Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329397 kertaa)

Poissa piste

• HAIRahtanut
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #465 : 29.01.13 - klo:16:15 »
Moi! Oon nyt huomannut että mun päänahkaa kutittaa aika usein. :-\ Vähä aikaa sit huomasin tän, mut aluks se oli vaan pari kertaa päivässä. Nyt se on ainakin kaks kerta minuutissa, luulisin. Käytän EHS Koivushampoota ja EHS Hiushoitoa, pesen hiukset tiistaisin ja perjantaisin. Voisko mulla olla väärät tuotteet, pesenkö liian usein/harvoin vai mistä se vois johtua? Mulla on muutenkin kuiva iho, joten saattaa olla että kyse on päänahan kuivuudesta. Voisitteko suositella jotain tuotteita ja vähän valaista. ;D

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #466 : 29.01.13 - klo:17:24 »
^
Mulla on tänäkin talvena auttanut kuivaan päänahkaan co-pesu eli hiusten pesu silikonittomalla hoitoaineella. Tällä hetkellä käytössä on Rainbown mieto hoitoaine eli kannattaa hankkia vaikka joku tuollainen halppis kokeilukappaleeksi niin voi huoletta lutrata. Mun hiuksille sopii parhaiten tuollaiset kevyemmät hoitoaineet, sillä kuivien hiusten yms. hoitavammista aineista hiukset tulee liian rasvoittuviksi/lätsähtää liikaa.
« Viimeksi muokattu: 29.01.13 - klo:17:25 kirjoittanut Lalla »

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #467 : 29.01.13 - klo:17:42 »
^ Okei, kiitos! Varmaan toi EHS käy tuohon, on nimittäin silikonitonta eikä mitään kampaamokamaa.... ;D Annetaanko CO-pesussa hoitoaineen vaikuttaa, kuten yleensä hoitoainetta käytettäessä? Ja pestäänkö sillä siis juurikin päänahka? Eli ei käytetä kuten yleensä hoitoainetta.... Mua mietityttää se kun noissa EHS-shampoissa pH on 6.0 ja hoitsikassa 4.0. Haittaako tämä mitään? Onko se vaarallista käyttää hoitoainetta pesussa, kun se on kuitenkin aika hapanta..?

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #468 : 29.01.13 - klo:18:39 »
Tästä löytyy ohjeet co-pesuun  :) http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=4725.0. Se EHS onkin mainittu noissa ohjeissa yhtenä vaihtoehtona. Mullakin kutisevan päänahan on rauhoittanut co-pesu tai vaihtoehtoisesti sulfaatiton shampoo. Nyt pari edellistä kertaa oon pessyt co-pesulla ja käyttänyt XZ-xylitol-hunaja -hoitista. Se pelitti hyvin ja hiukset oli todella pehmeän tuntuiset eikä päänahka kutissut. Tätä ennen pesin hiukset Herbinan syväputsarilla, mikä sai kyllä päänahan kutisemaan sitten oikein kunnolla.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #469 : 01.02.13 - klo:19:38 »
Kampaaja suositteli kuivaan päänahkaan myös Paul Mitchellin Awapuhi-sarjan shampoota. Kuulemma ainoa mikä hänellä tehoaa talvella kutinaan. En ole itse tuota vielä kokeillut, mutta ehkä voisin jossain vaiheessa hankkia. Co-pesun kanssa voi kokeilla myös vuorottelua eli pesee välillä itselle sopivalla shampoolla, jos hiukset alkavat tuntua rasvaisilta.

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #470 : 06.03.13 - klo:14:13 »
Nyt alkaa taas mennä hermot tuon päänahan kanssa  :-\ Jo ihan kevyesti rapsuttamalla lähtee hirveästi valkoista pientä hilsettä. Kyseessä siis mitä ilmeisemmin juuri kuivuuden aiheuttama hilse, ei rasvahilse (siksi kirjoitin tähän ketjuun, enkä hilse-ketjuun), sillä hilseily näkyy heti pesun jälkeenkin ja päänahassa tuntuu kiristävää tunnetta. Pahimmasta kutinasta pääsin eroon, kun siirryin käyttämään sulfaatitonta shampoota/co-pesua. Mutta hilseilyyn ei näköjään auttanut.

Syytän kuivuudesta kaupungin vesijohtovettä, pakkasia ja kuivaa sisäilmaa. Samalla tavoin koko kroppani iho suorastaan huutaa suihkun jälkeen kosteusvoidetta. Pitäisikin löytää myös päänahalle joku kosteuttava tuote, joka hillitsisi ihon hilseilyä. Tuote saisi olla jätettävä, mutta mielellään sellainen, joka ei lähmää pahasti. Pari lupaavaa vaihtoehtoa löysinkin jo: Acon kosteuttava geeli päänahalle ja Cutrinin Bio+ Balance Moisturizer. Onko näistä ollut kellekään apua tai onko jotain muista tuotteita, mitä voisitte suositella?  :)

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #471 : 06.03.13 - klo:20:58 »
^ Jos koko kroppasi iho oireilee kuivuuttaan, niin kannattaisi varmaan harkita tärkeiden rasvahappojen syömistä. Olen itse joutunut rasvaamaan vartalon ihoa aina talvisin, mutta kun aloin syödä isompia määriä kala-, tyrni- ja helokkiöljyä, ei rasvausta tarvita enää ollenkaan, vaikka onkin talviaika. Tällaista ihmettä ei ole koskaan ennen tapahtunut. :)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #472 : 06.03.13 - klo:21:28 »
^ sama täällä, tosin pelkällä kalaöljyllä oon selvinnyt! Ennen talvisin koko kropan iho hilseili kuivuuttaan - kuin myös päänahan. Nyt riittää ihan kevyin päivävoide mineraalimeikin alle ja vartalolle en tarvi mitään :) Jonkin verran oon myös yrittänyt muistaa lisätä kylmäpuristettuja kasviöljyjä ruoan mukaan.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #473 : 06.03.13 - klo:22:45 »
^&^^ Voihan se olla, etten saa ihan tarpeeksi  rasvahappoja. Yritän syödä säännöllisesti lohta yms. rasvahappojen lähteitä, mutta en varmaan riittävästi. Viime talvena tuli nautittua kalaöljyä, ehkä se tulisi nytkin tarpeeseen mutta on vaan unohtunut.

Ehkä tuo iho ei nyt ihan noin pahasti kärsi kuivuudesta kuin millaisen käsityksen tuosta mun edellisestä viestistä saa. :D Oikeastaan kasvojen iho on ollut tänä talvena ihan ok ja melko kevyellä kosteutuksella on useimmiten pärjännyt. Suihkun jälkeen pitää vaan rasvata selkä ja jalat. Mutta tietysti aina olisi parempi, jos ei tartteis rasvailla ollenkaan eli pitää ottaa se kalaöljy taas mukaan kuviohin, kiitos vinkeistä!  :)

Niin ja tohon päänahkaongelmaan ostinkin ihan Humektania, sillä sitä oli täälläkin suositeltu. On sopivan kevyttä eikä rasvoita hiuksia.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #474 : 07.03.13 - klo:21:38 »
Mä syön yhtä Omega 3 -valmistetta missä on mukana myös D:tä, B:eitä, foolihappoa ja A:ta, pari kertaa päivässä pitäis ottaa. Joskus oon sen sijasta syöny Moni-B-valmistetta ja D-pillereitä, en oikeen tie kummat ois parempia.
Kylmäpuristettua extra vergine oliiviöljyä olen syöny nyt puoltoista vuotta melkeen joka päivä kolme isohkoa korkillista salaatin kera; rasvoista sen lisäks neitsytkookosöjyä ja voita.

Mutta kyllä mulla päänahka hiukan hilseilee ja itsekseen tulee sellasia pieniä kuivia rupia, ilmeisesti shampoot sun muut pitää tarkistaa.

Ja Elumenin levityksen jälkeen kutisee muutaman päivän ihan varmasti, tosin ei mitään sietämätöntä, eniten korvien takana ja helpottaa parin pesun jälkeen.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #475 : 26.03.13 - klo:16:46 »
Ostin kokeiluun Cutrinin Bio+ Balance Shampoota ja hyvin toimii. Päänahka ei kutise ja shampoosta saa onneksi myös pieniä matkakokoja. CO-pesulla alkoi hiukset näyttää jotenkin rasvaisilta niin piti siirtyä takaisin shampoiden pariin  ::)

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #476 : 21.05.13 - klo:23:11 »
Täällä puhuttiin jossain vaiheessa nokkosteestä. Mä olen kerännyt mun kilpikonnalle pihalta nokkosia, ja niitä oon pakastanut ja kuivattanut. Tänään kuitenkin törmäsin netissä nokkosteehen ja sain tietää että nokkosessa on tosi paljon hyviä aineita! Kaliumia, rautaa, vitamiineja... En ees muista niitä, mutta finelistä se löytyy. Päätin ottaa vähän noita konnan kuivia nokkosen lehtiä ja tein nokkosteetä. Tein sen ilmeisesti väärin, koska ymmärsin ohjeetkin väärin. :D Mutta tosiaan, en siis kaatanut hommaa siivilän läpi vaan kaadoin kaiken - lehdetkin - kuppiin ja join. Oli aika järkyttävän makusta. Mutta mehun kanssa se meni ihan ok:sti alas. Vähän OT, mutta nyt pääsenkin oikeaan aiheeseen.
Voisko tuota nokkosteetä myös käyttää huuhteena? Tai siis, voi, kyllä mä sen tiedän. Mutta onko kukaan kokeillut? Mulla on nyt ruvennut hiukset rasvoittumaan useammin (yhyy ;( joudun pesemään joka toinen päivä, ennen riitti 2 x viikossa) ja päänahkakin kutisee paljon enemmän sen jälkeen kun kokeilin oliiviöljyä. Hilsettäkin on enemmän kuin ennen. Taidanpa kokeilla :) Mutta siis tän viestin pointti oli että jos jollakin on jotain vinkkejä niin otan vastaan + suosittelen muillekin, vaikka en vielä ole kokeillut :D Mutta ainakin netissä sanotaan että se on tehnyt hyvää päänahalle ja hiuksille. En sit tiedä onko se totta, kokeilemallahan se selviää.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #477 : 22.05.13 - klo:16:08 »
Nokkostee tekee varmasti hyvää hiuksille ja päänahalle, mutta muistelisin, että se sopii vain ruskea- tai tummahiuksisille. Värjäisiköhän se...?
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #478 : 22.05.13 - klo:16:59 »
En tiedä, jotain on sanottu että sitä ei suositella vaaleahiuksisille. No, mulla on just maantienväriset että ei mua kyllä haittais vaikka väri muuttuiskin ;D

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #479 : 22.05.13 - klo:18:26 »
^Uskoisin sen värjäävän vihertäväksi mutta vain vaaleita/huokoisia hiuksia. En usko että ihan mikään seiska kasisävyinen nokkoshuuhtelusta olisi moksiskaan.