klo:09:44 »
Jos päänahka on oikeasti todella herkkä ärsyyntymään, niin voihan kampaajalle ottaa oman sampoon ja hoitiksen mukaan pesupaikalla käytettäväksi, jos kampaaja haluaa pestä hiukset ennen hiustenleikkuuta. Mie kannoin edellisellä kampaajalla käydessäni sampoon ja hoitiksen mukanani ja nykyinenkin kampaaja sanoi, että omien tuotteiden käyttö pesupaikalla onnistuu myös, jos ei halua pesupaikalla käytettävän heidän vakkariaineita.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #461 : 21.12.12 - klo:10:50 »
^^^Mä pesen aina ennen kampaajaa. Onhan hygienia tärkeetä, mutta kyllähän ne sakset ja kammatkin pestään. Jotenkin en myös tykkää olla siinä pesupaikalla ja lisäks menee enemmän aikaa jos pestään.

Mut tosiaan voi ottaa omat aineet tai pestä kotona, ei turhaan kannata kärsiä vaan koska ei kehtaa sanoa :)
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Säihke

• Vieras
« Vastaus #462 : 21.12.12 - klo:22:22 »
Mä pesen aina kampaajakäynnin aamuna hiukset ja vielä pari vuotta sitten ne suostuikin vaan pelkästään leikkaamaan hiukset. Nykyään suuressa osassa kampaamoja (joita tässä kaupungissa oon käyttänyt) on pakettihinta pesu+leikkaus+muotoilu ja jos ottaa vaan leikkauksen niin joutuu maksamaan silti koko paketista yli 40euroa. Kun yritän sanoa että oon juuri pessyt hiukset niin kampaaja pyytää silti pesupaikalle että hiukset kastellaan tai että laitetaan vaan hoitoaine jolloin tehdään päähieronta samalla. En oikein jaksais alkaa vänkäämään asiasta, tuntuu että tuo kampaajakäynti on nykyisin kamala stressi  vaikka sen pitäis olla hemmotteluhetki.  :-\

Ja miettikää mitä ne kampaajat tuumii jos meen Nubian Heritagen SUIHKUGEELI-putelin ja Tresemmen markettihoitsikan kanssa sinne pesettämään tukkani.  ::) "Juu ei kiitti mulle mitään kampaamoskeidaa, mun herkkä päänahkahipiäiseni tykkää enemmän näistä parin euron litkuista..."

-JI-

• Vieras
« Vastaus #463 : 20.01.13 - klo:18:56 »
mulla kutisee päänahka nyt ihan kauheasti ja raavin sen jo korvien takaa verille. Värjäsin hiukset, joten en tiedä onko kyse siitä vai onko päänahkani kuiva. Hieman hilseilee. Silikoni tekee mulle tämän kaltaisia oireita, mutta silikoonillisia tuotteita ei ole käytössä muuta kun jätettävinä. Kokeilen CO-pesua heti.

EDIT: CO- pesu, joka yleensä aina auttaa päänahan kutinaan, ei auta. Värjäsin hiukseni torstaina ja päänahkani ei ainankaan silloin reagoinut väriin, muuten kuin hieman punoittamalla voivatko oireet jatkua näin pitkään, jos kutina johtuu värjäyksestä?
« Viimeksi muokattu: 20.01.13 - klo:19:36 kirjoittanut -JI- »

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #464 : 20.01.13 - klo:19:42 »
^ Kyllä se valitettavasti voi ja tilanne voi vielä pahentuakin.  :-\
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.