Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329542 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #570 : 09.06.15 - klo:17:53 »
^ Seborrooiselta ekseemalta tuokin tosiaan kovasti kuulostaa.

Kannattaa vilkaista esim. nämä lyhyet selostukset aiheesta:
Tali-ihottuma
Pään tali-ihottuma
Ja erilaisista hoitotavoista kerrotaan esim. täällä.
1cFii, oma väri.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #571 : 10.06.15 - klo:07:51 »
Mulla on muuten cassian käyttö helpottanut älyttömästi pään kutinaa. Tuli vain mieleen kun eilen tein cassiakäsittelyn ja päänahka kiittää (hiusten ohella)
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #572 : 11.06.15 - klo:14:40 »
Äh, alkanut taas kutisemaan ja kuivumaan päänahka. Mietin, että eikai Santen Ginkgo olive shampoosta johdu vai mistä. Monta kuukautta sitä olen käyttänyt. Vai hiushuuhteesta, jossa oli etikkaa? Pitäisi nyt varmaan kokeilla sitä ilman etikkaa, meinaan nokkosvettä.

Öljyhoito/hoitoaine öljyllä ei auttanut.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #573 : 21.06.15 - klo:22:56 »
Minä olen nyt käyttänyt taas aikaisemmin mainitsemaani tapaa eli laittanut ongelma-alueelle perusrasvaa, joka on tuntunut auttavan siihen pahimpaan kutinaan. Oireiden lievitystähän se tietenkin vain on eikä ongelman poistamista.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 31.08.15 - klo:18:18 »
Onko kukaan kutisijoista kokeillut Ducrayn tuotteita? Löytyisi Sensinol-sarjasta seerumi sekä shampoo. Myös Extra gentel-shampoo voisi ehkä toimia? Nutricerat on ollut käytössä, mutta ei tuntunut kuivan päänahan shampoolta vaikka sellainen kuvaus Ducrayn sivuilta löytyykin. Mun päänahka ei ainakaan kestä tuota shampoota, mutta teki hiukset mukavan ilmaviksi - siksi sarjan muut shampoot jäivät kiinnostamaan.

Tuntuu ettei päänahka ole ikinä tyytyväinen kun talvella on kuiva ja kesällä ärsyyntyy auringosta  ::) CWC-pesulla ja Sebamedin oliivipesunesteellä pysyy kuitenkin kurissa.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #575 : 31.08.15 - klo:18:27 »
Mä olen tykännyt Ducrayn tuotteista. Mulla on perusshampoona Eluage ja kerran viikossa käytän Squanorm dry dandruff hilseshampoota. Sensinolia ja Nutriceratia olen myös kokeillut, mutta ehkä toi Eluage on eniten ollut mun mieleen.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 31.08.15 - klo:21:29 »
Mä olen käyttänyt pullollisen Nutriceratia, mutta mun mielestäni se ei juuri auttanut mun kuivaan ja hilseilevään päänahkaani. Ehkä Squanorm olisi mun tapauksessani parempi shampoo.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #577 : 07.09.15 - klo:19:29 »
Nutricerat onkin vähän omituinen shampoo, sillä ei mun mielestä selkeästi kuivan päänahan shampoo (kuten suomenkielisellä sivulla mainostetaan) mutta ei myöskään tuntunut niin hoitavalta että kuivat hiukset saisivat siitä hirveästi apua (kuten purkssa mainstetaan). Olisiko enemmänkin kuuriluontoinen päänahan puhdistaja kuivalle päänahalle? Ainakaan jatkuvaa käyttöä ei mun nahka kestänyt.

Ostin Sensinolin apteeksta kun ei ollut muuta tilattavaa netistä, joten saapi nähdä miten toimii. Elution ja extra gentle kiinnostavat myös. Onko joku kokeillut noita molempia, miten eroavat toisistaan?

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #578 : 09.09.15 - klo:06:23 »
Mun päänahka on alkanut kutista. :( Ei tämä varsinaisesti maailmanluokan yllätys ole, kun kuivaihoinen olen muutenkin. Ihonhoitopuolella on ollut satunnaisesti juttua happaman puhdistustuotteen eduista iholle. Onko joku huomannut, että hapan shampoo auttaisi päänahan ongelmiin? Voin uhrata itseni koekaniiniksi heti kun keksin happaman tuotteen testattavaksi. :D

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #579 : 13.09.15 - klo:15:03 »
En ole kyllä erityisemmin testannut, ainoat millä on ollut väikutusta on silikonit shampoissa ja liian pesevät shampoot ja muu kuivuminen talvella jne. Oon tosin pessyt hiuksia myös Lactolinella ja sekin toimi ihan hyvin kutinan hoidossa. Siinä ph taitaa olla 5,5?

Tuo Sensinol on muuten tosi hyvä naamaputsari myös - jättää mukavan hellävaraisen tunteen iholle  ;)

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #580 : 13.09.15 - klo:17:26 »
Äh, alkanut taas kutisemaan ja kuivumaan päänahka. Mietin, että eikai Santen Ginkgo olive shampoosta johdu vai mistä. Monta kuukautta sitä olen käyttänyt. Vai hiushuuhteesta, jossa oli etikkaa? Pitäisi nyt varmaan kokeilla sitä ilman etikkaa, meinaan nokkosvettä.

Öljyhoito/hoitoaine öljyllä ei auttanut.

Etikkaa ei kannata kaataa ihan suoraan päänahkaan. Minulla ainakin saattaa ärtyä päänahka siitä.
Olen kaadellut (erittäin lailennettua) etikkavettä lähinnä pituuksiin.
Jos päänahka on hyvässä kunnossa, niin etikka ei tunnu pahalta, mutta jos se on vähänkin kuiva tai ärtynyt, niin etikka pahentaa tilannetta. Joskus selkäihottumani ollessa pahimmillaan, etikka tuntuj aivan kauhealta myös selässä.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #581 : 14.09.15 - klo:11:30 »
^^ Kiitos Lalla, mähän olin unohtanut Lactolinen täysin. En tiedä kestääkö hiukseni sen pesutehoja, mutta tuo ei ole kallis kokeilu ja pullon saa aivan varmasti käytettyä loppuun. :) On tää kyllä ärsyttävää etsiä tarpeeksi pesevää, mutta kuivattamatonta shampoota. Mulla loppuu kuivashampoo ihan pian ja aion kokeilla olla hetken ilman sitä ja seurata vaikutusta päänahan kuntoon.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #582 : 09.11.15 - klo:15:20 »
Minuakin kiinnostaisi tietää miten Lactoline toimii päänahassa. Alan nyt tulla siihen tulokseen, että oma kutinani johtunee kuitenkin kuivuudesta. Itse tunnen raapiessani mukamas jotain hilsettäkin mutta ei siellä hilsettä ole, kampaajakin tutki päänahan. Myös hiukset on muuttuneet tosi kuiviksi, takkuuntuu ja katkeilee. Seuraavana aion testata perusrasvan vaikutusta päänahkaan, jospa hiustenkin kunto parantuisi kunhan päänahan saa kuntoon.  :(

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #583 : 09.11.15 - klo:17:25 »
Mä oon pari kertaa pessyt Lactolinella kun shampoo oli loppu. Ihan hyvin toimii! Ehkä vähän takuttaa, mutta ei mielestäni kuivata pahemmin, tosin oon pessyt siis vaan pari kertaa sillä peräkkäin niin en osaa sen pidempiaikaisia vaikutuksia sanoa...

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #584 : 23.11.15 - klo:11:32 »
Mulla on tämä vuodenaika ollut aiemminkin ongelmallinen ja nyt syömäni lääkekuuri varmaan pahentaa asiaa, eli päänahka on taas kerran alkanut kutiamaan ja hilseilemään, vaikka mikään ei sinänsä ole muuttunut. Olen silloin tällöin yrittänyt hieroa päänahkaa perusvoiteella ennen shampoopesua antaen rasvan vaikuttaa hetki, mutta en tiedä onko siitä todellista hyötyä. Hilseily ei nyt pahaa ole, mutta tulee erityisesti näkyviin jos vähänkin erehtyy kutisevaa päätä raapimaan.

Pitää varmaan kuitenkin kokeilla välillä eri shampoota, jos sillä olisikin mitään merkitystä.