Kirjoittaja Aihe: Kutiseva päänahka  (Luettu 329427 kertaa)

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
Vs: Kutiseva päänahka
« Vastaus #90 : 06.04.07 - klo:13:57 »
^ Kissatukka, oliko sulla sellaisia punaisia kuivia ja kutisevia länttejä päänahassa tai sellaisia karstottuneita paksuja hilsekerrostumia? Mulla on noiden oireiden lisäksi välillä päänahassa sellaista polttelevaa kutinaa, joka meinaa tehdä hulluksi ja olen kans tullut siihen tulokseen, että mulla on jonkinasteinen psoriasis  :-\. Talvella oireet vaan pahenee.

Viimeksi kampaaja suositteli mulle myös tuota Nizoralia ja ajattelin käväistä apteekissa sitä hakemassa joku päivä. Toivottavasti siitä olisi apua.
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.

Poissa Kissatukka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #91 : 06.04.07 - klo:15:05 »
^ Kissatukka, oliko sulla sellaisia punaisia kuivia ja kutisevia länttejä päänahassa tai sellaisia karstottuneita paksuja hilsekerrostumia? Mulla on noiden oireiden lisäksi välillä päänahassa sellaista polttelevaa kutinaa, joka meinaa tehdä hulluksi ja olen kans tullut siihen tulokseen, että mulla on jonkinasteinen psoriasis  :-\. Talvella oireet vaan pahenee.

Viimeksi kampaaja suositteli mulle myös tuota Nizoralia ja ajattelin käväistä apteekissa sitä hakemassa joku päivä. Toivottavasti siitä olisi apua.

Juuri tuollaisia. Se Nizoral helpotti mulla siis ihan välittömästi, että kannattaa tosissaan kokeilla. Saatavilla on myös jotain halvempaakin rinnakkaisvalmistetta joissakin apteekeissa.

Webekhet

• Vieras
« Vastaus #92 : 06.04.07 - klo:16:34 »
Mä jo luulin että MOPista olisi löytynyt helpotus mun päänahkaan, mutta taitaa olla vaan toiveajattelua.  :-\ Alkuun kutina helpottuikin, mutta nyt taas kutiaa niin maan perhanasti. En tiedä johtuisiko sitten siitä, että jätin muutaman viimeisen pesukerran yhteydessä pois Lanzan Leave-in-conditionerin, jota olen päänahkaan käyttänyt. Pitää taas seuraavalla kerralla laittaa, jos vaikka auttaisi. Mä en jaksa, en tajua miten se voi kutista näin paljon.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 07.04.07 - klo:11:48 »
Mä pesen hiukset joka toinen päivä ja aina sinä pesupäivänä pää kutisee ihan kauheesti.. Yleensä tulee myös rapsuteltua huomaamattaan ja päänahasta irtoaa jotain vaaleaa köhnää... Muutamiin kohtiin tuntuu myös kertyvän samasta vaaleasta möhnästä pieniä laattoja, lähinnä otsalle ja takaraivolle. Välillä on enemmän ja välillä vähemmän.. Myöskin tuntuu että päänahka pukkaa jotain talikönttiä kuin mustapäistä.. :-X
Oon huomannu että välillä kun muhittelee bepanthen-bepanthol-perusvoide seosta päässä niin tuntuu että nuo köhnät pysyy poissa hiukan pitempään. Etenkin Bepanthol tuntuu pelastavan orastavalta hulluudelta kun se viilentää kutisevaa nahkaa mukavasti. Talvella kun hikoilee pipo päässä niin ei mikään ihmekään jos vähän päänahka kärsii.. Toivottavasti kevät ja pipoton kausi auttaisi..
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

petomaani

• Vieras
« Vastaus #94 : 23.04.07 - klo:22:05 »
Mieki rajoitin hiusten pesua rankalla kädellä talviaikaan, kun alkoi olla kutinaa joka päivälle. Vaikka treenasin, saatoin pestä pelkällä vedellä ja annoin päänahan omien "öljyjen" hoitaa homman. Toisinaan pesin shampoo-tehohoitona, toisinaan pelkällä hoitoaineella. Helpottanut nyt kyllä kummasti, ja todennäköisesti tällä hetkellä mun päälleni sopivat aineet ovat niinkin yksinkertaiset tuotteet kuin Erittäin hieno suomalainen shampoo (se sininen) ja hoitona Elvitalin kiiltohoito (ei ole päänahkaa kutistanut koskaan ton satsin jälkeen!)  :)

Poissa Tuu

• Hiushörhö
« Vastaus #95 : 24.04.07 - klo:09:36 »
^Joo, kannatetaan :)
En ole koskaan pessyt tukkaani kovin usein kuin jotain 2-3krt viikossa, mikä on tosi hyvä, ainakin minulle itselle.
Kyllähän se joskus on todella rasittavaa, kun urheilun jälkeen varsinkin tuo otsatukka menee hikeen ja sitten rasvoittuu, mutta pesen tuon otsatukan vain erikseen useammin, niin ei oo niin paha ;).

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #96 : 24.04.07 - klo:10:00 »
Mulla taas menee päinvastoin. Kutina alkaa, kun pesuväli pitkittyy. Eli jos haluaa välttää kutinaa on pestävä päivitttäin. Tässä vähän aikaa testasin, että joko rauhottuisi pää jos vähentäisi vaan väkisin pesuväliä. (Permanentin jälkeen tämä onnistui reilun kuukauden ajan verran oikein hyvin.) Sitten rasvanahkaisuus palasi taas. Rasvainen päänahka kutisee vallan vietävästi ja kun pidin vaan pesemättä niin alkoi tulla paukamia päähän. Finnejä! Apua! Sitä en kyllä halua, joku päänahan akne tästä vielä puuttuisi.

Eli pesua vaan kehiin joka päivä taas niin päänahka tykkää.... :)

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #97 : 24.04.07 - klo:15:14 »
^Mulla on ihan sama; ennen pesin kolmen päivän välein, mutta päänahka kutisi ja kuivui. Nyt pesen joka toinen päivä eikä oireita juuri ole. Mullekin tulee välillä jotain ihme paukamia hiuspohjaan, aika hassua koska en kuitenkaan rasvoittuviksi sanoisi omia hiuksiani. Jotain kuivuudesta johtuvia sitten vai?
2c F ii

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #98 : 24.04.07 - klo:17:16 »
Minulla on nyt päänahka, lähinnä takaa, kutissut aika mukavasti tässä kahtena päivänä. En sitten tiedä, jäikö shampoota päähän vai silikonitko kutittelevat. Tätä ongelmaa ei ole ennen kuitenkaan ollut.

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #99 : 24.04.07 - klo:17:37 »
Mun päänahan kutina on loppunut oikeastaan kokonaan, kun olen siirtynyt silikonittomiin shampoisiin (nyt käytössä O&H sekä MOP Clean) ja silikonilliset hoitoaineet pyrin pitämään mahdollisimman kaukana päänahasta. Tietysti tilanteeseen auttaa sekin, ettei päänahka ole enää niin kuiva kuin keskitalvella pakkasten aikaan.

Poissa Kissatukka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #100 : 26.04.07 - klo:15:20 »
Mulle paras on se että tapa että pesen tukan n. joka toinen päivä, enkä mitään hauduttele. Liikapesu kuivattaa, mutta likanen päänahka lisää kutinaa ja kyllähän sinne pöpöjäkin kertyy sitten.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #101 : 19.05.07 - klo:23:40 »
Mikä ois hyvä tehoaine kutisevaan päänahkaan? Sellainen joka myös viilentäis ja poistais hilsettä ?

Yhdistin viestisi tähän ketjuun, jossa aiheesta keskustelua. T. Kikka
« Viimeksi muokattu: 20.05.07 - klo:11:55 kirjoittanut Kikka »

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #102 : 20.05.07 - klo:00:35 »
Humektan? Ei kyllä viilennä mutta kosteuttaa. Onko sun hilse sellaista kuivaa, pölisevää hilsettä vai rasvaista hilsettä? Aiheesta löytyy kyllä lisää hilse-hetjussa.
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 20.05.07 - klo:01:50 »
Kuten tarhatyyli totesi, on todella vaikea tietää mikä juuri sinun päänahallesi olisi parasta. Ensin täytyy ainakin saada tietää johtuuko hilse todella kuivasta päänahasta, vai päänahan liiallisesta rasvoittumisesta. Kuivaan päänahkaan auttaa, esim. jo mainittu humektan ja apteekista saatavat kosteuttavat geelit. Rasvaiseen hilseeseen on esim. Cutrinin Bio+ sarjassa erilaisia shampoita, hoitoaineita ja hoitonesteitä. Joku on tainnut niistä saada apuakin!
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Cherry

• HAIRahtanut
« Vastaus #104 : 20.05.07 - klo:07:46 »
Mun hilse taitaa olla rasvaista, ja tuntuu johtuvan ainakin osittain päänahkaa ärsyttävien shampoiden käytöstä(mulla ei pää tunnu kestävän enää kuin herkän päänahan shampoita). Olen saanut siihen apua xz-öljyhoidosta(sekä tyrni- että tavallisesta). Myös bio+ sarjan shampoo(värjätyille) on auttanut vaivaan. Kutinaa on poistanut hyvin myös xz-vaniljasuklaa-hoitoaine co-pesussa käytettynä. Tuosta co:sta löytyy täältä oma ketju.
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.