Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329181 kertaa)

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #60 : 09.01.07 - klo:08:17 »
Onkohan hoitoaineiden hauduttelusta muovipussin ja  pipon alla kutisevalle päänahalle haittaa? Mietin vaan, josko se mahdollisesti jopa lisäisi kutinaa.  ??? Itselläni on päänahka kutissut jo pari kuukautta, varmaan tästä "talvesta" johtuu.

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #61 : 09.01.07 - klo:09:27 »
Oon viime aikoina käyttänyt hoitiksena melkein pelkästään tota XZ hilsehoitoa sekä CO-pesuihin käyttänyt sitä myös.Päänahkaa ei enää kutita

Osaatko sanoa miten tuo vaikuttaa hiusten rasvoittuvuuteen? Jos tuota ostaisi, ja muhittaisi sitä päänahassa samaan aikaan kun tehohoitoa muualla. No, kokeilemalla siitä selviää, ja on ihan halpa kokeilukin :)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #62 : 09.01.07 - klo:10:24 »
Hyväksi ja tehokkaaksi havaittu keino on antaa päälle oliiviöljykylpy ennen pesua, vaikkapa myssyn alla pidemmän aikaa jos on siihen tilaisuus. Tepsii kuiviin ihottumaläikkiin nopeasti  :)

Toinen hyvä öljy päänupille on kookosöljy, se paitsi rauhoittaa ihoa, myös antaa ihanaa kiiltoa hiuksille! On osittautunut paljon tehokkaammaksi kuin kalliit naamiot...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa sweet jane

• Tukkaguru
« Vastaus #63 : 22.01.07 - klo:21:53 »
En olekaan käväissyt täällä tukanhoitopuolella piiiiiiitkään aikaan, joten monta hyvää päänahan kutinanpoistovinkkiä on mennyt ohi silmien.

Itselläni on pää kutissut jo vuosia. Tukan ajelu 20 mm sängeksi auttoi hetkellisesti ja lyhyen tukan pitäminen ylipäätään tuntuu hyvältä ratkaisulta, koska pitkässä mun päänahka hautuu ihan liikaa. Oon kokeillut kaikenlaista Bio+:lta, System 4:lta, Xz-suklaavanilijaa, Mopin sulfaatittomia shampoita, jotain Wellan System Professionaleja, Avedan Scalp Benefit-shampoota, Cutrinin Sensitive shampoota, Joicon Biojobaa, mitäs vielä... No CO-pesua en olekaan kokeillut, se voisikin olla seuraavana listalla ::) Myös jotain hilseshampoita tai Xz-hilsehoitoa voisi testata, vaikkei mulla varsinaisesti hilsettä olekaan.

Mun päänahka ei ole mikään hilseilevän kuiva, ennemminkin rasvoittuva. Kutina alkaa yleensä takaraivosta, jossa on eniten tukkaakin. Muotoilutuotteet alkaa kutittamaan seuraavana päivänä (pesen tukan joka toinen päivä) tai huonoina päivinä saman tien. Mun kutina alkaa yleensä yhdestä kohtaa, jota raaputan pienin väliajoin siihen saakka, kunnes kohtaa alkaa kirvelemään ja siihen nousee patti/kuhmu. Tätä tapahtuu melkein päivittäin ja takulla viikottain.

En usko, että kutinaongelma lakkaa ikinä, mutta jos sen saisi rauhoittumaan edes kausittaiseksi tai satunnaiseksi niin olisi aika iloinen.
Get fear of failing out of your system!

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #64 : 22.01.07 - klo:22:47 »
Sweetjane: Kokeile ihmeessä co-pesuja, nimenomaan silikonittomilla hoitsikoilla ja sellaisilla, jotka rauhoittaa päänahkaa.
Ja jos käytät muotoilutuotteita, kannattaa sillon tällön pestä pää syväpuhdistavalla shampoolla. Päänahkaan kertyneet silikonitkin saattaa aiheuttaa sitä kutinaa, kun hoitavat shampoot ja hoitikset ei pääse silikonikalvon alle vaikuttamaan.

Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa sweet jane

• Tukkaguru
« Vastaus #65 : 22.01.07 - klo:23:20 »
^ Jep, syväpuhdistava on käytössä about pari kertaa kuussa, oon pitänyt senkin kanssa pidemmän kuurin (unohtu tosta listasta) pidemmittä tuloksitta. Silikonittomia juttuja yritän vältellä, mutta kyllä joistain mun muotoilutuotteista silareita löytyy (shampoista ja hoitiksista taas ei).

Pesasin äsken suklaavanilijalla CO:sti, ihan ookoolta vaikuttaa vaikka hieman raavituttaakin. Katsotaan katsotaan...
Get fear of failing out of your system!

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #66 : 23.01.07 - klo:10:44 »
^Jane sun pääsi kuulostaa tosi samalta kuin munkin pää. Tosin mulla on ollut myös välillä pitkiäkin täysin oireettomia jaksoja, oikeastaan nyt kun mietin niin usein keväisin/alku-kesäisin. Nyt on ollut pahimmat kutinat taas pitkästä aikaa viimeiset pari kuukautta, sen lisäksi rasvoittuminen johon ei auta oikeen juuri mikään...

Ostin tuon XZ -vihreä savi hoidon, ja olen laittanut sitä aina päänahkaan muhimaan shampoo pesun jälkeen - ei auta mitään. Tuolla rasvoittuvien hiusten ketjussa on puhuttu jonkun verran myös kutinasta ja mikä siihen auttaa  mutta eipä niistä mulle ole apua sen enempää ollu  :(

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #67 : 23.01.07 - klo:10:55 »
Mä taidan kanssa aloittaa co-pesut testimielessä. Atooppisen/herkän ihon LV-hilseshampoo ei auta (vaikka sehän on  vissiin enemmänkin kuivuutta kuin hilsettä vastaan) ja muotoilutuotteet ja jatkuva pipon käyttö ei hyvää tee. Pari päivää oon hoitanut kutisevia kohtia kortisonilla, kun kutina on käynyt hillittömäksi. Himputti tätä talvea!

petomaani

• Vieras
« Vastaus #68 : 23.01.07 - klo:11:22 »
Mullaki kutittaa päänahkaa.. himputti kun en tiä, mistä se johtuu, mutta taijan liittyä CO-pesuilijoihin.. Erittäin hienoa suomalaista hunajahoitoa vaan kehiin!  :-*

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #69 : 23.01.07 - klo:12:42 »
Mulla ei ikinä aikaisempina vuosina ole päänahka kutissut, mutta tänä talvena kyllä. Muutenkin nyt on enemmän iho-oireita, kutisen oikeastaan ihan joka paikasta  :( Saattaa olla joku ihana uusi allergiakin.
Äsken haroin Humektania päänahkaan ja niskaan, kun oli niin tukala olo.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

petomaani

• Vieras
« Vastaus #70 : 23.01.07 - klo:16:21 »
Onkohan kukaan testannut tota XZ Hoitonestettä? Selosteen mukaan auttaa hiusten ohenemisen lisäksi mm. kutisevaan päänahkaan. Ainetta ei huuhdella pois.
http://www.plussa.com/?_drc=1&_ct=2&_cid=7965

Edit. Pesin eilen illalla hiukset CO-pesuna käyttäen Erittäin hienoa suomalaista hunajahoitista, vaikutusaika yli 5 min ja huuhtelu viileällä vedellä. Jo yhden kerran jälkeen voin sanoa, ettei päänahkaa ole kutisuttanut illan eikä nyt aamun aikana. Loistavaa!  :)
« Viimeksi muokattu: 24.01.07 - klo:07:29 kirjoittanut petomaani »

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #71 : 25.01.07 - klo:09:31 »
Taas on ruvennut kutisemaan päänahka inhottavasti, muuten talvella on kivaa kun on pakkasta ja lunta mutta pipoa kun joutuu pitämään alkaa kauhea kutina :-\
Eilen tein CO-pesun XZ-vaniljasuklaalla ja annoin muhia koko suihkun ajan ja hetkellisesti auttoikin, mutta nukkumaan mennessä taas alkoi. Kaipa sitä pitää jatkaa vaniljasuklaata useamman päivän ajan josko helpottais. Ilman pipoa en kyllä pakkaseen lähde! Täytyy vissiin tänään laittaa myös Wellan SP rauhoittavaa hiusnestettä jos siitä olisi jotain apua tässä tapauksessa.

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #72 : 25.01.07 - klo:11:34 »
Mulla on nyt viikon kärsinyt pää hirveästä kutinasta, syynä taitaa olla hajusteallergia, joka on viimein edennyt sille asteelle, että kaikki keinotekoisia hajusteita sisältävät tuotteet aiheuttavat voimakasta ihoärsytystä.  :( Tämä allergia on antanut merkkejä itsestään jo useamman kuukauden, mutta on ollut kuitenkin sen verran lievää, etten hiustenhoitotuotteistani ole joutunut luopumaan.

Ostin heti tuon kutinan iskettyä Simin 4 System Shampoo 3:sen (All Hair Types) sekä Oil Curen. Nuo ovat ihan kivasti rauhoittaneet päänahkaa, mutta valitettavasti en millään malttaisi jättää hiusten hoitoani pelkästään noiden varaan. Kylpyhuone pursuaa toinen toistaan parempaa härpätintä ja niistä luopuminen tuntuu aivan mahdottomalta. Puhumattakaan siitä, että hiuksiakin tekee mieli värjäillä.

Toivottavasti tämä yliherkkyys olisi vain hetkellistä ja johtuisi vaikkapa pakkasilmoista, sillä muuten voi olla, että joudun luopumaan hiustuotearsenaalistani kokonaan.  :'( Tai no MOPeja sentään voin käyttää.

« Viimeksi muokattu: 25.01.07 - klo:11:37 kirjoittanut Elisa »

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #73 : 25.01.07 - klo:12:54 »
^Elisa, mitä sun pää tykkää elumenista? Se kun tuntuu olevan aika vahvasti hajustettua (on kyllä hyvä haju). Mulla se alkoholi lisäksi kuivattaa päänahkaa, tulee aina ekaan pesuun saakka sellaista kuivaa hilsettä.

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #74 : 25.01.07 - klo:13:05 »
^Elisa, mitä sun pää tykkää elumenista? Se kun tuntuu olevan aika vahvasti hajustettua (on kyllä hyvä haju). Mulla se alkoholi lisäksi kuivattaa päänahkaa, tulee aina ekaan pesuun saakka sellaista kuivaa hilsettä.

Elumenin aiheuttama ihoärsytys on samaa luokkaa kuin jollain hoitoaineella, eli en ole sen mitenkään erityisemmin havainnut kuivattavan päänahkaa sen alkoholin osalta.

Kestovärit on ainoa joka oikeasti saa päänahan aivan kuivaksi, niitä kun olen muutaman kerran syksyn aikana käyttänyt juurikasvuuni (kun hius on ollut niin umpinaista, että hylkii Elumenia), niin on päänahka mennyt aivan rikki. Tai sitten on ihan vain se fenyleenidiamiiniallergia kyseessä.. Mutta joka tapauksessa nuo hapetevärit ovat selvästit edistäneet tätä voimakasta yliherkistymistä kaikenlaisille kemikaaleille.  :-\