Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329639 kertaa)

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #75 : 25.01.07 - klo:15:34 »
^Ikävä kuulla. Mä en ole onneksi allerginen millekään (en ilmeisesti allergiaan taipuvainen mitenkään muutenkaan) joten ei nillä hajuiila tai muillakaan niin väliä. Mutta alkoholihan luonnollisesti liuottaa päänahan luontaisen rasvakerroksen täydellisesti, tämä toisaalta ei ole huonokaan asia silloin tällöin jos on rasvoittuva pää.

Poissa PoohBear

• Hiushörhö
« Vastaus #76 : 27.01.07 - klo:09:03 »
Mulla on tämä iho aina pahimmillaan talvella, mutta empä sitä taas muistanut ja värjäsin 6 viikkoa sitten Polycolorilla juurikasvun ja viikon päästä tuosta laitoin etummaisiin hiuksiin pari raitaa vaalennusaineella. Raitojen jälkeen onkin ollut päänahka auki nämä viisi viikkoa :-\
Yleensä System4 sh2 värjätyille on auttanut pitkällä vaikutusajalla, mutta nyt sen vaikutus loppuu heti huuhtelun jälkeen. Cutrin Sensitiven värjättyjen ja Erisanin shampoista tulee hilsettä. System4 Oil Cure ei ole oikein hyvin koskaan toiminut, saa siitä hetkellisen helpotuksen.
Co-pesu C sensitiven värjättyjen hoidolla ei nyt myöskään toimi vaan kutina pahenee kun iho ei ole kunnolla puhdistettu.
Ostin myös pari viikoa sitten System4 sh 3:sen, mutta se toimii huonommin, kuin sh2. Kutinaan toimii huonommin ja takuttaa hiukset. Sh2 kaksi on hoitavampi ja kosteuttavampi.
Paras tulos on nyt tullut niin, että pesen System4 sh 2:sella ja annan sen vaikutta n 5min. Huuhtelun jälkeen levitän päänahkaan ja hiuksiin C Sensitiven värjättyjen hoitista, vedän hedelmä pussin päälle ja annan olla n. 15 min.  Pidempi vaikutusaika voisi myös olla mahdollista, mutta se pitäisi olla ilman pussia, koska kutina lisääntyy, jos iho ei pääse hengittelemään.

Tänään kokeilen sh2 pesun jälkeen hieroa päähän humektania ja muhitella sitä vaikka ihan vaan pyyhkeen sisällä, että iho ei herppaa.

Reseptillä hain myös päänahkaan laitettavaa kortisoni liuosta, mutta ei ole siitäkään mitään apua ollut.

Nyt on päässä muhimassa Sininen Bepanthen, saa olla siellä kauppa reissun ajan ( en laittanut kuitenkaan niin reilulla kädellä, että olisi aivan rasvaletti  :D )

Täytyy nyt nauttia tästä juurikasvusta, niin kauan että iho on kunnossa ja kokeilla sitten kasviväreillä. Mustaa Logonaa odottelisi pari pakettia kaapissa, joka ei kyllä varmaan juurikasvuun edes tartu.

Onneksi kevät jo lähestyy kovaa vauhtia, parin kuukauden päästä viimeistään helpottaa  :)
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.

Poissa Eulaalia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #77 : 27.01.07 - klo:13:07 »
Tigin Moisture Maniac -shampoo toimii taas kuin häkä tähän mun hankalaan päänahkaan. En tiedä onko tuo sitten loppujen lopuksi kuivattavaa vai kosteuttavaa shampoota mutta hilse ja kutina häipyivät melkein saman tien parin käyttökerran jälkeen ja hiukset ja päänahka myös pysyvät puhtaampana pidempään. Niin ja annan shampoon vaikuttaa pari minuuttia ennen huuhtelua.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #78 : 27.01.07 - klo:13:19 »
Oon nyt pessy kolme päivää peräkkäin suklaavaniljaa CO:na ja hieronu pesun jälkeen hiuspohjaan Wellan SP Sensitive Lotionia. Kutina on hellittänyt aika hyvin :) Täytyy varmaan jatkaa samaa linjaa vähintäänkin joka toisessa pesussa.

Poissa PoohBear

• Hiushörhö
« Vastaus #79 : 29.01.07 - klo:19:32 »
Nyt on kahden shampoo pesun jälkeen käytetty Humektania päänahassa ja tulos on  :-*
Olen antanut vaikutta 15-30min. ja huuhdellut hyvin. Pituuksissa on ollut vaikuttamassa hajusteeton hoitis.
Työpäivää en ole vielä kokeillut olla Hume huuhtelun jälkeen, siellä saattaa kyllä rasvoittua nopeammin, kun on fyysinen työ.
Seuraavan pesun voisi tehdä pelkällä Humella ja katsoa miten toimii ilman shampoo pesua. Tänään kutina voimistua karmivaksi, kun pesin system4:sen sh 2:sella, joten shampoo tauko voisi tehdä ihan hyvää.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.

petomaani

• Vieras
« Vastaus #80 : 29.01.07 - klo:21:08 »
CO:na peseskellyt edelleen Erittäin hienolla suomalaisella hunajahoidolla ja päänahka tykkää. Ja mie!  :)

Poissa Kia

• HAIRahtanut
« Vastaus #81 : 29.01.07 - klo:21:16 »
Päänahka on Ihan ruvella  pakkasen takia,  nyt meinaan tehdä 'hurjan' kokeilun  heitän Abobase Oily:a päänahkaan, pitäs olla tarpeeks rasvasta :) Aqualan L ei oikein riittänyt tehoiltaan.
Raportoin myöhemmin lopputuloksesta. ;)
Näillä mennään....

karkki

• Vieras
« Vastaus #82 : 30.01.07 - klo:14:26 »
en tiiä kuinka turvallista tää on, mutta pääasia, että toimii!!

elikkäs, pesemättömiin hiuksiin levitän nokkapullolla neoaniseptia, jonka päälle laitan essex perusvoidetta. annan muhia yön yli.. (tyynyliinan suojaan pyyhkeellä)
aamulla kampaan hiuspohjaa kevyesti ja pesen hiukset shampoolla..

kutina on poissa on 3 viikkoa..
tää on ainut mikä tähän hiuspohjaan auttaa.. oon kokeillu cutrinin bio+ shampoot ja hiuspohjanesteet... tuo hiuspohjaneste on muuten hyvää, mutta se "tuoksu" aiheuttaa kauheen päänsäryn..

Poissa Vera

• Hiushörhö
« Vastaus #83 : 04.04.07 - klo:10:54 »
Onkos kukaan testannut Kerastasen aralle päänahalle tarkoitettua shampoota? En nyt muista sen nimeä. Eräs kampaaja suositteli sitä mulle, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia muilta.

Samainen kampaaja sanoi, ettei kannata mennä nukkumaan hiukset kosteana, koska se ei tee hyvää päänahalle. Enpä ollut ennen tullut ajatelleeksi koko asiaa, vaikka ihan maalaisjärjellä ajateltuna niinhän se juuri on! Samalla tavallahan homekin syntyy, kun kosteus oikein pääsee muhimaan jossakin  :P Nykyään aina föönaan hiukset ennen nukkumaan menoa.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #84 : 04.04.07 - klo:11:07 »
^Kannattaa muistaa se, että föönaus rasittaa ja kuivattaa sekä hiuksia että päänahkaa. Jos hiusten kutina johtuu kuivasta päänahasta, niin föönaus ei kyllä ainakaan paranna asiaa. Mieluiten kannattaa antaa hiusten kuivaa vapaina ennen nukkumaan menoa.

Poissa Kia

• HAIRahtanut
« Vastaus #85 : 04.04.07 - klo:14:33 »
Onkos kukaan testannut Kerastasen aralle päänahalle tarkoitettua shampoota? En nyt muista sen nimeä. Eräs kampaaja suositteli sitä mulle, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia muilta.

Tarkottanet Dermo calmia?  Mä olen tykänny  tuosta, Ollut luottotuotteena useammanvuoden varsinkin talvella
Näillä mennään....

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
« Vastaus #86 : 04.04.07 - klo:14:40 »

Tarkottanet Dermo calmia?  Mä olen tykänny  tuosta, Ollut luottotuotteena useammanvuoden varsinkin talvella

Mun täytyy kyllä kokeilla tuota Kerastasea. Tästä Dermo-Calm Bain Riche shampoostahan oli siis kyse

Mulla on nyt ollut kuukauden verran Lanzan Remedy käytössä, mutta pidemmän päälle tuntuu, että se kuivattaa päänahkaa (ja tukkaa). Eikä kutinakaan ole mihinkään hävinnyt. Tuo Remedy on mun mielestä siis aika voimakkaasti pesevää.
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.

Poissa Vera

• Hiushörhö
« Vastaus #87 : 04.04.07 - klo:18:58 »
Kiitoksia :) Täytynee jossain vaiheessa ostaa tuota, kun saan taas talouspuolen kuntoon :) Mulla ei siis oikeastaan ole kuiva päänahka, mutta jostain syystä se ärtyy välillä helposti ja koskettaessa sattuu. Välillä taas ei ole pitkiin aikoihin mitään ongelmia.

Poissa Jadey

• HAIRahtanut
« Vastaus #88 : 04.04.07 - klo:20:56 »
^Dermo-Calm saa kehut multakin. Käytin sitä säännöllisesti reilu vuosi sitten kun oli vähän ongelmia päänahan kanssa niin auttoi kyllä kutinaan. Se hoitoaine on myös hyvä tuote ja on mulla edelleen satunnaisessa käytössä.

Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa

Poissa Kissatukka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #89 : 06.04.07 - klo:00:17 »
Mulla hilseili, kutisi ja kuivi päänahka välillä ihan järkyttävän paljon. Kokeilin ihan kaikkea, mutta monet esim. päänahkaan hierottavat hoitoaineet/herkän päänahan shampoot vain pahensivat asiaa. Yksi kampaaja suositteli lääkäriin menoa ja siellä lääkärissäkin oltiin ihan järkyttyneitä päänahkani kunnosta ja epäiltiin psoriasiasta yms., mutta en sitten mennyt enää jatkotutkimuksiin, kun löysin avun itse. Se oli siis silloin ihan ruvellakin ja sieltä irtosi isoja "paloja".

Mulla auttoi sitten ensin nizoral jo ihan kertakäytöllä ja sitten myös head&shoulders(!). Co-pesuja en voi tehdä vieläkään, kun nahka ei kestä mitään hautomista. Samoin herkän päänahan shampoot tuppaavat monesti olemaan pesutehoiltaan heikkoja, mikä voi edistääkin päänahan ongelmia, jos niitä käyttää yksinään. Myöskään muotoilutuotteita ei tietenkään kannata päästä paljoakaan kosketuksiin päänahan kanssa.